Hyviä kirjoja?
Nyt kaivataan kipeästi kirjavinkkejä!
Kommentit (16)
Jos ovat, niin ovat yleensä dramatisoituja eli osittain mielikuvitusta.
on Karin Alvtegen, suosittelen kovasti. Yksi parhaita, etenkin teos Petos. T:se joka suositteli Pulkkista ja Westöä
samaten irlantilainen naiskirjailija... mikä hitto sen nimi on... paljon ravintola-aiheisia kirjoja... auttakaa!!!!!
Ei kyllä ole suomalainen, mutta tosi hyvä ja koskettava kirja/tarina. Luin sen parissa päivässä. Suosittelen.
pitkään, pitkään aikaan.
Todella koskettava ja elämänmakuinen tarina, todellisuuspohjainenkin osin. Kirja antaa ajateltavaa pitkäksi aikaa.
Saman kirjailijan " Leijapoika" on myös hyvä kirja, mutta mielestäni tämä jälkimmäinen on vielä parempi.
Suosittelen lämpimästi kaikille, itse ahmin ko. kirjan yhdessä illassa. Oli ihan pakko lukea se loppuun, vaikka kello takoi jo kahta kirjan loppuessa.
Tää tuhat loistavaa aurinkoa oli ..... mulla ei riitä sanat kuvaamaan.
Suosittelen lampimasti. Mukaansa tempaava tarina, joka todellakin antaa ajattelemisen aihetta. Loytyy pokkarinakin nykyaan.
Suositelkaa lisää kirjoja! Mielestäni jane austein ja varsinkin ylpeys ja ennakkoluulo on paras!!! Jotain samantyylistä on hakusessa..
Arandhuti Royn - meniköhän oikein - Joutavuuksien jumalaan. Se oli kirjoitettu joten niin upeasti, että luin se ensin lähes loppuun edes tajuamatta mitä kirjassa tapahtuu. En jotenkin hahmottanut ketä ne päähenkilöt edes oli (vaikeita noi intialaiset nimet). Ihmettelin vaan sitä upeaa kieltä ja mielikuvia jne. Sitten kun olin melkein lopussa havahduin että niin kuka tässä oikein on kukin ja aloitin uudestaan. Pitäis joskus lukea kirja uudelleen ja katsoa onko sillä samanlainen vaikutus vuosia myöhemmin. Tai ehkä olin tietämättäni syönyt jotain epämääräisiä sieniä tms. =).
Kaikki Torey Haydenin kirjat: hmm. Sähkökissa, Auringonkukkametsä, Tiikerin lapsi jne.
*Valtteri Suomalaisen Kuolet vain kahdesti (google on kaveri)
*Sylvia Plath - Lasikellon alla
*Harry Potterit tietää jo kaikk
*Anna-Leena Härkösen Loppuunkäsitelty
*Henning Mankellin kirjat...mm. Daisy sisters
*Taru Sormusten Herrasta
*Ocar Wilde - Dorian Grayn muotokuva
*Sofi Oksasen Stalinin Lehmät ja Baby jane
Ja se Tuomas Vimman Helsinki 12 on ihana, mut Toinen vähän edellisen toistoa...
Ja uskokaa tai älkää Kata Kärkkäisen Jumalasta seuraava on todella viihdyttävä!
Mielestäni todella hyvä kotimainen kirja. Toinen mikä äkkiseltään tulee mieleen kotimaisista on Westön Missä kuljimme kerran. Itse luen harvemmin kotimaisia, ulkolaisia olisi helpompi suositella.