Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#### Suurperhe odottajat, vko 7 ####

12.02.2007 |

uusi viikko, uudet kujeet.. =)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä laittaa näitä raskausajan himoruokia. Eli minulla suuriin himoihin nyt kuuluu hedelmäsalaatti! Eilen tein aivan ihanan salaatin mihin tuli greippiä, kiiviä, omenaa tuoreena ja purkista mangoa, mandariineja ja päärynää. Oli tosi hyvää tänään illalla syön jämät.

Kuopuksesta söin suuret määrät marjarahkaa ja salattia missä oli ananasta,kurkkua, tomattia ja salattia. Tytöistä olen syönyt alkuraskaudessa paljon salmiakkia ja lakua. Nyt ne ei ole niin himottaneet olisiko se sitten poika tulossa? Meille sopii tällä kertaa molemmat sukupuolet. Pojasta olisi ehkä seuraa tuolle meidän ainoalle pian 4v pojalle ja olisi sitten jakamassa suvun jatko " paineita" . Tyttö taas sopisi valokuvien asetteluun saisi sitten kaksi tyttö pojan keskelle ja perään vielä kaksi tyttöä =). Minun sukupuoliarvelut on aina menneet väärin päin joten jos nyt tulee tyttö- tai poikaolo niin se aika varmasti on juuri sitä toista sukupuolta =). Kuopuksesta oli ihan varma että on poika mutta tyttöhän tuo oli. Sielä sitten synnytyssalissa moneen keraan ihmettelin että kyllä tyttö se vaan sitttenkin on.

semmoista lisäsin vielä...nuttu

Vierailija
2/38 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa olisin voinut syödä kiloittain viinirypäleitä.. Sainkin niitä tulaisiksi mistä milloinkin.. =)

Toista odottaessa minulla oli hirveä himo syödä silliä! Juhlasilliä! Tämä himo iski vielä ollessamme sukulaisissa syömässä, ja mieheni katsoi minua hieman pitkään kun aloin " kauhoa" silliä naamaani, tiesi hyvin etten pidä siitä.. =) Ja en aiemmin ollut tykännyt ollenkaan kyseisestä ruokalajista..

Kolmatta odottaessa ei muistaakseni ollut mitään erikoisia mielitekoja.. saatan toki olla väärässä ja muisti tekee tepposiaan..

Hui! Luin taas noista niin kovin ikävistä keskenmenoista täältä odotuspuolelta ja oloni on nyt kovin surkea keskenmenojen saaneiden puolesta! Ja oma epävarmuus nostaa taas päätään.. Onko kaikki hyvin jne... Lääkäri ensi viikolla.. Sitä odottaen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut ahkeraa porukkaa tänään!

Daisylle jaksuja täältäkin. Kovin monelta meiltä tuo km taustalta löytyy :( Minullakin siis yksi ennen nelosta. Onneksi tosiaan lapset pitävät arjessa kiinni ja suuntahan on vain eteen päin!

MammaXneljä oli tehnyt päätöksen ;) Sama sopisi minullekin, ainakin tuon liikkumisen osalta. Niin kovin helposti illat menevät sohvaperunana, jollei itseään todella aja liikkeelle. Ruuan suhteen olen mielestäni ihan hyvällä mallilla, välillä annan itselleni kyllä luvan vähän herkutellakin. Painoa tulee minulle, vaikka söisin pelkkää pupun ruokaa, joten tuo liikunta siis voisi olla hyvä juttu. Onneksi BMI ennen raskautta oli 21, joten sen puoleen en ole huolissani.

Raskausajan himoruuista oli myös puhetta. Minä olen myös tytöistä syönyt alussa paljon salmiakkia ja lopussa sitten makeaa. Tosin kuopustytön raskauden arvasin jo ennen plussatestiä myös siitä, että yhtäkkia alkoi paprika maistua, vaikka se ei koskaan ennen ollut ollut mikään lempparini. Kakkosesta (poika) ahmin alussa jääkaappikylmiä appelsiineja, kolmosesta (myös poika) en muista mitään erityistä himoa. Tässä kuluvassa raskaudessa oli alussa varsinkin salmiakki hyvä pahoinvoinnin karkottaja. Nyt voisin syödä rapeareunaista ruisleipää ihan kuinka paljon vain :) Esikoinen jo yhtenä iltana sanoikin, että ala nyt äiti jo syödä sitä makeaa, että se vauva olis tyttö :)

Vauvan tarvikkeistakin joku mainitsi. Me ehdimme myydä turvakaukalon kuopuksen jälkeen, joten se on hankintalistalla ainakin. Samoin vaunut. Esikoisen aikaisista ei ole enää edes pihavaunuiksi, joten uudet on saatava. Onneksi kuopukselle ostimme hyvät , kuomulliset matkarattaat, joten niilläkin kesän lämmössä pärjäilee. Äitiyspakkauksen aiomme myös ottaa, sillä osa vaatteistakin on myyty kirpparilla pois.

ON: rakenneultraa odotellessa. Vauva liikkuu päivittäin, mutta silti välillä pelottaa, että siellä ultrassa näkyykin jotain ikävää :( Edelleen olemme kahden vaiheilla 4D-ultran kanssa, eli voipi olla, että ainoastaan sitten ihan lopussa pääsisimme vielä painoarvioultraan vauvaa kurkistamaan.

Juups, nyt on mentävä taas pyykkiä laittamaan kuivumaan. Olen nyt parin päivän ajan pitänyt konetta päällä lähes taukoamatta :)

Misti ja masu rv 19+5

Vierailija
4/38 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänpäivää koko joukolle!!!

*UniG* Unet on väliin toosi =) Aamulla onkin sitte miettiminen et oliko se unta vai totta?!

Viikot junnaa vauhdilla eteenpäin. Ollaan sairasteltu flunssaa ja minä alkuviikosta oksentelin *yöks*

Vieläkin tää 4.raskaus tuntuu kaukaiselta,kun masu ei millään meinaa pompata näkyville (en suinkaan ole kiireinen) Painoa ei ole tullut kuin kilo koko alkuraskauden aikana.Osa syynä on tasainen pahoinvointi tai pienet oksennustaudit ;) Juu, eikä ois pahitteeksi kun tuota lähtöpainoo oli pikkasen liikaa....

Sänkyvaatteita olen pyrkinyt vaihtamaan tasaisin väliajoin. Ja kun en omista mankelia niin suurin osa lakanoista odottaa silitystä tuossa pyykkikorissa... Lapset auttaa kyllä mielellään lakanan vaihdossa jos vain pyydän apua ;)

Ihanaa kun pahoinvointi alkaa lopullisesti väistymään! Ja tuo väsymyskin pysyy poissa kun muistaa makoilla iltapäivällä hetken tai ainakin rauhoittaa menoa hieman. Onneksi tuo kuopus nukkuu päikkärit 12-16.30 välisenä aikana ja kerrallaan 2-3h!! Helpottaa huomatta´vasti kun saa tehdä asioita rauhassa tai ottaa ihan rennosti!

Ja nyt on pakko mennä unille.Aamulla taas alkaa lasten vienti eskariin ja kouluun!

Waimo72 & mahhuli 16+5

Vierailija
5/38 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoittelut keskenmenon kokeneille! Voimia jaksaa vaikeiden hetkien yli!

Hieman esittelyä: Olen 26 vuotias 4 lapsen äiti pohjoissavosta, perheeseemme kuuluu myös isä 31v. Viidettä lasta nyt odotellaan, la on vielä tuntematon, kun uusi tulokas sai alkunsa enen kuin minulla ennätti kuukautiset alkaa edellisen raskauden jäljiltä.

Myöhemmin lisää, nyt alkaa päiväunille laitto!

Hattara ja masu + lapset 99, 01, 04, 06

Vierailija
6/38 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Hatttaralle! On sinun lapset hyvin saman ikäisiä kun minulla 99,00,03,05.

Tänään aamulla käväisin jo niskapoimu ultrassa. Kaikki oli hyvin sydän sykki ja vauva köllötteli kovin rauhallisesti ja antoi tehdä mitaukset rauhassa. Vauveli oli noin viikon pienempi mitä kuukautisten perusteella on laskettu niinpä laskettu aika siirtyi 21.8>27.8. Eikös se lapsilisien kannalta ole parempi synnyttää loppukuusta ;0). Tuosta oli se hyöty että pääsen nyt sitten vielä rakenneultraankin. Meillä kun tuota tarjotaan vain jos on tarve ja utraaja halusi tarkistella rakennetta vielä vähän tarkemmin sitten kun vauva on isompi vaikka mitään vikaa ei nyt löytynytkään. Istukka on minulla tällä kertaa etuseinässä onkin ollut aina ennen takana joten jotain uutta tässäkin raskaudessa =).

Ultran jälkeen palkitsin itseni hampurilaisella ja kävin ostamassa esikoiselle synttärilahjaksi geomag-magneetteja ja tälle uudelle tulokkaalle oman tuttiketjun sellaisen missä on pehmokirahvi =). Katselin myös ainun ensipupuja mutta nyt en taida uskaltaa tuota ostaa etukäteen kun kaikki neutraalit värit on jo käytössä enkä halua mahdolliselle pojalle vaaleanpunaista pupua. Meillä esikoisella on vihreä, kakkosella keltainen, kolmosella sininen ja nelosella oranssi pupu.

Nyt on mentävä ruuan laittoon että ehditään vielä kerhoonkin

nuttu rv 12+ jälleen kerran =)

Vierailija
7/38 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli jo sivulla 3...

Vierailija
8/38 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan tämäkin viikko on ohi pian ja viikonloppu tulee...eikös se olekin laskiaissunnuntai tänä viikonloppuna. Pulkkamäki odottaa. Hernesoppaa pitää tehdä iso kattila...se on meiän muksujen herkkua...pullaakin pitää varmaan tekasta päiväkahvia silmällä pitäen.

Täällä oli puhetta raskausajan himoruuista.

Esikoista odottaessa himoni olivat kaikki epäterveelliset ruuat. Hampurilainen ja sipsit. Keskimmäisestä iski salaatti ja tomaattihimo. Kolmannessa raskaudessa oisin voinut ahmia kilokaupalla karkkia ja banaania. Nyt neljättä odottaessa mulla on iskenyt ihan kamala leivos himo. Tekee mieli jotain ihania äklöjä leivoksia. Olen yrittänyt välttää leipomoita, mutta tänään palkitsen itseni ja haen miehelle ja itselle myöhäiselle iltakahville jotkut ihanat leivokset jotka saamme nauttia kun lapsukaiset nukkuu. Hehe.

Mulla on lääkärineuvola joskus parin viikon päästä...väsymys on vähän helpottanut. Pahaa oloa ei enää ole, paitsi jos unohtaa syödä...nälkä on useammin...kyllä mäkin viä vähän varuillani olen tämän raskauden kanssa, vaikka ultrassa sydän sykki. Sitten helpottaa kun alkaa kuulua ne sydän äänet...

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Risella rv 10

Vierailija
9/38 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan hattara!

Istuinpas tähän koneelle, taasen.. Ennenkuin aloitan päivän puuhat.. Pyykkikone tosin pyörii jo.. Lakanapyykkiä riittää, kun eilen niitä vaihtelin..

Eka luokkalainen neiti vielä tämän päivän pois koulusta, sen verran on köhäinen ja väsähtänyt, että nyt pitää vielä levätä.. Oma flunssa tuntuu jo helpottavan ja menenkin ensi yöksi töihin.. Sitten pääsee nauttimaan lapsukaisten ja isännän kanssa viikon talvilomasta.. Sen kummenpia suunnitelimia ei olla tehty, mennään nyt ihan poppoon vointien mukaan.. Kerta tätä tautia nyt täällä pyörii..

Ihanaa nuttu! määkin haluan jo ultraan! Neuvolanlääkäri ensi tiistaina ja ultra siitä kahden viikon päästä.. Oih! Jokohan sitten uskaltaa alkaa nauttia tästä raskaudesta, jos sieltä tulee hyviä uutisia..? Mä olen nyt ollut niin hermoheikko.. En ymmärrä mistä johtuen.. En kai aiemmilla kerroilla edes miettinyt, etteikö kaikki menisi hyvin.. Ei ehkä ollut aikaakaan moiseen.. Mies parka saa " kärsiä" ja lohdutella kun tunteet on niin pinnassa ja parku tulee jo tv:tä katsellessa.. Höh! Hassua! Toisaalta sääli, ettei miehet pysty kokemaan näitä fiiliksiä.. Olis hassua katsella vierestä... Masun kasvua ja vetistelyä.. =) No niin, nyt taas ajatukset harhateillä.. =)

Yö tuli nukuttua hieman huonosti, kärsin ihan hassusta olosta, pahoinvointia, muttei sitten kuitenkaan.. Pitää kai varata yöpöydälle satsit ruokaa, jos " yöpahoinvoinnit" jatkuu.. Mitä lie sitten olikaan..

Mutta nyt mentävä..

Piiu+pesue (rv 9+6)

Vierailija
10/38 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa valilla ilmoittelisin itsestani tannekin, tuntuu etta vallan olen jattanyt suurperhepalstan...syyskuisiin kun kirjoittelen.

Edelleen lepailen, huomenna aateltiin kavaista taas vilkaisemassa pikku-Hopen kasvua ultralla; mies se haluaa varmuuden naitten tuhruilu-makoilujen jalkeen!

G: Meilla vaihdetaan tyynyliinat joka viikko ja lakanat joka toinen. Yleensa sunnuntaisin olen raahannut peitot pihalle tuulettumaan. Patjatkin kaannetaan joka viikko, etta pysyvat mallissaan! Kesaisin raahaan nekin kerran kahdessa viikossa pihalle auringon paahteeseen!

Noh, mulla kay siivooja joka auttelee kylla naitten raijaamisessa, iso apu sekin.

G: himoruuista? Ne on vaihdelleet joka raskaudesta ja viela ajankohdistakin. En edes muista enaa, salmiakkia meni ekasta ihan riittavasti, toisesta olinkin salaattilinjalla, kolmannesta kaikki makea ja neljannesta suolaista; kaikki silti olleet tyttoja!

Tasta uudesta on viinietikka salaatissa must, ja tomaatit, ainakin nain alussa. Makeaa ei tee mieli yhtaan, ei paljon kylla suolaistakaan. Oikein ruokaa tekee mieli ja kokoajan.

Ohjelmassa tanaan, edelleen makoilua, pienia kotihommia, kun siivooja kavi eilen ei onneks' tanaan tarvitse paljon puunailla paikkoja. Lampimaksi paivaa luvattiin taas tanaan, meillahan alkaa jo kevat olla kasilla; ilmat pysynevat n. +20 tienoilla paivasaikaan. Tosin me ' paikalliset' kuljetaan viela villavaatteissa, mutta katukuvasta loytyy jo t-paidat ja sortsit turisteilta! Kylla nain 15 vuoden jalkeen on aivan tottunut tahan ilmastoon...( myos kesan +40 asteen helteisiin)

Voikaa siis kaikki suurperheet hyvin, en muista enaa mita piti kommentoida, joten ehka myohempaan...

- levinia ja hope 9+6 -

Vierailija
11/38 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot lentää eteenpäin, AINA ON VAAN SIIVOUSPÄIVÄ! Hih!

Raskausajan evästyksestä, minä niin päätin että jatkan painonvartijoissa aikoinaan opitun elämän tavan raskausaikanakin. Niinpä nii.... päätös ei oikein ole pitänyt! Joka päivä jotain hyvää ja ruualla aina ei muista ettei tarttis syödä enempää kuin kuluttaa! ;) No, ei kai ne kilot ole kuin omilla lanteilla ja yritän niitä taas jaksaa kantaa. Nyt en tiedä onko erityistä himoa, kaikki maistuu. Kalaa olen laittanut tavallista useammin, liekö se ainut muutos " normaaliin" . Aikas normaaliahan tääkin on että olen raskaana joten ei pitäis olla poikkeustila. ;)

Minä netissä ihailen vauvan vaatteita ja tarvikkeita. Alkaa vauvakuume nyt vasta painaa päälle tosissaan. Kellä ennen raskautta ja kellä sen aikaan.... kunhan tulee!

Mutta nyt lähden siivoamaan ennenkuin inspis taas jonnekki katoaa. Minä nukun nykyjään jokaikinen iltapäivä tunnin-kahden unet. Pitää olla nyt tehokas ennen sitä niin ei jää hommat tekemättä.

Tsemppiä kaikille suurperheisille! Uusille kans...

Ulmeri+6+rv 17+1

Vierailija
12/38 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausajan mieliteoista: no tässä raskaudessa ei ole ollut vielä mitään, kun kaikki hieman vielä tökkii. Esikoisesta taisi olla nektariinit ja toisesta muistan, että aah kesä ja mansikat litratolkulla. Teki myös hyvää tuohon turvotukseen ja itse asiassa kyllä nytkin nuo nektariinit ja mansikat kuulostaa aika hyvältä.

Mahakin on kyllä kasvanut ja tuntuu tuo kohtukin selinmakuulla jo kasvaneen. Mieli on niin ihanan paljon virkeämpi eli jospa tuo energinen keskiraskaus ensimmäistä kertaa tulisi meikäläisellekin. Kovasti koitan jo liikkeitä kuulostella, mutta eiköhän pari viikkoa pidä vielä odotella, viimeksi taisin tuolla 15 viikolla tuntea liikkeet. Ainoa kurjempi juttu on lonkkasärky öisin, joka on pikkuhiljaa muistutellut olemassaolostaan, mutta se kai on väistämätöntä meillä monisynnyttäjillä, että nuo raskausajan pikkukrempat tulevat aina vaan aikaisemmin tutuiksi. Muutaman kivuttoman supistuksen olen ollut tuntevinani ja niitähän on riittänyt kyllä joka raskaudeksi ihan riesaksi asti. Onneksi kohdunsuuta eivät ole koskaan avanneet, joten ei tarvitse sinänsä huolestua, mutta tuolta h20 lähtien on saanut kyllä tahtia hidastaa kun maha pistää hanttiin.

wintergirl 12+3

Vierailija
13/38 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille,itselläni on 4 tyttöä joista nuorimmainen on ainoa joka tällä hetkellä asuu kanssamme(tyttö7v.)miehelläni on entuudestaan 2 poikaa jotka ovat useasti luonamme 15 ja 11v.

Odotamme ensimmäistä yhteistä lastamme rv:5+3.LA:16.10.

Hieman jännittää sillä onhan edellisestä kulunut jo lähes 8 vuotta.

Toivon kaiken menevän hyvin,lapsi on toivottu ja haluttu:)

Mieheni yrittää rauhoitella kovin innostustani,sillä elokuussa minulla oli munatorvi raskaus.

Vierailija
14/38 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rv 35+0

-painoa viimekerrasta(rv 29)2,4kg=yht 12 kg nyt

-paineet 106/60

-pissa puhdas

-tarjonta rt

-liikkeet +++ =)

-sf mitta 30cm(!!!!!!!!!!!)

Lähete hb:n ja paastosokerin ottoon.

Siis mulla ei koskaan ole ollut noin pientä sf mittaa tässä vaiheessa raskautta.Meni keski ja alakäyrän väliin.Alkaa epäilyttää koko ultran kokoarvio(joka oli iso--rv 34 2,8kg->laskettuna 4-4,2kg)

Vatsa on kyllä täynnä vauvaa,totaalisesti!

Siitä herää kysymys:

G:miten teillä mennyt ,mitat/vauva?

isolla sf-mitalla iso vauva ja pienellä pieni vauva,vai ihan sattuman kauppaa?

Meidän maaliskuun pinossa äiti menetti vauvansa istukan irtoamisen vuoksi ja omakin hengen lähtö oli ollut lähellä.Aika sanattomaksi vetää!

Kaikkea voi tapahtua=/

Onnittelut uusille plussanneille!!!Ja onnea mukavista ultra kuulumisista!

Jep jep,äiti,5*lapset ja rv 35

Vierailija
15/38 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väsynyt äiti nuokkuu koneella. Meillä kuopus kehitteli itselleen viime yönä kurkunpääntulehduksen, joka sitten valvotti puolet yöstä. Ensimmäsitä kertaa meillä tyttölapselle iski kyseinen tauti, pojilla niitä sitten on ollut senkin edestä. No, onneksi sentään tietää, mistä on kysymys, eikä pelästy, vaikka hurjalta kuulostaakin.

Leviniallako oli ollut jotain hankaluutta? Toivottavasti nyt kaikki hyvin. Tuo siivooja kuulostaa ihanalta. Siskolla käy myös ihan säännöllisesti, mutta me emme ole kyseisistä palveluista nauttineet. Joskus kyllä olisi mukavaa vain kadota johonkin muutamaksi tunniksi ja tulla sitten puhtaaseen kotiin :)

Bloom74, tervetuloa porukkaan! Taidetaankin olla saman ikäisiä, jos tuo 74 kertoo iästäsi.

Leanna kyseli sf-mitan suhteesta vauvan kokoon. Minä olen jonnekin onnistunut tunkemaan kahden viimeisen raskauden neuvolakortit, mutta muistelisin kyllä, että mitään hurjia lukuja niissäkään ei ollut. Kaksi ensimmäistä raskauttahan minulla päättyivät jo rv 36+5 ja 36+2 ja niissä sf-mitta ylsi korkeimmillaan ensimmäisessä rv 34+6 31cm (siis sen jälkeen ei ole mittatulosta) ja toisessa synnytyspäivän aamuna eli tuo 36+2, 30cm. Kakkonen olikin kyllä sitten vain 2600g ja 47cm, kun esikoinen oli 3100 ja 49cm. Kolmonen meillä syntyi rv 38+1 ja oli jo silloin 3930g ja 53cm eli mitä olisikaan ollut la:na tai yliaikaisena. Silloin muistan myös juuri tuon tunteen, että vatsa oli täynnä vauvaa. Aamulla, kun heräsin, sain vähän aikaa oikoa, että vauva veti jalkansa jostain minun kylkiluitteni ja rintalastani alta pois :) Mutta voihan sinulla Leanna jo olla vauva laskeutunutkin ja siksi sf-mitta ei ole missään huimissa luvuissa?

ON: Tänään on mahassa asustellut oikea aktivisti :) Vähän väliä tulee potkuja. Viime yönä hereillä maatessani pidin kättä vatsalla ja toisella reunalla tuntui sellainen kova muhkura. Peppu luultavasti, mutta tuntui vaan niin hassulta, että se jo nyt siellä pyllistelee niin, että käteen tuntee :) Nyt ei millään malttaisi odottaa tiistaita ja sitä rakenneultraa.

Mutta nyt lähden laittamaan taas niitä iänikuisia pyykkejä!

Misti ja puolenvälin masu rv 20+0 :)

Vierailija
16/38 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. sivulle oltiin tipahdettu. Nyt aamupalan laittoon, tulen sitten jatkamaan

Vierailija
17/38 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misti arvasitpa oikein ikäni tuon nimimerkin jälkeen tulevan lukeman perusteella:)

Joten juu saman ikäisiä ollaan,itse toivon kovasti tämän ensimmäisen kolmanneksen menevän ohi että keskenmeno riskiä ei enää ole.

Tänään tuli pyyhkiessä hieman verta paperiin mutta loppui onneksi siihen eikä enää ole tullut.Tyttökin lähti isänsä luo yöksi iloisin mielin vaihteeksi,kun isä kerrankin piti lupauksensa niin saan vain lepäillä ja nauttia olostani:)

Vierailija
18/38 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni kivasti. Sain siivottua saunan ja kylppärin. Tyttölasteni kanssa kävelimme kirjastoon ja kauppaan. Noin viiden kilometrin lenkki tuli samalla. Kävimme kotona välipalalla ja päästimme miehen pojan kanssa ukkojen mökkireissulle. Aamun meidän miehet oli autokaupoilla, liekö enemmän katselleet Jope Ruonansuuta kuin autoja. ;) Illalla olin tyttöjen kanssa luistelemassa ja haimme pizzat kotiin tullessa. Sitten rentouduimme saunan löylyissä. Kiva fiilis jäi itsellekkin kun ehti antamaan paljon aikaa lapsille. :)

Tänään odottelemme veljen perhettä kylään. Pitäisi keksiä hyvää ruokaa isommalle sakille. Aina iskee lievä paine kun olis kiva tarjota todella hyvää... No tieten talossa talon tavalla, en yritäkkään tehdä mitään liian hienoa niin ei epäonnistu satasella. Laskiaispullia taidan kahville tehdä. Nam!!

Bloom74: Saman ikäisiä ollaan täälläkin. Seitsemättä siis jo odotan, joten takana kunnon putki äippälomia ja kotivuosia lasten kanssa. :)

Nyt annan muillekkin suunvuoron... Hiljaista täällä aina välillä, taidamme lukeutua kiireiseen sakkiin itsekukanenkin katraittemme kanssa.

Ulmeri rv 17+3

Vierailija
19/38 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukavaa laskiaissunnuntaita.. Jäi meiltä tosin nuo laskiaispullat leipomatta, mutta sitten tiistaina.. Ollaan koko sakki oltu tänään ulkoilemassa katsellen autourheilua.. =)

Rauhallinen viikonloppu.. Ei siin kummempaa, lähden saunaan..

Vierailija
20/38 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tälle viikolle kerkiän huikata moi!

Täälläkin vietetty mukava ulkoilmaviikonloppu. Käytiin kotiseutumuseolla hernesopalla, luisteltiin ja laskettiin mäkeä.

Raskausajan himoista: Mulla oli esikoisen aikaan noi appelsiinit tosi kovalla kulutuksella (poika) ja nyt samoin. Tyttöjä odotellessa en ole niitä pahemmin ahminut. Viinirypäleet on myös ollu kova sana tätä nelosta odottaessa ja hedelmäsalaattia voisin syödä litrakaupalla yhteen pötköön.

Lastenhuoneiden järjestys pitäisi muuttaa vielä uuteen uskoon ennen pikkuisen syntymää ja kovasti ollaan jo suunnittelusta pääsemässä miehen kanssa ihan toteutukseenkin. Ensi viikko meneekin sitten varmaan rattoisasti huonekaluja siirrellen... Mitenkähän tuo tapetointi sopii näin viimeisellä kolmanneksella? Mies jo uhkasi, että hänkin voi kyllä sitä kokeilla...

(.) Pikkuinen on tosi kova potkimaan ja tuntuu olevan vielä aamuvirkkukin. Tänä aamuna puoli seitsemästä piti mua hereillä tunnin, kunnes itse tajusin antaa periksi. Rauhottui heti, kun nousin sängystä puuron keittoon. Vihloo, särkee, alkavia issias-särkyjä ja ihmeekseni myös jonkun verran turvotusta, muttei onneksi vielä suppareita (kop, kop).

Siis mukavasti menee, tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä ultriin, niille jotka sinne oli menossa! Kerron neuvolaterveisiä huomenissa, kun aamulla sinne taas raahaudun!

Marinox rv 32+6