Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämelle haastavien lasten vanhemmat

Vierailija
01.04.2008 |

Jos teiltä löytyy kotoa haastava lapsi, onko henki kotona muuten OK: onko riitoja vanhempien välillä, syystä tai toisesta väsyneet ja ärtyneet ja lapsille tiuskivat vanhemmat tai muita jännitteitä? Tai toisin päin: tai onko lapsi harmonisesta kodin ilmapiiristä huolimatta vaikea?

Meillä on haastava poika, mutta pahana tämä on näkynyt silloin, kun olin väsynyt ja kiukkuinen ja riitelin miehen kanssa paljon. Nyt meillä on siltä osin mennyt paremmin, poika on toki edelleen haastava, mutta kaikenkaikkiaan hänen käytöksensä on muuttunut silmissä. Liekö sitten iän mukanaan tuomaa kypsymistä vai sitä, että hänen reagoimisensa ahdistavaan ilmapiiriin näkyy heti selvästi? Pikkusisarus on tasaisempi eivätkä ympäristön tapahtumat tuntuisi häntä yhtä kovasti hätkähdyttävän.

Mitä mieltä asiasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin on jo 13v--että pitkälle ollaan päästy :)

Vierailija
2/4 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylitöiden takia tai muuten työstressiä kiireisten aikataulujen vuoksi (vaikka ei olisikaan ylitöitä) jne. niin ihan selkeästi lapsi on entistä kiukkuisempi ja vastaanhangoittelevampi.

Itse jos jaksan ja pystyn olemaan tyyni, on lapsikin tyynempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani riitelivät usein minusta. Isä ei tykännyt ja äiti puolusti minua. Se loppui vähitellen hormonitoimintani alkamisen myötä.

Epäilen vahvasti, että olisin ollut hankala muunkinlaisen isän lapsena. Minulla vaan oli uhmaikä poikkeuksellisen kauan. (Murrosikää ei sitten tullut ollenkaan.)

Vierailija
4/4 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut aivan saman ilmiön kuin ap. Myös meillä on haastava esikoispoika, ja hän reagoi kovin voimakkaasti kodin ilmapiiriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä