Millainen on oikeasti tyhmä ihminen? Kerro esimerkkejä elävästä elämästä?
Kommentit (45)
Mies ja minäkin osattiin jo hänen ammattialansa jutut ulkoa ja tyttö vaan repi nollia kokeista, vaikka kuinka treenasi meidän kanssa ja yksin. Ei jaksa lukea mitään, koska epäilen, ettei osaa kauhean hyvin edes. Ylipäätään on avuton ja tarvii neuvoja ja ohjeita pienimmissäkin asioissa. Ei ikinä hoksaa mitään ja ihmiset vetää nenästä jatkuvasti. Ottaa eläimiä, joista ei huolehdi ja siivoaa kerran vuodessa asuntonsa. Kaikki vitsit pitää selittää, koska ei muuten hoksaa.
Tyttö on periaatteessa normaali, mutta selvästi heikkolahjainen.
Vierailija:
Mies ja minäkin osattiin jo hänen ammattialansa jutut ulkoa ja tyttö vaan repi nollia kokeista, vaikka kuinka treenasi meidän kanssa ja yksin. Ei jaksa lukea mitään, koska epäilen, ettei osaa kauhean hyvin edes. Ylipäätään on avuton ja tarvii neuvoja ja ohjeita pienimmissäkin asioissa. Ei ikinä hoksaa mitään ja ihmiset vetää nenästä jatkuvasti. Ottaa eläimiä, joista ei huolehdi ja siivoaa kerran vuodessa asuntonsa. Kaikki vitsit pitää selittää, koska ei muuten hoksaa.Tyttö on periaatteessa normaali, mutta selvästi heikkolahjainen.
JA jos IT-puolella oikeasti KAIKKI muuttuu kahdessa vuodessa, niin eipä siihen sitten pitkää perehdytyskoulutusta tarvita, jos kerran muutkin joutuu koko ajan oppimaan täysin uusia juttuja.
Vierailija:
Päästäisitkö kymmenen vuotta kotona viettäneen kirurgin sisuskaluihisi kiinni heti tuosta vaan kylmiltään? Mitä luulet IT-puolella tapahtuvan vaikka 2 vuodessa?
Tyhmyyttä on monenlaista. Itse olen tyhmä tietyissä jutuissa. Epäilen, että mulla on joku hahmotushäiriö tms. En osaa koota mitään teknistä laitetta enkä avata esimerkiksi kaikki ovia tms jos en ole ennen avannut yms. Ihan oikeesti. Toisaalta olen suorittanut 2 korkeakoulututkintoa enkä koe olevani tyhmä kaikissa asioissa. Toisaalta tämän hahmotushäiriöni takia olen saanut kuulla supatteluja siitä, että onko toi vähän vajaa tms.
Esim. äiti selittää:" Vittu mä sanon niille päiväkodin tädeille, että te ette saa pitää mun poikaani väkisin kiinni" (meinasi karata päiväkodista).
Esim 2: Miksi pitäisi hankkia komposti taloyhtiöön? Onks se kaatopaikka jo täynnä?
Ja tyhmyys ei aina välttämättä ole omaa syytä. Katsokaa tyhmien ihmisten " taakse" , saattaisitte suhtautua vähän inhimillisemmin.
Vai siis tuliko toiseenkin urheiluvamma vasta toisen leikkauksen jälkeen?
Nykyään ainakin polven tekonivelleikkaukset pyitään tekemään molempiin samalla kertaa. Yhtä ei aleta leikkaamaan.
Vierailija:
Nykyään ainakin polven tekonivelleikkaukset pyitään tekemään molempiin samalla kertaa. Yhtä ei aleta leikkaamaan.
Olen kielellisesti melko lahjakas, opin lukemaan 4-vuotiaana, olen hoitanut elämäni ja lapseni hyvin, olen kiinnostunut monista asioista, teen työni hyvin ja yleissivistykseni on aika korkeaa tasoa, vaikka itse sanonkin. Olen työssä päiväkodissa. Tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen, minulla on hyvät käytöstavat ja mielestäni minulla on myös elämänviisautta, niin minulle on myös usein sanottu.
No, se itsekehusta.
Minä en kuitenkaan osaa laskea. En vain osaa. Päässä en pysty laskemaan kuin aivan tosi yksinkertaisia plus-laskuja, miinuslaskut tuottavat jo ongelmia. En myöskään osaa hahmottaa kokonaisuuksia ja tämä tuottaa välillä ongelmia muuallakin kuin matematiikan saralla, en jotenkin osaa käsittää isoja ja monimutkaisia kokonaisuuksia. Yritän pilkkoa niitä palasiksi mielessäni tai sitten nähdä koko jutun " kerralla kokonaan" ja aina on vaikea käsittää. Tarvitsen TOSI paljon aikaa sisäistääkseni näitä juttuja, joten olen siis hidas! Lisäksi olen vuosien varrella joutunut niin nöyryyttäviin tilanteisiin tämän takia, että jo pelkkä jännitys ja pelko saa minut lukkoon, kun pitäisi jotain ymmärtää.
Olen siis tyhmä, minkäs teet?
Vierailija:
Olen kielellisesti melko lahjakas, opin lukemaan 4-vuotiaana, olen hoitanut elämäni ja lapseni hyvin, olen kiinnostunut monista asioista, teen työni hyvin ja yleissivistykseni on aika korkeaa tasoa, vaikka itse sanonkin. Olen työssä päiväkodissa. Tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen, minulla on hyvät käytöstavat ja mielestäni minulla on myös elämänviisautta, niin minulle on myös usein sanottu.No, se itsekehusta.
Minä en kuitenkaan osaa laskea. En vain osaa. Päässä en pysty laskemaan kuin aivan tosi yksinkertaisia plus-laskuja, miinuslaskut tuottavat jo ongelmia. En myöskään osaa hahmottaa kokonaisuuksia ja tämä tuottaa välillä ongelmia muuallakin kuin matematiikan saralla, en jotenkin osaa käsittää isoja ja monimutkaisia kokonaisuuksia. Yritän pilkkoa niitä palasiksi mielessäni tai sitten nähdä koko jutun " kerralla kokonaan" ja aina on vaikea käsittää. Tarvitsen TOSI paljon aikaa sisäistääkseni näitä juttuja, joten olen siis hidas! Lisäksi olen vuosien varrella joutunut niin nöyryyttäviin tilanteisiin tämän takia, että jo pelkkä jännitys ja pelko saa minut lukkoon, kun pitäisi jotain ymmärtää.
Olen siis tyhmä, minkäs teet?
Kehitysvammaisten tasolla olevat idiootit, joita kiinnostaa muiden asiat enemmän kuin omat ja juoruilevat ali-ihmiset. Koulukiusaajien vanhempien välinpitämättömyys ja ylimielisyys kiusattua kohtaan. Empatiakyvyn puute ja omaan napaan tuijottaminen. Uskovaiset, jotka tyrkyttävät muille väkisin " totuuksiaan" . Vanhemmat jotka lihottavat lapsensa ja tanssivat muutenkin lapsen pillin mukaan kaikessa --> tulos: läsk kiukuttelija, joka pelkää omaa pieruaan eikä suoriudu edes kengännauhojen solmimisesta.
Onhan niitä.
Vierailija:
Meidän leikkausosastolla ainakin tehdään aina vain yksi polvioperaatio (esim polven tähystys tai polviproteesi) kerrallaan juuri sen takia, että potilas pääsisi edes jotenkin liikkeelle toipilasaikana.
Sivistymätön pikkukylän juoruämmä. Puhuu pahaa kaikista ja kaikille. Käsittämätön myrkkykieli.
oli tyhmä kuin saapas! Yleissivistys samalla tasolla kuin kumisaappaalla eikä käytännön elämässäkään juuri välähdellyt. Esim. Meillä ei ollut pesukonetta ja pesutuvassa kävin vasta kun oli ihan pakko eli noin 3vkon välein pesin kaikki vaatteet kerralla. Exällä oli uusi pusero, jota oli jo käyttänyt pari päivää ja pyysin sitten sitä paitaa hänen päältään kun pyykkiä olin menossa pesemään. Ei ymmärtänyt ollenkaan miksi hänen olisi pitänyt riisua se vaikka kuinka rautalangasta koitin vääntää että et voi sitä sitten noin kuukauteen taas käyttää jos nyt ei pestä. Mutta ei, ei antanut paitaa pyykkiin! Kunnes tulin pyykkäämästä, herra ilmoitti ihan martyyrinä että nyt hän vaihtoi sen paidan kun kerran pakotin! Näitä tapauksia riittää ihan liikaa!
Joo, ja pakko myöntää että aika tyhmä olin aikoinani minäkin kun moista idioottia jaksoin katsoa!
Vierailija:
oli tyhmä kuin saapas! Yleissivistys samalla tasolla kuin kumisaappaalla eikä käytännön elämässäkään juuri välähdellyt. Esim. Meillä ei ollut pesukonetta ja pesutuvassa kävin vasta kun oli ihan pakko eli noin 3vkon välein pesin kaikki vaatteet kerralla. Exällä oli uusi pusero, jota oli jo käyttänyt pari päivää ja pyysin sitten sitä paitaa hänen päältään kun pyykkiä olin menossa pesemään. Ei ymmärtänyt ollenkaan miksi hänen olisi pitänyt riisua se vaikka kuinka rautalangasta koitin vääntää että et voi sitä sitten noin kuukauteen taas käyttää jos nyt ei pestä. Mutta ei, ei antanut paitaa pyykkiin! Kunnes tulin pyykkäämästä, herra ilmoitti ihan martyyrinä että nyt hän vaihtoi sen paidan kun kerran pakotin! Näitä tapauksia riittää ihan liikaa!
Joo, ja pakko myöntää että aika tyhmä olin aikoinani minäkin kun moista idioottia jaksoin katsoa!
Ja kyllä sen pyykkituvankin olisi voinut useammin varata kuin kolmen viikon välein.
Meidän lasten hoitaja on ihan kuin tekin! Tarkoitan ihan positiivisessa mielessä.
Meillä oli aluksi paljonkin kommunikointivaikeuksia, kun olisin halunnut keskustella palkan määräytymisen perusteista yms. Luulin aluksi, että hoitaja on töykeä, mutta myöhemmin ole tajunnut, että hän ei hahmota numeroita ja abstrakteja asioita samalla tavalla kuin minä insinöörinä.
Nyt yhteistyö sujuu, kun puhun vain lapsiin liittyvistä konkreettisista asioista ja selvitän palkka yms. asiat muilta ihmisiltä. En missään tapauksessa pidä tätä hoitajaa " tyhmänä" .
Seurassa käy välillä niin että en ymmärrä vaikka jotain vitsiä. Jään helposti sanattomaksi, en tiedä mitä sanoa, varsinkin jos seurani on vähemmän tuttua. Huomaan että joku juttu vaan " menee yli" . Mutta tätä tapahtuu useimmiten kun olen hiukan epävarma tai hermostunut. Perheeni kanssa ei ikinä. Minua on joskus selän takana nuorempana sanottu hiukan oudoksi. Oliskiko tuo jotain lapsuuden sosiaalista traumaa, tai vaan tyhmyyttä..
Toisaalta olen sosiaalinen, koulut menneet hyvin ja helposti. Osaan ajatella käytännöllisesti asioista, lasken päässä todella nopeasti. Olen yleisesti " menestynyt" elämässä, ja tehnyt hyviä ratkaisuja.
Olen siis tyhmä tietyissä asioissa, mutta sitten taas näen tiettyjä asioita paljon selkeämmin kuin esim. muuten viisaammat ystäväni.
Kait tyhmyyttä on monenlaista. Olisi ihanaa olla viisaampi, ja seurassa sellainen nopea hauska kommentoija.
Siihen miehen isä totesi tosissaan että on hyvä vaan kun iho palaa, palaa se huono iho pois.