Saako Yhdysvaltoihin ottaa lastenruokia?
Onko jollain kokemusta USA:n tullista miten suhtautuvat lastensuokapurkkeihin ja maitojauheeseen. Tiedän, että paikanpäältäkin saa mutta tekee vain elämän helpommaksi jos lapsi saa tuttua ruokaa jota suostuu syömään ja josta ei saa mahakipua.
Kommentit (6)
Jenkkeihin ei saa viedä elintarvikkeita.
Jenkkeihin ei saa viedä elintarvikkeita.
Maitojauheesta en tiedä kun ei ollut imetysikäistä lasta, mutta muutaman kerran yritin ostaa Wal-Martista jne lastenruokia iänikuisten ranskalaiset+hampurilainen/nugetit ravintolatarjonnan sijaan. Eipä kyllä maistunut ne ruoat lapsille, esim. joku spaghetti oli omastakin mielestäni omituisen makuista, tosi makeaa. Kokeiltiin monenlaisia ruokia.
Lensin Jenkkeihin Lontoon kautta vauvansosepurkkieni kanssa ja Lontoossa turvatarkastuksessa eivät päästäneetkään niin vaan koneeseen: minun piti avata jokainen Piltti-purkki ja koemaistaa ne virkailijan edessä itse. Samoin piti avata joka ikinen maitopurkki, jotka olin aikonut ottaa mukaan. No voi kuvitella, millainen säilyvyys avatuilla ja maistetuilla purkeilla oli... Eikä ollut kovin helppoa sitten kuljettaa avattuja purkkeja.
Tarvitsin purkkeja mukaan koneeseen, koska tein Jenkeissäkin vain välilaskun ja matka jatkui edelleen. En siis voinut luottaa siihen, että ehdin Jenkkilässä soseostoksille. Itse asiassa ruoka tuli tarpeeseen jo Lontoossa: kone seisoi kentällä yli 3 h matkustajat sisällä ennen kuin pääsimme lähtemään. Mitään ruokatarjoiluja ei silloin ollut lentoyhtiön puolesta.
Meillä oli 2-vuotiaalla mukana sitä Tuttelin vai mikä lienee Nutricia nykyään puolukkapuuroa. Se vähän unohtui käsimatkatavaroihin, kun lähtö oli aamulla kukonlaulun aikaan ja olin varannut sen aamupalaksi.
Kukaan ei missään vaiheessa kommentoinut puuropakkausta, ei edes turvatarkastuksessa, vaikka lapsi ei mikään omaa ruokaa travitseva vauva ollutkaan.