Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~*~*~Heinähelistimet huhtikuussa~*~*~*~

02.04.2008 |

Missäs kaikki luuraa kun ei huhtikuun pinoa vielä löytynyt????

Edellisen kuun pino

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12576171&p=3&mpage=1&tmod…

Täällä ollaan muutettu omaan kotiin. Viime lauantaina kamat lähti Helsingistä kohti Liperiä ja nyt ollaan asetuttu taloks. Tosin kaikki tavarat on vielä hyrskyn myrskyn. Mutta on tää ihanaa.

Miskalle sitten muuton yhteydessä puhkeili urakalla hampaita. Kaks tuli kerralla eteen ylös toinen ja sit alas jo kolmas hampi. Ylös eteen on vielä tulossa toinen hammas ja saa nähhä ilmestyskö sinne alas se neljäskin tässä vauhilla. Muuten pieni mies on nauttinut kun on lääniä missä pärtsäillä kävelytuolillaan. ;o)

Tässäpä näin pikasesti meijjän porukoitten koneelta, kun meillä ei yhteydet toimi.

Aurinkoisia kevätpäivä kaikille!!!!

Sonteri ja Miska lähestyy 9kk ja masuasukki rv6+1

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta: Me ei olla vielä Jannan omaan huoneeseen siirtämistä oikeestaan ees mietitty. Nukkuisin ite varmaan vielä huonommin ku nyt, jos ei oltas samassa huoneessa. Varmaan joka välissä pitäs silti hiippailla kahtomaan, nukkuko Janna vai mitä tekee. Vaikka kyllähän sen kuulee eri huoneeseenkin, jos neiti on hereillä eikä pääse takas uneen.

Eipä täällä paljon uutta oo tapahtunu. Janna liikkuu mahallaan parin metrin matkoja, takaperin menee välillä ja välillä napansa ympäri pyörimällä, eteenpäin ei senttiäkään. Ei nouse ite istumaan eikä seisomaan, mutta kun nostaa makuultaan ylös, ponkasee monesti jaloilleen. Ja tosi paljon paremmin seisoo ku vähä aikaa sitte. Meiän äiti meinas, että Janna kävelee ennen ku ryömii tai konttaa. Saa nähä sitte.

Illanjatkoja kaikille!

Kangasrousku ja Janna, 5 päivän päästä 9 kk

Vierailija
22/26 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi bussilla matkustamisesta, en kyllä osaa auttaa yhtään ku ei koskaan tarvinnu reissata, mut kandee soittaa vaikka johonkin orakselle tms. ja kysyä.

Meillä on sairaalasta kotiin tultaessa pistetty jo omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen, eli ei oo sairaalan jälkeen yhtään yötä nukkunu meiän sängyssä. (paitsi joskus aamulla tunnin) Samassa huoneessakin on nukuttu vaan 4 yötä kun oltiin kylässä.

Monet sillon sanoikin että ette te voi noin pientä pistää omaan huoneeseen nukkumaan.

Meilläkin jossain vaiheessa oli yöt tosi levottomia, ennen hampaita ja ennen ku oppi ryömimään, niin ähräsi ja vehtasi niin että sai tunnin välein olla siirtämässä jalkopäästä ylemmäs tai jotai vastaavaa.

En muista mitä oon aikasemmin kirjottanu E:n osaamisista, mutta tässä nyt jotain:

-osaa istua itekseen

-osaa nousta istumaan

-kaksi hammasta alhaalla

-ryömii ja lujaa ryömiikin (nousee konttausasentoon mutta ei vielä paljoa liiku)

-osaa nousta ite tukea vasten seisomaan

-kävelee tukea vasten

-sanoja: ämmä, mamma, pappa, ja joskus olen kuulevinani äittä

Tarviis varmaan ostaa semmonen auto minkä päällä voi myös istua ja siellä takana on semmonen kaari mistä voi pitää tukea ja kävellä, en osaa selittää mutta toivottavasti tuosta joku jotain ymmärsi.

Oliko se muuten niin että 10kk---> voi antaa piimää, viiliä ja jugua?

Minkäs tähden sitte nyt jo voi antaa raejuustoa? Katoin kaupassa jotain 8kk ruokaa niin siinä oli raejuustoa.

Mutta eipä kai tässä muuta

jbaby ja E 9pv:n päästä 9kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kannustuksesta! (töihinmeno)

bussilla matkustamisesta: mun mielestä vauvat istuu yleensä vaunuissaan tai rattaissa, mitä mä oon busseissa niitä nähny.ainakin paikallisliikenteessä.. en usko että mitään kaukaloa tarvitaan.. eihän aikuistenkaan oo pakko käyttää turvavyötä.. kaveri meni joskus kotkasta hesaan ja vauva tais olla ihan vaan kantoliinassa..

meillä on joku kiukkuvaihe päällä.. kamalaa kitinää lähes kokoajan.. varmaan nuha vaikuttaa ja oisko se alahammas mikä on puhkeamaisilllaan osasyyllinen.. yökin meni taas hampaita kiristellen.. hermot meinas mennä ku ei nukkunu sit millään.. aamulla sit kyl nukutti.. klo 9.30 herättiin ja nyt klo 11 jo simahti päikkäreille.. rassaavaa..

eilen satoi vaakasuoraan, tänään sentään paistaa aurinko ;)

millaste ja poika kohtapuolin 9kk..

Vierailija
24/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neitokainen nyt sitte maitolakossa!!! Ei kelpaa maito oikeen mistään, ei rinnasta, pullosta, eikä mukista. Rintaa söi viimeksi toissapäivänä ja koko ajan huonommin saahaan maitoa menemään muutenkaan. Vettä kyllä ottaa nokkamukista, mutta jos saa huijattua tipan maitoa suuhun, ei huoli enää vettäkään! Aateltiin, että johtuu siitä, että on ylähampaat tulossa, kun yläien on ollu jo kauan turvoksissa, mutta miten sitte vesi kuitenki yleensä kelpaa, mutta maito ei??? Soitin neuvolaan, niin siellä terkka sanoi, että lisätä korvikejauhetta ruokaan ja ennen ruokaa koittaa antaa maitoa. Ja vettä tietenki tarjotaan vähä joka välissä. Saa nähä kauanko tätä kestää... Toivottavasti ei lopeta kuitenkaan maidon juontia kokonaan, mutta imetys loppuu nyt tähän, tai ei ainakaan kaikkia maitoa tule jatkossa tisusta saamaan. Oon jo muutenkin miettiny, että alkais vähitellen korvaamaan imetystä korvikkeella, ja viimeksi kun Janna oli imemislakossa, kesti pari viikkoa sen jälkeen ennen ku maitoa tuli sen verran, ettei tarvinu lisämaitoa. Sillon tuntu tosi pahalta ajatella, että imetys loppuis ( Janna oli sillon n. puolivuotias), mutta nyt ei tunnu enää . Janna on kuitenki isompi nyt ja on jo kauan aikaa tehny imiessä kaikenlaista temppua, kun ei oo malttanu syyä. Nyt ku vaan sais maitoa jotenkin annettua...

Yöt on menny nyt ihmeen hyvin. Jos Janna on alkanut huutamaan, oon ottanut viereen nukahtamaan ja siirtäny sitte omaan sänkyyn. Ja aamulla on sitte nukkunu pari tuntia mun vieressä. Mutta maitoa ei tosiaan oo huolinu yölläkään. Eikä oo ollu mitenkään tavallista nälkäsempi aamulla. Että olikohan ne yösyönnit sitteki Jannalla vaan tapa?

Nyt pitää ruveta antamaan Jannalle ruokaa.

Rousku ja Janna

Vierailija
25/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasrousku: Meillähän venla lopetti tissittelyn muutama viikko sitten. Päivisin ei huoli, yöllä kyllä vielä kerran. Eli imetän 2 kertaa vuorokaudessa. Lisäksi teen puurot maitoon ja koitan antaa päivällä ruokailun yhteydessä korviketta, mutta eipä sitä tunnu oikein laskevan. ehkäpä Jannakin on saanut jo " tarpeekseen" tissittelystä. Itse odotan kovasti, että jäis nuo yöimetyksetkin pois. Toki monasti mietityttää niinkuin olen tännekin kirjoitellut, että saako tarpeeksi maitoa, mutta mitään stressiä en ole asiasta ottanut.

Juu tuota linja-autoasiaa kyselin. Lähinnä mua kiinnostaa ihan tuo express bussi matkailu. Mutta eiköhän sieläkin nyt pärjää ihan sylissä vaan, vaikka ei se kovin turvallista ole.

Mukavaa viikonloppua!

bb

Vierailija
26/26 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin heti alkuun gallup: Oletteko siirtäneet vaavin jo toiseen huoneeseen jos mahdollista?

Itselläni harkinnassa, mutta tällähetkellä yöt hurjia kun Joel oppi juuri seisomaan tukea vasten ja viittä vaille konttaa... n. puolen h. välein herätys viime yönä!!!!!

Mutta lohduttaudun koko ajan sillä ,että esikoisen kanssa oli vielä rankempia öitä ja aamuherätyksiä JOPAA PUOLI NELJÄLTÄ!!!!!!

Poika sentä nukkuu kuuteen:)

Tuntuu hassulta että teillä monilla muilla vaavit lähentelee jo 9kk ikää, mutta meillähän meni syntymä elokuun puolelle, vaikka laskettu aika oli 21.7.

Ensimmäinen lentsikkamatka on edesä, lennän pojan kanssa lappiin ensi sunnuntaina. Esikoinen menee papan kanssa yöjunalla ja isi ajaa mummon kanssa autolla. Että maalla ilmassa ja kiskoilla mennään ;)

Olen niin mukavuudenhaluinen että vähäinenkin yöuni on niin arvokasta että en suostunut yöjunaan. Joelilla niin hurjia öitä takana että varasin lennot helpottaakseni jaksamistani.

Kyllä nyt sen verran tuo ajatus pätkii että parasta mennä nukkumaan...

J.E.P. ja Joel 8kk 4pv.