HEINÄHÄTUT viikkoon 14
Kommentit (36)
Supistuksista täälläkin harvakseltaan kärsitään, ja onneksi lääkäri on 2 vkon kuluttua jotta tiedän onko kaikki ok. Pahimmat supistukset ja vatsanväänteet sain syötyäni intialaista ruokaa, joten kaikki mausteinen on nyt no-no listalla. Kävelystä saan nivuset kipeäksi ja rasituksesta tulee kivuttomia suppareita.
Painosta on niin ikään ollut puhetta. Olin viikon mummulassa, ja saldona kaksi kiloa extraa, en tajua kuinka niitä niin helposti tulee. Nyt on +7.5-8, ja kun koko ajan vertaan esikoisen raskauteen, niin nyt olen paljon huonommassa kunnossa kun en liiku ja painoa tulee helpommin. Koitan nyt säännöstellä varsinkin makean syömistä.
Olen jo miettinyt heinäkuuta ja synnytystä. Eka meni ihan ok, mutta silti taas mietityttää miten sen kivun kestää ja kun painoa on enemmän niin paljonkohan isompi vaavi on ja miten mahtuu tulemaan. Viimeksi ponnistin aluksi epiduraalin voimin, ja olenkin miettinyt paljonko se sattuu jos nyt puudutus ei ole kunnossa, ja esikoinenkin jäi vähäksi aikaa jumiin häpyluun taakse, joten paljonkohan isompi sieltä mahtuu (esikoinen oli reilut 3,8 kg). Ja mietityttää myös miten pärjäämme kahden lapsen kanssa, ja saako esikoinen tarpeeksi huomiota, mutta eiköhän nämäkin asiat sitten ajan kanssa järjesty.
Tänään alkoi Hullut Päivät, täytyykin lähteä ajoissa duunista shoppailemaan!
Ja jaksamista Eppuliinille, sama kokemus taustalla muutama vuosi sitten.
Aurinkoa ja iloa!
baby ja oliskohan rv 24+
Ääh, tänään on kyllä sellanen päivä ettei jaksais tehä mitään. Töissäkin hyvä, että silmät pysyi auki. Oon kyllä alkuviikon kotonakin tehny kaikkenlaista, että ehkä mä suon itelle pienen lepohetken. Väsyttää jo senkin takia, kun huomenna on tulossa 13 tunnin työpäivä:/ Niin vaihtelevaa tämä on, viime viikolla mulla oli sitä energiaa ihan liikaakin ja nyt ei sitte ollenkaan.
Painosta, mulla on tullu n.12 kiloa. Nyt ei oo kyllä vähään aikaan tullu ollenkaan lisäkiloja. Ihanaa, ollaan lähössä viikonlopuksi reissuun. Ei olla oltu pitkään aikaan viikonloppuna oikein missään, ku miehellä on ollu niin huonosti töitä tai sitte on osunu just jotkut juhlat lauantaille tai sunnuntaille. Juhlista muuten, oon jo miettiny, että mitä ihmettä sitä laittaa päälle, kun on kaikenlaisia valmistujaisia ja yo-juhlia.. tai mistä löytää jotakin juhlavaa päälle pantavaa. huoh.
Nyt taian mennä sohvalle ja laittaa hetkeksi silmät kiinni.
Eppuliinille jaksamisia!!
Helmiir ja pikkuinen 25+1
Heipa hei pitkästä aikaa...huomasin että viikot vaan vierähtää...todella nopeasti!!Mie en meinaa pysyy raskausviikoissa perässä!!
Olen kokoajan ihmetellyt miten ihmeessä voin näin hyvin?Mua ei supistele,eikä ole hermoheikko fiilis eikä kummemmin itketä.Musta ei huomais että odotan ellei mahaa olisi!Tää on niin hassua,töissäkin pystyn olee aika normaalisti.Välillä selkää ja kylkeä pakottaa kun maha painaa,mutta aika pieniä vaivoja nuo.
Meille on siis tulossa tyttö ja olenkin onnessani ostellut tytön vaatteita.Täytyisi tuo äippähakemus laittaa kelaan mutta en ole ehtinyt.Tällä kertaa en ota sitä pakkausta vaan ihan rahana vaan.Ostan sitten jotain tarpeellista sillä.
Kävin tääsä neuvolassakin,painoa tullut jopa 4kg :) Ihmettelen suuresti,mutta neuvolan täti näytti tyytyväiseltä.Vauvan sydän lyö 140 melkein joka neuvolassa,ja aika lailla samat sykkeet kun meidän edellisellä tytöllä.
Pitäisi alkaa pesee vaaleanpunaisia vaatteita valmiiksi vauvalle,täytyy vaan huolehtia ettei anoppi näe niitä kuivumassa.Hän ei nimittäin halua tietää kumpi meille on tulossa ja värit paljastaisivat heti!:)
Hyviä vointeja kaikille!!
Varmasti vaikea tilanne,kun noin pitkän yhteiselon jälkeen joutuu rakkaasta lemmikistä luopumaan. Voimia!!
oliko täällä muuten muita koirallisia odottajia? Meillä 4v sakemanninarttu ja koirasta tullut ihan mahdoton kun ollaan lenkillä. Esikoisen raskausaikana piti myös minusta vahtia,kaikki vastaantulijat piti äristä,mutta nyt tuntuu etä ihan mahdoton. Ei tarvitse toisen koiran olla lähelläkään kun jo karvat pystyssä ja rähinä päällä. Ja tämä vain minun kanssa lenkkeillessä,mieheni kanssa kaikki ok ja ohikulkijat ohitetaan nätisti. Minunkin kanssa ennen. Kai se on rodulle ominaista vahtiviettiä,ottanut homman tosissaan...
Mulla painoa tullut se 10 kiloa,ja neuvolassa en ole käynyt kuin vissiin helmikuussa viimeksi. (silloin oli jo 10kg....) Eilen oli aika mutta käännyttivät kotiin kun en tosiaan tiedä olenko sairastanut vesirokon vai en,ja tytöllä nyt rokko. Maanantaina olin verikokeissa,katsovat vasta-aineet,tulokset tulevat perjantaina tai viim. maanantaina. Säikähin kovasti että jos nyt saankin rokon,mutta äitipolilla lääkäri sitä mieltä että tässä vaiheessa raskautta vauvalle vaaraton. Huh... saa nähdä sitten milloin seuraava neuvola ja lääkärikin pitäisi kai olla,ollaan " karanteenissa" neuvolan suhteen,sitten voi soitella uutta aikaa kun tytön näppylät häviää. Onneksi vauva liikkuu paljon,ja olo hyvä. Tuntuu että tokaa raskautta ei seurata yhtään niin tiiviisti kuin ekaa. Kun kaikki on hyvin,niin ei kai sitä tarvii...?!
Oikein hyviä vointeja kaikille,ja pysytään linjoilla :)
Paitaressu,pikkuneiti 10/05 ja masunasukas rv 24+4
Eppuliinille voimia ikävään tilanteeseen.
Mulla olo aika hyvä, vähän on jo vaivoja ollut: pientä närästystä, selkäkipua, jalkakipua ja lonkkasärkyjä, mutta hyvin lievänä vasta onneksi. Välillä tulee harjoitussupistuksiakin. Mulla taitaa istuma-asento olla pahin supistusten kannalta, maatessa ja kävellessä tuntuu ihan hyvältä.
baby2006: mullakin ajoittain jo ollut synnytys mielessä. Jotenkin sitä ei osannut ensimmäistä odottaessa pelätä, kun ei tiennyt mitä tuleman pitää, mutta nyt miettii lähinnä niitä juttuja mitkä olis saanu mennä paremmin ekassa synnytyksessä. Mua myös askarruttaa vauvan koko: ensimmäinen oli 3940g ja 53cm ja todella toivon ettei tämä ole ainakaan isompi! Lantion koko ei ole huolenaiheena, mutta mulla tuli repeämiä ja episiotomiakin tehtiin ja tuli vielä joku ihmeen pullistuma (verenpurkauma tms.), eli oma repeäminen pelottaa. Sf-mittakin oli viime neuvolassa (rv 23) 23cm, eli juuri yläkäyrän yläpuolella. :/
Mulla ei vielä ole paino kovin suuressa nousussa: 800g on tullut lähtöpainoon verrattuna (aluksi paino kyllä laski muutaman kilon)! :) Mutta jos käy samoin kun esikoisen odotusaikana, niin loppuraskaudesta paino nouseekin sitten kilon viikkovauhtia...
Nimiä on mekin mietitty: tytölle olis jo jonkinlainen nimi, mutta pojalle ei tunnu löytyvän mitään kivaa nimeä... Me ei siis tiedetä kumpi tulee. :) Mistähän löytyis kivoja nimilistoja?
Anne rv 24+6
En mene enään töihin ollenkaan vaan aloitan ns äippäloman jo nyt.
Ens viikolla pitäisi yrittää olla ma ja ti töissä. Saa nähdä miten pystyn.
Lonkka, liitos, nivus kivut pahenee kun istuu pidempää, sen verran pahaksi
että ma en meinannut päästä kävelemään ja illalla tuli pari kivuliaampaa supistusta.
Meen ke neuvolan lääkärille ja kerjää slomaa 1,5vko.Sitten mulla on sen jälkeen 2vkoa vuosilomaa ja sit jään 2.5 viralliselle äippälomalle.
Pomolle soitin eilen ja hän sanoi ettei voi kieltääkään mua jäämästä. Kysyin kun kuitenkin pitäisi 2kk ennen ilmoittaa tuosta äippälomasta.
En halua loppuajaksi sairaslomalle, kun meillä tippuu kela päivärahoille 28 päivän jälkeen... Ja tulot vaikuttaa nyt äippärahaan.
Ajattelin ens viikon alussa laittaa kelaan hakemuksen, tai sit tän viikon lopussa.
Surun keskellä hieman sumussa menen. Eilen olin laittanut margariini paketin leipäkaappiin, leipäkorin pyykkilaatikkoon..
Valtavan vaikea käsittää ettei joku tuhise vieressä, tule mukaan kun käyn vessassa, aamulla anna " märkiä" pusuja ja herätä. Ei kerjää ruokaa.. Pentu kuume on valtava, mies ei suostu vielä ottamaan.
Tiedän että ratkaisu oli oikea ja koiralla parempi olla nyt ilman kipuja. MUTTA IKÄVÄ ON NIIN JÄRJETÖN!! Juoma ja ruokakupin pesin eilen, mutta muita tavaroita en suostu vielä laittamaan mihinkään!
Eppuliini rv 27+2
Sen verran voin lohduttaa että toka yleensä tulee ulos paljon helpommin.
Mulla eka painoi 3600, ponnistusvaihe kesti tunnin, lopulta otettiin imukupilla ulos ja alapää oli kuin pommin jäljiltä.
Toka painoi 3900 ja tuli ulos paljon helpommin kun pehmytkudokset eivät enää olleet niin periksiantamattomat. En tarvinnut epparia, en tikkejä, ja istumaan pystyin heti saman tien.
Pelkäsin tokan synnyttämistä juuri ekan " tiukkuuden" takia, mutta nyt kolmatta en enää pelkää kun aikaisemmat ovat raivanneet tien :-)
annemaria84:
Mua myös askarruttaa vauvan koko: ensimmäinen oli 3940g ja 53cm ja todella toivon ettei tämä ole ainakaan isompi! Lantion koko ei ole huolenaiheena, mutta mulla tuli repeämiä ja episiotomiakin tehtiin ja tuli vielä joku ihmeen pullistuma (verenpurkauma tms.), eli oma repeäminen pelottaa. Sf-mittakin oli viime neuvolassa (rv 23) 23cm, eli juuri yläkäyrän yläpuolella. :/
Toissapäivänä yläkroppa jämähti tosi pahasti jumiin ja kaikenlainen kumarteleminen, yöllä nukkuminen (lähinnä asennon vaihto) ja oikein syvään hengittäminen sattuu. Lekuri oli sitä mieltä, että pitkittynyt flunssa (nuha+kurkkukipu) yhdistettynä raskauteen ja näyttöpäätetyöhän on tämä tilan aiheuttanut. Loppuviikoksi tuli sitten lepoa ja ensiviikolla katsotaan tilanne uudelleen, jos ei ole mennyt parempaan suuntaan. Vähän tylsää tämä yksin kotona oleminen jo olla, vaikka vasta vajaa kaksi tuntia siitä, kun vein pojat kouluun ja päikkyyn. Siivouspäiväkin on, mutta taidan odottaa, että mies pääsee töistä apuihin... lelujen kurkotteleminen lattialta kun aiheuttaa ikävää kipua sekä yläselässä että rintalastassa.
Meillä on kans vähän alettu nimeä uudelle tulokkaalle miettimään, mutta helppoa ei tule olemaan. Toisaalta, kyllä se nimiasiakin sitten selkiytyy, kun näkee vauvan. Tämän hetkisen kuopuksen kohdalla valinta oli helppo: mies tokaisi heti synnärillä lapsen nähtyään, että siinä se meidän Eetu on ja Eetuhan pojasta tuli :-) Toivottavasti tämän kolmannen kohdalla kävis samalla tavalla.
Eppuliinille vielä jaksuja koirahauvan suremiseen. Pistettäiskö tässä samalla kyselyä laajemminkin millaisia " ötököitä" Heinämammoilla nurkissa kuljeksii ja millaisia kommentteja olette perheen ulkopuolisilta saaneet lemmikki vs. vauva-asiassa? Meillä on yksi " kattimatikainen" , Ragdoll-neiti, jolta tosin odotellaan kisuvauvoja huhtikuun lopulla, jos kaikki menee hyvin. Neidin raskausoireet ovat niin vähäiset, että epäilen joka päivä, että liekö kuitenkaan kantavana. Kissapesue siis kasvaa mahdollisesti hetkellisesti ja tarkoitus olisi jättää yksi pentu kotiin eli toivon mukaan olemme pian kolmen lapsen ja kahden kissan perhe :-) Yhden kommentin olen saanut tähän asti (tai lähinnä kysymys): eräs hieman iäkkäämpi naishenkilö kysyi töissä ihan pokerinaamalla, että kai te sitten kissasta luovutte, kun vauva tulee. Minä siinä sitten hömistyneenä kyselin, että ai miksi? Ihan kuin olisimme tämän uuden kissan hankkineet vain vähäksi aikaa ja siirrämme sitten syrjään kuin kiertolaisen vauvan synnyttyä. No, mielipiteitä on monenlaisia!
Terkkusin,
Tinttis ja Pirpana 24+
Huhhuijaa, täällä toivutaan oksennustaudista. Poika aloitti alkuviikosta, minä perässä. Muihin ei onneksi tarttunut. Olo on vielä aika nuutunut, mutta eväät pysyy jo hyvin sisällä.
Teillä oli juttua noista supisteluista. Mulla on ikävä kyllä nuo ennenaikaiset, kivuttomatkin, supistukset myös aiheuttaneet ennenaikaiset synnytykset. Esikoinen syntyi rv 35+2 ja kakkonen 36+6 yhden pysäytyksen jälkeen. Yritti tulla jo rv 33+. Onneksi saatiin tuolloin vielä pysähtymään. Muutaman päivän olin tipassa sairaalassa ja kortisonipiikitkin tuikattiin kinttuun. Mun on siis syytä todellakin levätä, vaikka tällä hetkellä tilanne kohdunkaulalla/-suulla onkin varsin loistava. Päivittäin supistelee ja kävelyllä kun oon yrittänyt käydä, niin on alkanu tulla jo kipeitäkin supistuksia. Mun reviiri onkin nyt koti-päiväkoti-lähikauppa linjaa... :-D
Tänään kävin taas tuolla terveysasemalla ja sain loppupätkän sairaslomaa ennen lomien alkua. Pidän kaikki kertyneet lomat pois ennen äitiysloman alkua. Mä oon saanut saikkua kuukauden pätkissä, ei ole tarvinnut joka viikko ravata ta:lla onneksi. On tää vähän ankeeta, kun koko raskausaika on mennyt saikulla. Olenkin miettinyt tässä, että tämän jälkeen piuhat poikki vaan, koska näin vaikeaa raskautta en halua toiste kokea. Kolme lasta saa riittää :-)
Ensi viikolla olis neuvolakin taas vaihteeksi, vastahan mä siellä helmikuussa kävin... :-D Ei kyllä ole turhan usein käyntejä uudelleensynnyttäjillä. Nyt saan jopa Kelan paperitkin, viimeksi oli vajaa viikko 22 viikkoon enkä saanut niitä vielä mukaan :-/ Tarkkaa on, ainakin täällä.
Nyt lähdettävä viikonlopuksi eväät ostamaan kun tuo koululainenkin kotiutui :-) Mukavaa viikonloppua kaikille!!
myLove rv 26+2
kohta puoliin tehdään lähtöä miehen vanhemmille,mutta kun odotetaan tuota meidän perheen hitainta (=miestä),niin ehdinpä sitten muutaman sanan kirjoittaa :)
eilen vein vasta paperit kelaan ja yllätys oli suuri ja pompin iloisena kotiin,kun virkailija totesi,että mun äitiysraha määräytyy esikoisen äitiysrahan mukaan. eli silloin sain rahaa palkan mukaan ja varsin mukavat summat. nyt oletin,että koska olen opiskelija,saan vain sen minimi äitiysrahan,mutta toisin kävi! aivan siis loistavaa!!!:)))
tänään ostin pari paitaa itselleni,kun omat pitkätkin paidat alkaa olla auttamattomasti liian lyhyitä ja näyttää kamalalta,jos vatsa näkyy ;/ ostin loput isyyspakkauksenkin kamoista,mutta nyt en taida sitä antaa,kun ollaan siellä reissussa. säästänpä sitä sitten hyvään ajankohtaan :) tulikin muuten pakkauksesta paljon ajateltua kalliimpi,ostin sinne kaikkea mahdollista,mitä päähän pulpahti aina hetken mielijohteesta :) halusin ostaa sikarin sitten h-hetkeä varten ja niit metsästäessä meni aamupäivä,kun koulusta pääsin. en ole itse polttanut,joten kaikki tuollainen on minulle yhtä utopiaa,kyselin sitten myyjältä hiukan tyhmänä :D
jeps. nyt tuo hidastelia alkaa olla valmis. mukavaa viikonloppua kaikille!
-annu ja pikkumies 26+3-
EPPULIINILLE ekaksi haluan toivottaa voimia surun keskelle. Rakkaan lemmikin kuolema on tosi iso asia. Kokemusta on 5 vuoden takaa.
LEMMIKKEJÄ: meille on 5v. villakoira. Tosi tärkeä koko meidän perheelle. TINTTIKSELLE samalla haluan sanoa että minä kans olen ihmetellyt aina noita jotka kyselee tai sanoo että miten lemmikin kans vauvan tulon jälkeen, että aiotteko luopua. Vielä enemmän ärsyttävät ihmiset sellaiset ihmiset, joilla on jo jokin lemmikki ja päättävätä luopua siitä jo etukäteen kun vauva on tulossa ettei lemmikki tekisi mitään pahaa vauvalle. Siis ihan tapauksissa, jossa lemmikki on ihan normaali ihmisystävälline otus. Minusta heidän olisi pitänyt miettiä vauvan tuloa jo ennen kuin hankkivat esim. koiran joka elää 10-15vuotiaaksikin.
Tällä viikolla oli neuvola. Vauvalla kaikki ok. SF-mitta oli 25 eli siellä ylärajoilla. Menen ylimääräiselle lääkärikäynnille ens tiistaina kun on ollut noita supisteluja niin lääkäri katsoo ettei supistelut ole aiheuttaneet mitään vaaraa. Tuo minun työ on niin raskasta (vanhustyö) , että haluan tarkistaa ettei työstä ole ollut haittaa vauvalle. Pissanäytteenkin vein jo labraan ja se olis puhdas joten tulehdus ei ainakaan ole syynä supisteluun. Toisaalta mietin että jos nuo on vaan niitä harjoitussuppareita.. tiedä sitten.
KELAN parerit ois tarkoitus viedä ens viikolla. Milloinhan se uusi pakkaus tulee jakoon? Kiinnostaisi...
Myissi 26
Nyt on sitten sokerirasituksessakin käyty:) Arvot kuitenkin normaalit. Supparit kyl jatkuu edelleen jokapäiväisenä...sit onneksi tulee vähemmän jos ei mitään tee. Taavi potkii reilusti joka päivä. Yöt onneksi kuitenkin nukkuu niin sa itsekin nukuttua hyvin. Naapuriinkin syntyi eilen uusi vaavi..harmi vaan kun muuttavat juuri pois.
Lemmikeistä sen verran..joskus taisi jo olla puhekin. Minulle on muutama sanonut että varmaan sitten luovut kaikista eläimistä kun vauva tulee. Siis itselläni on hevonen 19-vuotias, lammas hepan kaverina 9-vuotias, kissa 9-vuotias ja koira 10-vuotias. Tämä farmi ei kuitenkaan asu minun kotonani. Mies on allerginen eläimille ja minulla ei ole tässä mahdollisuutta edes hevosta pitää. En ole aikonut luopua yhdestäkään otuksesta ainakaan vielä kun ovat terveitä (paitsi koira?). Koiralta leikattiin kivespussin kasvain n. puol vuotta sitten ja nyt olen huomannut et koira laihtuu ja karva lähtee normaalia enemmin.. pitää vissiin viedä tohtorille jos tuo syöpä on vaikka levinnyt:( Koira ei onneksi kuitenkaan näytä kärsivän..on samanlainen intoilija kuin ennenkin. Hepalla aion edelleen käydä ratsastelemassa maastossa kun vauva syntyy. Tietysti sit ei ole niin paljon aikaa mutta kuitenkin...en aio hevosesta luopua.Ootan innolla milloin pääsee taas ratsailee..kun en ole raskausaikana uskaltanut hepan selkään mennä. Hoidan hepan osaksi itse kun asuvat vanhempieni luona:)
Noista elukoista :)
Mulla siis ti meni reilu 10v bokseri herra taivaaseen.
Toinen bokseri, oli mulla aikoja sitten tuon toisen kaverina... Mutta kaksi urosta, velipuolia, kun eivät kovin hyvin tulleet toimeen kun vanhenivat... Niin veljeni otti tuon toisen. Valkoinen bokseri herra, myös reilu 10v elää
ja voi hyvin vielä veljeni kanssa :)
Koiria meillä on ollut aina, enemmän ja vähemmän. Tämä nyt taivaassa oleva tuli minulle kun olin 18v ja oli ensimmäinen minun koirani :)
Kova pentu kuume vaivaa :D No odotellaan nyt vielä ainakin syksyyn, kunhan vauva syntyy ja alku väsymyksestä selvitään ;)
Elukoita kyllä silti on.. Olohuoneessa on 350l allas jossa uiskentelee muutamia kiekkokaloja+ muita. Lisäksi on toinen allas, 180l jossa kasvattelen monnisten poikasia ja kaverina ui paljon pienempiä kaloja. Isosta akvaariosta kyllä luovun/ myyn eteen päin.
Katsottiin miehen kanssa kuvia tänään vauva masusta kun esikoista odotin. Pari kuvaa oli ihan loppu raskaudesta. Mies totesi että samankokoinenhan tuo maha nyt on. Totesin hänelle että, niin tässä olis vielä " pari viikkoa" aikaa tämän kasvaa :)
VOI kauheeta! Lähes kaikki ketä olen tässä nyt nähnyt ovat kysyneet ensimmäisenä milloin la ja sen perään... Yksikö siellä on? :D
Alkaa kyllä masu jo painamaankin kiitettävästi.
Hommia olis pihalla mielin määrin, mutta en pysty tän mahan kanssa oikein mitään tekemään.
Oikealta puolelta on " pylly" luuta särkenyt vähän väliä. Puukkoa joku työntää sinne johonkin väliin!! AI!
Vauva on liikkunut mielestäni tosi vähän. Ehkä tämä tän viikkoinen suru vaikuttaa myös. Varmaan myös niin etten ns kiinnitä huomiota vauvan liikkeisiin.
Nyt täytyy lähteä laittamaan esikoista päikkäreille, jos sitten pääsis kuistia siivoamaan :)
Eppuliini ja rv 27+5
Itse ajattelin myös paperit ensi viikolla laittaa kelaan...
Pakkausta ei ilmeisesti vielä jaeta, uutta meinaa... Viime vuonna on alettu jakamaan vko:lla 21.. Eli toukokuun toka vikalla viikolla..Jos tänäkin vuonna aletaan jakamaan vaikkapa tuolla viikolla niin en saisi siltikään varmaan vaikka laittaisin viime tippaan hakemuksen.
Lapsimessuille jos joku pääsee, Helsingin messukeskuksessa 25-27.4.08, siellä pitäisi olla esillä Kelan osastolla uusi pakkaus..
Jos joku pääsee ottakaa valokuvia pakkauksesta :D
Esikoisen aikana käsittelyyn meni n 2vkoa ja päätöksen tulosta kesti vielä toiset 2 vkoa kyllä ennen kuin pakkauksen sain postiin.
Sen uuden kyllä haluaisin, ihan siksi että mulla on noita nyt jaettavassa pakkauksessa olevia vaatteita jonkin verran. Käytettynä sain ystävältä.
Mutta jos joku haluaa vaikka vaihtaa pakkauksen :D Vaatteilla itselläni ei ole, siis värillä, oikein väliä :)
Aivan mahtava ilma on ollu taas tänäänkin. Ois jo kiva laittaa pihaa, mutta täällä on vielä niin paljon lunta, että pitää vielä odottaa. Oon jo suunnitellu kukkapenkkien paikat ja vähän että mitä laittaa tänä vuonna kasvimaalle kasvamaan. Onneksi mieskin on innostunut puutarhatöistä (enemmän kuin minä), niin mä voin käskyttää ja mies voi tehdä työt. hih. Mies oli lähti innoissaan ajamaan moottoripyörällä ja voi olla, että sillä menee myöhään. Viikonloppu menny ihan mukavasti, vaikkakin aivan liian nopeesti. Ollaan käyty kyläilemässä ja siivoiltu. Odotan jo innolla, että pääsis lomalle, mutta eihän siihen loman alkuun ole enää kuin kaksi kuukautta, positiivista ajattelua :)
Vauva on liikkunu nyt tosi paljon. Yöllä se ei ainakaan niin paljon potki ja pyöri, että heräisin. Oon tässä yrittäny miettiä, että mihin veisin miehen pikku lomalle. Ollaan oltu jo monta vuotta yhdessä, mutta ei olla kertaakaan päästy lomalle ihan vaan kahestaan, ehkä nyt olis korkea aika :) Viimeksi sillon pääsiäisenä se reissu peruuntui niitten töitten takia. Ajattelin, että joku hotelli viikonloppu vois olla ihan rentouttava ja piristävä.
Mä vein kelalle viime viikolla paperit ja nyt sitte odottelen, millon se pakkaus tulee. Odotellaan myös kirjettä siitä, että millon synnytysvalmennukset alkaa. Neuvolassa sanottiin viimeksi, että ne alkais toukokuun alussa, mutta tarkemmat tiedot tulis sitte postissa huhtikuun aikana. Nyt täytyy mennä laittamaan pyykit kuivumaan.
Helmiir ja pikkuinen 25+5
Ihan aluksi voimia Eppuliinille..
Kävin eilen neuvolalääkärillä. Oli taas aika nopea visiitti, kun ei mussa oikeen mitään " vikaa" ollut ja vointi on ollut tosi hyvä joten ei ollut mullakaan mitään sen kummempia kyselemisiä.
Paikat oli tiukasti kiinni, vaikka hieman olen suppareista kärsinyt, mutta ilmeisesti siis varsin harmittomia harjoitussellaisia. Olen kyllä nyt tietoisesti hieman löysännyt tahtia kaikessa ettei niitä suppaerita paljon tulisi. Parempi nimittäin niin vielä tässä vaiheessa. Paino oli noussut taas 2kg edellisestä neuvolakäynnistä, mutta vähemmän kuin aikaisemmin. Jospa nyt hieman hidastuisi tuo painon nousu. Nyt jo tullut n.10kg painoa lisää normaalipainooni. Tosin normaalipainoni on aika " timmi" ja heti kun treenit loppuu niin kiloja tulee helposti lisää. Ja nyt on kyllä pelkästään rintoihinkin tullut varmaan tuo 3kg :D
Sf mitta oli 26cm ja nyt pompattiin yläkäyrän puolelle, mutta eipä sitä ole mitattu vasta kuin 2 kertaa, joten vaikea sanoa miten käyrä siitä asettuu. Hemppaa ei katottu, kun on ollut niin hyvä viime kerroilla ja en ainakaan huomaa olevani mitenkään nuutunut.
Kovasti jo odotan seuraavaa neuvolakäyntiä, joka on rv viikolla tasan 30. Neljä viikkoa vielä... Tuo rv 30 tuntuisi jotenkin jo sellaiselta loppusuoran saavuttamiselta :D
Nimistä: Mulla on ollut kovasti nimiä mielessä jo pitkään. Mietin jo tulevien lasteni nimiä ennen kuin olin edes raskaana. Tuntui, että vaihtoehtoja oli aikaisemmin paljon enemmän. Nyt karsiintuu koko ajan jotain pois.. Mikään ei vaan tunnu juuri nyt juuri siltä oikealta. Ehkä se vain on niin, että pitää nähdä lapsi ja sitten vasta tehdä se lopullinen päätös nimestä.. Tiedä häntä.. " Tekonimi" meidän masuasukilla toki on nyt. Näin asukki tuntuu paljon todellisemmalta, kun on jokin nimi millä sitä kutsutaan. Jos tulokas osoittautuu sitten ulos tultuaan pojaksi voisimme toki harkita tekonimen virallistamista oikeaksikin, mutta tytölle ei vielä ole nimeä..
Voikaa paksusti!
MyLauren rv 26+1