Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUTÄHDET-05 huhti-toukokuu

01.04.2008 |

Saas nähä onnistuuko tää kirjoitus...

Ei ole tullu kirjoiteltua piiiiiitkääään aikaan. Jotenki sellanen muisto et viimeksi joskus tammikuussa, kauheeta!

Koneella istuminen on vähentynyt siitä jokapäiväisestä, jokaviikkoiseksi(no, pari kertaa/vko) Aina tulee kateltua et oisko joku kirjoitellut kuulumisia vaan ite ei saa sit aikaseksi mitään.

Eipä meille ihmeempiä kuulu. Terveenä on oltu muut, Julius ja Jenni sairastaneet parit pienet nuhakuumeet.

Juliuksella on vieläkin puhe hakusessa, vaik melkis jokapäivä uusi sana löytyy. Vaipat on viel käytös ku poikaa ei sit millään saa pöntölle/potalle. Yhes välis aamulla aina käytiin vaan nyt ei sit millään. Aivan hirveet huudot päästää ja nassu melkis sinisenä huutaa, niin eipä sitä viiti paljoo edes ehotella. No, säät tästä lämpenee ni sit juostaan ilman vaippaa. Pyörällä ajo onnistuu oikein hyvin, hyvä et perässä pysyy. Rumpujen ja kitaran soitto on numero uno. Fröbelin palikat on lempibändi ja tv-ohjelmista Vekarat ja Kaapo.

Jenniä hoitaa melkis paremmin kuin äiti. Ei tullut sellaista mustasukkaista poikaa Juliuksesta Jennin suhteen. Äiti ja isi ei sit saa edes halata toisiaan ku melu nousee.

Jenni on sit sellanen äitintyttö ettei oo tosikaan! Itku jos tulee ni ei edes isin syli auta, vaan äitin syliin on päästävä. Mä oon huomannu ettei (mummu) anoppi oikeen pidä tosta. Jenni pelkää mummua ja sehän yleensä antaa rääkyvän lapsen isille ja isi sit taas mulle ja typy hiljenee. Muutaman kerran mummu tokassu et "on se kumma et sitä ton äitin syliin pitää päästä enneinkuin huuto lakkaa". V-mäiset mulkaisut viel perään...

Täys tissitakiainenkin vielä. Nokkamukista vesi kelpaa mut ei korvike eikä edes pumpattu tisumaito. Ruokaa on alkanut syömään kunnolla. Yhes välis mun piti ruiskulla antaa sapuskaa, ku muuten ei ois ku pelkkää tisua lutsinu. Kaippa tuo viimestään rippikouluiässä lopettaa :D

Ihanaa kesän alkua toivotteleepi!

K kera Juliuksen 030106 ja Jennin 011007

Esikoinen Hesassa luokkaretkellä 26-28.5 ja isäntä yövuoros.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!!

Tilanne on se että mulla on tänään sairasloman

viimeinen päivä.

Suunnittelin että nukun kauan ja otan tosi rennosti,

mut kuten varmaan voitte arvata,niin ei käynyt.

Eilen mittasin 40 kuumetta Juholta joten oon nyt sit kipeen

pojan kanssa kotona...

yöt olleet huonoja ku molemmilla lapsilla kova yskä.

meen huomenna töihin(mies kotona mun töiden ajan ku menee iltavuoroon)mut katotaan nyt sitten oonko Juhon takia kotona KE jos

ei tuosta parane.

Kyl mä haen lisää saikkua jos se on samanlaista ku ennen tätä saikkua,

etten jaksa mitään.

Mä kokeilen,

toisaalta tuleva lauantaikin mulla poikkeuksellisesti töitä,

mut se on harvinaista.

En saa Juhoa syömään:/

sais nyt ees juomaan.

ONNEA POIKAVAAVISTA tytöt040507(saatto mennä nikki väärin hih)

äitiliini ja kipee Juho

Vierailija
2/17 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin aloitanko ees pinoa mut niin kauan ku joku kirjoittelee,

aloitin,

pliis jos joku taustailee,kirjoittele vaikka pari riviä.

tajuan kyl ettei ehdi,

en itekään oo jaksanut kun Juhokin sairastui ja ite olin sairasloman viime viikon,

nyt alkaa helpottaa,

mun lääkekuuri loppui tänään.

jospa tää tästä..

nyt kaikki kirjoittaa:)

äitiliini ja Juho jo 2v4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan loistava auringon paiste on nämä pari päivää ollut ja lumikasat on sulaneet vauhdilla pienemmiksi! :D

tänne ei kovin suuria kuulu, sitä tavallista arkea, voisi sanoa. kassun mielikuvitus on lähtenyt lentoon, samoin puhe, mitä ollaan ällistelty miehen kanssa oikein suureen ääneen :DD omatoimisuus kukoistaa myös ja pikkumies on ollut jo pari kuukautta ilman vaippoja sisällä. tekee hienosti pissat korokkeelta seisaallaan ja kakat sitten pienentimen avulla suoraan pönttöön. pottaa kassu ei koskaan oppinut käyttämään :O ruokailu vaihtelee päivittäin, herra on todella nirso! tällä hetkellä lemppareita on keitetty kananmuna ja herne-maissi-paprika-riisi-seos. hyvinä päivinä sitten uppoaa ihan mikä vain ruoka, mutta huonompina on vain pakko sitten tarjota jotain, mikä kelpaa, ei nimittäin ole tuota lihaa luiden päällä mitenkään liikaa. nukkuu nykyisin (kopkopkop) todella hienosti omassa huoneessaan, herää kerran ottamaan vesihörpyn ja jatkaa sitten aamuun asti. näin ihana tilanne meillä oli jo tosin uuden vuoden aikaan, mutta jotain tapahtui ja unet taas huononivat ja jo heti alkuyöstä kaveri kiipesi meidän viereen. mutta nyt toivon tämän tilanteen pysyvän, kaikkien unet ovat huomattavasti levollisemmat, kun saa rauhassa nukkua :)lyhyet uutiset siis pojasta :)

muuten meidän elämään sitten kuuluu vauvan odotusta ja asunnon etsintää. nyt tuli juuri rv 27+0 ja sunnuntaina tehtiin ostotarjous yhdestä asunnosta,katsotaan kuinka käy. itse yritän jaksaa käydä luennoilla toukokuun loppuun asti vaikka vatsa ottaa jo nyt vastaan jonkin verran ja olen iltaisin aivan poikki ja kaikesta istumisesta/seisomisesta jalat on ihan turvonneet pallot. muuten vointi on ollut hyvä, joskin mies on joutunut leikkimään kassun kaa nykyisin entistä enemmän, kun ei äiti pysty istumaan lysyssä lattialla kaivinkoneiden ja kuorma-autojen seassa :)

jeps. nyt sitten läksyjen pariin, mukavaa alkanutta huhtikuun alkua kaikille ja tosiaan kertokaahan kuulumisia! :)

-annu ja kassuli+masuasukki-

Vierailija
4/17 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vaan meitä ylemmäks:) Ihana ilma jälleen, lähdettävä nopsaan ulos ja pihatöihin. Pyykkiä pestävä kanssa nyt urakalla, kun kerrankin saa paljon kuivaksi. Nuotioretkellä on käyty rannassa ym.mukavaa. Todella mieltävirkistävää kun aurinko paistaa.

Mukavia kevätpäiviä toivotellen : Liinuksi+Aada 2,4v

Vierailija
5/17 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset täältäkin suunnalta!

Kevät tekee tuloaan, vielä ei ole meiän miehet pellolle päässeet mutta kovasti jo odottelevat. Tänä kesänä taitaa Jonskankin aika kulua traktorin hytissä=) aikamoinen konemies on hän. Näkyy verenperintönä tulevan..

Joni on reipas nuorimies, jämäkkä jässikkä jolla virtasta piisaa. Meiän herra aurinko ja mister Bean ihanine naaman vääntämisineen;D

Puhetta tulee jo paljon, kokoajan enemmän lauseitakin joten tahtonsa saa hyvin esitettyä.

Poika on ollut nyt hyvän tovin ihan kokonaan vaipaton ja mikäs sen mukavampaa. Välillä oli jo kovasti epätoivoista kun ei joutanut yhtään potalla istumaan mutta niin se sitten omiin nimiinsä homman klaarasi.

Sisarustensa kanssa kovasti leikkii ja touhuaa, ihan täysin menee porukan mukana.

Isovelikin Joni on ollut jo kohta neljäkuukautta pikkuiselle Joonakselle joka on meidän toinen joulutonttu(27.12.2007). Epäilin, että Joni olisi kovastikin mustis vauvalle mutta eipä olekaan ollenkaan sellasia piirteitä osottanut. Ei mahottomia ole veikasta piitannut, nyt kun pikkuinen koko ajan enemmän alka seurustelemaan ja ottamaan kontaktia niin isovelikin on innostuu ja kiinnostuu siitä koko ajan enemmän.

Yläkertakin saatiin vohdoin käyttöön ja nyt on lapsilla ja romuilla tilaa! 280 neliötä=)

Huonekalujahan vinttiin tarvisi lisää mutta ajan kanssa katellaan kivat ja mieluisat.

Semmottia, palataan!

Lahjis

Vierailija
6/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sairaslomaa ja kauan,oon niin helpottunut,

kerroin mun univelasta,Juho valvottaa kauheen yskän takia,

sit 9 pv mua on oksettanut ja mahasta vääntänyt,maha sekaisin.

en jaksa parin kolmen tunnin yöunilla ni sain

3-viikkoa sairaslomaa*tuuletusta*

Masennus ja uupumus on asioita joihin lääkäri suhtautui vakavasti,

apua olen tähän olooni hakenut.

Nyt sit otan sit rennosti ja nukun ku voin,nyt oon yksin lasten kans

23 asti mut on ne joinakin päivinä hoidossa viikolla,ensi viikolla vain MA ja TI

mut kuitenkin.

On vihdoin aika mun saada itteni kuntoon.

en vain tajua miksi mun elämä on taas niin vaikeeta,

lapset ja tää talo on mun elämässä ihunaa!!

jospa muutkin vielä joskus.

äitiliini ja Juho parin pv:n päästä 2v5kk ja uhma sen mukaista:)

ja Katri kesällä 7-vee

Vierailija
7/17 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottamaan jaksamista ja voimahaleja lähetän täältä suunnalta :) todellakin tärkeintä on laittaa nyt itsesi kuntoon,otat rennosti,nauti auringosta,nuku ja syö hyvin :) meillä minun pelastukseni on raahata kiukutteleva poika puistoon hiekkalaatikolle ja saan itse paistatella auringossa ja vain istua ja kuunnella linnun laulua. raskaus on edennyt jo 30+5,joten ei oikein jaksa kokoajan kamalaa uhmaa ja kiukuttelua. onneksi meillä on kassu ollut sairastelematta koko tämän vuoden sen putkituksen jälkeen. nyt vain otettiin allergialääkkeet siitepölyyn käyttöön ja toivottavasti auttavat.

muuten meillä menee hyvin. ostettiin asunto,muutetaan sinne toukokuun lopulla,kun olen käynyt koulun loppuun ja kassun päiväkoti loppuu myös.. nyt täytyy lopettaa..

jaksamista kaikille arjen keskeen! :)

-annu, kassu ja pikkukakkonen 30+5-

Vierailija
8/17 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kahvettia juon, olin iltavuorossa. Voi sanasen kirjotellakkin, kun Aada meni taas viikonlopuksi mummilaan. Ne kun melkein jokatoinen viikonloppu hakee sen sinne maalle. Varmaan jonkun mielestä kamalaa, kun niin paljon on pois pieni lapsi kotoa ja kyllä minäkin ikävöin aina kovasti. Mutta kun on se ainoa ja viimeinen lapsenlapsi mummille niin suotakoon hänelle että saa lapsen kanssa olla kun kerran haluaa. Itsellä menee viikonloppu työn merkeissä, joten ei tässä ihan juhlimaan aleta. Mulla kun tosiaan on melkein kaikki illat ja viikonloput aina töitä.

Kerrassaan mahtavat ilmat ollut. Päivisin ulkoiltu tuntikaupalla.Kuraleikkejä leikitty ja puroja tehty.sen näköiset on vaatteetkin, kylppäri täynnä haalareita kuivumassa. Mikään ei ole tarpeeksi vedenpitävää, likka istui kuralätäkköön ja kaatoi kauluksesta ämpärillä vettä haalarin sisään. Mutta hauskaa on ollut, nyt kun me vielä on vihdoin oltu hetki terveenä. Pyöräkin kaivetttiin varastosta, mutta ei taida tänäkään kesänä ylttyä jalat polkimille. Sen verran vielä iso pyörä.Olisi ollut jokin mini-kolmipyörä parempi hankinta näin alkuun.

Aada käy kanssa pytyllä pienennysrankaan kera ja on kotikuiva, eli ulos/kylään/päikkäreille ja yöksi laitetaan vielä vaippa. Kakkaamisen kanssa onkin ollut ongelmia, kun sille tulee kova ummetus ja sitten itkun kanssa juostaan pytyllä eikä mitään tule. Kovin kivuliasta oli. Ostin levolacia apteekista ja johan alkoi helpottamaan. Uskomaton määrä ulos tulikin , kun viikon oli kakkaa pantannut .Nyt sitten annetaan levolacia joka päivä, ettei niin jumiin enään suoli menisi. Ollut ihan syntymästään asti kovamahainen, meillä ei ole ruikulia tarvinnut siivota kuin mahataudissa.

Esikoispoika käy rippikoulua ja sitten juhannusviikonloppuna on meillä juhlat,arghh. Ei siinä muuta, mutta en oikein ole keittiöihminen ja mietin mitä tarjottavaa teen ja miten sitten änkeen tohon pieneen jääkaappiin ruoka-aineet, salaatit, kakun ym.ym. Mutta kaippa se siitä selviää. kova mopokuume on pojalla ja sellainen pitäis rippilahjaksi hommata. Semmonen pikkunen" mankimalli" . Kumminkin sen aika pian hajoittaa, kun rällätään miten sattuu. Kun on rämäpääksi syntynyt..Saa siinä äitee pelätä.

Muistin juuri, että mulla on vielä pyykit pihalla kuivumassa.Lähettävä hakemaan ne sisälle kun huomenna voipi jo sataa.

Paranemisia sairastajille! Mukavaa kevättä! Bongailkaahan lintusia...

T- Liinuksi+Aada 2v 4kk (kylläpä tämä aika rientää)

Vierailija
9/17 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen aina teidän muiden juttuja mutta itsellä ei muka ole aikaa kirjoitella.

Meillä neiti käy päiväkodissa ja poika eka luokkaa kun äiti opiskelee. Vihdoinkin toteutan suurta haavettani ja lähdin opiskelemaan, ihan merkonomi opintoja vaan kun työkokemusta on mutta töitä turha hakea jos ei ole paperia taskussa :(

Kivaa on ollut nautin täysin rinnoin. Tämä on monimuoto-opiskeluna ja maanantaina aloitankin työharjoittelun, jännittää..

Viivi on ollut nyt ihmeen terve, viime marraskuussa laitettiin toiset putket ja poistettiin kitarisat. Joulukuusta tammikuun puolelle tasan kuukauden vuosi neidin korva märkää. Oli kyllä sitkeä tulehdus, meilahdessa joka toinen päivä käytiin näytillä ja kahta antibioottia sekä kortisoni tabletit syötiin. Oli rankka tulehdus, mutta nyt onkin oltu terveenä... koputtaa puuta.

Meillä lempiharrastus on tanssi ja laulu, ja ti-ti nalle.

Kaikki ok, paitsi että äippä vanhenee tänään 35-v. jo mittarissa. Kamalaa nelikymppiset lähenee. Vastahan pidin itse nelikymppisiä vanhoina ihmisinä :)

Terkuin Liili ja Viivi

Käykääpä muutkin kertomassa juttuja

Vierailija
10/17 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaan menee niin kovaa eteenpäin ettei meinaa perässä pysyä. Jotain ihmeellista kevät väsymystä on kyllä nyt minulla ollut, mutta eiköhän se tästä.

Tytöt aloittivat päiväkodissa silloin elokuussa ja nyt on jo hyvin mennyt. Tai eihän tuolla isommalla mitään ongelmia ollutkaan. Enemmän meillä esikoisen kanssa tulee ongelmia kun ei olekaan päiväkotipäivä =) Ihana huomata kuinka 2 vuotias kiintyy hoitajiin ja puhuu heistä.

Tuntuu, että tämä arki on jatkuvaa tappelua. Nyt on vähän turhankin rauhallista ja hiljaista kun katsovat VIEREKKÄIN! lastenohjelmia. Tytöillä kun on aina nyrkit pystyssä ja joku kinastelu menossa. Onneksi tuo 4v esikoinen on nyt alkanut vähän rauhoittumaan, mutta harmi että ehti opettaa tuon hakkaamisen taidon pikkusiskolle.

Koko talvi ollaan melkein oltu terveenä, mutta nyt keväällä sitten jo ollut pari kuume/flunssa kautta. Tällä hetkellä yskää ja kuumetta.

Miehen kanssa käytiin juuri ruotsin risteilyllä ja olikin kiva olla pitkästä aikaa kahdestaan. Meillä kun ei oikein iltaisinkaan ole aikaa olla yhdesä kun koko talven olen nukuttanut tyttöjä ja samalla nukahtanut itsekin. Tuo nukahtaminen kun on molemmilla tytöillä hieman vaikeaa =( Nyt on esikoisen kanssa päästy onneksi taas siihen että luetaan iltasatu ja jää omaan sänkyyn nukkumaan. Vielä olisi sitten 2vuotiaalle " unikouilu" edessä. Nukahtaa kyllä omaan sänkyyn, mutta siinä pitää sitten olla vieressä noin ½-tunti. Jos jättää yksin tulee koko ajan pois sängystä. Yksi ilta jaksoin vaan viedä aina takaisin niin kello olikin sitten jo lähemmäs 23 kun nukahti. Itsellä sitten herätys jo klo 5.30 niin ei tuotakaan oikein joka ilta jaksa.

Kovasti jo kuumeillaan kolmannesta lapsesta, mutta ei vaan kuulu =(

No tulipas nyt pitkät tekstit. Pitäis varmaan useamminkin kirjoitella... =)

Vierailija
11/17 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liilille onnea:) samaa itekin ajattelin kun 27.3 tuli 32v

mittariin,40v lähenee kyl hih vaikka siihen vähän vielä matkaa.

kävi sitten niin että minä totesin ääneen että olen nyt liian

uupunut,tää väsymys,itkeskelyt,muistihäiriöt ei enää oo normaalia,

oon ite ollut joskus kait marraskuussa 07 terveenä viimeksi,

täs välis lapsetkin sairastaneet,univelka pitkältä ajalta,

arkisin töihin herätys 3:30(huoh) tai jos menin myöhempään niin

4.00 mut aika aikasin sekin...

niinpä kun tän viikon sinnittelin töissä,

hain uupumuksen takia sairaslomaa,

ekan kerran elämässäni:(

mut nyt on ensi viikon sairaslomaa,

sit olis jaksettava taas,

kun on työt(siivoustyö6,5-8,5h/pv),

herääminen arkisin 3:30 ja vk.loppuisin kiitos Juhon

6.00,kotityöt,lapset,ei kait tää ihmekään ole.

vai vauvakuumetta ilmassa:)

itellä ei ja hyvä niin,varsinkin kun oon taipuvainen

rankkaan väsymykseen yms.

Mulla ja miehellä 12-v tapaamispäivä muuten,

voi apua tätä ajankulua!mies töissä 22 asti=/

äitiliini ja Juho

kaksin kotona,pian tulee kaveriltaan saunomaan

Katri:)

Vierailija
12/17 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiliinille: jaksamisia, hyvä kun huomasit itse oman jaksamisen, parempi että ajoissa saat levätä ja apua. Nuo on asioita joihin oikeesti kannattaa kiinnittää heti alkuunsa huomio, uupuminen on inhottavaa.

Voimia meille kaikille arjen pyörittämiseen lasten kans, se ei aina ole niin helppoa. Ja kun nykyään kaiken pitäis olla niin täydellistä lasten, äidin, miehen ja kodin......

Hauskaa lauantai-iltaa kaikille.

Liili

Vierailija
13/17 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi vihdoin ja viimein 25.3.08 klo 12.29 pikkuprinssi mitoin 4800g,52cm ja py 36 ja rv 42+1,synnytys oli nopea vain 50min,ja ponnistusvaihe oli kyllä kivulias koska poju oli niin tiukassa...mut onnex ilman repeämiä ja tikkejä selvittiin..

Tytöt ovat ottaneet pojan hyvin vastaan,mustasukkaisuutta en ole ainakaan vielä huomannut.

Vierailija
14/17 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Kyl tää tästä varmaan vielä ja mieli on jo parempi.

mulla on ongelmia kirjoittaa tänne,heittää mut jatkuvasti pois??

vappu meni rauhallisesti,1.5 oli meillä Liedosta ystäväpariskunta lapsineen ja 2-4.5 oli mun sisko ja isä kylässä.mukavaa oli.

mää koitan ottaa nyt rennosti.

Juho kiukkuaa,voi tuota uhmaa.

talo on muuten vk.loppuna maalattu:)

terassinteko ja pihanteko odottaa.

äitiliini ja uhmis Juho 2v5kk+ ja neiti

Vierailija
15/17 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko piti kyl muuttaa, ku ei huolinut kirjoitusta aiemmin...

Vierailija
16/17 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pääsenkö tänne enää

ollenkaan,ongelmia on ollut vaikka miten koitin

kirjautua,nyt töistä pääsin joten moikkaan

vaan et hengissä:)

mieli parempi vaikka tietty väsy on.

Juholta ruennut tuleen lauseita,2v6kk ikää ja risat.

4-5 sanankin joskus että ei jouduta puheterapeutille nyt ainakaan.

viimein nokkamuki jäi pois ja 1,5 vkoa nukkunut niin et yksin nukahtaa

sänkyynsä,tosin joskus se kestää.

kova taisto oli ja on vähän vieläkin.

Pottaile ei...

sanoinki et oot meidän vauva kunnes potalle opit:)

Uhma on mieletöntä,ei ollut esikolla uhmaa ni ollaan aika ulalla välillä heh.

16.6. onkin mulla se Hesan reissu,Bon Jovin keikka ihanaa ootan hulluna.

pitää jatkaa töitä,en ehtinyt tehdä uutta pinoa.

äitiliini ja Juho 2v6kk+ :)

tää on uudistunut,kuvanki sais tähän vai??

Vierailija
17/17 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan vaik vanha pino.