oOo HELMET 2007/ HUHTIKUU oOo
Tässä linkki viime kuun keskusteluihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12590332&p=1&tmo…
Hyvää kevään odotusta kaikille ja mukavaa huhtikuuta!
Kommentit (78)
Jee, jee, pakko tulla teillekkin heti hehkuttamaan,,
Meillä oli siis tänään oikeudenkäynti Ronjan huoltajuudesta. Siis minähän halusin yksin huoltajuutta ja ei tapaamisia isän kanssa ollnkaan tai vain ja ainoastaan valvotusti lyhyitä aikoja kerrallaan. Ja Ronjan isä vaati yhteishuoltajuutta sekä hänelle Ronja jokatoinen lauantai kokopäiväksi, niin että minä vastaan kuljetuksista (asuinpaikoillamme 100km) Tänään sitten saatiin tuomarin vahvistus asialle, sain yksinhuoltajuuden ja isä valvotut tapaamiset 2xkk 30 min kerrallaan ensimmäiset 6 kertaa ja sitten 1tunti kerrallaan seuraavat 6 kertaa. 6kk kuluttua tarkastellaan saapuuko isä tapaamisiin ja onko niitä syytä jatkaa tai jopa aikaa pidentää muutamaan tuntiin.
Itse olen tosi tyytyväinen päätökseen, saan nyt vapaasti päättää Ronjan päiväkoti, sairaanhoito yms asioista (joita kaikkia isä tähän asti vaikeuttanut ihan kiusallaan) sekä ennen kaikkea kidnappauksen uhka on nyt eliminoitu kun tapaamiset ovat valvottuja! Nyt tässä voi jopa alkaa suunnitella hieman tulevaisuuttakin ;)
Kamala kiirus päivä ollut tänään kaikkine Ronjan hoitojuttuineen (siis oikeuden ajaksi hoitoon saamiseksi) sekä oikeusjuttujen kanssa. ja tottakai Ronsku reagoi mamman stressiin ja hoidossa oloon ja muutenkin normaalista rytmistä poikkeamiseen kiukkuamalla koko illan. Nyt siis tämä mama väistyy taka vasemmalle (lue peiton alle!) väsyneenä mutta huojentuneena. Palailen paremmalla ajalla kuulumisiinja galluppeihin.
äippä ja Ronksu 1v 2kk
Huomenna palaan kirjoitelemaan enemmän kaikkea, nyt on pakko maksaa laskut, mutta törmäsin kun etin jotakin ihan muuta tällaiseen sivuun, jos se helpottaisi MAMMUTIN mummun ongelmaa =))
http://www.ylitalot.net/photos/public/Madeira/
Huomisiin....
T.kolomonen+Ronja 1.v ja 2vkoa päälle
Kyllä se kesä sieltä tulee ja mieli on tosi hyvä! Ihana lukea täältäkin oikestaan vaan pelkkiä hyviä uutisia:
pikku: Kiva kun kaikki oli hývin, noiden ultrakäyntien jälkeen voi aina hetkeksi huokaista ja keskittyä muihinkin juttuihin, toivottavasti myös appiukkos pitää ilouutisista.
Mammutti: Hyvä että sait nyt vihdoinkin sen leikkausajan, päästään sitten kesällä " yhdessä" tiputtamaan niitä kiloja urheillen, eikös?!? Mulla on muuten suklaata alkanut kulua ihan hillittömiä määriä....ja niitä kiloja meinaa taas ruveta tulemaan lisäää ja kaikki vielä tuohon vatsan kohdalle, YÖK!
äippä: Nuo huoltajuusasiat on niiiiin syvältä, toivotaan et sun tilanteesi nyt pysyy tuollaisena ja tapaamiset menevät hyvin. Mun sisko on taistellut erotapauksesta nyt jo kohta 10 vuotta ja sen ex-mies jatkuvasti kiusaa keksimällä jotakin ilkeää uutta.... heillä on vieläkin yhteishuoltajuus ja se on ihan hanurista tässä tapauksessa. No hienoa kuitenkin että sulla oikeus voitti ja asiat taas sujuvat!!
Nyt täytyy lähteä istuttelemaan orvokkeja! T
Vielä täytyy käydä kurkkimassa tuolta huhtihippusista joko ufa on päässyt lähtemään hakemaan pikkuista kotiin, siellä ne tuntuu tietävän kaiken kaikesta =))
Nyt aamiaiselle, nukuttiin tänään vähän pidempään joten on aamupalakin vähän myöhässä.
T.Kaisa ja Ronja 1.v 1kk
KOLOMONEN olet yliveto!!!! =)
Kiitos tuo sivu auttaa mut pulmasta ja mummoni saa mielenrauhan!!
Aprillipila mulle tehtiin illalla kun tultiin ostoksilta Peetun kanssa..
Isommat pojat oli tehneet koulussa puusta laivat ja halusivat jo eilen käydä uittamassa niitä tuossa vieressä olevassa järvessä.
Olen ehdottomasti kieltänyt menemästä sinne yksin!
Keskimmäinen huijasi, että ovat kahdestaan siellä tänään käyneet ja vielä heikoilla jäillä.
Muhun upposi ihan täydestä ja melkein alotin jo kamalan saarnaamisen, mutta poika ehti ensin huutaa : Aprillia! =) onneks oli vaan pilaa!!
Pikku85:
Mulla oli samainen sitruunahimo kun odotin ekaa lasta! Aina kun jossain tuoksui sitruuna niin mun oli pakko saada ja söinkin niitä varmaan kilokaupalla raskausaikana =)
Yhtään en muista miten me hoidettiin neuvolakäynnit kun odotin kakkosta, oliskohan esikko ollu välillä mukana neuvolassa ja varmaan välillä joku kaveri tai mummu mukana hoitamassa esikkoo... Siitä on jo kuitenkin 8vuotta aikaa...
Miten muiden taaperot nukahtaa nykyään iltaisin?
Meillä vielä viikko sitten nukahdettiin maitopullolle, mutta nykyään juo maidon ja alkaa hillumaan. Ekaks silmät lupsuu kun juo maitoo, mutta kun pullo tyhjenee niin alkaa kamala mylläys ja pölinä ja sit jo nouseekin seisomaan ja juttelemaan mukavia äidille!
Välillä laskeutuu sängynpohjalle huiliin, mutta kun uni ei heti tule niin nousee taas pystyyn. Joskus saattaa nukahtamiseen mennä jopa tunti!
Kuuluu varmaan ikään...
Huomenna alkaa hirmuinen verhotalkoo meillä kun ekaks ompelen juuri ostamiini bambuverhoihin taakse kankaan, ettei niistä näy läpi ja sit ne asennetaan ikkunaan. Vaihdan samalla koko taloon keväisemmät verhot!
Uusi sohvakin jo varmaan pian tulee..JES!
Nyt pitää mennä taas koisaan, että jaksaa tienata huomenna =)
mammutti ja Peetu 1v. 1kk
KOLOMONEN olet yliveto!!!! =)
Kiitos tuo sivu auttaa mut pulmasta ja mummoni saa mielenrauhan!!
Aprillipila mulle tehtiin illalla kun tultiin ostoksilta Peetun kanssa..
Isommat pojat oli tehneet koulussa puusta laivat ja halusivat jo eilen käydä uittamassa niitä tuossa vieressä olevassa järvessä.
Olen ehdottomasti kieltänyt menemästä sinne yksin!
Keskimmäinen huijasi, että ovat kahdestaan siellä tänään käyneet ja vielä heikoilla jäillä.
Muhun upposi ihan täydestä ja melkein alotin jo kamalan saarnaamisen, mutta poika ehti ensin huutaa : Aprillia! =) onneks oli vaan pilaa!!
Pikku85:
Mulla oli samainen sitruunahimo kun odotin ekaa lasta! Aina kun jossain tuoksui sitruuna niin mun oli pakko saada ja söinkin niitä varmaan kilokaupalla raskausaikana =)
Yhtään en muista miten me hoidettiin neuvolakäynnit kun odotin kakkosta, oliskohan esikko ollu välillä mukana neuvolassa ja varmaan välillä joku kaveri tai mummu mukana hoitamassa esikkoo... Siitä on jo kuitenkin 8vuotta aikaa...
Miten muiden taaperot nukahtaa nykyään iltaisin?
Meillä vielä viikko sitten nukahdettiin maitopullolle, mutta nykyään juo maidon ja alkaa hillumaan. Ekaks silmät lupsuu kun juo maitoo, mutta kun pullo tyhjenee niin alkaa kamala mylläys ja pölinä ja sit jo nouseekin seisomaan ja juttelemaan mukavia äidille!
Välillä laskeutuu sängynpohjalle huiliin, mutta kun uni ei heti tule niin nousee taas pystyyn. Joskus saattaa nukahtamiseen mennä jopa tunti!
Kuuluu varmaan ikään...
Huomenna alkaa hirmuinen verhotalkoo meillä kun ekaks ompelen juuri ostamiini bambuverhoihin taakse kankaan, ettei niistä näy läpi ja sit ne asennetaan ikkunaan. Vaihdan samalla koko taloon keväisemmät verhot!
Uusi sohvakin jo varmaan pian tulee..JES!
Nyt pitää mennä taas koisaan, että jaksaa tienata huomenna =)
mammutti ja Peetu 1v. 1kk
Piti tulla kirjoittamaan pitkästä aikaa kuulumisia, mutta nyt kun vihdoin sain kahlattua ylipitkän maaliskuun pinon läpi, silmät lerpsuu siihen malliin ettei enää löydä kirjaimia... Anyway, en ole teitä unohtanut :) Kirjoittelen kuulumisia sitten jonain vähän virkeämpänä ajankohtana!
kevättä rinnassa, Pessi80 ja Aada 1v 2kk (ja joka sunnuntaina otti ekat askeleensa)
Moikka ja mukavaa huhtikuuta!
Ekana noita galluppeja joita muistan...
Eli miehen työajat: Tulee yleensä kotiin 18.30 aikaisintaan. Menee toki aamulla vasta 9.30 tai 10 mut kyllä aikas pitkältä välillä tuntuu nää päivät. Nyt tekee pitkästä aikaa aamuvuoro vkoa ja mennyt jo 8 ja tulee sitten hieman aiemmin.
Mut kyllä tää koti ja lapset mun hoidossani on 24/7. Tieetysti mies lasten kanssa kotona olleessaan mut mielellään livahtaa autotalliin jne. Itse teen vapaaehtoistyötä johon en aina voi/jaksa ottaa lapsia mukaan niin silloin mies kyllä lasten kanssa ihan narisematta.
Kevätvaatteet: Meillä Lassien suprafill-toppahaalari josta saa tuo vuoren pois ja varmaan sitä pihassa käytetään. Sen lisäksi ostin jo vuosi sitten Prismasta kosteussuoja haalarin kevättä varten mut nyt tajuntaani iskenyt et sehän on vaaleansininen eli ei mikään meidän pihalle sopiva rymyhaalari tai sitten sillä ei tosiaan mennä yleisille paikoille =0))
Kengät kokoa 21 ja vielä olen laittanut elefantenini talvi-goret. Kumpparit pysyy kyydissä vain kaksilla villasukilla. Täytyy lenkkareita katsella...
Kiitos Vivianille vastauksista ja tsempityksestä. Meidän pitää aamulla olla siellä sairaalassa 8.45 ja aamupalaa/maitoa ei saa antaa...ja 45minsaa pitäis olla autossakin. Kuulostaa kyllä tosi hurjalta ja leikkuriinkaan ei päästä ilmeisesti heti vaan joudutaan paikanpäällä odottelee.
Missä käytte tarkastuksella? Ihan tk:ssa vai korvalääkärillä? Meillä kun poika ei anna sitten millään vapaaehtoisesti katsoa tuonne korviin vaan kiinni täytyy pitää kaksin käsin ja jaloin...varsinkin silloin kun korvat kipeät. No huomenna jännitys loppuu.
Tällä hetkellä esikoinen kuumeessa toista päivää kotona. Ja kakkosen kanssa ei päästä kerhoihin...siis sisätiloissa kiusaavat toisiaan. Aamulla pojalla taas yli 39 kuumetta mut tuntuu lääkkeellä laskeneen kun jätkä taas virtaa täynnä. Tosi ärsyä kun pitäisi köyttää kiinni et ymmärtäis levätä...no kai tää tästä taas.
Niin ja tuo typerä verkkopankkikaan toimi nimeltämainitsemattomassa pankissa...eli laskut maksamatta. Mur!
Nyt täytyy lähteä pyllyn pyyhintään ja kahvin keitolle. Pohtimaan miten käytännössä huomenna toteutetaan tuo sairaalareissu kun täytyy olla kaksi saattajaa ja esikoista ei voi viedä eskariin kun täytyy olla yksi kuumeeton päivä...plääh!
calmus
Heippa vaan kaikille tosiaan pitkästä aikaa. Meillä tuli tällainen kiva palstailu-tauko kun vaihettiin tätä meidän laajakaista liittymää ja eihän mikään tietysti sitten pelaa niinkuin pitäisi. Lukemassa olen joskus käynyt kun kone on toiminut, mutta heti jos yritti jotakin kirjoittaa jäi jumiin ja sitten menikin hermot. Nyt saatiin jo tämä vehje paremmin toimimaan vaikka nyt huomasin ettei tähän pirun liittymään nyt sitten kuulunutkaan enää tuo sähköposti!! Tosi kiva kun on jaellut tuota osoitetta iät ajat jokapaikkaan ja nyt sitten pitäisi ruveta muuttamaan jokapaikkaan, jos siis jotakin postia haluaa saada. No ei mahda mitään. Nyt kuitenkin äkkiä noiden galluppien kimppuun ennen kun lapset kyllästyvät leikkeihinsä.
UFA:Veikkaus pikkuisen tytön syntymäpäiväksi olisi 20.4, se kun on meidän hääpäivä niin on hyväksi päiväksi havaittu!
HERÄÄMINEN: Meillä herättiin tänään 7.40, mutta yleensä on heräillyt jo 6.00 aikoihin. Tosin meillä on koko perheellä ihan sekaisin nuo unirytmit tuon kellojen siirron takia ja muutenkin. Sunnuntaina nuo isommat taintuivat sänkyihinsä vasta klo 22.30, hoh hoijaa!
MIES KOTIUTUU 15.30-16.00, menee töihin jo kuuden jälkeen joten aamut ovat aina mun harteilla. Tosin meilläkin kyllä kotihommat ja arjenpyöritys on täysin mun harteilla 24/7, mutta toisaalta mä kyllä nautinkin myös tästä, oma-aika olis kyllä poikaa aina silloin tällöin....
VÄLIKAUSIHAALARINA meillä ei oo vielä hankittuna mitään, nyt on sellainen ohut toppahaalari ja kurikset siinä päällä. Pelkkää kevät takkia käytetään sitten autolla reissatessa ja kaupoilla käydessä. Kenkiä meillä on kaapit pullollaan, mutta vielä niitä ei pahemmin olla käytetty kun ei vieläkään kävellä ja kengät saavat kyytiä nopeasti esim. autossa istuessa. Kengän koko on meillä muuten tosi pieni teidän mukuloihin verrattuna, meillä vasta 19!
PUKEMINEN onnistuu kivasti, Ronja tykkää niin paljon lähteä ulos ettei kyllä yhtään pistä pukemisessa vastaan. Rimpuilee kyllä sitten kun yritetään köyttää turvaistuimeen kiinni eli ei tykkää kyllä yhtään autossa istumisesta.
KIIPEILY/ALASTULO: Pääsee silloin tällöin kiipeämään johonkin laatikon tai sohvan päälle. Välillä tulee alas jalat edellä ja välillä taas pääedellä, ei siis vielä kovinkaan maltillista tuo alas meno =(
NEUVOLAKÄYNNIT: Mä järjestin neuvolakäynnit niin että normaalikäynnillä isompi/isommat olivat mukana ja lääkärikäynnillä mies otti töistä vapaata (muutaman tunnin) jotta pääsin käymään rauhassa lääkärissä. Kyllä meillä olisi varmaan neuvolantätikin sen muutaman minuutin mitä tuo sisätutkimus kestää, vahtinut isompia lapsia. Kannattaa kysyä neuvolasta taikka yrittää sopia sellainen lääkäriaika että miehesi pääsee töistä pitämään vapaata.
NUKAHTAMINEN: Meillä nukahdetaan edelleen tissille taikka tissin jälkeen syliin, josta sitten kannan omaan sänkyyn nukkumaan ja sieltä sitten jo tunnin päästä huhuilee jälleen syliin taikka viereen nukkumaan ja tätä reikkumista jatkuu sitten läpi yön eli meidän yöt edelleen tosi levottomia ja unikoulun pitäminen jätettiin vähäksi aikaa mietintään kun tuntuu nuo hampaatkin itkettävän tosi paljon ja syöminen on mitä on edelleenkin.. eli puuroa ei uppoa eikä oikein mitään muutakaan. Päiväimetykset oon saanut jo vähennettyä pariin kertaan ja välillä on mennyt koko päiväkin ilman....kyllä kai se tästä pikkuhiljaa!
Nyt mun täytyy lähteä pihalle tän porukan kanssa. Ihanaa että kevät on tullut jäädäkseen vihdoinkin vaikka aamulla olikin pikkupakkanen. Täytyy käydä ostamassa orvokkejakin niin pikkuhiljaa niin tulee sellainen kiva kesän tuntu jo!
Aurinkoista viikkoa kaikille,
T:Kaisa ja Ronja
On niin ihana ilma ulkona, heitin jopa maton ulos kuivumaan pesun jäljiltä :) Eilen käytiin illalla tuossa joen rannalla (miehen kanssa!!) rattailemassa. Toivottavasti tänäänkin mennään..
Mun piti eilen jo pinon avauksen yhteydessä kirjoitella kuulumisia ja vastailla galluppeihin, niin kuinkas ollakaan Viiville iski jonkin sortin kiukku päälle ja kaipas niin kovin äidin huomiota että..
Anyway, sunnuntaina oltiin siskon tytön 2v synttäreillä ja nyt sitten ei tiedetäkään, koska tyttöä seuraavaksi nähdään. Hänestä saadaan huostaanottopäätös näinä päivinä :(
Eilen Viivi teki muuten ekat kakat pottaan =D Ollaan vasta muutamia kertoja potalla istuttu ja hienosti alkoi. Mitenkäs muilla pottailut/pottatreenit sujuvat?
UHMAA on täälläkin jonkin verran havaittavissa. Varsinkin jos Viivi ei saa tahtoaan läpi, niin kiukkuaa sitten kunnolla ja heittäytyy lattialle. Toisaalta terkkari veikkasi että voi johtua vauvan tulosta..
MIEHEN KOTIINTULOsta oli kysytty.. Meillä mies ollut reilu 1,5 vuotta työkyvyttömänä kätensä vuoksi ja nyt tarvitsisi taas varata uutta aikaa lekurille, kun tulee tuo rautalanka nahan läpi.. Joten kotona on..
KIIPEILY/ALASTULO on nyt alkanu.. Ensin raivasi tiensä lelulaatikkoon, sitten päälle ja nyt viimeisimpänä kiipesi keittiöjakkaralle. Alastulo on sitten jotakin niin hurjaa nähtävää, välillä tullaan pää edellä alas.. Ei onneks ole satuttanu itseään.
Heinä oli kysellyt tuosta tilapäishoidon palkasta.. MLL:n palkka tosiaan nousi 6,20E:n. Mä olisin varsin tyytyväinen tuohon 5E:n tuntipalkkaan, jota olitte ajatelleet. Mä olen itse nuorempana tehnyt hoitokeikkaa viikonloppuina niin, että
1) 4 lasta (5v kaksostytöt, 3v tyttö ja 2v poika), palkka 30E hoitoajalta noin klo.20/22-10 aina heidän kotonaan. Ei ole tarvinnut olla kuin läsnä.
2) 1 lapsi (pian 6v poika), palkkana 20E/illasta aamupäivään. Kerran poika oli perjantai-illasta sunnuntai-aamuun ja palkkana 50E.
Eipä tuo tuntipalkka ole ollut mikään päätähuimaava, mutten ole ollut mikään kaupungilla viihtyjä.. Meille nuo oli ns.vakihintoja riippumatta kellonajoista ym. En mä tiedä oliko tuosta mitään apua, mut toivottavasti antoi jotain suuntaa.
VÄLIKAUSIASUa ei varsinaisesti ole hankittu. Ulkona käytössä ohuempi Pippi-puku. Kauppa- yms. automatkoilla päällä kevättakki ja ¿housut.
Uudet KENGÄT tarvitsisi hankkia.. Nyt käytössä 19-koon sport-¿tarratennarit¿ ja jalkaan menee vieläkin 15-16-koon varsikengät :)
NUKAHTAMINEN on yhtä helppoa kuin ennenkin. Välillä jopa itse ilman pulloa menee sänkynsä viereen ja odottaa että nostetaan sinne. Nyt on muutamana iltana nukahtanut olohuoneen lattialle pullon kanssa ja siitä on kannettu pinnikseen.
Mulla oma olo on mitä mainioin pikkuvaivoineni, ei tietoakaan synnytyksestä. Supistuksetkin tuntuu laantuvan sitä mukaa kun laskettuaika lähenee. Tässä masukuva tältä päivältä: http://www.aijaa.com/v.php?i=1857910.jpg Mä listaan tähän noita veikkauspäiviä ja -sukupuolia, niin on sitten helpompi katsoa siitä.. Mammutti- mulla on alusta saakka itellä ollu vallan poikaolo, mut eihän sitä vielä tiedä.. Vauva0207 veikkaa samoja viikkoja kuin Viivistä, toivottavasti ei niin pitkälle mennä ;) Ja kolomonen oli veikannu hääpäivää..
------------------------------
VIIVIN SISAR:
14.04 (vivian82)
17.04 poika (mammutti80)
17.04 (pikku85)
20.04 tyttö (kolomonen)
05.05 tyttö (vauva0207)
------------------------------
Pikku85:lle vielä noista NEUVOLAKÄYNNEISTÄ. Mulle terkkari sano heti alkuun, et olis hyvä jos saisin Viivin jollekin hoitoon käyntien ajaks. No, tämä terkkari on ollu mulla tasan 2 kertaa tämän raskauden aikana ja huomisen käynnin jälkeen on sitten ollut yhteensä 7 terkkaria! Viivi on ollut mun mukana ja leikkiny siellä omilla leluillaan. Muutaman kerran olen hankkinu hoitajan ja lääkärikäynneille en ole ottanut neitiä mukaan lainkaan. Ultraan olisi saanut tulla, jos isä olisi ehtinyt mukaan. Pieni huomautus sitten myöhempää varten sulle: Viivi ainakin pelästy ja alko itkee kun kuunneltiin sydänääniä :P Voi pientä..
Ja nyt tekemään sitä kastiketta, mikä pitäis olla valmiina jo :)
t.Ufa (36+6) & Viivi (1v1kk+)
Mihinkähän on aika mennyt kun on tullut pieni tauko meikäläiselle kirjoittelussa? Eipä kyllä olla mitään kovin erikoista puuhailtu viime aikoina! Ulkoiltu paljon kun on ollut niin ihanat ilmat!!
Eli jospas vastailisi näihin galluppeihin :)
POTTA: ei näytä edelleenkän kiinnostavan muuten, kuin että heittelee sitä ympäri kylppäriä. Toivottavasti jatkossakin vaan tyhjää pottaa heittelis..hih! POjalla on nyt muutenkin heittelykausi meneillään, kaikkia tavaroita pitää viskoa ympäriinsä. Kuinka usein teidän taaperot muuten KAKKAA ? Meillä tulee tällä hetkellä useampi kakka päivässä. Aina aamupalan jälkeen ja yleensä sitten iltaruuan jälkeen, joskus vielä illemmallakin yhdet. TUntuu vaan aika paljolta...
UHMAA : jonkinlaista joo, vetää selkää kaarelle ja naamalle otetaan oikein kurja ilme, jos oma tahto ei toteudu! Ja huudon kanssa tietty!
MIEHEN KOTIINTULO - siinä viiden maissa yleensä ehtii kotiin.
KIIPEILY/ALASTULO : muutamia kertoja nyt kiivennyt esikoisen sänkyyn ja sohvalle. Näyttäis osaavan tulla hienosti jalat edellä alas.
VÄLIKAUSIASU: kaapissa odottaa kosteussuojattu välikausipuku, mut vielä menty toppapuvulla, kun nukkuu niin pitkiä aikoja ulkoja, ettei tule vilu, ja maa on aika kylmä vielä konttailla ja istuskella.
KENGÄT : ei ole juurikaan vielä käytetty, kun ei kävele, mutta kaapissa odottaa nahkaiset kävelykengät kokoa 21.
NUKAHTAMINEN - ihmeen helppoa vieläkin (täähän meillä oli piiiitkään vaikeeta). eli iltapalan, hampaidenpesun ja suihkun jälkeen nostetaan pinnikseen, sanotaa hyvää yötä, pari paijausta, ja käy ite nukkumaan :o. Ja nukkuu aamuun...., noin kello seitsemään nykyään.
UFAN synnytys: veikkaan että viivi saa pikkuSISKON komeasti vapunpäivänä 1.5. aamuauringon sarastaessa!
NEUVOLAKÄYNNEISTÄ: raskausaikana järkkäsin käynnit aina niin, että esikoinen oli sinä päivänä päiväkodissa. Nyt vauvan neuvolaan esikoinen on tullut joskus mukaan.
mites muuten , pidättekö taaperoillanne AURINKOLASEJA nyt kun aurinko on alkanut paistamaan aika kirkkaasti? Vai suostuuko ylipäänsä pitämään? Mä olen lykännyt lasit silmille ja hyvinpä tuo näyttää niitä pitävän, itse asiassa nauraa usein kun lähestyn lasien kanssa!
Vieläkö on muita helmitaaperoita, jotka ei kauheesti PUHU vielä oikeita sanoja? Meillä edelleen repertuaarissa oikeestaan vaan 1 kunnon sana, jota enemmän toistelee. Välillä jo sanonut pari kolme muutakin sanaa, mut ne unohtuneet jonnekin... On se jännä miten eri aikaan lapset kehittyy, kun esikoinen höpötti tähän aikaan jo vaikka mitä. Se on kyllä ehkä totta, että tälle kakkoselle ei ole tullut luettua yhtä paljoa kuin esikolle, kun ei ole meillä iltasatua nyt repertuaarissa kun rupes menemään noin helposti nukkumaan, ja sitten päivällä se lukeminen usein jää.. Pitäis ihan ottaa rutiiniksi että tulis enemmän luettua. Ja sitten kun mies laittaa esikoisen nukkumaan ja lukee hänelle, niin taapero ei ole sitäkään kuuntelemassa kun menevät usein samaan aikaan nukkumaan , mut siis eri huoneisiin.
Nauttikaa auringosta!
V & poika
Ei oo näkynyt eikä kuulunut täällä, ei kyllä ketään muitakaan. Missäs kaikki luuraa ja mitä kuuluu Heinälle??
Meillä sairastellaan eli nyt sit Ronjalla on tää räkätauti ja näyttää siltä et se kiertää koko porukan yksi kerrallaan, tylsää.
Nyt on mentävä vähän haukkaamaan raitista lämmintä (+15) kevät ilmaa, viime yönä ei tullut sitten nukuttua tuntia enempää eli vähän meinaa silmäluonta painaa=(
T.Kaisa ja Ronja
meillä myös on neiti nyt oikeestaan ekaa kertaa elämässään kipeänä. Yskii ja räkä valuu ja lisänä öisin päälle 39 nouseva kuume. Öisin annan siis panadolin ja päivisin on normaalilämpöinen?? Vetämätön tietty on ja hoidosta poissa ja kotona oleiltu (nukkuu kyllä yhä pihalla). Yöuniakin on vedellyt 21-9, kun yleensä herää seitsemältä. Vuoropäivin ollaan oltu miehen kanssa kotona. Reipas pikkupotilas kuitenkin. Nyt mietin vaan kun mennään viikonlopuksi systerini luo, että pitäiskö käytää vielä lääkärissä ennen, kun siellä tuppukylällä ei ole vkl päivystystä, arkisinkin vain th paikalla. Ei kyllä näytä yhtään siltä että korvatkaan vaivaisi ja suurin osa antibiooteistahan on turhia joka tapauksessa. En voi menoakaan perua enää kun viemme sinne saaristoon täältä mantereelta kauan odotettuja tavaroita :-/ Samapa se kai on sairastaako kotona vai kylässä kun meno pysyy rauhallisena ja matka kestää vaan muutaman tunnin (nukkuu päikyt autossa).
Tsemppiä muillekin sairastaville ja Ufan perheettä melkein jo uskallan onnitella....
meille syntyi tiistaina 22.4 klo. 11.34 pieni peikkoTYTTÖ strategisin mitoin 2865g/48cm, py32cm. ja raskausviikkoja kasassa 39+4.
synnytys oli yllättävän nopea (3h) ja kivulias. käynnistyi itsekseen supistuksilla, äitipolin kontrollikäynnistä tulikin sairaalareissu. apgar 6-8-8, koska napanuora tiukasti kaulan ympäri kahdesti.
alkuhankaluuksista huolimatta voimme hyvin ja harjoittelemme kovasti syömistä. tänään päästiin kotiin.
tarkempi synnytystarina ja kuulumisia tulee heti, kun ehdin kirjoittamaan.
Ekaks Ufa, ihan noin pitkää odotusta en sulle toivo mitä veikkasin. Ei mulla ollut aavistustakaan millä viikoilla Viivi syntyi :-)
POTTA ja KAKKA: n. 10kk iässä alkanut pottailu on nyt tosi tauolla. HOidossa ei potalla viitsitä/ehditä käyttää ollenkaan ja kotonakin on jäänyt vähemmälle kun illat on aika lyhyitä ja osa siitäkin ajasta ollaan ulkona. Lisäongelman tuo neidin kova vatsa eli jos nään, että alkaa kakkaa vaippaan tehdä, ei parane keskeyttää, sillä sitten voidaan taas joutua odottamaan kakkaa huomiseen. Pissat pottaan tulee aika ajoin. Jos ei ole hätä, ei suostu potalle ollenkaan eli jotenkin on kyllä tajunnut siinä kököttämisen merkityksen. Aamuisin tulee isot pissat pottaan (ja kerran on yövaippa ollut ihan kuivakin) jos sinne asti ehditään ajoissa. Yleensä haluaa kuitenkin sylitellä aamulla ja nostaa metelin jos yöpukua riisutaan liian äkkiä heräämisen jälkeen ja näissä tohinoissa ne aamupissat sitten usein jo on vaipassa. Kakka tulee yleensä puolen tunnin sisään aterioista (aamupala, lounas, päivällinen eli 0-3x päivässä) mutta ei vahingossakaan suostu potalla paria minuuttia enempää kökkimään vaikka mitä viihdykkeitä tarjoaisi. Eli liikkuminen vie nyt voiton.
UHMAA : on havaittavissa meilläkin. lattialla istuessa taivuttaa pään maahan ja kiukkuaa siinä. Kun kiellän jotain, saattaa katsoa silmiin, nauraa ja mennä tekemään juuri sitä kiellettyä juttua...
KENGÄT : Aika vaihteleviksi huomasin juuri kenkien kokomerkinnät kun hain kevätkenkiä kaapista. Meillä on kahdet napero-merkkiset, molemmat kokoa 21. Toiset on samankokoiset tai hiukan pienemmät kuin parit koon 19 kengät ja toiset on isommat kuin muut koon 21 kengät! Joku virhe kenties?? Mutta noin yleensä siis neidin jalka lienee kokoa 19-20.
NUKAHTAMINEN: Eilen juuri kokeiltiin piiiitkästä aikaa että mies nukuttaa ja huuto oli hirveä. Kaksi minuuttia kestin sitä kuunnella ja sitten menin itse nukuttamaan. Aikaa menee normaalisti 10-20 min sisältäen paijaukset ja pussailut sekä parit konttausyritykset sängyssä. Lauleluun nukahtaa omaan sänkyyn niin että minä olen vieressä omassa sängyssäni. Suht ok näin, vaikka joskus ottaa päähän että nukuttaja olen aina minä. Ja toisaalta äitini sai pimun ihan yhtä helposti uneen mutta isän kanssa siis hirmu huuto :-/
AURINKOLASEJA yritetään välillä pitää mutta aika äkkiä neiti ottaa ne yleensä pois. Viime kesänä pysyivät paremmin päässä.
PUHE: meillä ei oikeestaan tule vielä mitään sanoja (en myöskään tulkitse niitä kaikkia älähdyksiä sanoiksi mitä tulee). Tyttö ei matki edes eläinten ääniä vaikka osaakin niitä osoitella kun sanon nimiä tai ääniä. Tipun piipitys on ehkä lähinnä oikeaa. Suurin osa muista eläimistä hänen mielestään murisee! Aiemmin äiti oli täi-täi, mutta ei enää sano sitäkään. Liikkuminen on kiinnostuksen ykköskohteena. Ja päristelee ja ääntelee muuten. Huvittavinta on kun tekee kuolakuplia kymmeniä peräjälkeen pitäen koko ajan samaa ääntä :-) Lukemisesta tyttö ei ole yhtään kiinnostunut tällä hetkellä vaan pyrkii pois tilanteesta liikkumaan. Laulaminen ja loruttelu jaksaa kiinnostaa kauemmin. Näin puheliaat vanhemmat kun on niin tuskinpa tuo kovin hiljaiseksi lopulta jää.
Töiden pariin!
Paljon onnea vielä pikkupeikkotytöstä!!!
Me tästä ollaan lähdössä Haaparantaan...
nii palailen paremmalla ajalla
pikku ja muut
UFALLE ISOOOT onnittelut Tyttösestä!!
(metsään meni mun arvaus sukupuolesta ja syntymäpäivästä..=) )
Onpas aika pieni tyttönen..ja synnytys ollu tosi nopee!!
Meillä on ihan karmee käry kotona, kun eilen tuli uusi sohva ja nyt käsittelin sen suoja-aineella.. Koko kämppä löyhkää sellaselle kitkerälle ja ottaa ihan silmiin.
Onneks Peetu nukkuu, ettei sen tarvitse haistella sitä!
Sohva on kyllä aikas makee, sellanen modulisohva mitä Sotka on mainostanu jo pitkään.. Kangas on vaalee ja selkänojan heittotyynyistä joka toinen on tummanruskeet.
Otettiin vielä yksi kulmapala lisää siihen mainoksen kokoonpanoon ja siitä tulikin yllättävän iso!
Nyt mahtuu porukka kunnolla istuun =)
Kolomonen:
Mennään vaan " yhdessä" kilojen polttolenkille sit kesemmällä! =)
Otetaan oikeen liikuntakuuri ja jätetään kaikki herkut kesäks ...paitsi tietty grillilihat + oluset on silloin tällöin saatava =)
Äipälle onnittelut oikeuden päätöksistä!
Noi asiat on varmasti aika stressaavia...
Mulla puukotuspäivä lähenee.. Alkaa hiukan jännittään koko homma, kun aikaisempaa kokemusta leikkauksesta ei oo kun se yks ja sekin meni päin P#¤%¤ttä.. Jospa kuitenkin tälläkertaa selvittäs ilman suurempaa verenvuotoo ja osien menetystä =) !!
Mutta kai se on mentävä ulos aurinkoon tästä kamalasta hajusta, ettei lähde taju!
Mukavaa viikonloppua kaikille ja Hassunhauskaa Vappua jos en ehdi ennen sitä enää koneelle!!!
mammutti ja Peetu
Synnytystarina löytyy kokonaisuudessaan linkistä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12963845&p=1&mpage=5&tmod… (49)
Mä oon niin kateellinen et oon jo ihan vihree....Kiva että kaikki sujui sitten kaikesta huolimatta hyvin! Mulla oli Ronjan kanssa kanssa tuommoinen lyhyt napanuora, mutta se ei kyllä ollut yltänyt kaulanympärille!
Nauti nyt siitä pienokaisesta, ihanaa, mahtavaa!!!
T.Kaisa ja Ronja
Kyyneleet valuu pitkin poskia kun luin tuota synnytyskertomusta, *nyyh*
Ei tainnut kenenkään arvaus päivästä osua kohdalleen?
Hirmusesti onnea pikkuisesta!
Äippä ja Ronksu
Ihanat viikonloppukelit tosiaan oli ja jatkuu vaan =)
Pihahommia tuli jonkun verran tehtyä.
Henna:
Kiva kuulla teistäkin taas!
Paranemisia!!
Pikku:
Onnittelut mukavista ultrakuulumisista!
Toivottavasti myös anoppi on tulokkaasta mielissään =)
Mulle noi viikonlopun pihahommat ja palkkatyöt aiheutti viikon mittaisen sairasloman ..taas.. Tai siis aiheuttaja on tietty se tukos jalassa, mutta töissä jalkaa särkee niin, ettei itseään viitsi turhaa kiusata kun sen tietää ettei vaiva parane kuin leikkaamalla..
Leikkausaika tulikin sitten tänään ja se on jo ensi tiistai !!! JEE.. tai no jee ja jee, mutta saan (toivottavasti) jalan kesäksi kuntoon!
Pieniä ongelmia aiheuttaa lastenhoidon järjestämisessä, mutta eiköhän nekin järjesty.
Maanantaina pitää käydä Esikäynnillä TAYSsissa jolloin otetaan kaikenlaisia kokeita ja sit yöksi kotiin ja tiistaiaamuna kiireesti takaisin ja leikkuulle.. Kiva ajella tuota yli 90km matkaa edestakaisin =/
Peetu kävelee jo tosi hienosti ja myös ulkona kengät jalassa pääsee pitkiä matkoja kaatumatta!
Kiukkukin on hiukan laantunut, ilmeisesti kiukutellu mun töissäoloa ja nyt kun oon ollu saikulla vähän väliä niin ei tarvii kiukuta niin paljoo!
Sairastelijoille pikaiset paranemiset!
mammutti ja Peetu
..niin juu, mun vappu meneekin tänävuonna sairaalassa ja kakkosen synttäreitä pitänee siirtää jonnekin tulevaisuuteen...