**SyysSissien alkuviikko ma-ti**
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12780616&p=1&tmo…
Tässä viikonlopun keskustelut
Kommentit (28)
Dumlea en kyllä valitettavasti uskalla lähteä neuvomaan ulkona nukuttamisen kanssa. Onhan siellä kyllä nyt aika lämmin sää, että sen puolesta saattais uskaltaa.
Juhon mamma oli eilen illalla kiirehtimässä Täydellisten naisten pariin. Koukussa olen minäkin, myönnetään. Eilinen jakso on tallennettuna, jos vaikka kohta menis katsomaan. Suosikkeja on myös Harvoin tarjolla, josta valitettavasti tuli eilen jo viimeinen jakso.
Kirahviinalle kiitos kosteuspyyhe vinkistä. Yritän vähentää noita vesipesuja, jos vaikka auttais. Alkaa neidillä olla jalatkin jo korppu-kuivat, kun väistämättä kastuvat pyllyä pestessä. Tänäänkin on jo kolme kakkavaippaa vaihdettu...
Umalla taitaa olla sama Prisman välikausihaalari kiikarissa, minkä kävin jo Jennille ostamassa. Sellainen Ciraf -merkkinen hinnaltaan 25 eur. Eilen oli toista kertaa tytöllä päällä ja ihan tyytyväisiä ollaan. Hyvänä ominaisuutena pidän sitä, että hupun saa irrotettua. Alkaa olla vähän liikaa päähineitä näin lämpimällä säällä, jos pipon lisäksi pitää vielä huppua.
Alli esittelee kuvassa hienoa kurkkaustyyliä. Meillä tämä " jousipyssyasento" on myös usein käytössä. Varsinkin hoitopöydällä sitä on mukava esitellä. Laita siinä sitten vaippaa... Välillä täytyykin jo hoitaa vaipan vaihto lattialla. Kohta taitaa hoitopöydän käyttö olla ohi.
Adoralla on varsin komeat 6 kk mitat! Hienosti kasvaa pulauttelusta ja vatsaongelmista huolimatta! Jenni oli 6 kk neuvolassa 8 kg ja 68 cm, joten höyhensarjassa ollaan Adoraan verrattuna.
Eipä kai sen kummempia kuulumisia tänä aamuna. Suunnitelmissa olis käydä ostamassa muutama isompi body H&M:ltä, jos neiti vaan suostuisi shoppailemaan. Ei oikein viihdy kaupassa vaunuissa, joten meillä nämä kaupassa käynnit hoidetaan vauhdilla, muuten saan kärrätä kotiin kirkuvan lapsen...
Nauttikaa auringosta! Kannattaa tosin ihastella aurinkoa vaikka ulkona, että ei iske ahdistus likaisista ikkunoista. Meillä on lasit ihan kamalassa kunnossa... =)
Pikaisesti vaan, että mulle lääkäri sanoi, että kuumeista lasta ei saisi nukuttaa ulkona; tosin mikä on sitten kuumeen raja? Jossain sanotaan, että vasta 38,5 astetta (jolloin vasta sitten pitäisi ruveta alentamaan kuumetta...). Ja tosiaan, nyt on kyllä ulkonakin aika lämmintä...voisko neuvolasta kysyä asiaa?
Olen ollut taas palstahiljainen. Viime viikkoon asti sairasteltiin ja nyt näkyy jo valoa tunnelin päässä :-) Lukaksella oli toinen ab-kuuri putkeen korvatulehdukseen ja nyt sitten odotan, että iskeekö vielä joku räkätauti tänä keväänä ja meneekö korviin. Syömiset helpottuivat kummasti, kun poika terveenä. Ylihuomenna on se kasvukontrolli; katsotaan nyt, onko poika kasvanut ja minkä verran. Kovinhan tuo on pieni muihin verrattuna...
Mulla oli mieli varsin maassa sairastelujen aikana ja samaan aikaan stressi Lukaksen kasvusta & syömisistä. Säiden lämmettyä ja auringon paistaessa mielikin on kummasti virkistynyt. Että eiköhän se tästä :-) Haluaisin pakata jo kaikki talvikamineet varastoon, mutta en tiedä, viitsiikö vielä, kun loppuviikoksi lupasivat taas viilenevää. Tämä välikausi on kyllä tosi vaikeeta, kun aamulla on kuitenkin aika vilakkaa ja iltapäivällä jo tosi lämmintä. Lukaskin on aika hikilinko (pienestä koosta huolimatta), joten tosi vaikeaa laittaa ulos vaunuihin sopivasti päälle.
Mut nyt täytyy mennä,
-Ultsi kera Lukaksen-
Ei kannata olla paljoa koneella näiden kipeiden hartioiden kanssa.Eilen olin lääkärissä ja sain tulehduskipulääkettä ja burana reseptin sekä vähän jumppaohjeita.
Aada vielä nuhassa mutta ei enään kuumeessa.Hammastuntuu nyt olevan hieman puhjennut liekö nää kaikki syynä kun yöt niiin risaisia:/
Dumle:Minä olen laittanut aina kuumeisen lapsen ulos nukkumaan ja siellä on kaikki nukkuneet tosi hyvin.Nyt on ainakin tosi lämmintä että ei sen puolesta pitäisi olla ongelmaa.Toivottavasti pieni Menni pian paranee.
En nyt käynyt sen kummemmin pinoa lukemassa joten tällä(kin)kertaa kommentoinnit sikseen.
Meillä muuten krookukset on kukassa pihalla.Näyttää niin keväiseltä:)
Aada 0609 http://www.aijaa.com/v.php?i=1851171.jpg
p.s Haikarapolska.kiitos kuvista:)
Ollaan nyt nukuttu kuitenkin varmuuden vuoksi sisällä, siis molemmat :) Menni on niin horkassa koko ajan että ei nuku kunnolla, joten sylissä nukkuminen onnistuu parhaiten. Meillä ei oikein saa mihinkään sisällekkään vaunuihin nukkumaan, yritin mutta ei nuku niin.
39 oli kuumetta kun viimeks mittasin ja laitoinkin samantien supon.
Minja on tämän päivän isomummollaan eli minun mummon luona kylässä - mikä helpotus! Mies hakee sen sitten kun kotiutuu koulusta.
Kämppä on kyllä kuin hävityksen jäljiltä - Menni on roikkunut koko päivän sylissä, yllätys. No en stressaa kuitenkaan tälläisinä hetkinä :D Toivottavasti pääsen tänään taas Elixiaan, saa nollattua päätä ja jaksaa taas huomisen kanniskella.
Dumle ja pipi Menni
Ihan ensin, missä on haikarapolska? Vai onko multa vain mennyt sun kirjoitukset ohi, sekään ei mikään ihme tietysti olisi.. 8)
Eli siis imetys sillä tavalla loppui kuin seinään että parina iltana olin antanut korviketta lisäksi koska rinnan jälkeen poika jäi nälkäiseksi ja niinpä sitten alle viikossa poika vierotti itsensä kokonaan rinnasta. Tuntui todella pahalta mutta nyt jo ajattelen asian niin että pääasia on että poika saa tarpeeksi ruokaa. Vieläpä kun poika korvikkeen annon jälkeen selvästi rauhoittui eikä ollut vatsavaivainen (pulauttelu vähentyi) itsestä se tuntui hyvältä sitten. Ja sitten noiden allergioiden vuoksi on nyt " helpompi" jäljittää mikä ellergisoi ja mikä ei. Ja olen Peikkoäetin kanssa ihan samaa mieltä että on epäreilua että tälläiset asiat perityvät. Mutta se on vain elämää, ei auta muu kuin luovia. Ja olla siitä tyytyväinen että edes yksi meidän lapsista ei ole allerginen. Tsemppiä myös teille!! Ja muuten Peikkoäet, tuleeko bataatti-porkkana sosekeittoon muuta kuin bataattia ja porkkanaa?
Ultsille piti vielä sanoa, että älä suotta murehdi! Tietysti on hyvä että lääkärit tutkii ja seuraa mutta kukin menee omilla käyrillään! Olen jäävi puhumaan asiasta sikäli että omat lapseni on ollut toinen ääripää koossa mutta yhdellä hyvällä ystävälläni oli poika joka oli tosi pieni kokoinen. Söi kuin lintu ja kasvoi omia käyriään. Hampaatkin tuli reilu vuoden iässä. Mutta nyt poika on reilu 4vuotta ja ihan hyvän kokoinen on. Hieman sirompi rakenteinen mutta koko ajan kasvanut omia käyriään ja kuitenkin siis kasvanut! Tsemmpiä teille!
Paranemisia myös Mennille ja Eetulle ja muille potilaille. Josta tulikin mieleeni että VM, meidän pojilla on tasan 1kk ikäeroa. Kahdeksannen päivän lapsia molemmat!
Taas mentävä on,
Fiia
Hilja neidin mitat 72,5 senttiä ja 8580 g. Painoa oli nyt tullut kuukaudessa huimat 110 grammaa. Liikkelle lähtemisen huomaa, tyttö on ollut iltaisin selvästi nälkäinen joten lisäsin päivään tänään toisen soseannoksen ja tyytyväisenä ainakin nukahti puoli kahdeksalta. Illalla maistui myös hiukan puuroa kun hain kaupasta sitä Muksun banaanipuuroa- kronkeli näköjään tuo meidän ipana.
Painokontrolliin ei tarvitse mennä kun ei tyttö nälkiintyneeltä näytä, pituuspainosuhdekäyrillä on jossain yli -10 kun on kerran tuollainen hujoppi. Pihassa on 9 kk ikäinen poika joka on samankokoinen ja -painoinen :)
Terkkari tuumi että on toinen lapsi jolla hän on nähnyt vauvaikäisenä vyötärön, se ensimmäinen on kuulemma jo kouluikäinen.
Sellainen päivä täällä, esikoinen oli tässä iässä tismalleen saman pituinen ja painoi noin 300 grammaa enempi eli aika standardityötä edelleen.
Viime yönä kitisi ja vikisi, halusi viereen ja viuhtoi käsillä ja jaloilla minkä ehti- ei sit paljon nukuttu. Mahavaivoja, äiti otti illalla yskänlääkettä mikä kaiketi tuon aiheutti. Nyt voin siis päättää miten haluan valvoa yöni, yskien kun en ota lääkettä vai tytön kanssa jos sitä otan, hih! Tänään ei sitten lääkettä mene, toivottavasti tämä olisi jo pois menossa. Miehen ja esikoisen mielestä on kiva kun äidillä ei ääni oikein pelaa..
Nyt tulivat suihkusta joten iltapalan laittoon ja nukkumaan!
Terkkuja aurinkoisesta Espoosta kaikille! (tai siis ei tähän aikaan enää mikää paista mutta päivällä jep jep!)
T: Typykkä ja Hilja pikkarainen
Muutton keskella mekin ollaan. Tavarat saapuivat 1200km paasta avonaisella kuormaautolla ja tietenkin satoi. Aika marat ja likaiset, nojatuolit rikki ja oljyssa, sangysta ja jaakaapista puuttuvat jalat yms. Asunnossa loppui lammityskausi, sisalla vaan 18-19c, kylma ja kostea... HUhhh, mutta kiva olla kuitenkin taalla.
Ukko nukku todella huonosti edelleen, koliikki vauva... Mietin jo etta olisko hanellakin maitoallergia, mutta miten tata taalla selvitettaan? Ehka sitten Suomessa kesalla. Piereskelee, vihertava kakkaa ja itkuinen kun mika. Paivisin heikotta kunnolla, valvominen ei ole kylla terveellista. Jaksuja kaikille valvojille ja sairastuville parantumista.
Kuvakin 6kk ikaisesta ukosta http://www.aijaa.com/v.php?i=1855315.jpg
jos on yli 38. voitko laittaa tuulikaappiin tms. minä aina huijaan vaunuihin ja eteiseen kipeänä. on vähän viileämpi siinä.
terv huijariäiti