HULLUT PÄIVÄT Terveisiä :)
Kävin pika visiitin ja ostin tytölle omenanvihreän Ticketin puvun ja Benettonin hatun. Paljon oli väkeä ja varsinkin pukuja monet ostivat useammankin värin :)
Kommentit (96)
Isojen kokojen vyötärömalliset housut kyllä tosi pitkät kokoonsa nähden. Mutta onneksi lahkeissa sentään on tarrakiristys, se auttaa hiukan.
Puvusta vielä sen verran, että tämä splash-pukuhan on nimenomaa SADEPUKU, ainakin Ticket itse mainostaa niin. Eli meillä ainakin puku ostettiin sadekäyttöön + mökkikäyttöön, kun mökin rannassa usein tuulee. Kevät/kesäilmoilla tuolla puvulla on varmasti mukavampi leikkiä ulkona kuin kuriksilla. Jää sitten nähtäväksi pitääkö todellista kunnon sadetta.
rotmee:
Isojen kokojen vyötärömalliset housut kyllä tosi pitkät kokoonsa nähden. Mutta onneksi lahkeissa sentään on tarrakiristys, se auttaa hiukan.Puvusta vielä sen verran, että tämä splash-pukuhan on nimenomaa SADEPUKU, ainakin Ticket itse mainostaa niin. Eli meillä ainakin puku ostettiin sadekäyttöön + mökkikäyttöön, kun mökin rannassa usein tuulee. Kevät/kesäilmoilla tuolla puvulla on varmasti mukavampi leikkiä ulkona kuin kuriksilla. Jää sitten nähtäväksi pitääkö todellista kunnon sadetta.
Onkohan siinä oikeassakin Splash-puvussa vesipilariarvo 3000? Sillä se on vasta juuri ja juuri vedenpitäväksi asuksi luokiteltavan arvo, joten en ehkä kutsuisi sitä sadepuvuksi.
Nyt on yö nukuttu ja olen selvinnyt pettymyksestäni, ettei meille tullutkaan HP:n ticketin pukua... Jos nuo housutkin ovat todella pitkät, niin tuskin olisi edes sopinut meidän hoikalle pojalle tuo puku! Ja eipä se puku mitenkään erikoinen ominaisuuksiltaan missään nimessä ollutkaan, väri olisi vain ollut ihana!
Viivi
Minä kiinnitin huomiota jo siinä kuvastossa olleeseen kuvaan eli minusta ne lahkeet näyttivät jo siinä kuvassa lasten päällä todella pitkiltä, pojalla nilkoissa kunnon pussit...
Omalleni en vielä sovittanut. Veikkaan, että meillä jäävät puvun housut kokonaan pitämättä (en pidä haalarimallisista eikä nuo mitään kulutustakaan kestä), varmaan pidetään vaan takkia.
Meillä on kotona " aito" splash-pukukin,toiselle lapselle, hankittu normihinnalla tänä vuonna, täytyypä mielenkiinnosta tsekata mikä sen vesipilariarvo on. Mutta ticketin nettisivuilla splash on rain set :-) Siitä minä olen ajatellut, että puku on tarkoitettu sadepuvuksi, mutta voihan olla, että puku vuotaa kuin seula sateessa.
Tämän vuoden se on täysin vedenpitävä, kaikki saumat teipattu ja housuissa ei ole sisäsaumaa. Splash-puvuissa vesipilariarvot ovat Pikkuväen mukaan väärin lapuissa eli vakuuttivat, että on kyllä TÄYSIN vedenpitäviä, mutta lapuissa oli väärät arvot. =)
HP -puvun ei kerrottu olevan Splash eli voi olla myös joku Stockmannille teetetty malli, kuten esim. Kantistarjous Reimatecit yleensä ovat.
Mutta hulluteltu on täälläkin, mutta mitään ihania vaatteita en kyllä löytänyt. Samaa mieltä Julis ja Pikkupäästäinen! =) Kuvaston Benettonin perusteepparit on varmasti nättejä, mutta ostin jo aiemmin Benettonilta, kun tuli kevätmallisto ja ostin mallia, jossa tuo teksti ei ole edessä. Kaikissa kun tarjouspaidoissa tuntuu olevan vaan merkki kissankokoisella, ei mitään muuta ideaa. En tykkää.
Ostin 6 käsipyyhettä, 2 shampoota, 2 hoitoainetta, yhden vahan, yhden hiuskiinteen, 4 pokkaria, lapsille karkkia eli en mitään ihmeellistä. Aika halvat hullut päivät tällä kertaa. =)
Tapiolassa kävin katsomassa ja olin itse asiassa aika pettynyt lastenvaatteiden tarjontaan. Viime vuonna oli paljon enemmän sellaista hyvää peruscollegevaatetta tarjolla. Nyt oli enemmän sellaisia ohuita puuvillavaatteita ja kamalasti yöasuja. Yhden shortsipyjaman olisin pojalle halunnut, mutta siinä kauneimmassa Snoopy-pyjamassa oli tietenkin juuri pojan koko (100cm) loppu.
En myöskään jaksanut innostua Benettonin paidoista, joita meillä on aiemmin ollut. T-paidat oli jotenkin platkun värisiä ja koot oli ihmeen pieniä (olisin ostanut 110cm kokoisen meidän 98cm vaatteita käyttävälle pojalle). Ne rugby-paidatkin olivat tylsän värisiä (se vihreä ei ollut niin kirkas kuin luulin). Lisäksi meillä on se ihan sama paita oranssina ja se on paljon parempi väri ja muistaakseni maksoin siitä jotain 10e luokkaa, kun ostin Italiasta Benettonin alesta viime kesänä.
Joka tapauksessa, mukaan tarttui
miehelle Sloggeja
Geomageja lasten kavereille synttärilahjaksi 12,90e/paketti
Jenni Vartiaisen cd 8,90e
Puuhevonen, PMMP:n cd 8,90e
kolmen setti isoja saippuakuplapulloja 3,90e
Sitten ostin ihan normaalihinnalla 4 paria polvisukkia (niitä etsinkin muualta tässä viikko sitten) ja muovisen Plaston pihakeinun kesäksi terassille lapsia varten sekä kummipojalle Schleichin ritarin nimipäivälahjaksi.
Lastenvaatetta, kenkiä ja itselle kevättakkia menin katsomaan, mutta lähes tyhjin käsin tulin takaisin. Lasten kengät eivät sytyttäneet (adidaksia hiplasin pitkään, mutta kun parempiakin on olemassa, niin jätin hyllyyn), vaatetta ei kauheasti ollut - siis kivaa sellaista - naisten kevättakeista puhumatttakaan :-o
Taisin siis olla vähän nirso ;-) tai järkevä ;-)
Ostin itsellleni clarksin lipokkaat ja kassillisen ruokaa herkusta. Ehkä menen vielä lauantaina uudestaan jos viitsin.
Mukaan tarttui:
ruokaa, itselle shiseidon maskara tuplapakkaus ja Nuxen voide (ja lisäksi housut Gantin liikkeestä jossa -15% kantistarjous), tytölle t-paitoja (Benetton, bogi ja Esprit), espritin vaal.pun hame, alushousuja ja yöpaita Schiesseriltä. Pojalle löytyi pelkästään Benettonin t-paita ja Timberlandin tummanruskea pitkähihainen pikee. Leluosastolta otin mukaan Riesenthelin lastenkorit, pojalle punaisen ja tytölle vihreän, saa nähdä menevätkö palautukseen kun en tiedä onko niille loppujen lopuksi käyttöä.
Ticketin pukuja oli täällä noin puolitoista tuntia sitten oranssi 74 cm ja kaksi turkoosia 7v. Niitä on näkynyt HPn jälkeenkin rekissä tuohon HP hintaan. Täällä ne eivät ole niin suosittuja kuin PK-seudulla.
Sehän on totta, että tällä HP:ien puvulla ei ole edes mallinimeä. Kankaan laatu oli kai Plain Rain, mutta mallille ei ole nimeä. Korjatkaapa, jos olen väärässä.
Sitten kysymykseen: onko tuossa aidossa Splashissa housujen mitoitus onnistunut? Ts. vastaavatko takin ja housujen mitoitus toisiaan? Olisi mukava kuulla... Jos " aito" Splash-puku tosiaan kestää vettä ja on vielä mitoitukseltaankin hyvä, sen nyt voi hankkia ihan normaalihinnallakin. :-)
Jep, tätä vauhtia pääsen (pääsemme) taas Aihe vapaalle.
Melba: juu, menin rienaamaan kai jotain ihan hävyttömästi, heh, kun viesti hävisi. Se muuten taisitkin olla sinä, joka on pariin otteeseen ihmetellyt joiden Ticketin pukujen mittasuhteita. :-D
Pojalla on viime vuoden fleecevuorellinen ja muuten hyvä, mutta jalaoissa vähän liikaa. Ri kuitenkaan häiritsevästi. Hihat kohta lyhyet =(
ja nyt sitten HP:n puvussa, jonka ostin tytölle, takki on ok, paitsi hihat lyhyehköt, ja HOUSUT, joita kehutaan pitkiksi, hirveet nakin kuoret, jos laittaa alle muuta kuin ohuen asun. Ihana kesäasu olisi muuten, kun on juuri " tuulipuku" , jota me ainakin täällä etelässä käytettiin viime ja toissa vuonna eniten
Juuri tänään juttelin asiasta yhden tamperelaisen lastenvaatekauppiaan kanssa ;-) Saa nähdä poistetaanko tämäkin viesti, ei näissä poistoissa näytä mitään logiikkaa kyllä olevan.
Itse siis ostin myös tytöllemme sekä 74cm että 80cm asut, pinkin ja vihreän. Mielestäni oli jotenkin epäloogiset koot näissä tällä(kin) kertaa, eli kun tyttö on tosi pieni, 73cm ja 8kg, ja käyttää vielä muuten kokoa 74cm pääsääntöisesti, niin oletin että tuo Ticketin asu 74cm on tosi tosi reilu ja vastaa vähintään sitä 80cm normaalikokoa, niin mitä vielä, aivan just sopivat ovat tällä hetkellä! Melkeinpä harmittaa etten ottanut kokoja 80 ja 86, koska niin nafti oli tuo 74cm puku.
Pojalle 5v olin hakemassa 104cm asua, mutta ne olivat jo eilen loppu kun puoli 10 olin paikalla :-) Meillä on se fleecevuorillinen turkoosi asu, ja poika on 110cm, puku on 104cm koko ja oikein hyvä. Reilu, mutta ei liian iso.
Tosiaan juttelin HP:stä tänään sitten tuon yhden vaatekauppiaan kanssa ja kysyin häneltä, että mitähän tuo Ticketin asu normaalisti maksaa, päivittelin tavallaan että aika sairasta ryysimistä tuo on ja itseäkin harmitti kun en saanut pojallekin asua hommattua. Hän sanoi, että Ticketin maahantuoja kertoi, että tuo kyseinen asu on tehty vain Stockalle Hulluille päiville....... ja hän oli itse sitä mieltä, että hyvä niin, koska kauppiaana ei olisi ollut hänelle kiva, että olisi esim. myynyt samaa pukua vaikka 39,90eurolla ja sitten joku olisi kuitenkin tullut valittamaan, että törkeää, kun HP:n hinta on 29,90eur.
ja vertasin noihin reimatecin vk-henkselihousuihin (myöskin 86cm) ja nuo ticketin henkselihousut on sentin pidemmät lahkeista!
Splashin takki 86cm on pienempi hihoiltaan kuin reimatecin 92cm vk-takki, mutta tuo meidän Lennen 92cm kevättakki on pienempi kuin tuo splash 86cm. Vecculiinista olen tuon splashin setin ostanut 43 eurolla ja hyvältä vaikuttaa, kulutusta ei ehkä niinkään kestä. Vesipilariarvo on tosiaan 3000 noiden lappujen mukaan ja saumat teipatut.
Iitulille - juu ei saa rienata Ticketiä!
Niin ja muistaakseni ne mun hämmmästyneet Ticket kommentit koski just kokoa 110 ja se tieto, että niissä housut 76 cm on täältä peräisin ja koskivat muistaakseni just Splashia. Siitä voinee mitata että miten lähellä on tuon hp puvun housujen mitoitus. Niin ja joku täällä kertoi laittaneensa sinne lahkeen suun reunaan kuminauhan, joten jos ompelutaitoa ja -jaksua riittää, niin sillä voisi kyllä saada pelastetuksi housut käyttöön. Johan noin pitkät lahkeet ainakin meillä olisi ekassa käytössä rikki.
Niin ja Ver de Terrellä ei taida olla ihan yhtä pitkät lahkeet. Ainakin meillä olevan 140 puvun housut on vain noin 2 cm pidemmät kuin 140 koon sisähousut, joten en uskoisi, että ainakaan noin suhteettoman isot ovat. Mitä tässä pojan yksiä vanhoja 110 housuja mittasin, niin niihin nähden 76 cm pitkät housut olisi 10 cm pidemmät. Niin ja Ver de Terrellä on kokoon 6 eli eikös se vastaa 116 asti henkselihousut, joissa on sitten taas ne kuminauhat alhaalla. Mä itse sorruin meidän pojille nuo Ver de Terret tilaamaan, kun oli niin mehevä väri, mutta en ole kyllä mitenkään vakuuttunut, että materiaali olisi yhtään parempaa kuin Ticket tai Name It.
Nim olen mitannut ;-)
Isompien mallissa, missä ei henkselihousut siis kumma mitoitus, mutta pienemmilläkin isompi kuin Reima!
Ostin Reisenthelin korit lapsille, v.pun ja vihreä, saavat kesällä käyttää niitä " veneilykoreinaan" , eli pakata omat tilpehöörinsä siihen kun lähdemme veneilemään - kätevää! Samaan käyttöön Magna Doodlet, eli autoon tai veneeseen, niillä voi esim. pelata hirsipuuta tai ristinollaa.
Lisäksi saunatyyny, pari Roxyn t-paitaa lapsille sekä itselleni pitkän pohdinnan jälkeen se Burberryn ohut musta trenssi. Olin juuri hakenut sellaista ohuen ohutta, jonka voi taittaa matkalaukkuun jne. Napit olisivat saaneet olla muun väriset kuin kultaiset, mutta muuten kyllä malli istuin hyvin jne.
Sitten paaaaljon Herkusta herkkuja, juustoja, antipastoja jne.
Tapiolassa roikkui yksi oranssi Ticket kokoa 122 ja katsoin että olisi lahjepituuudeltaan ollut sopiva nuoremmalleni joka käyttää kokoa 134, että silleen...
Mielestäni esitteessä ei ollut kovin kummoisia juttuja kaiken kaikkiaan...
Mitään ihmeellistä ei löytynyt.Ostin pojille Kangaroosin lenkkarit,kuopukselle Bogin kurahousut- ja rukkaset,sormikkaita,sukkia ja tytölle 2 Benettonin t-paitaa.Mielestäni oli heikko tarjonta,muilla osastoilla en edes kierrellyt.Olenkohan tulossa vanhaksi kun ahdistus meinasi iskeä......
Kun on saumat teipattu ja se vesipilari kuintenkin juuri sen 3000 mikä katsotaan olevan jo vedenpitävä, sen alle vettähylkivä. Onhan se todella huono goretexin 28000 verrattuna, mutta kyllä se varmaan sateen kuintenkin pitää.
rotmee:
Meillä on kotona " aito" splash-pukukin,toiselle lapselle, hankittu normihinnalla tänä vuonna, täytyypä mielenkiinnosta tsekata mikä sen vesipilariarvo on. Mutta ticketin nettisivuilla splash on rain set :-) Siitä minä olen ajatellut, että puku on tarkoitettu sadepuvuksi, mutta voihan olla, että puku vuotaa kuin seula sateessa.
Tosin halvaksi tuli, ostin pojalle kaksi Benettonin rugby-paitaa (joku kyseli niiden laadusta, niin meillä ollut näitä ennenkin ja hyvin pysyneet kuosissaan) ja orkidean työpöydälle.
Niin ja perinteisen laatikollisen pusuja kahvihuoneeseen :)
Nuo Tiketin housut olivat aivan sairaan pitkät. Tilasin silloin Tiketin outletistä 122 cm, joka osoittautui isoksi ja jäi kaappiin odottamaan tytön kasvua. Nyt sitten ostin tuon 116 cm ja siinä housut ovat pidemmät! kuin nuo Tiketiltä tilatut 122 cm. Ja vaihtoonhan ei enää löytynyt minkään väristä pienempää.