Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**EnskaTaaperot ja viikko 14**

31.03.2008 |

Huomenta kaikille!

Tässä viime viikon turinoita: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12757170&p=&mpage=6&tmode…

-Amy-

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meet tuonne vauvan etusivulle, siellä on linkki uuteen beta-versioon - eli siis nämä vanhat ja uudet on käytössä yhtä aikaa. tässä myös suora linkki: http://beta.vauva.fi/etusivu

Itse käytän edelleen vanhaa.

-Osse

Vierailija
62/72 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin BURDELLE onnea sylintäydeltä toisen prinsessan johdosta!=) Miten mullakin oli sellainen olo et se ois poika:) Heidistä tuli nyt isosisko sitten, ihana ikäero tytöillä, tulee varmaan parhaat kaverukset.

Karssuli, hyvä päätös! Ei niitä työnantajia voi aina ajatella, oma elämä kuitenkin kyseessä ja omat päätökset. Onnea tonskailuun:)

HopLop kiinnostaisi meitäkin! Voitais koittaa järkätä sinne treffit, onko viikolla mahdollista kun mies vähän kuitenkin kotona, niin ei malttais viikonloppuna lähteä. Mites pesukarhu, pääsetkö vkolla lainkaan? Ja miten olet töissä, mä kun käyn Lohjalla viikottain useampana päivänä mummilla tai vanhemmilla ni vois treffata.

G: ulkonaolosta oli puhetta, meillä kyllä noustaan itse pystyyn ja ylä + alamäet menee jo hienosti itse. Eli ei onneksi paljoa kaatuile, eilen oltiin uusia hiekkaleluja just testaamassa pihalla. Kyllä se hiekkalaatikko pitää kuukauden sisällä hankkia, kunhan osais päättää minne tehdään " leikkipaikka" pihalle.. Nurmikko meinaan varmaan pilalla jos sinne hiekkalaatikon laittaa, ei kai ne hiekat siellä lootassa pysy kun siellä joku touhilee ja lapiolla niitä hiekkoja heittelee;)

D oli hienosti hoksanut potan idean, kumpa meilläkin... *huoh*

Ja Q:lle paranemisia, olipa yö!:(

Jepulis, paljon oli mielessä kaikkea kommentoitavaa mut päänyt ihan tyhjä. Huiskutukset kaikille!

Aurora & O 1v2kk zzzzzzzzzz

Ai niin, O nukkunut aina päikyt + yöllä 12-13h. Nyt yhtäkkiä alkanut nukkua yöllä TASAN 10h ja yhdet päikyt ~2,5h. ihan kauheita meidän herätykset, onneksi kellonsiirto auttoi ja nyt nukutaan 21:30-07:30. Sairaalassaolon jälkeen meni yörytmi uusiki, onkohan mahista palautua, mulle sopi toi 12-13h paremmin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdelle ihanasta pienestä ihmeestä onnea!!! Ja tietty koko muullekkin perheelle =)

Tää mun viesti on lyhyt, ja vähäsanainen kun olette saaneet NÄIN mahtavan pinon aikaiseksi en ehdi kommentoida kaikkia. mutta luin kyllä kaiken :)

Kiitos kaikille vastauksista, kyselin siis heräämisistä,kävelyistä,syömisestä... Ja täällä on tapahtunut suuri edistys, eli Höpis päätti että nyt riittää kävelen yksin ilman tukea!! JEEE =)

JENNI Vau miten oma-aloitteinen D on! Itse potalle pyysi,johan on :)

Lisää kyselisin,

Ensikengistä..Nyt kun sellaiset ostamme niin mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon?

Varmasti täti kyllä kenkäkaupassakin neuvoo,mutta kaikki teidänkin neuvot ovat tervetulleita.

Lycka kiittää, ja hyppää bussiin jotta ehtii töihin :(

Höpis mummolla hoidossa.

Vierailija
64/72 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Arttu päikkäreillä, ja tämä mamma istahtaa kahvikupposen kanssa alas. Ihan ihme päivä tänään: Arttu heräsi 6:30 - oli kuitenkin selvästi väsy, joten hain vellipullon, ja jatkoi yllättäen uniaan 8:30 asti. Niinpä ekat päikät jäikin väliin, vaikka niille sitä yritinkin saada! :O Nyt simahti vasta 13:30, kun käytiin eka pyörimässä vähän kaupoilla. Saas nähdä, kauanko nukkuu...

Niin, ja eilen oltiin ekaa kertaa Artun kanssa uimassa!!! Meillä on täällä Järvenpäässä tuo uusi hieno halli, ja olipas mukavaa! Hallissa on tenava-allas, lastenallas, nuorisoallas, aikuisten allas, terapia-allas ja hieronta-altaa + kylmäallas. Joten ei hassumpaa ;) Artun kummitätikin oli meitin kanssa. Ensin leikittiin tenava-altaassa, ja sitten mentiin joukolla polskimaan terapia-altaan lämpimään veteen. A jaksoi 45min, ja siihen suihkut ja saunat päälle - voitte arvata, että maistui unet sen jälkeen :D

Ja sitten pinoon. Aloitan kelaamaan pinoa takaperin, katsotaan, mihin asti ehdin :)

LYCKAN Höpis rupesi kävelemään, hienoa, jippii!!! Eikö tunnukin, että toinen ois yht' äkkiä kasvanut hirmu isoksi? :)

Mä ostin viime viikolla Artulle ekat kengät. Ihan Prismasta ilman myyjän apua (kun ei näkynyt ketään lähistöllä), ja nyt harmittaa - taitaa jäädä ihan just pieneks :( Mietin jo kaupassa, että otanko 21 vai 22, mutta lie ois se 22 ollut parempi... Kyllä nuo nyt menee, mutta... Hmm... Suosittelen siis tosiaan pyytämään osaavaa myyjää avuksi, niin ei joudu tälleen harmittelemaan jälkikäteen :/ Ja mulle ainakin eniten ostopäätökseen vaikutti mm. se, että kengät saa helposti jalkaan. Monissa kengissä en saanut Artun kantapäätä menemään millään pohjaan asti :O Mutta nuo menee oikeinkin helposti.

AURORAN Oliverkin oli laittanut unirytmiä uusiksi. Jaa-a...se voipi olla, että herra ei enää tahdo nukkua niin pitkiä unia, kun kasvaa " isoksi" ;) Oliko noi päiväunet kuitenkin nyt samanpituisia kuin pidemmillä yöunilla, vai nukkuuko O nyt päikkäreitä sitten pidempään?

OSSELLE kiitokset! Koitin noita sivuja, mutta en saanut toimimaan. Antaa olla - luotan näihin vanhoihin minäkin :)

Yökyöpeli KARSSULIKIN on miehineen miettineet sijaisvanhemmuutta. Me mietittiin kanssa. Ensin koitetaan kuitenkin saada eka oma pikkukakkonen, ja katsotaan sitten asiaa uudestaan... Miehelle varmaan riittäis sitten ne 2 omaakin, mutta mä oon aina haaveillut kolmesta lapsesta. Saas nähdä... Ja kyllä mä niin kotona viihdyn, että olishan se kiva saada lapsia vaikka enempikin, heh!

Ja toinen yökyöpeli PESUKARHU :) Vai oli Jonsku jo " pyöräillyt" ! =D Meillä olis Artulle odottamassa lahjaksi saatu hieno Duelin kolmipyörä (mikä Trek tai mikä olikaan), mutta se on niin hirmu iso, ettei sillä hetkeen ajeta... Mutta jollain kolmipyörällä täytyy tänä kesänä jo koittaa! Mun siskonpoika oli aikoinaan oppinut ajamaan kolmipyörällä jo 1,5-vuotiaana - oli ajanut keittiönpöytää ympäri hiekkaämpäri päässä " kypälänä" , hih! Ja Artulla on ainakin kaikki moottoriajoneuvo-hommelit verissä - on ajanut pitkään leikkiautoilla sisällä ja äänneellyt auton tapaan samalla, ja jos laittaa mopon selkään autotallissa, niin alkaa heti kaasukahvasta vääntää ja äännellä :) Isi kun on tuota crossia ja enduroa ajellut, sekä tykätään molemmat seurata formuloita jne. niin liekö jotain verenperintöä, heh! Että saa nähdä kelpaako herralle tuollainen pyöräily lainkaan, vai pitääkö heti olla moottoria alla :D

Oih, ihana AMYN Emmi! Näen " sieluni silmin" tytön (huom! vaikken ole Emmiä nähnytkään, heh!) työntelemässä niitä nuken rattaita :D Kai se vaan niin on, että pojat on poikia (ks. teksti yllä: Artun kiinnostus moottoriajoneuvoihin) ja tytöt tyttöjä =D

Yksi juttu kyllä on, mikä saattaa olla enempi poikkeus Artun kohdalla: nuo hevoset. Nehän on ehkä enempi " tyttöjen juttuja" , mutta eiköhän tämä meitin herra tule tunnin jos toisenkin tallilla viettämään :) Mun ja miehen molemmilla siskoilla kun on omat hevoset, ja miehen mummolan pihassa talli jne. Ja tuo mun mies kun on myös hevosia harrastanut. Harmi, että miehellä ei enää omaa heppaa ole (piti lopettaa pari vuotta sitten), mutta onneksi niitä on sitten Artun tädeillä ja muutenkin talli täynnä. Me ollaan varmaan jännä perhe: mies osaa ratsastaa paremmin kuin minä :D

Minultakin vielä osanotot NAPEROLLE Emman poismenon johdosta! Täällä alkaa kanssa meiän koiruudella (kohta 8v.) ikää olla siihen malliin, että lopun alkua taitaa olla. Toivottavasti vielä pari vuotta olisi kuitenkin meidän ilona... Ja nuo kissat...vapaana kun kulkevat, niin ainainen pelkohan se on, että jotain sattuu. Eläimet on mulle Artun ja miehen jälkeen kaikki kaikessa - ne on meille kuin lapsia. Joten voin kuvitella, kuinka ikävä sinulla on... Jaksamista!

Hei, mikä ihmeen tuttiritari??? Mä oon taas ihan out :D Onks se ohjelma vai jotain musaa vai vai vai...??? Meilläkin ois tuo PlusTVn juniori, mutta enpä ole saanut Arttua kattomaan kuin 10min mun sylissä Tomi Traktoria... Ei mielenkiinto herralla riitä, pitää vaan touhuta koko ajan kaikkea.

AA, auttaisko hierojalla käynti yhtään siihen selkään?

Ääh...nyt pakko juosta vessaan... Johan tässä romaania tulikin kylliksi :)

Aurinkoista päivää kaikille!!!

Pi-Ki ja A 1v1kk

Vierailija
65/72 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Burdelle, Heidille ja Isille paaaaljoon onnea pikkurinsessan syntymän johdosta!

Mun piti laittaa tonne photobucketiin kans pari kuvaa, jotta Auroralle olis vertailukohde, toinen melkein kalju :DD Mutta mun kuvat on kai liian isoja tai jotain, kun ei ne halunnut sinne siirtyä :( täytyy koittaa pienentää vielä joskus...

Mä ostin Hullujen Päiviltä ton PMMP:n Puuhevonen -levyn, ja ollaan Ainon kanssa sitä fiilistelty tässä viimeiset pari päivää. Aino tykkää kaimansa (Karssulin Ainon) tavoin kovasti musiikista ja lauleskelee kovasti itsekin :) Välillä alkaa aamusta ekana sängystä kuulua " I-hah-haa..." ja kuuluupa repertuaariin jotain muskarista tuttuja muitakin lauluja. Sanat on vielä vähän hakusessa, mutta sävel on ihan tunnistettavissa, ja lisäksi Aino kovasti leikkii leikkilauluja, esim. " Suljen soittorasian" . Meillä kans äitikin tykkää lauleskella ja just pukemiset tms helpottaa kummasti, kun vähän " i-hah-haata" lauletaan vaikka yhdessä :DD

Voih, Emmikin oli nukenrattaat saanu! Mekin kyllä tarvittais ehdottomasti, kun Aino niin kovasti hoitaa Ilona-nukkeaan. Taaperokärryssä sitä nyt jonkin verran kuljetellaan, mutta tuo kärry on vähän " kömpelö" kumminkin eikä nukke ees kunnolla mahdu sen kyytiin :/

Mä oon nyt pari iltaa " harjoitellut" raksa" lesken" elämää, mies on ollut tontilla hommissa, sillä nyt pitäis lähipäivinä alkaa jo ihan " tositoimet" siellä eli kaivuri on jo tilattu ja kallion louhintaakin olis ohjelmassa alkuviikosta... Tätä se on sitten varmaan hyvin pitkään tästä eteenpäin! Toivottavasti on sitten lopulta sen arvoista, vaikka eiköhän se kiitos sitten uuden kodin myötä tule.

Oisko muuten enskoilla kiinnostusta taas joskus kesällä Turun-treffeihin laajemmalti? Viime kesänähän meitä oli ihan mukavasti paikalla, ja monelle retki oli sellanen " minikesäloma" . Ja Turkulaisten kanssa voitais kyllä mennä lähiaikoina testaamaan se paikallinen HopLop!

Tuttiritaristakin oli juttua, meillä on muutama jakso kans katottu, ja kyllä tuo neiti aika tarkaan sitä tuntuu napittavan ;) Mä tallensin digiboxillekin niitä arkiaamujen (tuliskohan torstaisin) jaksoja, että voi joskus katella. Pi-Ki, Tuttiritari on siis alunperin Satu Sopasen Huvitutti-konserteista tuttu ja nykyään sillä on Pikku Kakkosessa oma ohjelma. Jakson kesto on just ehkä 5 min, enempää ei nämä taaperot jaksaisi keskittyäkään kerralla ;)

Pitiköhän mun jotain muuta kommentoida...

No, kysymys kenkiin liittyen, kun niistä muutenkin oli juttua. Eli millaisia kenkiä teidän taaperot käyttää näillä keväisillä ilmoilla, kun on jotain yli +5? Meillä on toistaseksi vaan Richterin talvigoret käytössä, mutta sukkamehut alkaa olla lämpimämpinä päivinä jo aikamoiset ;) Hullujen päiviltä ostin ne superfitit, mutta ne on kyllä ihan vuorittomat, joten ei ehkä ihan vielä oo niitten aika...

Ai juu, hauska toi Pesukarhun ja Karssulin " yökyöpeli-vuoropuhelu" :) Niin, ja Karssuli, hyvä päätös ettei työnantaja määrää teitä :)

Aino on nykyään ihan innostunut hiekkalaatikkoleikeistä. Tyttöä ei meinaa millään saada edes sisälle, kun puistossa ja pihalla olis niin paljon kaikkea tekemistä. Tänään oltiin jo 2 kertaa puistossa, ja neitiä ei ollenkaan haitannu, vaikka kaikki kaverit oli hukassa :( Yleensä täällä on aina väkeä puistossa, että on itellekin juttukavereita, mutta tänään oli kaikki jossain hukassa :(

Joopa joo, jos tästä siirtyisi " hoitamaan" tuota lasta ;) Vaikka tossa se vieressä leikkii tyytyväisenä omiaan, mitä nyt välillä käy halaamassa (lue niistää nenänsä mun lahkeeseen) ja kattomassa mitä äiti tekee :)

Varmaan unohdin puolet, minkä takia aloin kirjottaa, mutta lisäilen sit jos on jotain tärkeetä ;)

t. Ope ja Aino 1v 5,5kk

Vierailija
66/72 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA pienestä tytöstä Burdelle ja miehelle ja tietysti myös tuoreelle isosiskolle!!!

Olipas ihanaa, että synnytys taisi mennä juuri niin kuin burde toivoikin! Ajatella, että siellä se pieni ihminen nyt tuhisee äidin kainalossa. :) Aika täsmällinen neiti olikin, eikös tällä viikolla olis ollut just laskettu aika?

Liityn hämmästelijöihin, koska mäkin olin jotenkin niin mielessäni kuvitellut, että Viltsu olis poika. :)

Vielä kerran onnea ja halauksia!

Lähettelee

-Q- pesueineen

Vierailija
67/72 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi touhuilee omiaan ja leikkii kuurupiiloa isänsä kanssa, joten ennätän muutaman sanan kirjoittaa. Ei mulla mitään tärkeää ole, mutta kunhan aikani kuluksi... ;o)

Ope, Emmi käyttää näillä keleillä kumppareita villasukilla. Tuolla pihalla kun se menee, niin ei tartte huolehtia sukkien kastumisesta - goretexeja kun hänellä ei ole (ei kun onhan, mutta ne on tosiaan liian lämpöiset). Odottamassa vielä keväisempiä ilmoja on lenkkarit ja hienosteluun pinkit nahkaiset nauhakengät.

Lyckalle jatkoa tuohon, että kannattaa tosiaan mennä kenkäkauppaan, siellä ne osaa (jos käy hyvä tuuri myyjän kanssa...) neuvoa oikeankokoiset ja malliset kengät.

Ja Piki, älähän nyt, kyllä sä olet Emmin nähnyt. Kerran joskus ehkä syksyllä Jumbon treffeillä. Mutta onhan siitä aikaa. :)

Auroran tavoin meillä on hiekkalaatikkosuunnittelut menossa.

Hoplopin treffit kiinnostaisi, mutta sattuneesta syystä viikonloppuna...

Nyt kaffelle... Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Amy ja Emmi-

Vierailija
68/72 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Hakkaan itseäni päähän x) Siis miten mä en taas tajunnut tuota kirjoittaessani, että tottahan mä oon Emmin nähnyt!!! Hölmö mä... Jotenkin taka-alalla on aina kyllä teiän äitien nimimerkit, ketä on nähnyt, mutta nyt tuli näköjään ihan oikosulku! :O Tööt...aivot jumissa... :)

Mitäs asiaa mulla muuten olikaan...ajatus katkes ihan lopullisesti, kun niin naurattaa toi oma hölmöys :D

Mutta kenkinä meillä on käytössä sellaset tarralliset kävelykengät, ihan tavikset. Kumppareitakin kokeiltiin, mutta kun Arttu sai ne lahjaksi ja ovat kokoa 23, niin jotenkin ei oikein istuneet vielä kunnolla. Vielä ei olla esim. hiekkiksellä oltu, pelkästään tuolla kotipihalla ja asfalttiteillä A on kävellyt, niin nuo on menneet hyvin.

OPELLE kiitokset Tuttiritari-selvityksestä :) Täytyy ruvetakin kyttäilemään, milloin se tulee, niin saan kanssa nauhotettua boxille. Mä en telkkaria oikeestaan päivällä edes Artun kanssa avaa, kun sen kattominen on niin turhaa - ei voi keskittyä itse, eikä Arttukaan sitä kato. Illat meneekin sitten melkoisen tiiviisti sarjoja tuijotellessa...heh...

Siis mitäää ihmettä mun piti kirjottaa? Ai niin, ainakin se, että me lähdetään Artun kanssa huomen aamulla mun kotona käymään, Kiuruvedellä. Tullaan vasta to illalla, joten oon sitten jälleen ihan ulkona teitin jutuista, kun palaan. Äiti kun ei oo netti-yhteyttä uudestaan avannut, kun käyttää konetta töissä sen mitä tarvii. No, onneks on nuo Potterit mihin uppoutua! (Aloitin lukemaan kaikki kirjat alusta, että voin sitten lukea ne tuoreessa muistissa sen uusimmankin. Nyt menossa vasta Liekehtivä pikari...joten luettavaa riittää :D)

No, ehkä mä lopettelen...kun ei mitään juttuakaan irtoa x) Heissan!

Pi-Ki ja Arttu tänään tasan 1v1kk

Vierailija
69/72 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on saunassa ja Eetu nukkumassa, joten hetken hiljaisuus, tosin Eetu kyllä kailottaa siihen malliin tuolla omassa sängyssä, ettei täällä mitään hiljaista ole.

Amy ja Bejbi, mä laitan teille s-postii, niin ei tukita täällä koko pinoo...

Vitsit, meidän pitäis kanssa ostaa Eetulle pyörä, kattoo niin kaihoisasti naapurin lapsia, kun ajelevat tuossa omillaan... No, jos ens viikolla sais ostettuu.

Ihania kaksinpuheluita täällä Pesukarhulla ja Karssulilla öisin... Ja kiitokset kauniista sanoista!

Karssuli, nauti nyt ajasta ennen uhmaa!!! Meillä taasen otetaan _joka päivä_ yhteen niistä samoista asioista, koiraa ei revitä, koiraa ei ajeta takaa (kivaa puuhaa Eetun mielestä autolla...), koiran vesikipolle ei mennä, ruokaa ei syljetä, maitomukia ei tiputeta lattialle, äitiä/isää ei lyödä/potkita tms.

Tuosta ulkonanousemisesta... Meillä Eetu on sitä mieltä, että meidän tulisi palvella häntä ja käydä nostamassa ylös, kun hän sinne heittäytyy! Mutta me ollaan kyllä niin ikäviä vanhempia, että annetaan ite nousta (ja huutaa!!!) sieltä, muutaman kerran oon saanu paheksuvia ilmeitä mammoilta, kun en suostu nostamaan Eetua, mutta entäs sitten! Ja mä kyllä käytän aika ikävää tapaa, sanon Eetulle jos ei hän sieltä ala nousta, että ¿heippa, äiti lähtee nyt!¿ Niin johan alkaa tapahtumaan ; )

Kengistä, me ostettiin Eetulle kevääksi/kesäksi sellatteet nahkakengät, mitä voi pitää kauppareissuilla yms. Mutta hoitoon en vielä oo hommannu, kun en oikein tiedä millatteet pitäs olla! Aattelin, että jos hommais jotkut varsilenkkarit, tosin viime syksyltä yhet on viel käytössä, joten niillä mennään jonkun aikaa, ja hoidon piha on kyllä siinä kunnossa, että saappailla menee parhaiten!

Onko muuten muita jotka ei oo käyny uimassa (siis hallissa/kylpylässä) kuin meidän Eetu? Me ollaan suunniteltu kohta vuoden sinne menoo, mutta aina kun ollaan oltu menossa, niin on Eetu tullu kipeeks, tai sit on tullu jotain muuta menoo... Mutta jos nyt ennen kesää päästäis, Eetu kun rakastaa yli kaiken vettä kylpyammeessaan.

Sitten mun napaa, mulla on nyt keskiviikkona ultra ja siitä sitten reilu viikon päästä torstaina neuvola, ja mua jännittää ihan pirusti. Pelkään ettei siellä ookaan ketään, ja putoan taas korkeelta ja kovaa... Mutta onneks ei oo enää montaa päivää siihen...

Eetun napaa, me huolestuttiin miehen kanssa tänään kunnolla, että nyt on jotain vialla, kun Eetu käytännössä katsoen huusi puol yhdestätoista yhteentoista, jonka jälkeen annettiin Pamol F joka helpotti, niin että nukahti ja sitten heräs huutamaan vartin yli kakstoista, ja mies seno, että nyt on pakko lähtee lääkäriin. Lähettiin sitten Hämeenlinnaan yksityiselle, jossa katto korvat, nielun ja kuunteli keuhkot, kaikki ok! No, sitten sattu kysymään, että onkos hampaita tulossa... Sanoin että on!!! Joten siitähän se huutokin johtu! Vähänkö nolotti! Mutta mistäs me se tajuttiin, kun Eetu ei oo koskaan aikaisemmin huutanu hampaidentekemisestä... Niin ja eilisen päivän Eetu vietti miehen kanssa kotona, kun aamulla oksensi miehen päälle, ja toisen kerran sitten oksensi aamupäivän aikana. Mutta muuten oli tosi pirteä ja ihan oma itsensä, joten en nyt oikein tiedä mistä toi johtui.

napero ja Eetu 2v2kk ja pikkutonttu 6+5(tai 6+3 neuvolan mukaan)

Vierailija
70/72 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin urkkimas tota teidän o-puolen pinoo. Ei ois pitänyt.. Mulleki tulee viel vauvakuume jos jatkan siel kurkkimista ;). Mies jo puhu kyl eilen D' lle siitä, et miten daddy sit laittaa pikkusiskon hiuksia ;). Alkaa siis vähitellen tuottaa tulosta nää mun aivopesuyritykset ;). Joka tapaukses ainakin vuosi pitää varmaan vielä odotella, et saa ne isommat rahat + paperit ulos koulusta kunnialla. Ja kai se ois valmistumisen jälkeen hyvä vähän töitäkin tehdä.. Ois vaan pitäny heti lukion jälkeen mennä opiskeleen " oikee" ammatti eikä humputella pitkin maailmaa, ni en nyt ois täs tilantees.. (Ei vaan useimmiten en kyl kadu niitä asioita mitä oon tehnyt tona aikana. Välil vaan ärsyttää kun muilla saman ikäsillä on jo vuosikaupal työkokemusta " omalta alalta" .)

Viiperolle piti vaan viel sanoo, et se ruskee on normaalia.. Se on siitä vuodosta jäänyttä vanhaa verta joka poistuu vähitellen. Punanen on vuotanut just ja ruskee aiemmin. Eli no panic ;).

En nyt muista paljon mitään tän puolen juttuja..

Me ostettiin eilen D' lle kevätkamppeita, kun päiväkodis on " vähän" vihjailtu et vosi olla kevyempää vaatetta. (Sanoin niillek yl suoraan ,et sit kun tulee rahaa tilille ja vapaapäivä niin D saa vaatteet.) Ostettiin Jonathanin babymallinen haalari 92cm. Oli sen verran halvempi, et päädyttiin siks tohon merkkiin ja väri käy sit sille pikkusiskollekin ;) (vaaleenvihreetä ja ruskeeta). Lisäks ostettiin haalariin sopivat hanskat ja pipo (syksystä ois ollut kyl hyvät pipo ja hanskatki, mut väärän väriset ;) ) ja ensiaskelkengät :D. Noi kengät otettiin siks, kun mun mielestä lenkkarit on vähän liian keposet vielä (+menee hirveesti hiekkaa sisään kenkiin) niin noi on vähän tukevammat.

Minkä kokosia kenkiä teidän taaperot käyttää? Musta tuntuu aina päiväkodis muiden lasten kenkiä kattoes, et oon ostanut ihan liian isot kengät D' lle, vaikka oon ottanut sopivimmat. Nytkin kaupas kokeilin ensin 24, mu tuntu pieniltä ja sit myyjän kans sovitettiin, et 25 on oikee koko. Toisaalta D on kai aika pitkä eli kai sillä sit saa olla iso jalkaki :D.

Pi-Ki: Mua pelotti silloin lopetta psyk.polikäynnit, vaikka olin lopettanut lääkkeet aiemmin. Jotenki mulle jäi kamm osiitä, miten vaikee oli aluks saada apua masikseen. Nyt tosin v*tuttaa, kun papereis on merkinnät noista lääkkeistä yms., kun se vedetään esiin vaikka valittaisin et polveen sattuu..

Napero: Mitkä hampaat Eetulle tulee nyt? D' llä on nyt kaikki etu-jakulmahampaat ja yhdet poskihampaat niin mietin vaan et koska niit poskihampaita alkaa tulla lisää..

Jos menis itekin vähäks aikaa makoileen sohvalle, kun mies ja D nukkuu sängys..

Vierailija
71/72 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetulle tulee siis poskihampaita, ne taaimmaiset siellä... Kiva, kiva, mutta toisaalta ihan kiva, että käytiin niin saatiin vähän vahvempaa kipulääkettä niin nyt on taas oma iloinen itsensä.

Me käytiin muuten tänään Hämeenlinnassa kalamarkkinoilla, ja torilla kattomassa vanhoja (1920-1970-luvuilta) kuorma-autoja, ja voi, että Eetu oli innoissaan, ei vaan oikeen ymmärtäny miks niihin ei voinu mennä kyytiin ; )

napero ja Eetu 2v2kk +pikkutonttu

Vierailija
72/72 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet] Niin ku ootte jo kuullu, niin tyttöhän se sitten meille syntyi. =) Mä tossa selailin nopsaan tätä pinoo ja olin ihan liikkiksenä kun ootte niin ihania! :D

Synnytys meni oikein hienosti ja reilusti yli toiveiden! =) Vauva on tosi tyytyväinen ja ns. " kiltti" . Syö ja nukkuu. :D Itse toivuin synnytyksestä hirmu nopeesti - ihan kuin en olis edes synnyttänytkään. =) Heidi on ottanu pikkusiskon hienosti vastaan ja mies on onnellinen. <3 Eli siis paljosta saadaan olla kiitollisia tässä perheessä! :)

Synnytyskertomusta tulee sit myöhemmin. Nyt meen miehen ja vauvan viereen sohvalle.

Burde & Anni (3vrk) + nukkumassa oleva isosisko-Heidi 1,5v