Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**EnskaTaaperot ja viikko 14**

31.03.2008 |

Huomenta kaikille!

Tässä viime viikon turinoita: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12757170&p=&mpage=6&tmode…

-Amy-

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Täällä on sitten alkanut ihan tosissaan tänään tämä " tahtokausi" ;) Neiti tahtoo yhtä sun toista, mutta ei mitään mitä kulloinkin pitäisi... Esim. aamulla tahtoi maitoa, mutta kun sai pullon käteen se unohtui ja lähti leikkimään. Sit kun iskä söi leipää, Ainokin tahtoi. Ruokapöydästä tahtoi potalle, mutta vessan ovella ei sit enää tahtonutkaan ja siitäkös taas hirveä kiukku ja meteli... Lounasta ei neiti olis tahtonut lainkaan, vähän sain sentään " huijattua" . Nukkui sitten 3h päikkärit ja ajattelin että heräis vähän tyytyväisempänä, mutta ei, sama " tahtominen" jatkuu yhä vaan... Taas se tahtoo potalle, mutta taatusti ponkasee sieltä samantien pystyyn, kun sinne vien... :/ Ja huuto on moinen, kun ei saa mitä tahtoo. Ja sylissä voi sitten vetää itsensä suoraksi huudon kera, ja lattialla voi heittäytyä makarooniksi... Että tämmöinen päivä tänään. :/

Ulkona pystyyn nousemisesta; Ainolla meni aika kauan, ennen kuin pääsi ulkotamineissa pysytyyn, oikeestaan vasta kun viimeksi oli " kevät" eli lumet oli sulanu. Edelleen kyllä mielellään pyytää apua, mutta nykyään riittää, että ojentaa käden niin ottaa siitä tukea noustessa. Mun mielestä tää on ihan hyvä kompromissi, joten suostun kyllä sen verran avustamaan, että vähän helpommalla ja nopeemmin pääsee pystyyn :)

Aurora, ei meilläkään vielä ihmeemmin ole tuota tukkaa siunaantunut ;) Tai nyt on jo hiukan alkanut kasvaa, mutta ei se paljon erotu, kun on niiiin vaalea ja lyhyt :) Perhekerhossa ja muskarissa usein isommat lapset tykkäävätkin silitellä ja kokeilla Ainon " kaljua" ;)

Nyt vaihtteksi ruuanlaittoon. Katotaan, " tahdotaanko" meillä päivällistä ollenkaan... ;)

t. Ope ja Aino

Vierailija
22/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa elämä jo hymyillä. Olin kyllä tämänkin päivän vielä pois töistä, mutta iltaa kohden on olo ollut jo ihan hyvä. Huomenna siis taas paluu arkeen...

Höpikselle yksivuotisonnittelut!!! Ja Lyckalle tervetuloa tälle puolelle! Mä en kans osaa sanoa tuohon heräämiskysymykseen mitään tai siis että miksi sitä olis kysytty. Ei meiltä kysytty. Ja yksvuotiaana voi antaa jo ihan tavallista kotiruokaa ilman kummempia rajoituksia. Ja pinnasängystä vielä: Emmi nukkuu edelleen pinniksessä ja varmaan vielä ihan hyvän aikaa eteenpäinkin. Hyvin tuonne mahtuu, eikä yritä kiivetä pois sieltä (ei kyllä pystyisikään, kun nukkuu unipussissa). Mutta oon mä jo miettinyt, että kai se jossain vaiheessa täytyy uus sänkykin ostaa, kun tuntuu, että " kaikki muut" taaperot jo nukkuu isojen sängyssä. ;o)

Pajuskalle jo etukäteen onnittelut ja mukavaa lauantai-iltaa! Tuosta Eemelin kokoaikaisesta kerjäämisestä tuli mieleen Emmin vastaava toiminta. Likka siis oppi pääsiäisenä kiipeämään syöttötuoliin ja olis nyt koko ajan kiipeämässä sinne ja vaatimassa jotain evästä. Ja hirveet raivarit nousee, jos ei murkinaa ilmesty.

Sampo on päässyt kuralammikoiden makuun. =) Ne on Emminkin suosikit. Ja kun ei niissä enää viihdy omassa pihassa, niin sitten pitää lähteä kävelylle ja katsomaan autoja ja sitten pitää kävellä itse ja kaatua kuraläpeen ja tahtoa sitten uudestaan vaunuihin jne. =)

Vielä noista pukemisista: tänään täällä oli kyllä jo niin lämmin, että Emmi oli pihalla ihan sisävaatteissa ja niitten päällä pelkkä vk-haalari. Ja hyvin tarkeni. Kurarukkasten alla kun oli vk-rukkaset, niin ihan oli kädet hikiset. Illalla laitoin vaan neulotut tumput ja kurarukkaset ja nekin piisas. Tarttis vaan ostaa likalle kevyempi pipo, kun tuo talvinen huppumyssy on aika hiostava. Mutta taashan nuo kelit loppuviikolla kylmenee, joten back to talvikamat...

Niameylle ja perheelle onnea! Kyllä teillä on monta uutta asiaa tiedossa. Jännittävää! =)

Miites Bejpin Puuhiksen haastattelu? Entä Even vatsa? Jos ensi viikolla olis hyviä ilmoja, vois treffata joku alkuilta vaikka ankkapuistossa, meillä kun mies varmaan lähtee prätkäilemään heti, jos sää sallii. Eilen se jo avas kauden ja uhos, että joka ilta sitten tästä lähtien... Ai niin ja Emmin neuvola on parin viikon päästä.

Q:n vapaapäivä kuullosti tosi ihanalta! Mulla käy usein samalla tavalla, että kun valmistautuu oikein shoppaamaan, niin ei oikein löydä mitään. Mutta mitäpä sitä ostamaan, jos ei välttämättä tarvitse.

Jepsis, Emmi oppi aika pian kävelemään oppimisen jälkeen kävelemään ulkona ja nousemaan siellä myös ylös. Kyllä se toppavaatteissa aika kankeeta on, mutta onnistuu kyllä. Ja varmaan helpottaa kesää kohti kun taidot karttuu ja vaatteet vähenee.

Kivoja kuvia taas Oliverista. Kyllä se on iloinen poika! =D Mitäs muuten Mykikselle ja S:lle kuuluu? Entäs Iirikselle ja Ellille?

Meillä on nyt taas sellainen ilta, että uni ei meinaa löytää Emmin luo. Se on nyt parikymmentä minuuttia huutanut enemmän ja vähemmän tuolla sängyssään. Välillä se hiljenee ja jokeltelee ja sitten alkaa huikkaamaan, että " Äittii, ääittii!" ja sitten huuto kovenee. Täytyy varmaan mennä vähän katsomaan, vaikka yleensä olen kuyllä niin julmuriäiti etten ihan heti hetkahda.

Mutta siis vilkutuksia kaikille!

-Amy ja iltakiukku-Emmi 1v5kk-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos hoidan harjottelun hyvin ja saan heti töitä niin 6kk palkkakuitit riittää Kelalle :). Sit vaan miestä aivopeseen.. Ei vaan en kyl yhtään tiedä, et mitä ite haluun. Kuten Amy oli todennut niin sittenhän niit ois kaks :D. Onneks täs on aikaa sekä miettii, et puhua miehelle " järkee" ..

Q: D nukkuu yleensä noin 19.45 (Saliksien mainoskatkolla menee nukkuun)- 5.30/6. Päiväkodis nukkuu päikkäreitä kai jonkun 1h, mut viikonloppusin kotona 3kin tuntia. (Tosin nyt ma D heräs 7.50!!! ja tänäänki 6.45. Joku tilapäinen häiriö varmaan eikä taatusti kestä viikonloppuun, kun sais itekin nukkuu..) Meillä mies on ite joskus alkanut puhua kans adoptiosta (et adoptoitas miehen kotimaasta joku pari vuotias). Mies ite on adoptoitu 2-vuotiaana bioäitinsä kuoltua. Meillä siis mies taitaa karsastaa eniten vauva-aikaa eikä lasten lukumäärää..

Amylle paranemisia!

Lycka: Meillä ei kysytty mitään heräämisestä. D herää sekä päikyiltä että yöunilta hyvällä tuulella. Mun käsittääkseni kiellettyjä ruokia ei oo. Suolaa kannattaa vältellä. Meillä siirryttiin pois pinniksesta pari kk sitten, koska pinnis alko käydä pieneks. Tervetuloa tänne ja Höpikselle 1v. onnittelut :).

Pajuska: Tsemppiä miehen kans! Meillä mies on kans tota mieltä, et yks lapsi riittää, mut mä en. Miehen äiti kyl onneks piti aika saarnaa pojalleen, kun kuuli noi jutut :D.

Jepsis & Osse: Mun mielestä nyt on jotneki tosi hankalat ilmat, toppavaatteis kuuma, mut kevätvaatteis kylmä. D on ollut toppikses, koska kevätpukua ei oo vielä ostettu. Tänään tosin sovittelin, et viime syksyn vaatteetkin menis vielä eli huomenna taidan raahata ne päiväkotiin varalle.

Han: Mua kans tympii noi puistot. Meillä päin niis harvemmin on porukkaa ja siel on niiiiin tylsää kököttää yksin.. Lämpimämmil ilmoilla onneks sit voi ottaa jotain lukemista tms. mukaan ku tarkenee ilman hanskoja & voi istua jossain.

Niameylle onnea!

Jepsis: D nousi kans ite ylös " aina" . Myös ulkona alusta asti, koska D oppi kävelemään kesällä. Talvivaatteille nostin pari kertaa ylös, kunnes hokas itekin pääsevänsä ylös.

Nyt syömään.. Tein huomiseks ruokaa, mut pakko testata jo tänään :)

Jenni ja D 1v. 9kk

Vierailija
24/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Ei ole oikein ehtinyt koneelle istahtaa, vaikkei tässä nyt mitään ihmeempää ohjelmaa olekaan ollut. Viime vkon pino on lukematta, mutta heitän tämän viikon pinosta hieman kommentteja jo nyt, jos en ehdi lukea sitä edellistä tänään.

Gallupeja oli ollut, tässä vastauksia:

HERÄÄMINEN: Välillä herätään itkien, välillä jutellen, ja jos äiti (tai vkonloppuna isi) ei heti tule hakemaan, alkaa kuulua sellasta karjunta-käskemis-huudahduksia :) Päiväunilta herää tosi usein itkemään, mutta hetki syliteltyä ja pusittua ja vesimukin käteen saatua itku loppuu kyllä. Eikä meillä LYCKA kysytty edes heräämisestä nlassa mitään, eli en osaa vastata miksi sitä tiedusteli...

Mutta LYCKALLE vielä ruoista: meille sanoi nla-täti, että nakkeja ei suositella kuin max. 2 per vko. En mä enää muista miksi :) Mutta kyllä meillä syödään kaikkea... Niin, ja ituja ei pitäis antaa, tai ainakin ne pitäis pestä tosi hyvin. Ja joku kolmas juttu oli kans, mutta en mä enää kuollaksenikaan muista... Mutta meillä tosiaan syödään kaikkea - sokerillisista jogurteista alkaen, ja hengissä näyttää poika vielä olevan ;) Maalaisjärki on mun mielestä se paras apu, ja mä ainakin pidin tuota 1 vee rajana, että sitten voipi syödä jo mitä vaan. (No, suolaa koitetaan pitää vähänä, mutta ei vältetä.)

PLUSSANNEILLE onnea kovasti!!! NIAMEY taisi olla viimeisin =) Minä tahtoo myös!!! :) Jäi itseasiassa vahingossa tämä pilleriliuska jo aloittamatta (aloituspvn piti olla to, mutta kun mies palasi lomalta töihin ke, niin meni itelläkin viikonpäivät niin sekaisin ja elin silloin maanantaisssa...), että ehkä ne TONSKAILUT sitten alkaa täälläkin :) Ei vaan, nyt ainakin tämä kuu vielä vältellään " kriittisiä päiviä" , kun masennuslääkkeitäkin vielä vajaa 3vkoa syömättä, ennen kuin loppuu. Ja sitten täytyy hetki odotella, tuleeko oireet takaisin jne. Mutta jospa ehkä jo ensi kuussa...??? Toiveita elätellen...

KEPPOSISTA: meillä Arttu keksii kaikkea mahdollista. Mitkään omat lelut ei kiinnosta lainkaan, vaan kaikki kielletty :) Ja kun kiellät, niin NÄKISITTE jätkän naaman: niiiiin valloittava hymy naamalla ja katsoo alta kulmien...hyvä ettei silmää iske tyylillä " josko mä nyt vähän saisin tällä kaukosäätimellä leikkiä..." ... Ei mulla vaan pidä pokka itsellä, alan joka kerta nauramaan, ja niinpä meillä ei " EI" -sana juuri toimi... Tietää kyllä tasan tarkkaan mitä ei tarkoittaa, mutta heti sen kuultuaan alkaa etsiä katsekontaktia, jotta voi hurmata hymyllään! Tänään viimeks kokeili sitä mun kaveriin, kenen luona käytiin kylässä. Ja eilen kaupassa sellanen 40-vee täti tuli sanomaan, että:

" hei kuules, toi sun poikas pitää silmäpeliä mun tyttären kanssa" ...ja naureskeli - hänen tyttärensä kun oli n. 16-vuotias! =D Ai luoja...se on sellanen hurmuri tuo jätkä että oksat pois. Kyllä on äitillä tekemistä, että saa noita pelimiehen elkeitä kitkettyä pois ennen teini-ikää ;)

YÖKYLÄILY: Arttu on ollut yökylässä n. 5 kertaa, aina joko jommalla kummalla mun siskolla tai miehen siskolla. Ekan kerran oli jo 6kk vanhana, kun käytiin Haikossa meiän myöhäisellä mini-häämatkalla. Mutta ollut aina vaan sen yhden yön, ja seuraavana päivänä haetaan jo päivällä kotiin. Hyvin on mennyt, no problems.

Mutta mitäs meille sitten muuta... Ei oikeestaan mitään. Arttu on vasta nyt alkanut osoittelemaan asioita etusormellaan, ja höpisee sitä omaa kieltään kovasti. Sitten yritän sille " suomentaa" esineitä ja asioita, mutta vielä ei oikein sanoja " hei heiii" :n lisäksi tule. Koira on hau hau, mutta senkin Arttu sanoo silleen omalla tyylillään, äännähtää kurkusta jotenkin " yh yh" . Mutta pikku hiljaa, pikku hiljaa :) Kävelee jo kovasti myös ulkona, kun käytiin ostamassa uudet kengätkin.

Ääh...en mä nyt keksi mitään muuta. Ei meille mitään kuulu =) Koitan nyt ehtiä lukemaan edellisiä turinoita, joten palailemisiin!!!

Pi-Ki ja Arttu kohta 1v1kk

Vierailija
25/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Aloin lukea edellistä pinoa alusta loppuun, ja piti tulla tuota OSSEN " tulistumista" kommentoimaan: juu, et todella ole ainoa! =D Mulla on yleensä tosi lyhyt pinna, mutta ONNEKSI mä oon saanut tuollaisen pojan, joka tietää mistä narusta pitää milloinkin vetää ;) Siis en tiedä mitä se sais tehdä, että se ei sais sitä tuolla hymyllään/ilmeellään anteeksi! Tää varmaan kyllä johtuu noista mun masennuslääkkeistä - jotain ilopillereitä selkeesti :D Mä tulistun aika pienestäkin, mutta lepyn siihen hymyyn sekunnissa. Voi että kun saisin teille laitettua tänne videonpätkää, niin ymmärtäisitte... =) Kuriton kakara siitä tulee, voi minua... Mutta puolustuksekseni on sanottava, että en ole törmännyt vielä keneenkään, ketä ei alkais se hymy ja ilme naurattamaan!

No niin...tätä kirjoittaessa alkaa naurattaa...ne on nää lääkkeet! Siksi Arttu saa hymyllään niin paljon läpi! Voi hyvänen aika, mikä piru pääsee kolmen viikon päästä irti, kun tämä mamma rupeaa taas kilahtelemaan, heheheee! (Mitäköhän mä oon taas ottanut, tittidiiii! Ihan seko olo! Heheee! Yksinäni täällä nauran...)

Mutta Artun kanssa täytyy vaan toimia niin, että sen aina ohjaa muihin puuhiin. Enää se ei ole niin helppoa, koska se ei unohdakaan niin helposti sitä pahantekoa...eli palaa aina tuota pikaa takaisin " rikospaikalle" , jos sen jostain vie pois. Mutta ei se koskaan itkemään rupea, aina vaan yrittää hymyillä ja katsoo alta kulmien. Pari kertaa tosi väsyneenä on saattanut parin sekunnin itkun tirauttaa, mutta siis harvoin. Artun motto on: " hymyllä siitä selvitään" ...

No niin, nyt menen jatkamaan...lukemista...

Vierailija
26/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Pi-Ki kun muistutit noista pillereistä, mun ois kuulunu jo eilen aloittaa uus liuska :DD Täytyy visiin tiedustella mieheltä, miten tehdään :DD (luultavasti kyllä ei tehdä mitenkään, tai siis ei mitään tonskailua vielä suunnitella)

UniG: Aamusin Aino herää yleensä sängyssään seisten ja meitä unikeko vanhempia katsellen tai sitten alkaa höpötellä omiaan ennen kuin könyää seisomaan. Me tosin miehen kanssa aina nauretaan, että Ainon jalat herää ja nukahtaa eri aikaan, kuin tyttö muuten, kun joskus iltasinkin lopen väsyneenä vaan nousee pystyyn, ja välillä pitää öisinkin käydä kippaamassa ;) Että ensin jalat herää ja nousee seisomaan, ja Aino vasta hetkeä myöhemmin :)

Päikkäreiltä herää välillä itkienkin, mutta yleensä siihen on sit joku " syy" että uni on häiriintynyt ja sit herää.

Nyt meen pois, päivän kiintiö on mun osalta jo ylitetty :DD

t. Ope ja Aino zzzzz...

Vierailija
27/72 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pää ihan sikakipee ja silmät turvoksissa, kun eilen päästimme Emman kivuistaan ja kärsimyksistään pois, nyt hän on mun vanhempien maalla haudattuna metsään... Mutta nyt on kaikki Emmalla hyvin, ei tässä muutakaan voi aatella, vaikka sydän on ihan rikki ja riekaleina...

Taitaa Burde olla jo tositoimissa, kun ei oo mitään kuulunu...

Täällä kanssa ilmoittaudutaan Tuttiritari-fanijoukkoon!

Voi, että on Amy ollu kipeä, mehän oltiin kanssa reilu viikko sitten koko perhe siinä vatsataudissa. Se on ihan hirveetä!

Meillä Eetu herää ihan juttelemaan, joko sanaa auto tai amma=muumi, ja jos sattuu heräämään itkeskelyyn tai kuuluu itkua, niin annan useesti olla, kun nukahtaa uudestaan.

Lapsihaaveista... Mulla on ollu ties kuinka pitkään haaveena kolme tai neljä lasta, mutta mies taas sanoo kaksi (oon sen saanu kyllä jo taipumaan kolmeen) mutta eipä tänne oo helpolla tullu ennenkään, joten täytyy vaan olla onnellinen Eetusta ja tästä tulevasta...

Niameylle onnittelut raskaudesta, muutosta ja isännän uudesta työpaikasta!

Pukeutumisesta, mä ostin tässä noin reilu kuukausi sitten Eetulle sellatteen vkpuvun, missä kuraosa alhaalla, nyt en vaan löydä sitä yhtään mistään... No, täytyy vaan kaivaa kaappeja.

Ihania kuvia oli Aurora laittanut! Ei ollu Eetullakaan montaa karvaa päässä vuos sitten, mutta nyt on jo ihan hyvin, tosin on niin blondi, ettei niitäkään juuri erotu, mutta hiuksia sillä kuitenkin on.

¿Ihanalta¿ ja niiiiiiin kovin tutulta kuulosti Open Ainon tekemiset/tahtomiset...

Mutta nyt alkoi kuulumaan tuolta sängystä auto, amma, äiti, anna ja ei... Joten täytyy käydä hakemassa nuori herra, ja toimittaa aamutoimet, ja lähtee viemään Eetu hoitoon ja samalla vien tuon Tessankin, niin ei tartte sen yksistään täällä koko päivää olla...

napero ja Eetu vajaa 2v2kk sekä pikkutonttu 6+2

Vierailija
28/72 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikana ilmottaudun vaan edelleen mahakkaaksi. Äite on käymässä ja eilen oltiin mm. Vapriikissa kattomassa taidenäyttelyitä, ulkoilemassa ja illalla kävin aktiivisen synnytyksen ryhmässä. =)

Viime yö oli ihan hirvee... Sanoin jo nukkumaan mennessä miehelle, että on ihan semmonen olo kuin olis vatsataudissa. Koko yö meni valvoskellessa mahakivun ja välillä supistusten takia... :( Välillä olin ihan raivonakin, kun mahaan koski ja kun tiesi, että ei se mitään synnytystä ole, vaikka välillä kipeesti supistikin... tosi turhauttavaa.

En sit muistanu että olin syöny päivällä banaani-vaniljarahkaa, josta se mahakipu ilmeisesti johtu... Äite siitä aamulla muisti sanoo.

Meen nyt aamupalalle.. Oon ihan töttöröö ja vähän on vielä huono olo, mutta mietin, et jos kuitenki jaksais lähtee hakee Heidille kengät hulluilta päiviltä vielä kun äite on meillä ja kattois sen aikaa heidiä.

Burde & viltsu 39+3 + Heidi 1,5v

Vierailija
29/72 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi napero, pahoittelut rakkaan hauvaystävän menetyksestä!

Piti vaan tulla pikaisesti raportoimaan yön tapahtumista. Pikku-quu löi otsansa johonkin pimeässä (uudet, liian tehokkaat pimennysverhot!) ja sit lähdettiinkin päivystykseen keskellä yötä. Onneks päästiin ihan samantien hoitajien ja lääkärien juttusille, ja haava putsattiin ja liimattiin kiinni. Ei siis tarttenut tikata. Aika paljon siitä tuli kuitenkin verta, eikä me uskallettu sitä itse alkaa edes kovin tutkimaan, kun ei yhtään nähty, miten syvä haava oli. Poika oli ihan hepulissa ja pulisi vaan iloisesti koko matkan edes takaisin, kun luuli, että oli jo aamu. Tänään sit jäikin kotiin, kun unet jäi niin vähäisiksi. Harmi vaan, että mun täytyy nyt sit tehdä viikonloppuna vähän töitä. No, tämmöstä tää elämä on, ja onneks ei käynyt pahemmin. Luulen, että quu löi päänsä ihan vaan sängynreunaan, kun ei huoneessa ole mitään muuta vaarallista terävää. Pitäis ostaa joku lasten himmeä yölamppu. Mistäköhän sais sellasen, missä ei olis johtoa??? Lastenhuoneessa ei oo meillä mitään lipastoa, niin johtoa ei saa pilotettua mihinkään taakse.

-Q-

Vierailija
30/72 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AURORA, kivoja kuvia O:sta :) Reippaan oloinen taapero!

YKKÖSOPE, tahtokausi, voi apua :D Meilläkin varmaan tulee mukavan lempeä uhmaikä, kun jo nyt S osaa tehokkaasti ilmaista jos joku asia ei miellytä tai mene herran tahdon mukaisesti ;D

BURDE, voi tylsyys mikä yö takana :( Toivottavasti jo parempana oot!

Q, teilläkin ollut kyllä melko tapahtumarikas yö takana :O Pelottavia tuollaiset tapaukset. Onneksi pikku-q:lla kaikki oli loppujen lopuksi hyvin. Meillä Sampo sai kerran melko kamalan palkeenkielen sormeensa, kun onnistui tunkemaan sen jääkaapin " sokkelissa" olevan ritilän väliin jumiin :/ Meillä ei ollut käynyt miehen kanssa mielessäkään, että sellaiseenkin paikkaan voisi itsensä satuttaa, mutta sinne se S sormena työnsä ja sai haavan. Ritilä poistettiin sen jälkeen....

Ihana ilma ulkona. S nauttii päikyistä vaunuissa oltuaan ensin tunteroisen pulikoimassa rapakoissa :D Kuravaatteet on kyllä tosi nappi keksintö! Pointsit sille joka ne on kehittänyt!

Pitääpä mennä syömään tästä, kun on hetki aikaa.

Han ja S 1v2kk tasan

Kuvia Ässästä (Auroran jalanjäljillä :D) http://s170.photobucket.com/albums/u248/Han-hani/?action=view&current=I…

Vierailija
31/72 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytävässä, Emmin ja meidän huoneen välissä sellainen pistorasiaan laitettava yövalo. Auttaa aika isollekin alueelle. Sellaisia varmaan saa ihan Tarjoustaloista ym. Meillä olis ihan liian pimeetä ilman sitä, kun katuvalot ei näy sisälle saakka ja tosiaan " näillä keleillä" pimennysverhot on käytössä.

Ja onneksi ei pahemmin käynyt, vaikka varmaan säikähditte kovasti!

Nyt odottelemaan kevätjuhlapalaveria...

-Amy-

ps. Naperolle iso halaus!!!!

Vierailija
32/72 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q: Trajoustaloissa ja robbareissa on muutamalla eurolla myös sellaisia paristokäyttöisiä valkoisia valoja jotka voi kiinnittää seinään ja syttyvät kuvusta painamalla, airamiltakin taitaa löytyä samanlainen mutta kirkkaampi led versio ihan marketeista, tutulla on sellainen lastenhuoneessa verhon taakse seinään laitettuna eikä sekään liian kirkas ole kun valo ei tule suoraan. Hurja yö teillä!

Naperolle pahoittelut, itselläkin sen verran tuoreessa muistissa oma vastaava kokemus että tuli tosissaan suru puseroon teidän puolesta:/

Queen

Vierailija
33/72 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naperolle lohtuhalauksia karvaisen perheenjäsenen menetyksestä :( On nuo koirat niin tärkeitä ystäviä. Muakin välillä pistää pelottamaan kun tuo meidänkin koiruus alkaa jo olla elämänsä ehtoopuolella, että kuinka paljon sillä on vielä aikaa olla täällä meidän hemmoteltavana.

Burde. Vieläkö sinäkin tällä heilut kun olin jo eilen ihan varma että oot synnärillä. Voi kun niin jännittää sun puolesta!

Milon napa. Vihdoin ja viimein Milon masu on alkanut kestämään taas kiinteitä. Mutta siinä samassa tämä päätti että vauvan mössöt ovat mennyttä elämää ja haluaa vain syödä kunnon ruokaa. Mikä tarkoittaa riisipastaa, kesäkurpitsan palasia ja hirvenlihaa jauhettuna. Riisikakkuja syödään sitten välipalaksi :) Hassu pieni ukkeli :)

Heräämis G. Milo herää yleensä 8-9 aikaan aamulla joko hymyillen tai sitten pienet itkut tirauttaen. Mutta yleensä aika hyväntuulisena. Jos yö on ollut levoton niin aamu on yleensä itkuinen.

Äh, nyt täytyy taas jatkaa hommia, meillä kun se muutto alkaa pahasti jo lähestymään. Palstailuun ei tahdo oikein jäädä aikaa :)

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Hermione ja Milo 1v melkein 2kk

Vierailija
34/72 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vaan!

Olipas ihana ilta olla ratsastustunnilla. =) Emmi lähti isänsä kanssa mukaan tallille ja voi sitä ihmettelyä, kun Emmi näki ekaa kertaa elämässään hevosia muuallakin kuin kuvissa. Alkuun sitä vähän jännitti, mutta pian se jo ihan intopiukeena hihkui kentän reunalla ja osoitteli sormella. Saipa tuo sanottua pari kertaa jopa melko tunnistettavasti " eppa" . Vähän olis mieli tehnyt hepan turpaakin silittää, mutta äitin sylistäkin se oli vähän turhan jännää kuitenkin. =) Kyllä me jo parin vuoden päästä käydään yhdessä tallilla... =)

Hermionelle piti kommentoida, että onpa ihanaa, että Milolle on alkanut taas kiinteät, vaikkakin vain muutamat, sopia. Ja kyllähän mies jo tuossa iässä tarvitsee oikeaa ruokaa, eikä vauvan soseita... ;o) Toivottavasti suuntaus on edelleen parempaan päin. Ja tsemppiä muuttopuhiin!

Eipäs nyt muuta tällä kertaa. Öitä!

-Amy ja Emmi the heppatyttö untenmailla-

Vierailija
35/72 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samposta ja Oliverista oli suloisia kuvia!

Onpas Sampostakin tullut jo iso mies, ja niin äitinsä näköinen :)

Naperolle lohtuhalaus täältäkin. On se vaan rankkaa joka kerta kun menettää karvaisen kaverin. Mulla on ollut hevonen, vuohi ja muutama kissa vuosien varrella, ja kaikki ovat jo vihreämmillä laitumilla. Ja joka kerta se menetys on ollut niin kova, että on joutunut miettimään haluaako koskaan enää omaa lemmikkiä ottaakaan kun siitä joutuu sitten joskus luopumaan.

Milo on saanut siirtyä takaisin kiinteisiin, aivan mahtava uutinen! Toivottavasti jatko sujuu nyt sitten hyvin ja vatsa kestäisi edes nuo nyt listalla olevat ruoka-aineet.

Emmi oli päässyt tutustumaan hevosiin, voi kun toinen olikin ollut innoissaan! Varmasti tosi suloisen näköistä. Aleksi tykkää kauheasti olla isin mukana navetassa käymässä, silittelee siellä vasikoita eikä yhtään haittaa vaikka yhdenkin kerran vasikka vei lapasen kädestä..

quu oli yöllä telonut itseään, kaikkea sitä sattuukin. Onneksi selvisitte muutamalla tikillä.

Mitäs vielä.. Burde se vielä porskuttaa yhtenä palana. Aika moni täällä jännittääkin teidän puolesta, allekirjoittanut myös :)

Jaahas, jos sitä söisi vielä pari voileipää ja painuisi nukkumaan. Aleksi heräsi tänään 5.30... Kesäaikaan siirtyminen vaikutti aluksi hyvältä, muutama aamu herättiin kasilta seiskan sijaan, mutta tänään sitten olikin vähän toisenlaiset heräämisajat.

Viipero, Aleksi 1v5kk ja masu rv 9+6

Vierailija
36/72 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kymmenen jälkeen nukkumaan ja joopa joo.. Paljompa sain nukuttua kun eka supistus tuli jo ennen nukahtamista. :) Nyt on silmät ristissä ja kipeitä supistuksia takana... Vessassa kävin jonkun aikaa sitten ja siellä tuli vähän limaa + vaal.pun. merkki paperiin, eli jotain siellä alakerrassa tapahtuu. Nähtäväksi jää, että onko tää nyt oikeestis sitä, että sais pian viltsun kainaloon... :)

Meen koittaa lepäämistä tuolla sohvalla. Jyväpussit kaivoin jo kaapista tohon valmiiks, että jos tää ei ala helpottaa, ni sit on kyllä otettava ne apuun. Sen verran kipeetä noi supparit tekee alavatsalla.

Burde & viltsu 39+4

Vierailija
37/72 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naperolle vielä tätä kauttaa *iso hali*! Me jouduimme luopumaan toisesta kissasta tammikuussa, oli ihan kauheaa..

Kiva että Milo pystyy syömään edes muutamia ruoka-aineita! :)

Emmi päässy kattoo heppoja. :) Meille sopis hyvin lähteä joku päivä sinne puistoon, mies menee kuulemma sit keskustastaan tekee yhtä kerrostaloa sillä aikaa. :)

Maanantaina sanoinkin miehelle että teillä on varmaan kaivettu pyörä tallista kun oli niiin paljon niitä liikenteessä. :D

Toivottavasti Burden supistelut on jatkunu! :)

Mä tilasin eilen uuden polkupyörän! Sit vielä Evelle istuin ja molemmille kypärät niin päästään ajelemaan. :)

Even masu ei näytä vielä kovin suuria paranemisen merkkejä.. Ainut et oli 16h väliä ettei tullu vaipaan ripulia. Äsken taas tuli..

Evellä alkoi iho punottaa ihan kauheasti alapäästä, eilen oli niin kipeä että kun löysät meni vaippaan, alkoi heti itkeä ihan kauheasti..

Ostin eilen sinkkivoiteen, on vähän parantunut tilannetta yönaikana..

Mut nyt pitää lähteä aamupalalle ja sit Hyvinkäälle! Meinasin et otan yhden ompeluhomman sivutyöksi, mut äsken muistin et sit en sais Rixulisää.. :( No, pitää siellä käydä kun lupasin, ja pääsen samalla käymään kangaskaupoissa.. ;)

Bejpi ja vinku-Eve 1v 3kk

Vierailija
38/72 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti laittaa Evestä muutama kuva..

http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=79102195

Eve junankuljettajana junassa. :)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=79102203

Eve American car show' ssa, isin selässä Patapumissa. :)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=79102206

Ja vielä Eve uusissa rattaissaan. :)

Nyt kuuluu niin kova huuto keittiöstä et pakko mennä. :)

Bejpi

Vierailija
39/72 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotuspuolen Huhtihippusista, että kyllä se burde vaan oli pyytänyt doulankin paikalle ja hoitajan tulevalle isosiskolle, joten huiiiiiiih! Voi kun kaikki menis hyvin! Ja on se synnytys niin kovaa kyytiä, että mun mielestä siinä saa käyttää kaikki mahdolliset poppaskonstit avuksi, mistä vaan kokee olevan itselleen hyötyä. Ajatuksissa ollaan mukana, vaikka tietty burde onkin jo lähtenyt matkaan eikä näitä toivotuksia enää näe. :) Voi vitsit, siellä on kohta pieni nyytti sylissä, jollei ole jo! Niisk!

Onkos tämä nyt sitten kaikkien aikojen toka tonskavauva? Marika taisi ehtiä ensin, mutta ei kai tässä välissä ole tullut muilta uutisia? Mitä Marikalle muuten kuuluu, huhuu?

-Q-

Vierailija
40/72 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan Burdella olla jo Viltsuliini kainalossa. Mä oon ollu täällä ihan fiiliksissä mukana koko aamun ja tippa linssissä :) Jännittää!

Eikös tämä ole kolmas tonskavauva, kun Henna sai tytön typykän :)

Voi, voi kun taas itsekkin pääsisi synnyttämään pian. No ehkä jos hyvä säkä käy niin vuoden päästä vois olla jotain mahkuja.....