Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**EnskaTaaperot ja viikko 14**

31.03.2008 |

Huomenta kaikille!

Tässä viime viikon turinoita: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12757170&p=&mpage=6&tmode…

-Amy-

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopeesti sen verran vaan, että saunan jälkeen supistuksia tuli edelleen, mutta ei ehkä ihan niin usein. Sit ku kävin nukkumaan, ni alko tulla aika kipeitä suppareita - hiki siinä tuli. Ne kuitenkin loppu joskus kahen aikaan. Eli siis se niistä tällä erää. :)

Neiti nyyhkii tuolla, kun ei tullukaan tuttiritarista muuta kun mainos. <3 Ihana toinen, kun se on ihan tuttiritari-fani. :)

No joo. Meen nyt aamupalalle ja sit varmaan pikasuihkuun. Mulla on neuvola klo 11 ja vyöhyketerapia klo13.

burde ja viltsu 39+1 + heidi 1,5v

Vierailija
2/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis syynä se, että olen vatsataudissa kotosalla. Yh! Olo on karsee ja ihan just menen kyllä nukkumaan. Piti vaan sijaiselle laittaa ohjeita s-postilla, niin samalla istumisella täytyy tietysti myös täne kurkata... ;) Emmi lähti hoitoon, joten saan ihan rauhassa potea tautia. Ainakin alkuun, sillä viimeksi kun olin vatsataudissa, soittivat Emmin hoidosta kesken päivän, että neitikin on kipee. Toivottavasti tänään ei käy niin!

Nopsaan vielä kaikkien muitten mielenkiintoisten galluppien sekaan pistän omani eli: miten teidän lapset herää? Siis tarkoitan millä mielellä jne. Muistan Liian nyrkin puimiset ja Ossen typyn känkkäränkät, mutta miten muilla - ja teilläkin yleensä, Osse ja Queen? Emmi nimittäin herää melkolailla joka kerta aamulla itkemään. Itku ei välttämättä kestä kauan, mutta ne iloiset vauva-ajan jokeltelut on kyllä ihan unohdettu. Toisina aamuina on sitten heti iloinen, kun hänet hakee omasta huoneestaan, mutta välillä aamukiukkua kestää vaikka kuinka pitkään. Jos Emmi nukkuu niin pitkään, että häntä täytyy herätellä, niin silloin hän kyllä yleensä on ihan iloinen.

Mutta nyt vessan kautta petiin...

-Amy ja Emmi (hoidossa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan tähän kopio.

Ihan ensteks onnittelut hennalle pikkuisesta, ihanan paljon tukkaa !

Noista kepposista ja muista: Aino on kova tekemään kaikkea pahaa, availee laatikoita,räplää vahvistinta,läästää televisiota potkii ja muksii koiraa. Kieltäminen on aika tehotonta ei sanan voisi sanoa vaikka 17 kertaa ja tarjota vaikka mitä muuta tekemistä mikään ei tunnu tehoavan, neiti on haettava pois pahanteosta ja siitähän se huuto sitten alkaakin, jaksaa yleensä kiljua noin 2 minuuttia ja sitten se onneksi menee ohi.

Nyt ei kerkee emempää kun tarttee lähteä Iida-linnean kanssa treffeilemään mutta jatketaan myöhemmin viikolla.

Amylle paranemisia, vatsatauti on IHAN hirvee tauti !

aa ae ja masu-asukki tasan 4 ( laitoin viikon lisää viime kerralla mutta korjataan tilanne nyte.

Vierailija
4/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lycka ja Höpis ilmottautuu tälle puolelle tuolta vauva puolelta!

Luulin ettei tätä päivää koskaan tule...ettei mun tarvitse luopua " vauvasta" mutta niinpä vain tuo täytti maagisen 1-vuotta.

Olen aina välillä lukenut juttujanne, mutta silti vielä vähän hakusessa asiat.. Kirjoittelen niin usein kun vain pystyn, mutta luen jutut kuitenkin melkein joka päivä. Minusta tulee tänne varmasti riesa, koska kyselen koko ajan. Täällä kun on kaikki lapset jo Höpistä isompia, niin hyviä vinkkejä varmasti saadaan :)

Siispä kysymyksiin...

1. Miksi neuvolassa kysyttiin että herääkö lapsi itkien vai ei, yöuniltaan?

(meillä oli 1v neuvolassa harjoittelija,jolta en liiemmin viitsinyt kysellä kun kirjaa katsoi muutenkin)

Onko sillä nyt sen suurempaa merkitystä itkeekö lapsi välillä herätessään vai ei? -Meillä kun ei juurikaan itketä.

2. Onko edelleen jotain " kiellettyä" ruokaa jota si saisi vielä antaa? Esim. appelsiini tai muut sellaiset? -Tällä pojalla kun on ruokahalu suuri ja kaikki mitä suuhun laitetaan menee lujaa alas asti :)

3. Milloin kannattaa siirtää lapsi pois pinnasängystä? Isompien lasten sänkyyn siis? -Höpis ei kiipeile sängyssä,mutta pelkään silti että putoaa ns. laidattomasta sängystä..

No eiköhän näillä taas pärjää hetken ;)

Nyt taidan napata muutaman leivän suuhun, ja nauttia vielä hetken hiljaisuudesta =)

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Lycka ja Höpis päikkäreillä z z z z

Vierailija
5/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burden kuulumisia tulin urkkimaan:) Suppareita sinne vaan oikein paljon nyt kun ajoituskin olisi hyvä:)

Tosta heräämisestä, meillä tyttö herää aamulla välillä itkuisena, välillä ei..harvoin kuitenkaan mitenkään kovin aurinkoisena ja päikkäreiltä heräilee yleensä aina kiukkuisena monesti ihan raivona nyrkit viuhuen niinkuin aiemmin kirjoitinkin;) Unien jälkeiset kiukut unohtuu kuitenkin viimeistään kun saa maitoa mukillisen eteensä ja joskus on kyllä hyväntuulinen heti herättyäänkin, yleensä silloin kun on nukkunut oikein pitkät unet.

Meillä tyttö nukkuu edelleenkin pinniksessä koska ei takuulla pysyisi sängyssä kun heräilee päikkäreiltäkin yleensä kesken kaiken.

Q: Meillä unet on vielä vähäisemmät kun nyt teidän quulla, yöunet yleensä 22-06 ja siiihen tunnin päikkärit päälle eli tuolla 9 t/vrk mennään ja hyvin tuntuu jaksavan vaikka se ei meinaa riittää äidillekään;) Mutta minkäs tosiaan teet kun toinen ei vaan nuku enempää.

Ainiin, oli ollut puhetta siitä että kaikki ei suinkaan täällä tonskaile, tuli siitä mieleen kun meillä on pitkään ollut niin että mä oon haaveillut kolmesta lapsesta ja mies on sanonut tahtovansa kaksi eikä missään nimessä enempää, mua sitten on harmittanut se. Nyt mäkin kuitenkin oon tullut siihen tulokseen että kaksi riittää kun on toi karsea 3kk yrjöäminen tuoreessa muistissa ja kun ultrakin näytti että nyt ois poika tulossa niin ajatus tytöstä ja pojasta on tuntunut ihan passelilta, tytön vaatteetkin pistin tähän ajatukseen sopeuduttuani kirppikselle ihan hyvillä mielin..vaan mitä tekee mies, se ilmoitti eilen yhtäkkiä suihkussa että hän tahtookin kolme lasta. Mutisin miehelle vaan että kiva juttu vaikka mulla meni oikeasti pasmat ihan sekaisin ja alkoi jopa harmittaa ne myydyt vaatteet ym. vaikka tätä kakkostakaan ei ole vielä saatu mahasta ulos:D

No mutta nyt täytyy mennä töihin kun tyttö nukkuu vielä toistaiseksi, tänne aina jumittuu pahemman kerran hölöttämään:)

Queen, tyttö 1v7kk ja veikka rv 25+4

Vierailija
6/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulumisia meiltäkin :o) näköjään kirjoittelen tänne viikon välein, vaikka joka päivä lukaisemassa käynkin muiden kuulumiset¿

olin varma, että burdella olisi jo nyytti kainalossa, mutta ei vielä¿eiköhän kuitenkin ihan lähipäivien aikana :o)

meillä on vihdoinkin vatsatauti tällä erää seläytetty, mieskin jo työkunnossa.. tsemppiä kovasti amylle, se on kyllä niin inhottava tauti! toivottavasti emmi pysyisi terveenä!

meillä eemeli nukkuu yhä pinniksessä ja nukkuu varmaan vielä pitkään. on niin kova touhuaja öisin, että olisi melko pian tavallisesta sängystä lattialla. ei kuitenkaan ainakaan vielä ole yrittänyt kiivetä pinniksestä pois¿

meillä kanssa eemeli on nyt alkanut itkemään, kun heräilee yö- tai päiväuniltaan. ennen kanssa heräili höpöttämään, mutta nyt kyllä useimmiten herää itkun kanssa, rauhoittuu kyllä heti kun syliin pääsee¿

meillä on eemeli alkanut toden teolla syömään, varmaan ajaa kiinni vatsataudissa menetettyjä kiloja :o) koko ajan on nälkä ja jotain keittiössä kerjäämässä. toisaalta ihan kivakin kun on aina ollut melko huono syömään, nyt vaan on koko ajan nälkä ja melkein kaikki kelpaa mitä saa ja isoja annoksia. taitaa alkaa meidän poitsu pyöristymään :o)

tämä äiti odottaa tulevaa lauantaita, on mun syntymäpäivä ja ajattelin lähteä viihteelle pitkästä aikaa. piti pyhittää koko päivä itselleni, mutta lähdetäänkin pe ilmeisesti kummipojan synttäreille ja kotiudutaan lauantaina päivälle, no sen jälkeen teen mitä itse haluan :o) toivottavasti siihen kuuluu myös se, että sunnuntaina saa nukkua pitkään :O) mies jää eemelin kanssa kotiin..

meillä miehen kanssa kiukuttelu jatkuu, koko ajan mykkäkoulua päällä¿ärsyttää vaan kaikki siinä! onkohan tämä joku yhdeksän vuoden kriisi?! toivottavasti pian helpottaa¿eikä tähän yhtään auta se, että itsellä kova vauvakuume ja miehellä ei yhtään! on kovasti vaan sitä mieltä, että eemeli on meidän ainut ja pöh! olen aivan eri mieltä!

no joo¿

turkulaiset koskas treffaillaan?

auringon paistetta kaikille! palaan taas¿

-pajuska+ulkona päikkäreillä oleva eemeli

Vierailija
7/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että huomenna on jo huhtikuu?? tosin onneksi ulkona on toi ihana ilma, niin se vähän kompensoi ajan tajuttoman nopeaa kulumista.

Ilmasta tuli mieleen Jepsiksen pukeutumis-G - mä oon ihan tuskissani, kun tuntuu et aina on väärät vaatteet. Viime viikolla jo yks päivä kokeilin, et tarkeneeko tyttö vk-haalarissa, mutta ei se tarjennut. Joten päätin, et luovutaan toppiksista vasta sit ku suurin osa lumista on sulanut. No, tänään sit on tollanen " helle" , että tyttö-parka on varmaan sulanut ulkoillessa. Tai sitten ei... tosi vaikeeta! Hirvee olis hinku kyllä päästä jo toppavaatteista eroon ja käyttämään kevyempiä versioita, mutta odotellaan nyt rauhassa.

Sit amy oli kysellyt heräämisestä - meillä kyllä typy ilmottaa heräämisestään 90% pienellä itkulla, joka loppuu kyllä, kun menee hakemaan. tai oikeestaan se loppuu jo, kun huutelen meidän makkarista, että äiti on tulossa. Sit joskus (aika harvoin) on aamuja, jolloin typy on vaihtunut siihen känkkikseen ja vähän useemmin ehkä niitä jokelteluaamuja. Tai oikeestaan niitä aamuja, jollon herään typyn soittolelun ääneen, typy siis vetää sen käyntiin, kun roikkuu pinniksen reunassa. ;) Päikkäreiltä hyväntuulisena herääminen on paljon yleisempää, tosin nykyään aika useesti sieltäkin itku kuuluu.

Nukkumisesta - meillä aukes taivas viime yönä! Typy meni nukkumaan normaalisti klo 20, nukahti vartin sisään ja herättiin koko perhe vasta 8.30! myöhästyttiin siis hoidosta ja mies töistä. :D mutta ei se mitään, haen typyn vähän myöhemmin pois. Meillä siis näyttää pitävän paikkansa se, että mitä aiemmin typyn laittaa nukkumaan, sitä pidemmät unet se nukkuu, ei siis herää yhtään myöhemmin, vaikka laittais myöhemmin nukkumaan. Nyt on ihan kiva, kun kesäaikaan siirryttyä typyn sisäinen herätys on siinä kasin maissa entisen seiskan sijaan.

lycka oli kysellyt ruoasta ja pinniksestä - appelsiinia saa antaa ihan huoletta, enkä mä muutenkaan keksi mitään, mitä ei sais antaa. Pieniruotoisia kaloja meillä vältellään, mut muuten ei oo väliä. Sit meillä ainakin typy nukkuu vielä pinniksessä ja saa nukkua ainakin kesään asti, katotaan sit, missä vaiheessa vapautetaan pinniksestä. Mua ahdistaa jo etukäteen, miten paljon vaikeempaa nukutuksesta tulee, jos typy pääsee itse pois sängystä.

Ai niin, " kiva" kuulla, et muillkain menee hermot, ei muuten, mutta tunnen itseni aina ihan paskaksi äidiksi, kun räyhään. Joten helpottaa, jos muillakin on semmosia päiviä. :)

amylle ja Emmille paranemista, meillä oli aika samankuuloinen se vatsatauti pääsiäisenä.

Munkin piti Jennille sanoa, että ei sitä verotuksen valmistumista tartte ootella, tosiaan voi alle 6kk tulotkin riittää äitiysrahan korotukseen, jos on riittävästi isommat ku valmistuneen verotuksen tulot.

Mun pitäis päättää haluanko typylle syksylle saman hoitopaikan ku nyt on vai jonkun muun, mut en osaa päättää. Onneks on vielä monta minuuttia aikaa päättää, kun tänään pitää palauttaa toi lappu :D

Juups, lähden hakeen typyä ja viemään ton lapun. Josko sit pääsis vähän pihallekin nauttimaan arskasta, aamupäivä meni nimittäin shoppaillessa, harvinaista herkkua, ostin nimittäin itselleni vaatteita!

-Osse ja typy 1v4kk (hoidossa)

Vierailija
8/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HeräämisG: Sampo yleensä herää tosi pirteänä (en kyllä ymmärrä miten, koska nukkuu niin katkonaisia unia :/). Jos itkeskelee, niin yleensä annan rintaa ja nukahtaa vielä toviksi (joka voi olla 30min.-1,5h). Olen tulkinnut S:a siten, että kun se itkeskelee aamulla, se ei ole vielä valmis heräämään ja kun se herää tyytyväisenä jutellen, on aamu alkanut :) Me tosiaan nukutaan perhepedissä, niin siitä on melko helppo tissitainnuttaa, jos meinaa olla poika vähän kärttyinen ;D (Itsekin saa vielä armonaikaa, jos poju sattuu nukahtamaan).

NAPEROLLE tosiaan onnittelut plussasta! ++ :)

TAAPEROIMETTÄJÄT: kysyn vielä uudelleen, että milloin on vieroitettu yötissistä, montako kertaa päivässä imetätte, oletteko ensin vähentäneet päiväimetyksiä ja sitten yöimetyksiä vai toisinpäin? Tällaisia kyselee utelias :D

LYCKA teretulemast tänne taaperopuolelle ja onnea Höpikselle 1-vuotisetapin saavuttamisesta! :)

BURDE, taidat olla jo ihan lähtövalmiina...? Tää lähettäis oikein ison kasan sellaisia sopivan napakoita suppareita, jotta Vilhami älyäis jättää hyvästit yksiölleen ja saapua maailmaan tapaamaan vanhempiaan ja siskoaan!

S on ihan mielissään noista kurakeleistä. Siitä on tosi kiva läträtä lammikoissa :) Voi kun olis oma piha, niin olispa mukava päästää S vaikka moneksi tunniksi läträilemään sinne. Oon vähän laiska äiti enkä jaksa kovin kauaa tyhjässä puistossa katsella, kun poika mönkii ja tonkii. Missä kaikki kotiäidit on lapsineen!?! Ei ainakaan meillä päin oo näkynyt puistoissa :/ Olis kiva kun olis itsellekin juttuseuraa.

Mutjoo, pitää mennä siistimään paikkoja nyt kun poitsu vielä torkkuu.

Han ja S 1v1kk+++

Vierailija
9/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä kädellä kirjoittelen pikaisesti...

jepsis, treffataan vaan varttia vaille siinä kaupalla! oon unohtanut vastata.

osse, kyllähän minäkin suutun idalle ja usein, mut osaan jotenkuten hillitä itseäni ja jos oikein ketuttaa niin lasken sata kertaa kymmeneen toisessa huoneessa ja se toimii ;)

voi vitsit mä oon ihan sekaisin kellojen siirrosta, tälläinen välikommentti vaan :D

jepsis, mäkin oon kovasti pähkäillyt mitä tuolla plikalle pukee ulos. viikonloppuna laitoin toppahousut ja välikausitakin ja tänään päädyin laittamaan päiväkodille vielä toppahaalarin. en meinaa tiennyt onko siellä pihassa lunta vai ei ja ajattelin et ida nukkuu kuitenkin ulkonakin päikyt. ehdottomasti huomenna laitan jo välikausihaalarin ilman mitään villahaalareita kun olihan tuolla neidillä vähän kuuma tänään vaikka unta riittikin 4 ;) kurikset tulee kuitenkin vielä siihen päälle niin nekin suojaa tuulelta ainakin alaosaa. neuletakin ehkä laitan varuiksi vielä ;)

mitäs muuta... hmmm...

ida herää yleensä höpötellen hyväntuulisena. jos joskus sattuu kiukuten herätä niin se on sitten aivan liian aikaisin ja haen idan sängystä vasta kun se lopettaa kitinän ja aloittaa iloisen höpinän.

han, ida sai tissiä 1v2kk ikäiseksi ja se oli ihan hyvä ikä lopettaa. olihan meillä aika tuskaa ne vähentämiset mut loppujen lopuksi ihan hyvin meni. yöimetys loppui meillä 9kk iässä ja kyllähän sitä suositellaan ettei taapero söisi yöllä ihan niiden happohyökkäysten takia. kannattaa ainakin ensin tehdä niistä imetyksistä säännöllisiä eikä mitään vartin välein tankkauksia ;)

lycka, meille sanottiin 1v neuvolassa että kaikkea saa jo syödä, ei niin mitään rajoituksia.

meillä isäntä sanoi joskus aikoinaan et max yksi lapsi, jos sitäkään. nyt meidän isäntä haluaa ainakin 5 lasta ;) hitto kun niitä ei niin vain tehdä :)

no joo, nyt menen lukemaan idalle kirjaa. kyllä neiti on 4h päikkyjen jälkeen niin hyvällä tuulella että. ihme ja kumma siellä se neiti possotti unta palloon vaikka ainakin 10 lasta rääkyi vieressä pihaleikeissä :)

joo nyt me lähdetään uudessa kaupassa käymään...

Vierailija
10/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset meiltä ;)

Mahatautia on sitten ollut meilläkin... typy on oksentanut ja ripuloinut perjantaista asti!! Nyt oli eka yöettei oksua tullut.. eikä ole vielä tälle päivälle tehnyt mitään.. paitsi pissannut :)

Onnittelut tasapuolisesti kaikille plussanneille!!

Mulla pahoinvointi nostaa päätään... Että lisää uutisia!! Meillekkin tulee Jouluvauva :D La olis 10.12! En kyllä vielä usko todeksi.. kai se tietty pakko on kun on huono olo ja ramppaan pissillä jatkuvasti ym ym.. kaikki oireet löytyy!

Noitten tuplien hommaamista minäkin mietin.. ehken kuitenkaa osta vaunuja vaan enempi sellaset matkis tyyppiset.. emmalla ja carenalla oli ihan kivan näköisiä!! Mitään hirmu kalliista en ajatellu hommata..

Ja niin.. Mies kävi viimeviikolla Tampereella työhaastatteluissa ja molempiin paikkoihin pääsis!! No toisen valitsi ja työt alkaa sitten vapun jälkeen 5.5!!!

Hui.. Muutto tulossa ja asunto olis hakusessa! Kertokaas mistä kannattaa vuokra-asuntoa Tampereen seudulta hakea?? Ollaan hakemuksia laitettu jo aika moneen paikkaan.. mutta kakki vinkit otetaan mieluusti vastaan! Rima ei nyt asunnon suhteen ole kovin korkealla.. kunhan on perus siisti ja mahduttais nyt alkuun siihen!

Mulle voi vaikka laittaa mailia miamis@suomi24.fi jos noista asunnoista olis jollain kerrottavaa :D

Palaillaan.. nyt alotteleen siivousta!

Niamey, Aino 1v 7,5kk ja pikkunen.

Vierailija
11/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos Burde on päässyt tositoimiin? Olispa hauskaa jos tulis aprillivauva =D

Meiltä muuten löytyy myös tuttiritarifani¿ Aksu leikkii välillä itekin tuttiritaria laittaen kaks tuttia suuhun ja sanoo olevansa ¿tuttititali¿. Ja äiti on tietysti Rusinante¿

Vatsatautisille jaksamisia!!! Tosi kurja tauti =/

Heräämisestä, Aksu herää välillä itkun kanssa ja välillä tosi hyväntuulisena. Tosi paljon vaihtelee.

Lyckalle ja höpikselle tervetuloa taaperopuolelle =) Kyllä mä aloin ainakin aikalailla 1v täyttämisen jälkeen antaa ihan samoja ruokia kuin itekin syödään. Pinniksestä Aksu siirtyi lastensänkyyn 1v4kk iässä eikä oo tippunut kun pari kertaa ja pudotus ei oo korkee onneks.

Niameyllekin paljon onnea plussasta!!! Ja tervetuloa Mansesterin suuntaan =)

Mä istun koululla ja pitäis jotain tehtäviä tai opinnäytetyötä saada tehtyä¿ olis neljään asti aikaa kun en viitsi välillä mennä tässä kotiin. Neljältä alkaa seuraavat tunnit ja kotona meillä on joku ukko tekemässä vessaremppaa¿

Oon ihan väsy kun unet on jäänyt tosi vähiin viime aikoina. Viime yönä miehellekin tiuskin oikein urakalla kun katseli telkkaa sängyssä pitkälle yöhön ja mä jossain vaiheessa heräsin siihen. Lähti sitten sohvalle nukkumaan¿ no, tiedän ainakin saavani nukkua lauantai ja sunnuntai-aamuina kun oon yövuoroissa =D

Pikku-milli & Aksu 1v11kk (tässä kuussa 2v!!!)

Vierailija
12/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan silläkin uhalla etten ehdi siivoamaan ja tekee ruokaa kun Eve nukkuu. :)

Amylle paranemisia! Toivottavasti Emmi selviää ilman tautia!

Meille miehelle oli toissa yönä ja eilen jotain mahataudin tapaista ja Evellä on toista päivää kakka ihan löysänä.. :(

Meillä nyt ei ole muuta erikoista menoa kuin 12.pvä mennään Vantaalle leffaan kun Eve menee kummeille hoitoon. Muuten meille sopii nähdä millon vaan!

Harmi ettet saanu työpaikkaa! Jokos Emmillä on ollu 1,5v neuvola?

*Välikommentti, Eve yrittää nukahtaa parvekkeella parhaillaan, kissa on kans siellä ja äsken vaunuista kuului " hauva" :)

Yökylä G: Eve ei oo ollu vielä kertaakaan koko yötä kylässä. Mutta muutaman kerran niin että oon nukuttanu sen ja sit lähteny käy esim. baarissa tai kaupungilla. Mummot ja ukki tai miehen veli on sit vahtinu neidin unta. Mut kesällä viimestään haluan lähteä edes yhdeksi yöksi johonkin, pienelle " häämatkalle" edes. :)

Onnittelut AinoAuroralle, Naperolle ja Niameylle plussista! :)

Heräämis G: Mä oon päätelly niin et jos Eve herää itkien, ei oo vielä valmis heräämään. Otan silloin viereen, ja vaikkei nukkuisikaan enää, lepää siinä hetken ja iloinen juttelu alkaakin sitten unien/lepäilyn jälkeen. Aika harvoin kyllä herää itkemään.

Tonskailu G: Meillä alkaa todennäköisesti tonskailu toukokuun lopussa. Tai sit kesäkuussa, sais juhlia häät rauhassa.

Eilen oli tosiaan Wurthin työhaastattelu, oli ainakin uusi kokemus. Meitä oli kuusi ja siinä kaikkien kuullen puhuttiin koulutukset, työkokemukset, perhesuhteet, vanhempien ja kumppanien ammatit, miksi juuri minut pitäisi valita ym.. Samalla piti täyttää nelisivuinen hakemus, jossa kyseltiin samat asiat, ja vielä montako kertaa on ollut poissa töistä viimeisen 2v aikan oman tai lapsen sairauden takia, auton merkki ja malli, piti piirtää omenapuu yms.. Sit oli vielä " väittely" annetuista aiheista.. Tuolla meni 1,5h..

Luulen vähän etten saa paikkaa, mut onneksi on tänään Puuhamaan 5min kestävä haastattelu. :)

Käytiin lauantaina ostamassa Carenan Sprint rattaat. Eivät ehkä mitkään huiput, mut paremmat kuin Emma-yhdistelmät. Niitä ei ollu yhtään hyvä käyttää niin et Eve istuis kasvot eteenpäin.

Nyt se istuu niin nätisti rattaissa, ja nää on sentään punaiset. ;)

Nyt pitää alkaa tekee jotain hyödyllistä, ensin pitää ottaa kuva itestä Puuhamaata varten..

Ai niin, sain eilen sentään piirrettyä kaavat hääpuvun yläosaan, nyt odotellaan kiristyskorsettia. :)

Bejpi ja Eveliina 1v 3kk

Vierailija
13/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi onnittelut Niameyn perheelle monestakin syystä: pikkutonttuvauvasta, tulevasta muutosta ja uudesta työpaikasta!

Meillä quu herää yleensä aina vinkaisemalla jotenkin vähän ja sit rientää jo ovelle hakkaamaan sitä nyrkeillä. On niin hellyttävä, kun se huutelee anovasti, että " Äiti, avaa ovi!" . Pakkohan se on sit heti hakea peuhaamaan meidän sänkyyn ja pomppimaan meidän päälle, vaikka kuinka väsyttäis. :)

Vai on Queenin mies kääntänyt kelkkansa lapsiluvun suhteen. Hämmentävää! :) Me aluksi toivottiin molemmat kolmea lasta, mutta nyt mies on toistaiseksi sitä mieltä, että jos vaan tämä toinen saadaan turvallisesti syliimme, niin se riittää. Hän ei jaksa enää sitä ahdistusta ja pelkoa, mikä lastenhankkimiseen on valitettavasti meillä liittynyt, vaikka kyseessä pitäisi olla niin ihana ja luonnollinen tapahtuma. En voi kyllä miestä tosta syyttää, ymmärrän hyvin noi ajatukset. Mutta silti taidan edelleen elätellä toiveita, että josko meitä vielä hamassa tulevaisuudessa olis 5. Adoptiovaihtoehtoakaan ei olla suljettu missään vaiheessa pois. Mä oon sellainen haikeilija, että en varmaan raaski myydä mitän poikein vanhoja vaatteita pois edes sitten, kun ne menee armeijaan. :)

Pakko vielä hehkuttaa, että mulla oli eilen ihan oikea VAPAA PÄIVÄ! Kävin aamulla kampaajalla ja kangaskaupassa ja sit lähdin vielä keskustaan kahvittelemaan yhden kaverin kanssa ja sit shoppailin itsekseni. Tosin en millään keksinyt mitään shoppailtavaa, vaikka kerrankin pääsin ihan vapaasti kiertelemään, ja sit päädyin tietty vaan ostamaan quulle uudet Barbapapa aterimet ja lautasen. :) Olin jo etukäteen päättänyt, että meen oikein rauhassa itsekseni syömään, mutta nälkäkään ei millään meinannut tulla, kun tiesin koko ajan, että oon kuitenkin menossa syömään. :) Mutta oli kyllä ihana päivä!

Jaahas, lounastauko!

-Q-

Vierailija
14/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi on taas onnellisesti päikyillä eli on aikaa hiukan kirjoitella.

Helmi herää yleensä itkulla. Tai jonkinlaiseen ääntelyyn ainakin. Ei ole aina ihan itkua. Aamuisin yleensä haen tytön meidän sänkyyn, jossa jatkaa uniaan tai sitten ei :) Päiväunilta herätessä Helmi tarvii hiukan sylittelyä, mutta sen jälkeen mennäänkin sitten ihan normisti. Lyckalle sen verran tästä asiasta, että enpä usko että on mitään väliä herääkö lapsi itkuun vai ei. Tietty jos joka aamuu ihan lohduttomaan itkuun herää, mutta enpä tiedä...

Pinniksessä Helmi aiankin vielä nukkuu, enkä oo kyllä hetkeen ajatellut häntä normisänkyyn siirtää. Meillä on helmin huoneessa sellainen alkovi, jossa 120cm levyinen sänky kiinteänä. Sinne ajattelin helmin jossain vaiheessa heivata. Siihen saa verhot ja kaikki :)

Eiköhän yli 1-vuotiaat saa syödä mitä vaan. Meillä ei ainakaan ole vältetty mitään ruokalajia.

Helmi on oppinut nyt vasta täällä uudessa kodissa kävelemään ulkona kunnolla. Eli nyt pysyy suurimman osan ajasta ihan pystyssä. Kaatuu kyllä aina välillä ja sit alkaakin huuto ja jalkojen heiluttelu, että äiti nyt äkkiä nostamaan pystyyn. Tai jos oon jossain kauempana, niin konttaa esim. taaperokärryn luo ja nousee sitä vasten. Mites muuten muilla toi nousu sujuu ulkona ? Ja kauankohan tuota pystyynnostopalvelua pitää jatkaa?

Jeps, mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Niin ja Niameylle paljon onnea!!!!

Jepsis ja Helmi 1v5kk zzzzz

Vierailija
15/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taisi tätä joku muukin jo joskus aikaisemmin kysellä.

Eli meidän ei ole tarttenut nostella quuta ulkona pystyyn sen jälkeen, kun poika ekat askeleensa otti. Jotenkin se heti vaan oppi nousemaan takas omille jaloilleen kyykyn tai karhukävelyasennon kautta. Niin otti ekat askeleensakin, eli ei siis lähtenyt kävelemään mistään tuesta vaan keskeltä lattiaa. Mutta silloinhan oli täysi kesä, joten ei mitään toppapukuja ja isoja kenkiä hankaloittamassa nousua. Ja sit kun haalarit tuli kuvioihin mukaan, oli jo niin tottunut kävelijä ja pystyyn punkija, että en olisi kyllä nostanutkaan, vaikka olisi palvelua pyytänyt. :)

Joten eiköhän kaikki enskataaperoiset opi nousemaan pihallakin pystyyn, kunhan näistä toppispuvuista lopullisesti päästään. Nyt näyttää jo lupaavalta. :)

-Q-

Vierailija
16/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun sain heipat kirjoitettua niin tyttö heräsi kesken päikäreiden huutamaan äitiä, kävin nukuttamassa ja ehdin taas just istua kun kuului uusi huuto..ääh, no jospa nyt ehtisi kirjoittaa:)

Niameylle onnittelut vauvauutisten johdosta:)

Hanin taaperoimetysjuttuun pitikin jo aiemmin vastata, mä jätin ensin n.vuoden iässä yöimetykset pois, ensin kokeilin yön aikana kerran pari tytön herätessä imetyksen sijasta tassutella ja silitellä ja kun se onnistui niin jätin sitten muutaman yön jälkeen kokonaan ne yöimetykset ja aloin päivälläkin hyvin pian sen jälkeen imettämään vain kolme kertaa, aamulla,ennen päikkyjä ja illalla ennen nukahtamista, niistä jäi sitten aamuimetys ekaksi pois ihan vaan siksi että tyttö alkoi vaatimaan aamutissiään aina vain aikaisemmin, lopulta heräsi jo neljältä tissittelemään, sitten jätkettiin pitkään kahdella imetyksellä kunnes nyt raskautumisen jälkeen jätin eka päivätissin ja tämän kuun alussa lopulta myös iltatissin pois ja tosi hyvin meni ilman kiukkuja, mä kyllä tykkäsin imettää taaperoa ja varmasti olisin imettänyt vieläkin ilman raskautta:)

Kivalta kuulosti Quun vapaapäivä:)

Näillä keleillä on kyllä munkin mielestä vähän hankala pukea lasta, eilen tyttö oli iltapäivällä ulkona vielä toppiksessa, alla vaan sukkikset ja ohut paita mutta oli ihan hiessä, tänään aamulla taas kun oli viileämpää vielä niin samat vaatetus oli sopiva, mä en oo vieläkään ostanut tytölle välikausihaalaria ja eilen huomasinkin että viime syksyinen lassien tuulipuku mahtuu vieläkin, ostin siihen sitten vaan lisäksi kurikset ja koitetaan nyt ainakin josko pärjättäis niillä tämä kevät. Tänään iltapäivällä ajattelinkin laittaa vaan ton tuulipuvun kuriksineen ja alle collegepuvun kun on noin lämmintä ja aurinkoista.

Lähdetään ensin kolmeksi muskariin ja jäädään sitten siitä pihalle ruoka-aikaan asti kuralätäköitä tonkimaan:)

Queen, tyttö 1v7kk ja veikka rv 25+5

Vierailija
17/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Queen, että noinkin voi käydä ton lapsilukuhomman kanssa. Meillä kanssa se tilanne, että mies on alusta asti ollut sitä mieltä, että kaksi lasta on hyvä määrä. Mä taas toivoisin kolmea lasta. Nyt oon kuitenkin alkanut miettimään, että kahden lapsen kanssa olis paljon helpompaa ja ei tarviis olla niin isoo asuntookaan. Kumminkin, jos mies nyt sanois, että haluu kolme lasta, varmaan suostuisin. En aijo silti sille kertoa, että kaksi lasta tuntuu nyt sopivalta, kun haluan säilyttää sen mahdollisuuden vielä.

Me ostettiin anopin kanssa puokkiin Jonskulle eilen synttärilahjalsi pyörä (synttärit 21. päivä). Se on ihan pollee, kun ollaan sisällä vähän työnnelty sitä. Se on sellanen, jossa apupyörät ja sellanen työntökeppi. Ei tosin taida vielä vähään aikaan osata polkea.

Ja sit on pakko rientää. Jäi ihan omanapaiseksi tää.

pesukarhu, Jonsku 1v1kk (tässä kuussa mun vauva on jo 2-v), Kirppu 18+5

Vierailija
18/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Jonsku tietty 1v11kk ;)

Vierailija
19/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset onnitteluista!

Meillä on nyt sit asuntoki.. Varmaa 10 hakemusta mies laitto ja yhdestä paikasta soitti vartin päästä ku oli hakemuksen laittanu!

Eli Lempäälään kuljuun muutetaan vappuna!

78 neliöö kahdessa tasossa, makkarit ja kylppäri/sauna ylhäällä. alhaalla sit keittiö, olohuone ja wc. ylhäällä parveke, alhaalla terassi. Vuokra suurinpiirtein sama ku tässä meillä nyt eli aika paljon!

Asunto on kävelymatkan päässä ideaparkista että ei mulla heti aika tule pitkäksi ja kun uimahallikin sihen tulee niin sattui aika nappiin tuo paikka!!

Asuikos joku tuolla suunnalla??

Palaillaan...

Vierailija
20/72 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti muutama rivi kun O vielä nukkuu.

Onnittelut Niamey plussasta!=)

Burde, suppareita olan takaa sinne, jotta saatais jo pikkuinen maailmaan. Täällä jännätään mukana täysillä!!:)

G: Meillä herätään juttelemaan ja nauramaan, yksin voi aamulla höpistä tunninkin jos ei heti jakseta hakea pois. Jos herää itkuun, niin sit jäänyt unet kesken.

TonskaG: Katsotaan, katsotaan... Alle 2vee ikäeroon en uskalla lähteä, mutta kohta alkasi olla jo päätöksien aika;) Ei, kyllä se ihan tosissaan on mietinnän alla kunhan ajankohdan päätän milloin uskaltaa tosissaan hommiin ryhtyä. Mies jo kovin painostaa..

Oli niin paljon kaikkea rustailtu, etten ehdi kommentoimaan. Tänään kävi ikävä juttu, kun silmiä ei mulla ole selässä;) O oli ottanut tiskikaapista konetiskiainetabletin, purrut sen rikki ja koko suu ja suupielet oli jauhetta täynnä. Pesin suun ja kaivoin mömmöt ulos, varmistin vielä myrkytyskeskuksesta onko vaaraa, mut no panic, on sen verran vähän syövyttävää ainetta! Loppu hyvin kaikki hyvin:))

Laitan muutaman uudemman kuvan, parissa kuvassa O on Mykiksen S:n kanssa leikkimässä. Edelleenkään ei kauheasti hiuksia, miten Iisa teillä päin, joko tytöllä kasvaa hiukset?? Vai ollaanko ainoat almost kaljut;)

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsu/?action=view&c…

Heippodei,

Aurora & O 13,5kk