Kotihoidontuella oleva äiti ja opiskelija isä! Miten selviätte taloudellisesti?
Tämä on nyt meidän tilanne kuukauden kuluttua, ellei mies saa kumpaakaan työpaikkaa, joita on hakenut.
Haluaisin nyt kuulla kokemuksia tällaisesta tilanteesta!
Kiitokset!!!!
Kommentit (9)
Miehen opintotukikuukaudet on täynnä eli ei saa mistään mitään. Saamme asumis- ja toimeentulotukea ja hyvin ollaan pärjätty. Tarkka saa olla tosin.
Meillä on kaksi lasta (kohta 3v ja 9kk), ja tärkeintä on saada heille ruoka ja kaikki muu tarvittava....
Kiitos jo vastanneille ja lisää kokemuksia kaipaan!
Itse haen myös töitä, mutta alaltani (toimittaja) ei pahemmin pikkupaikkakunnalta löydy....
ap
Me ollaan pärjätty vastaavassa tilanteessa hyvin :) meille tärkeintä on ollut hoitaa lapset kotona... Ollaan tosin perusnuukia tyyppejä ;)
että toimeentulotukea ei olla tarvittu, meillä on vuokra-asunto ja reilu asumistuki.
Jos sopii muutamaa juttua kysyä:
- oliko teillä autoa? jos oli, miten sen maksujen kanssa selvisitte?
- saitteko toimeentulotukea?
- mitä kaikkia laskuja maksoitte kuussa (tarkoitan siis, että meille jää esimerkiksi: sähkö, vesi, jäte, auton maksuerät, liikennevakuutus, kasko, puhelinlaskut, vanha perintätoimistolle menevä viasatin maksusuunnitelman mukainen 75e kuussa, poliklinikka maksut oman perussairauteni vuoksi ge moneyn 52e/kk lainanlyhennys, sampo pankin 130e/kk lainanlyhennys ja pari pienenmpää laskua).
ap
Ensin ei ollut autoa, mikä olikin talouden kannalta tosi hyvä juttu. Sitten tarvittiin auto, ja hommattiin vanha mutta luotettava rousku ;)
Meidän talouden onnistumiselle on ollut iso tekijä se, että ei ole mitään lainoja... Meillä kuukaudessa laskuja (ööö, mies hoitaa näitä enemmän...) mutta sähkö ja vettä tietenkin muutaman kuukauden välein, vuokra joka kuukausi (tosiaan iso asumistuki), mun harrastus :) lehtiä ei tilailla juurikaan, hmm kai niitä laskuja vielä on muitakin.
Mutta juu, toimeentulotukea ei olla tarvittu, mikä on kiva juttu, mutta en kyllä empisi hakea sitä jos kova tarvis tulisi :)
kun meilläkin mies opiskelee ja minä olen kotihoidontuella. Tosin ollaan molemmat tehty silloin tällöin keikkahommia että saadaan aina pari sataa palkkaa.
Asumistukea saadaan kun asutaan vuokralla. Toimeentulotukeakin varmaan saataisiin, mutta erityisesti mies on niin jäätä ettei " alennu" sossuun menemään.
Meillä on molemmilla visat, jolla välillä joutuu ruoat ostamaan. Aikoinaan otin opintolainaa kun vuokra piti saada maksettua, mutta nyt ei olla siihenkään jouduttu turvautumaan.
Meillä yksi lapsi, 1v7kk.
itse varmaan tuossa tilanteessa alkaisin minäkin etsiä töitä niin ei jäisi niin miehen varaan.