Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SUURPERHEET VIIKKO 14***

31.03.2008 |

Huomenta Suomi!

Eipäs jäädä vanhalle viikolle jauhamaan vaan avataan uusi, eikö vaan!!!

Mitä mahtaa kuulua I-HA-NIL-LE rouville tällä viikolla?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain käytyä kaupassa kuopuksen kanssa, ja vähän oli kamala reissu. Laitoin farkut jotka on koko S, siis mammikset, ja alavatsaan sattui koko ajan. En tiedä supistiko niin juuttaan voimakkaasti vai mitä, oliko ne housut yksinkertaisesti liian pienet vaan. Mutta se on varma etten enää niitä jalkaani kisko. Yritin vaan fiinistellä farkuilla.. Aiemmissa raskauksissa en ole niitä enää näillä viikoilla pitänyt, eli siinä taisi olla syy.

Sit tämä meidän kuopus joka haraa nukahtamista vastaan päivällä, nukahtaa ihanasti autoon, kun olen vaan oikeella ajalla liikkeellä. Ajoitankin että tulen kotiin päiksyäikoihin, niin saan rennon pojun kantaa nukkumaan. Ihanaa, että pikkuinen antaa mulle huokasutauon iltapäivisin. Menin sitten makaamaan sohvalle ja laitoin aamulla nauhoitetun *ilona rauhalan' pyörimään. Siinä muuten aiheena oli suurperheen äiti Päivi pääkaupunkiseudulta! Aaah, mistä tuollaista positiivisuutta saa..vanhin lapsi 14 ja nuorin 5kk... Ja kuusi lasta yhteensä. Liekö joku meidän palstalaisista?

Meriutu kyseli että ollaanko töissä vai?

No, mun piti palata töihin kuopuksen äitiysloman päätyttyä vuoden 2006 lopussa, mutta jotenkin se ei napannut:) Miehen kanssa pidimme palaveria sitten, ja sen myötä jäin hoitovapaalle..ja nyt sitten äitiysloma häämöttää kesällä. Jos koen että jaksan olla kotona hoitovapaalla - varmaan sitten jään kotiin. Mutta jos tuntuu arki raskaalle...(vanhemmille lapsille meinas tulla pientä masennuksen poikasta..) täytyy varmaan palata työelämään:) Mutta tällä hetkellä nautin suunnattomasti kotonaolosta. Se vaan, että kotityöt kyllä kasaantuu minun niskaani, mieheni ei juuri siivoa... eli se ottaa päähän- mutta täytyy vaan antaa olla jos ei ' jaksa' siivota.. Ja neliöitä meidän vanhassa talossa on ylhäällä ja alhaalla...eli siivottavaa olisi koko ajan.. Tuossa aurinkon paisteessa ei ole mitään muuta moitittavaa, kuin se että pöly näkyy...vaikka olisi juuri siivonnutkin..Mutta mitäs pienistä:)

nordenskjold - joo, kyllä sullekin saa hattua nostaa, kun 3 pientä kotona, ei ihan lomaa ole ei.. mutta täyttä elämää!

_äippä_ - toivottavasti issias pian helpottaa. ootko yrittänyt venyttää (ison masun kanssa- heh heh)?

letti1 - kiva kun käyt palstalla...tervetuloa useimminkin!

Hontta - Hyvää äitiyslomaa! Mua nauratti tuo sun kukkamullan vaihtoajatukset.. Sillä mulla on tasan 1 kukka johon ehkä joskus pitäisi vaihtaa multaa.. Tykkään kukista, mutta inhoon kukkakärpäsiä, joten olen ajatellut, että pärjään vähemmilläkin kukilla. Joskus leikkokukkia ostan päivieni iloksi. Ja ulkona kesällä kukkapenkin antaa väriloistoaan...

maria80 - toivottavasti oli ultrassa kaikki hyvin! Pieni pahoinvointi on hyvä merkki..

koululaiset tuli kotiin ja ilkeilee toisilleen, menen kyselemään tilannetta..

morjens.

sinuvi 23+4

Vierailija
22/30 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on virkku olo.... 4 heräsin, ja aikana käänsin kylkeä -liian kauan vain, olisi pitänyt aiemmin luovuttaa- ja sitten nousin ylös.

Keittelin aamuteet ja söin hyviä voileipiä:) Luin lehteä, sitten kuorin perunat ja porkkanat valmiiksi päivän ruokaa ajatellen. Ja oli ahkera olo!

Nyt sitten tulin siivoileen tätä tietsikkavaltakuntaa..ja tietenkin tänne palstalle. Eipä ole muuta kirjoitusta tullut sitten minun eilisen, joten päätin jatkaa turinoita.

Pian pitäisi vanhempien lasten herätä. Toisella ainakin on näihin aikoihin kello soimassa, toinen nukkuu sitten 7 asti.

Eilen oli ihana päivä,lämmin keväinen ja aurinkoinen. Sain kaverini kärrylenkille, ja kyllä oli nautinnollista turista ja laahustaa hitaalla tempolla. Yllättävästi nuo liitokset rupee narisemaan liikkuessa.. ja jos on vähääkään vauhtia, niin jo supistelee.. eli tarkoin pitää rajottaa menohaluja.

Mitähän vauvautuneiden arkeen kuuluu? Kiireistä, ihanaa vauvantuoksua? Kun ennätätte, tulkaa kertoilemaan miten menee, niiloakseli, omppis ja jo aiemmin nyyttinsä saaneet.

Nyt siivoilemaan kodinhoitohuoneen kaaosta:)

Morjens.

sinuvi 23+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuvi; Meillä myös tuo kaupassa käynti kahden nuorimmaisen kanssa on jotain sellaista mitä haluaa harrastaa mahdollisimman vähän. Toiseksi nuorin (melkein 4v) haluaa koko ajan kärryihin ja sitten sieltä heti pois jne., haluaa ostaa kaiken mahdollisen näkemänsä, vaikkei aina edes tiedä mitä se on. Nuorimmainen (1v3kk) taas roikkuu aina puoliksi kärryistä pois (ei onneksi ole vielä keksinyt nousta seisomaan), minä saan sydän syrjällään koko ajan pitää jostain haalarin nurkasta kiinni, lisäksi hän tyhjentää kaiken kärrystä, mihin ylettää, lattialle ja kassalla tiputtaa kassalta kaikki lehtiset sun muut ja mielilelunsa (=mun rahapussi) nähdessään alkaa (viimeistään) kauhea parku, kun ei sitä saakkaan itselleen :/...

Meriutu; minä aloitin siis nyt maaliskuun alusta pitkästä aikaa työt (olen ollut kotona ä-lomalla ja hoitovapailla vuoden 2004 alusta), kun sain vuoden työsopimuksen koulutustani vastaavaan paikkaan. Oli puhetta myös, että mahdollisesti tuuraamaani henkilö ei enää tulisikaan takaisin, joten jatkon mahdollisuuskin OLI olemassa, nyt ei tarvinne edes haaveilla...

Mutta jos nyt sitten parilla sanalla omasta navasta; Eli ultrassa eilen kaikki ok, yksi pieni vauvanalku löytyi kohdusta sykkeineen. Vastasi viikkoja 7+2 (+/- 4 pvää) eli taidan nyt vielä mennä tuolla oletettujen menkkojen perusteella lasketulla rv:lla.

maria80 rv 7+4

Vierailija
24/30 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisissä viesteissä minulla on taitanut olla raskausviikoissa yksi päivää liikaa :/ Tänään on siis se laskettu päivä! Hiphei! Näin sitä päästiin tänne asti mutta eihän tämä veitikka täältä taida vielä aikoihin syntyä :) Olo on mitä mainioin. Saan nukuttua ihan hyvin eikä edes lenkkeily aiheuta mitään supisteluja. Eilen kävin neuvolassa ja vauva ei ole laskeutunut. On se kumma miksi minulla ei vauvat laskeudu kuin vasta synnytyksessä? Eli sama juttu ollut kolmen edellisen kanssa ja kaikki menneet reippaasti yli lasketun ajan. Mitä tekemistä sitä keksisi näille viimeisille viikoille kun kaikki vauvan kamat on jo laitettu?? Viikolle 42 tässä ollaan menossa tämänkin raskauden kanssa joten aikaa on vielä vaikka mihin :D

sinuvi, minulla muuten supisteli myös kovasti noilla viikoilla! Ei paljon voinut liikkua ja olin sairaslomallakin. Mutta niin vaan vähän sen jälkeen kun jäin äitiyslomalle niin oireet alkoivat hävitä. Nyt siis ei supistele enää yhtään! Silloin olin ihan varma että vauva syntyy ennen aikoja, olo oli niin vaivalloinen.

soffala rv40 tasan!!!!

Vierailija
25/30 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria80:lle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :) Joo, on meilläkin tolleen vaihdettu multia ympäri vuoden, kun teilläkin, että ruukku putoaa ja sit hiukan lisäillään taas multaa ;) Mutta muutama ruukku oli käynyt auttamatta jo niin pieneksi, että pakko oli niihin saada uudet isommat ruukut. Jostain kumman syystä meillä ei kovin montaa huonekasvia ole :DD

Noora: Hih, huvitti niin tuo sun kyljen kääntö-juttus. Kuulostaa niin tutulta, et pitää oikeen alkaa yöllä miettiin, että pitäis kääntää kylkeä, mutta mitenkähän sen helpoimmin tekisi :DD Ja isäntä vieressä pyörii kuin väkkärä eikä edes herää...on se niin väärin ;)

Sinuvi: Voi että sie jaksat olla siellä reippaana! Lähetäpäs tännekin hiukan sitä energiaasi!!

Soffala: Joko sie oot saanut hirmusti " joko-joko-" tai " eikö-vieläkään-mitään" - soittoja? Mies kertoi aamulla, että yks tuttu oli eilen sille aamupäivällä soittanut, muttei se ollut kerennyt vastata, ni se oli soittanut sit illalla uudestaan ja kysynyt et no, kumpi tuli. Mies oli hetken ollut hiukan hoo moilasena ennenko tajus, et se toinen luuli, et me oltiin oltu jo synnyttämässä. Oli se soittaja sit menny hiukan vaikeeks, kun mies oli sanonu, et laskettu aika on vasta toukokuussa, ettei nyt ihan hetkeen toivottavasti synny. Ehkä mie näytän sit jo niin valaalta ;DD

Mittasin eilen masunympäryksenkin, se oli tasan 100 :) Komiat on lukemat.

Terkuin Hönttä 33+6 ja murut

Vierailija
26/30 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs Soffala on...? Ei sitten lähdetä salaa synnyttämään siellä ;)

Vierailija
27/30 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut shoppailemassa koko päivän ja toivonut ramppaamisen saavan jotain aikaiseksi. Mutta paskan marjat! Ei supistuksen supistusta tullut koko reissulla! Ihan kevyin askelin leijailin liikkeestä liikkeeseen, ihan kuin ei raskaana olisikaan. Kyllä tuli taas pitkä odotus meikäläiselle :)

Hönttä,

ei ole kovin moni vielä kysellyt koska sanoin jo hyvissä ajoin kaikille ettei kannata odotella vauva uutisia kovin pian. Mitä nyt pari kaveria tuossa on supistuksia toivotellut... Mies tosin viestittää joka päivä töistä että joko lähdetään? Raukka ei haluaisi enää ensi viikolla töihin :D Mutta taitapaa joutua vielä sitäkin seuraavalla viikolla duuniin! Tokihan tässä itsekin koko ajan toivon että jos kuitenkin alkaisi synnytys ihan yhtäkkiä... Mutta olen melko varma että niin ei käy. Vauva tulee kun se on valmis. Niin se vaan on. On vaan oltava kärsivällinen. Ja koska oloni on näin hyvä niin kai tässä joutaa vielä odotella...

Vanhin lapsi täytti tänään muuten 11v. Olisihan se ollut kiva kun tämä nuorin täällä mahassa olisi päättänyt syntyä samana päivänä :) Hänen kanssa olimme siis shoppailemassa ja herkuttelemassa kaupungilla synttäreiden kunniaksi.

soffala rv40+1

Vierailija
28/30 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lurittelin pitkät pätkät viestiä, ja sitten se katosi bittiavaruuteen kun kuopus nousi pöydälle tietsikan viereen...

Joten lyhyesti vaan, ei sitten soffala vielä olekaan lähtenyt.

No, mulla kans on ollu että näillä viikoilla 24 allkaa tehokkaat supparit, ja sitten äippäloman alkaessa vointi paranee ja la' n lähestyessä olo on kuin aropupulla.. ei siis mitään vaivoja:)

No suppareita kuitenkin täältä lähettelen sinulle soffala!

Mekin käytiin koko perheellä kaupungissa, saatiin keskimmäiselle ostettua pyörä, hyvä juttu, kun kelit alkaa olla kohdallaan, on sitten kalustokin valmiina:)

ja käytii syömässä kiinalaisessa, se on meidän perheen herkkua. Mitä tulisempaa sen parempaa.. Kuopusta odottaessani söin paljon tulista ruokaa, ja nyt kuopus tykkää tulisesta.. eli totta se on että lapsi jo kohdussa tottuu tiettyihin makuihin.

nyt täytyy tuo napero viedä pois tästä pöydältä, miehen työpaprujen päältä...

sinuvi 24

Vierailija
29/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vähän, kun ollaan kadottu tuonne 2. sivulle..

Soffala taitaa olla vauvan tuoksua nuuskuttelemassa..tai sitten ihan jossai muualla kuin netissä:)

Mukavaa ja aurinkoista sunnuntaita.

Me tuumattiin juoda ekat terassikaffit tänään ulkona, täytyy mennä kantamaan kaveriksi puutarhakalustoa sinne.

Huomenna uusi viikko ja uudet kujeet!

sinuvi 24+1

Vierailija
30/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä pitää tänäänkin tänne ilmoittautua. Ikävä kyllä ei siis vieläkään mitään merkkejä että synnytys lähestyisi. Ihana ilma kuitenkin ollut tänään! Kävin nuorimmaisen kanssa taas metsässä kävelyllä. Muurahaiset on jo heränny ja kolme leppäkerttuakin nähtiin :)

Pieni toivonkipinä muuten heräsi ettei tämä raskaus menisikään ihan kahta viikkoa yli lasketun ajan. Katsoin nimittäin tyttöjen neuvolakortteja ja he ovat olleet ultrissa aina pienempiä kuin mitä viikot kuukautisten mukaan ovat näyttäneet. Mutta tämä maha-asukkihan on vastannut ultrien mukaan justiinsa viikkoja! Joten ehkä pientä toivoa siis on ettei ihan mene viikolle 42 niinkuin nuo tytöt. On se kumma miten pari viikkoa voikin tuntua niin älyttömän pitkältä ajalta!! Eihän tuo normaali oloissa ole aika eikä mikään :D Mutta kai se on luonnon laki että äidillä on hinku synnyttämään. Muutenhan sitä pistäisi vaan vastaan ja synnytys pitkittyisi ja vaikeutuisi...

soffala rv40+3