Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teillä ole lapsille mitään muuta ulkovaatetta kuin haalarit?

Vierailija
01.04.2008 |

Talvella toppahaalarit ja keväällä/syksyllä välikausihaalarit.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella toppahaalari + toppahousut ja takki

Keväällä vk-housut ja ohut ulkoilutakki ja/tai fleece

Näiden lisäksi siisti kevät/syystakki, kesätakki ja siistejä sammareita.

Vierailija
22/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatko perhettä kellon kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Talvella toppahaalarit ja keväällä/syksyllä välikausihaalarit.

Lauantaina oltiin shoppailemassa kaupungilla ja sielläkin tuntui, että medän 1v4kk oli ainut, jolla ei ollut haalareita niskassa. Jopa kolmivuotiaat tenavat kulki siellä haalareissa ja kypärämyssyt(?!?) päässään.

Ei ihme, että suomalaiset aikuisena vaeltaa tuulipuvuissa!

Haalareiden käytön ymmärrän ulkoleikeissä, mutta pukea nyt lapsiparka niihin kaupoille....

Vierailija
24/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkonahan siinä olla. Kaupoissa sen sijaan voi jo vähentää vaatetusta.

Vierailija
25/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäpäs pikku päätäsi, niin ehkä tajuat mistä erottaa shoppailemassa olevan perheen ruokaostosperheestä :)

Vierailija:

Seuraatko perhettä kellon kanssa?

Vierailija
26/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun taitaa olla siellä haalareiden alla ties mitä ryysyjä, ettei kehtaa sitä pois ottaa.

Ja tää lauantainen haalarikansan vaellus tapahtui Lahdessa eikä misään pikkukylässä. No lahtelaisten kansallispukuhan on tunnetusti Adidaksen säämiskäverkkarit....;)

Vierailija
27/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tämä sama keskustelu? Montakohan näitäkin jo on ollut? Ymmärrän sen, että lasta ei saa istuttaa sisällä missään ulkovaatteissa tuntitolkulla. Ostoskeskuksessa otetaan takki aina pois jos pidempään ollaan.

Haalareissa lapsemme kuitenkin aina ulkoilee, koska ne ovat kätevät ja lämpimät. Jotain 2-osasia pukuja kyllä on kaapissa, mut ei niitä niin paljon käytetä kuin haalareita. Mun mielestä ne haalarit on ihan kivan näkösiäkin.

Ja ei en pue mökillä korkkareita, omista tuulipukua/verkkapukua, sinistä luomiväriä tai vetyblondattua hampputukkaa, kun sitä joku kuitenkin kohta ehdottaa...

Vierailija
28/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalari päällä kaupassa. Mitä pahaa haalarissa on?

Pitäisikö kauppa reissuja varten olla takki ja housut?

Kamalaa vaateilla hienostelua!

Tyttö on 2-vuotias.

Voihan sitä haalaria avata kaupassa jos on kuuma.

Itse katson vähän oudoksuen kun näkee joskus kaupassa kun lapsilta riisuttu kaikki ulkovaatteet kärryyn, eihän me itsekkään riisuta ulkovaatteita kun mennään kauppaan.

Pitäis kai olla narikka kaupan ulkopuolella mihin voisi riisua vaatteet, Vai????

Vierailija
29/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä erotat perheestä ulkonäöltä mitä ne siellä kauppakeskuksessa tekee?

En minä ainakaan erota. Itse kuljen 3 - 4 kertaa päivässä kauppakeskuksessa, välillä kaikki lapset mukana, välillä vain yksi, välillä miehen kanssa. Täällä sen kautta mennään, kun menee lääkäriin, apteekkiin, kirjastoon, uimaan, ruokaa ostamaan, sukkia ostamaan, vaatteita ostamaan, kirjakauppaan, leffaan.

En minä ainakaan näinä 20 vuotena ole oppinut erottamaan päältä, mitä varten joku siellä liikkuu. Mistä sinä sen näet?

Vierailija
30/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin ja kaupunkiin. Näetkö minustakin siis joka kerta, minne milloinkin menen? Mistä sinä sen näet?

Vierailija
31/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahtais montaa askelta päästä ennen kuin taittaisi nilkkansa. Mutta Stellan " möksä" onkin varmaan vähän eri tasoisesti varusteltu kuin keskimääräinen suomalainen kesämökki...

S80:

Kyllä mulla möksälläkin on lähes aina korkkarit :) Ei vaan ole sen tyylinen ihminen, että tuntuis kotoisalta hillua jossain goretexeissä ellei ole maastossa

Vierailija
32/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmaa kaada :) Ihmisiä on niin erilaisia ja hyvä niin :)

Vierailija:

Ei mahtais montaa askelta päästä ennen kuin taittaisi nilkkansa. Mutta Stellan " möksä" onkin varmaan vähän eri tasoisesti varusteltu kuin keskimääräinen suomalainen kesämökki...

S80:

Kyllä mulla möksälläkin on lähes aina korkkarit :) Ei vaan ole sen tyylinen ihminen, että tuntuis kotoisalta hillua jossain goretexeissä ellei ole maastossa

Vierailija
33/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta on huomattavasti parempi jos lapselle hommataan 1 ulkoiluvaate, että se on kunnon haalari kuin " hienon näköinen" puku, jossa lapsi saa kastua ja palella pihalla.

Vierailija
34/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

shoppailemassa olevat kiertelee pikkuputiikkeja, vaatekauppoja, kahviloita jne. Ruokaostoksilla olevat ihmiset on lähinnä ruokakaupassa esim. prisma, cittari, s-market ja heidän kärryissään

on suurin osa ruokaostoksia.

ei-ap

Vierailija:

Mistä sinä erotat perheestä ulkonäöltä mitä ne siellä kauppakeskuksessa tekee?

Vierailija
35/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalarien lisäksi 2 kosteussuojatut ulkopuvut, 1 kevyempi ulkopuku ja sitten vielä varsinaiset " kauppatakit" erikseen. Meidän kolmevuotiaskin ymmärtää jo tilannepukeutumisen; ostoksille ja kaupungille ei lähdetä haalareissa, tai edes ulkoilupuvussa vaan farkuissa ja se nätimpi takki päällä.

Niin ja lapsetkin tajuavat, että verkkareita käytetään urheillessa : )

Vierailija
36/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen on jo aikuinen ja pieniä lapsia vieläkin meillä kotona.

Vierailija
37/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei joku ruokaostoksille menossa oleva piipahda esim. pikkuputiikkiin matkalla?

Tai tee niinkuin minä, että haen lapsen kerhosta (käytyäni sitä ennen postissa asioilla), menen ulkoilemaan hänen kanssaan, käyn pikkukaupoissa ostoksilla ja treffaan mieheni ja isomman lapsen sitten siellä ruokakaupassa? Ja - kauhistus - ulkoiluvaatteissa ollaan liikkeellä!

Vierailija
38/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä paikasta, missä he ovat? Et itse ostajista.

Vierailija
39/39 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se sitä tarkoita, että lapsi kulkisi se päällä 5h kaupoissa.