Kyllä kaksosista pitäisi saada enemmän lapsilisää kuin kahdesta eri ikäisestä lapsesta!
Mitään ei voi kierrättää lapselta toiselle. Tänään ostettiin keväthaalarit ja ne maksoi 140¿. Ei meinaa millään rahat riittää kun jatkuvasti joutuu ostamaan vaatteita kahdelle. Ei ole ketään tuttuja keneltä saisi käytettyjä vaatteita eikä täällä päin ole kunnon kirppareitakaan. Kaikilla kavereilla on vähän nuoremmat lapset ja meidän lasten vaatteet kelpaavat hyvin. Voi kun mekin saatais edes joskus apua lastenvaatehankinnoissa! Huoh!
Kommentit (24)
Mulla on kaksi lasta kolmen vuoden välein ja haluan hoitaa kotona 3-vuotiaaksi molemmat lapset. Joudun kituuttamaan pienin tuloin 6 vuotta. Jos olisi kaksoset, olisin vähätuloinen vain 3 vuotta.
voi olla tekemättä niitä lapsia lainkaan, jos niihin ei ole varaa, ja yhteiskunnan pitäisi haalaritkin maksaa...
ap,
lupaathan laittaa ehkäisysi kuntoon?
Monikoista saa aina enemmän avustusta, eli jos pakkauksia ottaa niin ensimmäisestä lapsesta yhden, toisesta kaksi, kolmannesta kolme jne. Jos ei vaatteita tarvi (ja tarvikkeita) kolmia kappaleita, voi kaksosista ottaa vaikka kaksi äitiyspakkausta ja yhden rahana. Kolmoset jos saisi, tulisi avustuksia yhteensä kuusi. Aikamoinen etu!!
Suoraan sanottuna en tätäkään logiikkaa oikein ymmärrä, kun ennemminkin siitä ensimmäisestä tarvisi enemmän, kuin kaikkia tarvikkeita tarvitsee kuitenkin vain sen 1 kpl. Eikä se toinen kaukalo/sitteri/tms. maksa yhtään enempää kuin se ensimmäinenkään.
Mutta eipä tuo ole minulta pois, ihan mielelläni monikkoperheille suon tuon rahallisen edun.
Olen samaa mieltä lapsilisästä kuin täällä joku muukin kirjoitti, että ekallehan sitä kaikki joutuu hankkimaan, joten sille eniten tarvisi. Ei mua kuitenkaan harmita se, että tämä meidän kolmas saa aika paljon enemmän lapsilisää kuin ensimmäinen.
Meillä muuten poika saa kyllä olla ulkona ihan punaisissa tytön vanhoissa talvihaalareissa. Kyllähän sillä sinisellä pipolla saa poikamaista ilmettä jos se niin tarkkaa on. Ja pojan syntymän jälkeen olenkin koittanut valita unisex-värejä etenkin ulkovaatteisiin, nykyään on ihania vihreitä yms. jotka käy molemmille!
kyllä meillä ainakin jokaiselle viidelle lapselle joutuu aikalailla ostamaan ihan omat vaatteet, ei paljon jää kierrätettäväksi. Ja se tavara mitä voi kierrättää, niin sitä saa puoli-ilmaiseksi tuttavilta ja kirppareilta muutenkin. Mulla ei olisi mitenkään varaa noin kalliiisiin haalareihin, kuin täällä mainittiin.