Miten pystytte olemaan ilman pikkuhousunsuojia?
Tuntuu tosi inhottavalta, kun vähän väliä valuu jotain, ja sitten on housut märät vaikka kuinka kauan.
Vai eikö muilla ole ollenkaan valkovuotoa?
Kommentit (33)
että pikuhousuissa sauna ;DDDD ihana kirjoitusvirhe
mullakan ei ole saunallisia eikä saumallisia pikkuhousuja enkä käytä pikkuhousun suojia päivittäin, mulla iankin hautoo siteet menkkojen aikana jo niin ettei todellakaan tee mieli laittaa sen jälkeen pikkuhousun suojia (on kierukka niin ei voi käyttää tamponeja)
Ne kun menevät persvakoon kahdella askelella. :D
Ja niissäkin on mielestäni yleensä sauma keskellä. Tosin niissä se lienee tarkoitettukin siihen. Ainakin siltä vaikuttaa.
-ap
ja samassa vaippakierteessä olen :(
Pahinta minulla, että vuoto ei myöskään ole täysin hajutonta, joten senkin takia pakko käyttää vaippoja.
Gynen mukaan asialle ei voi oikein mitään.
Kestopikkuhousunsuojat on paljon miellyytttävämpiä. Niitäkin eri valmistajilla montaa mallia ja kokoa.
minäkin käytän pikkuhousunsuojia päivittäin, paitsi jos olen vain kotona. Kaiken lisäksi en vaihda suojaa ollenkaan, siis pidän samaa suojaa koko työpäivän. En tiennyt että niistä on haittaa, tai että pitäisi vaihtaa joka neljäs tunti...
Vain, kun se on ollut likainen. Käyttämissäni on kyllä mielestäni ihan miellyttävä pinta. Ei tunnu muovilta. -ap
joskus se on varalta, joskus oikeesti tarviin. en seuraa " tarpeellisia" päiviä, joten pidän joka päivä. yöt pyrin nukkumaan ilman alkkareita jotta saa hengittää.
Minä en ole vielä sellaisia löytänyt, joiden reunat eivät hankaisi. Eli ne tuntuu inhottavalta ja hiertäviltä. Oon muutenkin herkkäihoinen, joten kai se herkkää on sitten pikkuhousualueellakin.
Tuntui nimittäin vähän erilaiselta se suoja, kun viime kesänä pidin posliinia. (Luovuin siitä, koska sisähuuleni ovat sen verran pitkät, että niiden päät menivät koviksi ja kipeiksi, ja halkeilivat.) Epäilen, että karvat suojaavat, eikä pikkuhousunsuoja hankaa niin pahasti.
Jos jotain vuotoa on normaalia enemmän, niin silloin käytän pikkuhousunsuojaa (oikeestaan tosi harvoin, vihaan kuukautisia ja niistä suojista tulee mieleen menkat).
no mene lääkäriin jos sulla jatkuvasti jotain sieltä lorottaa!!
kun vaan sitkeästi olisit ilman, tilanne tasottuisi.
Jotain on värkissä vialla, jos jatkuvasti lorisee.
Kannattaa kokeilla maitohappobakteereita esim. kapseleina alapäähän. Pikkuhousunsuojat ja tiukat housut sekä sukkikset lisäävät valkovuotoa.
On mulla " ollenkaan" valkovuotoa, mutta ei todellakaan siinä mittakaavassa että sitä lorottelisi pitkin päivää ihan solkenaan.
Samaa mietin kun jossain vanhassa ketjussa päiviteltiin ilman pikkuhousuja nukkuvia ja väitettiin että silloinhan lakanat pitäisi valkovuodon takia vaihtaa suunnilleen päivittäin! Vaikea edes kuvitella millaista olisi elää sellaisen valkovuodon kanssa, mutta veikkaan että silloin kyllä itsekin käyttäisin pikkuhousunsuojia ja nukkuisin kalsarit jalassa.
Ihan kamalia, allergisoivia ja hiostavia haisupesäkkeitä ovat ne.
Ekan lapsen jälkeen kokeilin ihan kunnolla jättää suojat pois, vaihdoin vaan sitkeästi vaikka monta kertaa päivässä pikkareita. Ei siinä mennyt kauaakaan, kun valkovuodon eritys väheni niin, että riittää ihan normaali päivittäinen housunvaihto. Joskus tietyssä vaiheessa kuuta valkovuoto on runsasta, ja esim. flunssaisena jostain syystä, mutta silloin vaihdan vaan pikkuhousuja. Paljon vähemmän vaivaa ja terveellisempää kuin jos vaihtaisin monta kertaa päivässä " vaippoja" . ;)
Vierailija:
Tarkoitatko sitä haaraosan etusaumaa? Jos näin on, niin ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Pikkuhousuja on eri mallisia ja mulle on osunut muutamat sellaiset pöksyt, jossa se sauma ja samalla se puuvillainen vahvike osuu ihan väärään kohtaan eli liian taakse. Jos pöksyt yrittää asetella niin että sauma tulee eteen, persvaosta paistaa yläosa ja pöksyjen etuosa ulottuu napaan. Eli varmaan sopivat vartalolle, jossa on litteä peppu ja pyöreä vatsa.
Valkovuodosta riippumatta noi pöksyt on hirveän ärsyttäviä. Suosittelen etsimään sopivan mallisia pikkuhousuja, eiköhän niitäkin oo. Mulle on ainakin löytynyt hyviä mm. hipster-mallisista.