Mistä tietää, että sopiiko kulta- vai hopeakorut paremmin??APUA!
Eli tekisi mieli ostella uusia koruja itselle, mutta rupesin miettimään, että sopiiko minulle kulta vai hopea (valkokulta) minulle paremmin? En itse osaa sitä erottaa mitenkään, enkä ole missään värianalyysissä koskaan käynyt, enkä niistä mitään ymmärrä.
Olen hyvin valkoinen iho, joka kuitenkin ruskettuu helposti palamatta. Hiukset on ollut nuorempana ihan vaaleat, mutta nykyään tummuneet ja lähellä ns maantienväriä, paitsi edestä edelleen ihan vaaleat. Siniset silmät. Värejä jotka minulle mielestäni sopii hyvin on vaaleanpunainen ja esi. vaalea turkoosi.
Auttakaahan minua ja sanokaa ostano kelta- vai valkokultaisia koruja itselleni?? Kiitos paljon!
Kommentit (8)
siis minulla on hyvin vaalea iho jne:D Älkää välittäkö:D
Juu, voi olla, että minulle sopii molemmatkin värit siis:) Tykkään molemmista ja kun ostin kultaisen korukellon niin ainakin myyjä sanoi, että voi että kun kulta sopiikin sinun ihoosi kauniisti jne. Mutta itse tykkään, että hopeakin sopisi.. en oo kyllä ammattilainen:D
paremmin sinertävä vaaleanpunainen (kylmät sävyt -> hopea) vai kellertävä ja lämmin punainen, esim korallinpunainen (kulta).
Punaisesta sellainen syvänpunainen sopii muttei yhtään oranssinpunainen. Eikä koralli.
Olen värianalyysissä kevät. Jolle siis ehdottomasti sopii kultakorut paremmin.
Olen iholtani todella vaalea, vaaleat hiukset, no nykyisin tulee harmaata tyvikasvua, joten hiukseni ovat " oikeasti" maantienväriset. En kylläkään rusketu kovin herkästi, monesti aluksi palan punertavaksi, sitten vähitellen rusketun, mutten ikinä semmoiseksi " tummaksi" pavuksi, niinkuin jotkut tummemman ihon omaavat.
Minun värini ovat kartan mukaan kaikki pastellisävyt, eli vaaleat sävyt, sekä lime, purppura, ns. pirteät värit, suurina väreinä kameli, vaal. ruskeat sävyt, beige ym.
Uskoisin että sinulle sopisi tuo kulta paremmin, itse toki tykkään myös hopean väristä ja olen ostanutkin hopeisia, mutta kyllä se ilme on tyylikkäämpi niillä kultakoruilla ja tunnen itseni jotenkin kotoisammaksi.
Itselläni oli nuorempana paljon hopeakoruja ( niiden halpuuden takia ehkä) ja nykyisin sitten on ollut hyvin paljon keltakultaisia ranne ja kaulaketjuja sekä kultasormuksia. Nyt vaan olen ihastunut myös tuohon valkokultaan ja miettinyt, että josko seuraavaksi ostaisi sellaisia koruja. Mietityttää tosiaan vaan, että sopisiko ne edes minulle. Tuntuu, että keltakulta kyllä sopii ja viihdyn keltakultakoruissa
kuulostat kesältä. Turkoosi on kylmä väri, ja jos se sinulle sopii ja muuten olet vaalea sinisilmäinen, sanoisin että olet kesä. Mä oon talvi ja mulla juuri sellainen iho jota kuvailit. Mutta olen tumma.
Vertaile kultaa ja hopeaa ihollasi ja katso kumpi kiiltää enemmän ja näyttää paremmalta. Älä siis katso ihoasi vaan sitä kultaa/hopeaa.
ja minun ihollani kulta näyttää jotenkin tunkkaiselta ja halvalta, kuin rihkamalta, kun sen sijaan hopea säihkyy ja näyttää arvokkaammalta kuin onkaan!
Mutta jos sinun silmääsi kumpikaan ei riitele (tai kysy muutamalta kaverilta myös mielipide), osta kumpi enemmän kiinnostaa!
Mene kokeilemaan.
Joskus olen myös kuullut että jos verisuonet hohtavat sinisenä/violettina ihon läpi sopii kylmät värit eli hopea ja valkokulta. Jos taasen suonet näkyvät vihertävinä enemmänkin kuin sinisinä sopii lämpimät värit paremmin. (= Keltakulta)