Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halveksun lihavia ihmisiä.

Vierailija
31.03.2008 |

Toki ymmärrän, että joidenkin lihavuus voi johtua sairaudesta, mutta useimmiten kyseessä on kuitenkin epäterveellisesti elävä laiska paska. Lihavuus on rumaa ja antaa ihmisestä sellaisen kuvan, ettei hänellä ole itsekuria eikä hän arvosta itseään tai terveellistä elämää. Heikko luonne ja hyllyvä ällöttävä vartalo, hyi yök!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni on asiat niin hyvin ettei tarvi halveksua ketään ulkomuodon perusteella. Ap:n kaltaiset vähän säälittävät.

t. normaalipainoinen

Vierailija
2/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olenkin saanut kuulla jo alaluokilla että paska olen...Kiitos ap kun en ole edelleenkään ihmisarvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=coral]Hanki elämä niin ei riitä aikaa vihalle tai halveksunnalle.[/color] ;)

Vierailija
4/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika onnellisen perheen äiti, mukava vaimo, hyvä työntekijä ja maksan veroja paljon. Olen suorittanut yliopistotutkinnon. Suurin ongelmani on ollut vuosikausia kestänyt syömishäiriö, jonka johdosta olen lihava, läski, tankki, punkero - you name it. Kaikki nuo, jotka olen elämässäni saavuttanut (perhe, ystävät, ura) mitätöityvät tietyn ihmisryhmän mielestä, koska olen lihava.

Ja kyllä, olen asialle yrittänyt tehdä ja yritän tehdä jotakin.

Vierailija
5/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niiiiin pikkusieluista.

Ai mutta sittenhän mä joudun halveksumaan myös itseäni.

Vierailija
6/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minäkin ajattelen niin, että lihavilla ei ole itsekuria. Samoin ajattelen myös tupakoivista ja alkoholisteista, ylipäätään kaikista riippuvaisista.

Tuntuu vaan oudolta, että joku ei pidä itsestään huolta.

Vierailija
7/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne voit saada lähetteen terveyskeskuksestasi. Minusta sinä olet varmasti pohjimmiltasi tosi arvokas ja tärkeä ihminen, mutta jostain syystä sinulla on paha olla. Kannattaa selvittää se, eikä kohdistaa pahaa oloasi toisiin ihmisiin. Se kun ei auta.

Helppoa olisi minunkin sanoa, että halveksun tyhmiä ja ilkeitä ihmisiä, mutta ei se mitään auta. Mieluummin yritän ajatella, että jokainen meistä on täällä tarkoituksella ja arvokas.

Vierailija
8/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihuus on ihmisen ominaisuuksia, ei vikoja ihan kuin silmien väri, pituus, hiusten väri jne. Toki painoon pystyy vaikuttamaan, mutta se ei ole aina niin helppoa. On erilaisia elämäntilanteita, joissa esim. ruokavalion tarkkaileminen ei ole se päällimmäinen ajatus. Perheessä on surua, sairautta, kaikenkaikkiaan vaikeita aikoja, masennusta, paino nousee...Ymmärrät kuitenkin, että esim. sairaus voi lihottaa. Mistä tiedät, kuka lihavista on lihava sairauden takia ja kuka " omaa tyhmyyttään" ? Saako joku tahattomasti sairas (itselläni esim. kilpirauhasen vajaatoiminta) syyttä halveksuntasi? Sinä halveksit lihavia, mutta on paljon ihmisiä, jotka halveksivat esim. sinunlaistesi levittämää typeryyttä. Minä voin aina laihduttaa, mutta sinä et pääse typeryydestäsi eroon.

Vierailija
9/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa ihmisistä ajattelee kuten ap. Se näkyy mm. siinä, että normaalipainoiset saavat paremmin töitä.

Tästä aiheesta vaan ei puhuta ääneen, koska se ei ole sopivaa.

Ylipainoiset eivät tietenkään tätä halua uskoa...

Vierailija
10/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletteko sitten niin, että jos ei löydy selkärankaa saattamaan itsensä normaaliin mittoihin, ei ihmisellä löydy selkärankaa sitten muissakaan asioissa?

Jos noin ajattelette, niin väärässä olette. Ihmisiltä löytyy resursseja jos mihin. Kukin vain valitsee ne itselleen tärkeimmät asiat.

Eikö olekin parempi, että saa ne lapset kunnialla hodettua kun stressaisi sitten vielä siitä, mitä muut ajattelevat läskeistä?

T: Normaalipainoinen.

Vierailija
11/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei todellakaan ole minkäänlaisia riippuvuuksia.

Voin luopua mistä tahansa, paitsi perheestäni. Ja sitä tuskin lasketaan riippuvuudeksi...

-8-

Vierailija
12/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika marginaalinen on se porukka, jonka ylipaino johtuu sairaudesta. Suurimmalla osalla kyse on ihan siitä, että energiaa tulee enemmän kuin sitä kuluu eli ihan itse aiheutettua se on.

Vierailija
13/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lihavia

-alkkiksia

-narkkeja

-sossupummeja

-rasisteja

-rikollisia

jne, jne...

Itse näistä syyllistyn lihavuuteen.

Vierailija
14/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siniset, vihreät ja ruskeat piilolasit. Eikä hiusten värikään ole pysyvä ominaisuus. Joskus on punaiset hiukset ja joskus vaaleat. Pituuskin vaihtelee riippuen siitä onko korkkarit jalassa vai lenkkarit.. Paino vaihtelee. Joskus on ylikiloja reippaasti ja joskus pyöritään normaalipainossa.. Joskus olen iloinen ja joskus surullinen. Joskus syön terveellisesti ja liikun ulkona, joskus mässään suklaalla ja makaan tuijottamassa Salattuja Elämiä telkkarista. Kaikenkaikkiaan olen kuitenkin itseeni tyytyväinen. Elä ja anna toistenkin elää!

Vierailija
15/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että nuo sairaudet olisivat marginaalisia. Kilpirauhasen toimintahäiriöt, masennus ja syömishäiriöt ovat kaikki kohtuullisen yleisiä vaivoja, ja kaikkiin voi liittyä painon kertymistä. Lisäksi monet harvinaisemmat vaivat ja niihin liittyvä lääkitys aiheuttavat painonnousua.

Mietipä itse miltä tuntuisi olla vaikkapa sydämen vajaatoimintaa sairastava ihminen. Kaiken sen muun huolen lisäksi, mitä sairaus aiheuttaa, saisit tietää, että ohikulkijat sinua valtavan turvotuksesi vuoksi vielä halveksivat.

Vierailija
16/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo vetää mutkat suoriksi ja sanoa että syökää vähemmän, mutta todellinen haaste onkin siitä miksi joillain ihmisillä toimii syömisenhallinta ja joillain ei. Nyt alkaa pikku hiljaa tulla viitteitä että lihavilla ja normaalipainoisilla saattaa olla eroa mm. aivotoiminnassa ja suoliston bakteerikannassa.

" Syö vähemmän" saattaa olla lihavalle ihan yhtä hyödyllinen neuvo kuin " älä juo" alkoholistille.

Vierailija
17/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä se julkaistaan.

Laboratorio rotillakin kokeiltu tätä. Syöttävät rotilla täysin samanverran ruokaa ja liikuttavat niitä. Silti osa rotista lihoo ja osa ei. Mitäs siihen sanotte?

Vierailija
18/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syitä ja ratkaisuja yhteen aikamme pahimmista terveysongelmista?

Miksi ylipainoisiin suhtaudutaan niin että hoida läski itse itsesi laihaksi äläkä vaan pyydä apua tai tukea?

Vierailija
19/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olisi elämä, edes jonkinlainen normaali ja tasapainoinen real life, sulla ei olisi aikaa vartioida muiden painoa..

Vierailija
20/37 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläpuolelle, tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi ja saada sitä kautta heikolle itsetunnolle vahvistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä