Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usa:sta tilaamisesta kysymyksiä

01.04.2008 |

Olen tilaamassa Usa:sta kengät joiden hinta postikuluineen on 25 euroa. Käsittääkseni tullia tai alv:a ei siis tarvitse maksaa, kun jäävät alle 10 euron? Joudunko kuitenkin käymään tullissa tekemässä sen tullausilmoituksen (en tiedä onko oikea termi:) ja jos joudun niin voinko itse valita missä toimipaikassa sen teen?

Kiitos jo etukäteen jos joku viitsisi valaista minua. Tullin sivuilla kävin jo asiaan tutustumassa, mutta tuo tullausilmoituksen tekeminen jäi vähän epäselväksi...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muutaman kerran tilannut Usa:sta mutta ei ole tarvinnut käydä tullissa jos on jäänyt alle 45¿ ostos postikuluineen. Ja yhdestä tilauksesta olen joutunut tullit maksamaan oli noin 70¿ ostos ja se oli ainakin meidän omasta tullista haettava. Toivottavasti tää selventi edes vähän.

p.s ja mulle ainakin suurin osa Usa:n paketeista on tullut koti ovelle

Vierailija
2/8 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summat ovat olleet aina alle sen 45 euroa eli tullia kun ei tarvitse maksaa, niin kotiin kaikki paketit tulee. Tai sitten jos on isompi eikä mahdu postilaatikkoon / postiluukusta niin postista täytyy noutaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin kautta toimitetut vaatetilaukseni eivät koskaan ole alittaneet alv-rajaa, joten siitä en osaa sanoa. Sen sijaan Postin toimittamat kangasostokset ovat olleet alle alv-rajan. Jos ovat kotiin tulleet, niin en ole niistä mitään tulli-ilmoitusta tehnyt. En myöskään ebay-ostoksista. Niiden perään ei ole kukaan kysellyt. Luulisi, että sama pätee vaatteisiin.

Vierailija
4/8 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvo oli n. 40 ¿. Puhelinsoitolla toimittivat paketin tullattavaksi lentokentän tullista pääpostiin, mistä se sitten piti hakea.

Vierailija
5/8 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin 8 päivää sitten Gymboreelta paketin, arvo postimaksun (=shipping) kanssa n.82¿. Tuleeko tästä ilmoitus postiin, koska noudettavissa tai jos siitä menee tullia, niin mistä paketti haetaan? asun pienellä paikkakunnalla. Ovat varmaan tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei ole aikaisempaa kokemusta, ajattelin kysäistä.

Vierailija
6/8 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Gymboree lähettää tilaukset Fedexillä, eli tilauksen pitäisi saapua kotiovelle asti. Sitä ennen soittavat kotiin, ja pyytävät lähettämään maililla tai faxilla kauppalaskun (eli sen tilausvahvistuksen ostoksista), jonka perusteella hoitavat tullauksen puolestasi (kysyvät luottokortin nroa, tai voit maksaa Fedexille. Tapauksessasi on varmaankin niin, että tullimaksua (12%) ei mene, sillä nykyisellä kurssilla tuo jäisi alle 10 euron. Sen sijaan ALV, 22% menee. Kun tuo tullaus on hoidettu, toimittavat eteenpäin.

Vierailija
7/8 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyselin toimitustavoista ja tänään tuli kirje, jossa kerrottiin paketin olevan Helsingin tullissa. Kävin kysymässä postistamme ja sieltä sanottiin, että puhelinsoitto pitäisi riittää, ja paketti pitäisi olla sitten noudettavissa postista. Katsotaan nyt paljonko sitä tullia pitää maksaa.

Vierailija
8/8 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, unohdinkin, että onhan Gymboreella ainakin myös normiposti (tosin se on vain 5 taalaa halvempi kuin pika) Fedexin lisäksi. Eli Fedexillä saa kotiovelle, ja Fedex hoitaa tullaamisen, postin kautta hoitaa itse tai sitten valtuuttaa postin tekemään sen. Posti tosin veloittaa siitä, olikohan se nyt 15 eur. Fedexillä ainakin tuli tosi nopeasti: tilattu 27.3, paketti kotona 2.4.