Ensimmäistä odottavia, LA syys-loka-marraskuu ?
Tuli mieleeni ,että olisko ihan hullua aloittaa tällänen ketju ? Meitä lokakuisia on niin hurja määrä, etten meinaa millään yhdistää henkilöitä ja jaksaa " tutustua " kaikkiin :) Jutut menee helposti omanapajutuiksi ( joka siis sinänsä ei ole paha :) Ja ensikoissa on taas porukkaa niin eri " aikaisina" .
Eli itse olen 22-vuotias, esikkoa odotan, LA 14.10. Eka ultra käyty ja 7.4 np-ultra.
M+ Napsu 11+ 5
Kommentit (40)
Minäkin ilmottaudun mukaan! Pikku hiljaa alkaa jo itsekin uskomaan, että tuolla sisällä oikeasti joku kasvaa... Maanantaina oli eka ultra, sen mukaan lasketuksi ajaksi tuli 13.10. Oli se vaan aika jännää nähdä pikkukaveri siellä vilkuttelemassa.. Ensimmäistä tosiaan odotellaan...
Eilen kerrottiin tuleville isovanhemmille ja töissäkin on jo tietoon tullut. (arvailuja ollut ilmeisesti jo pidemmän aikaa, kiitos alkuajan jatkuvan pahoinvoinnin..) nyt alkaa hieman jo helpottamaan. Välillä tulee vielä " yökötyskohtauksia" , mutta ei sentään ihan jatkuvasti huono olo.. Jaksaa taas lenkillä käydä ja keskittyä vähän muuhunkin kun oksennuksen pidättämiseen... :P
Eka kerta kun tänne / minnekään kirjoitan. Mutta mukavahan se olisi jakaa vähän kokemuksia, omassa lähipiirissä kun ei ole yhtään raskaana olevaa / lähiaikoina synnyttänyttä... Ja ei ihan hirveästi viitsi omia kavereita " rasittaa" vauvajutuilla, kiinnostusta kun ei välttämättä ihan hirveesti löydy... :D
Vielä vähän itsestä, ikää 24,miehellä 25 ja keski-suomessa asustellaan..
Kivaa kun porukka lisääntyy, pidetään vaan keskustelua aktiivisena niin ei pudota :) Saa tänne kirjotella vaikka mitä hömppää....
Tällä hetkellä olen pääkaupunkiseudulla kaverin luona yökylässä, jännitti etukäteen miten oksut tulee,mutta kaikki on mennyt vallan mainiosti ! Aamupalakin maistui :) Tänään menen kamppiin katsomaan sitä Mamabel-liikettä, netistä kattelin että siellähän on vaikka mitä ihanaa ! Toivottavasti ei tuu osteltua liikaa, lähden oman äitini kanssa tallinnaan viikon päästä niin sieltä saa mamivaatteita varmaan aika paljon halvemmalla.
Oletteko kertoneet töissä ? / Onko huomattu ?
Aurinkoista lauantaita !!
Tänään oli eka ultra ja elettiin ajatuksissa 12.raskausviikkoa. Takapakkia tuli kaksi viikkoa eli viikot onkin 9+3 eli laskettu aika on 7.11. Ja selvisi, että siellä on kaksoset! Sitä tietoa on täällä sulateltu, toki iloisissa tunnelmissa. Onko muita kaksosten odottajia?
Varmaan aika ihana fiilis , kaikki kunnossa ja vielä kaksin kappalein !
Itse kävin tänään np-ultrassa ja niskapussiturvotus oli 1,6 eli kuulemma aivan normaali. Täti sanoi että täällä on kaikki niin täydellisen hyvin kun vaan voi olla, helpotti aika paljon :) Siellä se hypisteli sormiaan ja potki jalkojaan :)
Missäs kaikki meidän muut mamit on ??
Kiitos paljon! Olo on kyllä hieno, vaikka tiedän, että rankkaa varmasti tulee olemaan. Itse olen kasvanut aika " yksin" perheessäni, kun ikäerot toisiin sisaruksiin on olleet niin isot, niin kyllä kieltämättä kivalta tuntuu, jos saavat toisistaan kaverit.
Ja onnea sinullekin SadeOrkidea! Että oli kaikki hyvin. Yritetään nauttia tästä ajasta!
...täällä ollaan mekin! =) " Mokkulan" la on 2.9. ja äiti on 24-vuotias, ensimmäistään innoissaan, iloissaan ja ihmeissään odottava. Mukavaa, että tällainenkin pino täältä löytyi.
Olin todella pahoinvoiva viikolle 17 saakka, tiputuksessakin olin kun ei mikään pysynyt sisällä ja kuivuin. Mutta huomenna alkaa jo rv 19 ja nyt on olo ollut mainio. Vatsa pullahti aika yhtäkkiä ja nyt se on mielestäni jo selkeä vauvamasu:) Liikkeetkin tuntuvat satunnaisesti.
Teille, jotka alkupahoinvointien ym. kourissa olette: jaksamista, ja uskokaa, kyllä se helpottaa! (Mäkin olin jo ehtinyt vannoa, että tämä saa jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi...)
t: aidae ja mokkula rv 19 (huomenna)
Heippa vaan kaikille!
Tulenpa minäkin tänne muiden mammojen joukkoon. Meillä nyt menossa rv 17 ( LA 21.9) ja kyllä, ensimmäistä täälläkin odotellaan. Minulla on ilmeisesti käynyt hyvä tuuri, koska väsymys alkuraskauden aikana oli ainoa vaiva josta kärsin. Nyt sekin on jo helpottanut ja olo on ihan päinvastainen-super-energinen! Kovasti on täälläkin kasvavaa massua on kokeiltu ja ensimmäisiä potkuja odoteltu mutta ainakin toistaiseksi hiljaista on ;) Töissä jaksaa mukavasti ja kun kaikki muut perheessä on sairastellut ja kuumeillut niin meihin ei onneksi ole flussa iskenyt ( liekö raskauden aikana sitten jotenkin normaalia parempi vastustuskyky? ) Eli oikein mukavaa kevättä ja ihana odotusta kaikille mussukoille;)
Hei vaan kaikille.
Täällä ilmoittautuu kolmekymppinen ensimmäistä odottava äiti. LA-27.9 eli viikkoja sitten koossa jotain, 16 eikös?? muuten on mennyt hyvin, mutta nyt on alkanut alaselkä vaivaamaan sekä tuosta pallean kohdalta kipuilee iltaisin, huolestuttaa mitä mahtaa olla. Ehkäpä vaan tuo pikku-öttiäinen raivaa itselleen tilaa??
Hei vaan kaikille.
Täällä ilmoittautuu kolmekymppinen ensimmäistä odottava äiti. LA-27.9 eli viikkoja sitten koossa jotain, 16 eikös?? muuten on mennyt hyvin, mutta nyt on alkanut alaselkä vaivaamaan sekä tuosta pallean kohdalta kipuilee iltaisin, huolestuttaa mitä mahtaa olla. Ehkäpä vaan tuo pikku-öttiäinen raivaa itselleen tilaa??
Meillä taitaa olla syysihmeen kanssa sama LA 21.9 :)
Minulla on ollut pahoinvointia koko ajan. Arkiaamut on kaikkein pahimpia. On tämä vähän helpottanut ja energia alkaa tulemaan takaisin. Tähän asti onkin ollut todella voimaton ja väsynyt olo.
Vaatteita olen jo ostellut ja mamma housuja on jo kahdet. :) Maha pömpöttää ihan kunnolla jo. Mies sanoo sitä kaljamahaksi. :D Alkuun olin ihan raivohullu, mutta nyt tuo on vähentynyt. Luojan kiitos. Eniten tässä harmittaa, että koko kesän mp ajokausi menee nyt sivusuun. Ja taitaa olla ensi kesä aika tuskaa jos on kovin lämmin. :)
terv. Nippe_nappe ja masuasukki 16+5
Mulla laskettu aika 8.11, ultrassa vielä päivä tarkentuu. Eka odotus ja ollut todella ihanaa aikaa. Vielä on pitkä odotus jäljellä..HUH
Tuttu juttu täälläkin..nyt jo onneks helpottanut,oli jotenkin todella minulle ja muillekkin rankkaa kun mielialat heitti kärrynpyörää.
Hips!
Oletteko jo miettineet miten haluatte synnyttää? Itse haluan synnyttää mahd. luomuna. Ikinähän ei tiedä mitä käy ja se pitää ottaa huomioon, mutta olen päätymässä Tammisaaren synnytyssairaalaan ja tahdon että synnytyksessä olisi mahdollisuus liikkua ja olla pystyasennoissa ja ammemahdollisuus. Olen kuullut paljon tästä " jakkarasta" ja miettinyt sitäkin mahdollisuutta.
Kertokaahan omia mietteitänne?
Ilmoittaudun joukkoon, olen 22-vuotias ensimmäistä lasta odottava tyttö tampereen suunnalta. Laskettu aika on 29.10 ja alkuraskauden ultrassa käyty!
Olen 25 v. ja odotan esikoistamme, la 12.9. Ilman pahoinvointia olen selvinnyt, mutta Misusun mainitsemia alaselkäkipuja ja pakotusta pallean seudulla on havaittavissa... Liikkeet ovat tuntuneet noin parin viikon ajan, tosin vain makuuasennossa.
Sandels ja vaavi 18+1
Meitä on jo iso porukka kasassa, aktiiviset kirjoittelijat vaan puuttuvat ;)
Nippe_Nappe: Enpä ole ajatellutkaan tuota synnytystä... se voi olla että vaikka kuinka etukäteen suunnittelee niin voi sattua vaikka mitä yllättävää ja mennä kaikki uusiksi. Mutta olisihan sitä jo hyvä etukäteen miettiä...minusta se " amme" kuulosti kivalta, vai mikä synnytysallas onkaan :D Vaikka siihenkin sisältyy käsittääkseni jotain riskejä ?
Omaan napaan, tajusin juuri että mulla ei ole jäykkäkouristus ja kurkkumätä-rokoitteet voimassa, ja nythän niitä ei voi laittaa :( Ollaan lähdössä ma tallinnaan ja vähän jänskättää miten menee... mietin aluksi että lähdenkö ees koko reissuun,mutta eihän sitä neljän seinän sisällä voi koko raskauttakaan olla :o ?
Meillä on nyt se oma pinokin, joka on tuonne alas pudonnut, kirjailkaapa mielummin sinne :)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12863554&p=3&tmo…
Sadeorkidea + Napsu 13 + 4
Minulla laskettu aika 23.10. eli nyt on menossa 12. raskausviikko. Ensimmäinen ultra on tulevana maanantaina. Pahoinvointia on minullakin ollut, lähinnä iltaisin. Tämän viikon on ollut myös lämpöä ja paleltanut.
Hienoa on olla raskaana ja kovasti odotan ultraa, että asiaan tulee vielä varmuutta.