Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos molemmat ei pääse juhliin, kumpi menee?

Vierailija
30.11.2008 |

Miten teillä tehdään jos tulee kutsu juhliin, jonne lapset eivät ole tervetulleita ettekä saa lapsille hoitajaa, kumpi silloin menee juhlimaan? Meillä menee se, kummalle juhlien järjestäjä on läheisempi nyt kun kuopuskin on jo niin iso, ettei enää syö ollenkaan rintaa. Silloin kun oli vielä rintaruokinnalla, minä luonnollisesti jätin menot väliin.

Kysymys lähti siitä, kun olen järjestämässä omia 30 v juhliani ja eräs läheisimmistä ystävistäni ei pääse tulemaan koska heillä ei ole lastenvahtia. Hänen miehensä kyllä tulee, mikä minusta on vähän outoa koska en ole mitenkään läheisissä väleissä tämän miehen kanssa. Kysyin ystävältäni, että eikö mies voisi jäädä hoitamaan lapsia, niin kuulemma ei voi. Heillä homma menee niin, että jos kumpikin ei pääse lähtemään niin se on mies joka juhlii ja vaimo istuu kotona. Ja heilläkin lapset ovat kyllä jo niin isoja, että imetys tms. ei ole esteenä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tuo toinen järjestely.

Vierailija
2/8 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis se jonka ystävä/sukulainen/tms on kutsuja, jos mitään muuta eritysperustetta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee, jolle kutsu on varsinaisesti osoitettu. Itse en kyllä menisi miehen kavereiden kutsuille yksin eikä kyllä miehenikään, vaikka kaverit hyvin tunnetaankin. Parin kaveripariskunnan juhlista voisi tulla kiistaakin, kumpi menisi, mutta siinäkin varmaan pätisi sama sääntö - mies menisi miespuolisen kutsuille ja minä naispuolisen.

Vierailija
4/8 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa se jolle juhlien järjestäjä on läheisempi, mutta jos on läheinen molemmille niin menee se jolla on ollut viime aikoina vähemmän menoja.

Vierailija
5/8 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos yhtä läheisiä, niin silloin se joka on viime aikoina päässyt vähemmän ulos

Vierailija
6/8 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä suht helppoa saada lapset hoitoon.

Vierailija
7/8 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se sitten menee. Vain kerran on asiasta keskusteltu vähän enemmän, ja se siksi, kun oltiin ensin molemmat menossa, mutta toinen lapsista tulikin kipeäksi, eikä sitten haluttu viedä lapsia hoitoon puolikuntoisena. Silloin sitten mies meni, koska hän hälusi keskustella jostain ammattiasiasta siellä juhlissa jonkun kanssa, jotta saa asioihin näkemystä. Ja toisaalta minä varmaan olisin kantanut lapsista huolta enemmän, jos olisin ollut poissa sairaan luota. Itse asiassa sitten oli vähän tuulistakin, ja juhlat olivat veneellä, joten olin vain helpottunut, että sain olla tukevalla maalla.

Vierailija
8/8 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee, jonka viiteryhmän juhlista on kyse, jos molemmat eivät pääse. Lastenhoito ei ole kyllä mikään todellinen este - sitä varten on niitä Mll:n lastenvahteja ja jos ei niitä paikkakunnalla ole, niin aina löytyy joku tuttu, tutun nuori tms. joka tulee lapsia hoitamaan.