Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkäikäisen voi jätää yöllä kotia periksi kolmeksi tunniksi ?

Vierailija
29.03.2008 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten saisi miettiä et mitähän ne keksisi sillä aikaa, joten en varmaan jättäis edes niitä yksin kotiin

Vierailija
2/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mainitsema 16v on kyllä aika iso ikä, osa asuu jo silloin omillaan.

Vierailija
4/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monena arkipäivänä viikossa. Yhtenä päivänä voi olla neljäkin tuntia, kun koulu loppuu jo kahdeltatoista.

Vierailija
5/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(äsken lähti viesti karkuun)

Yöllä en kuitenkaan jättäisi yksin, koska meillä ainakin lapsi vielä pelkää pimeää ja saattaa heräillä öisin.

Ehkä sitten, kun ei enää heräile öisin ja osaa olla pelkäämättä.

Vierailija
6/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joskus 9-luokalla, tuskin aiemmin.

Vierailija
7/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta alkoi kiinnostamaan: minne menisi itse sit yöllä pariks tunniks?

Vierailija
8/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vain äärettömässä hädässä (esm. vauvan vienti sairaalaan yöllä).

Harkitusti jättämistä odottaisin vielä muutamia vuosia.

Vierailija
9/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelotti suunnattomasti.

Omat voisin kuvitella jättäväni yöksi kotiin omasta halusta riippuen n. 14-16-vuotiaana. Päivällä muutaman tunnin kouluikäisenä, senkin omasta halusta riippuen 7-8-vuotiaana.

Vierailija
10/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmät olivat siis jo nukkumassa, itse menossa nukkumaan. Vanhemmat menivät ihan vaan iltalenkille, olivat varmaan poissa n. tunnin-puolitoista. Eikä ikinä pelottanut.

Vierailija
11/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta niin, että vain poistuisin paikalta kun lapsi on nukahtanut, se on mun mielestäni lähes hirveintä mitä lapselle voi tehdä.

T: Itse lapsena yksinoloa ja pimeää pelännyt.

Vierailija
12/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten suu pannaan?

Vierailija
13/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pienemmät olivat siis jo nukkumassa, itse menossa nukkumaan. Vanhemmat menivät ihan vaan iltalenkille, olivat varmaan poissa n. tunnin-puolitoista. Eikä ikinä pelottanut.

Vierailija
14/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Mieheni oli tuommoisia aikoja usein vuorotyön vuoksi jo 5-vuotiaana.)

Ajattelen jotain noin 10 vuotiasta sopivaksi.

Vierailija
15/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat saattoi mennä esim. yön yli reissuun kahdestaan ja olin sen ajan yksin kotona. Hyvin aina meni, mielummin jäin yksin kotiin kuin että olisin joutunut lähtemään mukaan.

Omaan kämppään muutin 16-vuotiaana että ehkä vähän liioiteltuja nuo 18-vuotiaana kommentit.

Kyllä mielestäni nuoren on ihan hyvä oppia olemaan yksinkin. Omani voisin jättää yläasteikäisenä kun itse on valmis siihen jos itse koen että lapsi on kyllin luotettava ja kypsä.

Vierailija
16/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin n. 12-vuotiaasta kesäisin silloin tällöin yksin yön kotona, en kertakaikkiaan suostunut aina jäämään mökille, kun tuli hyviä elokuvia ;-) (matkaa n. 40 km, isä toi mut illalla kotiin ja tulivat sitten seuraavana päivänä kotiin). Oma poikani täyttää pian 11, en jättäisi enkä usko että edes suostuisi, mutta tosiaan sitten kun itse haluaa, voisin jättää joskus (jos on edelleen esim. murkkuiässä yhtä järkevä kuin nyt). Nykyään on sentään kännykät toisin kuin lapsuudessani.

Vierailija
17/34 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä nukahdin ennen kuin vanhemmat tulivat takaisin, aina en. Mutta en ikinä pelännyt, koska tiesin missä he ovat, tiesin kuinka kauan he suunnilleen ovat, ja tätä tapahtui n. 2 kertaa viikossa vähintään. Niin, no meillä kyllä oli mummola 100 m päässä, että jos hirveä hätä olisi tullut niin sinne olisi voinut mennä. Mutta ei ikinä tullut.

Vierailija
18/34 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kertaakaan ei ole herännyt.

Vierailija
19/34 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 14.v. tuli juuri kotiin viikonlopun retkeltä, jossa kaverinsa kanssa olivat vastuussa kuudesta 10.v.:stä..

Eipä tulisi mieleenkään, että en voisi jättää häntä yksin kotiin..

Vierailija
20/34 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät oli kutsuttu illalliselle miehen sukulaisille 2km mökiltä. Isoin lapsista halusi tulla mökille nukkumaan pikkusisarrustensa kanssa kun oli pienempien nukkuma-aika. Isoin on siis pian 12.v ja pikkusisarrukset 1.v ja pian 4.v. Olisimme siis tulleet mökille koko perhe kesken illan, ja laittaneet nuoremmat nukkumaan ja sitten olisimme miehen kanssa palanneet istumaan iltaa pari tuntia. Isoin olisi ollut lapsenvahtina, ja soittanut jos jompikumpi sisarruksista herää. Olimme jo suostumassa siihen, mutta kun se aika tuli niin ei hän sitten uskaltanutkaan vaikka oli sitä itse päivällä kärttänyt. Menimme siis kaikki kotiin.

Eli paljon lapsen omasta halusta riippuu. Kyllä jo reilu 12.v uskaltaisin jättää jos lapsi itse on siihen halukas.