Olen alkoholisti ja ollut juomatta pitkään. Nyt tekisi mieli juoda....
Kommentit (25)
vaikka avantouinti, jos terveys sen muuten sallii. Joku näyttelijä sanoi joskus, että ennen oli alkoholi, nyt avanto. Uskomattoman hyvä tunne. Tietenkään tähän hätään se ei auta...Huomenna olet paljon vahvempi ja tyytyväinen itseesi, kun et anna periksi.
t. 12 v. raittiina ja kyllä kannattaa
jos tarttee kavereille soitella ja valitella viinanhimoa..
Luulis että perheellisellä ihmisellä ajatukset ois perheessä ja kaikessa siinä kivassa mitä voi yhdessä tehdä eikä "pullon hengessä".
Kaada ne pois. Ihan turhaa pitää sellaisia. Miksi haluat juoda? Onko sulla jotain erityisiä huolia? Älä oikeasti tuhoa elämääsi.
Terveisin kaksi sukulaista alkoholille menettänyt
Kävelemään menisin, mutta en voi jättää lapsia yksin.
Viinat vaan himottaa tuolla kaapissa.
Hitto, kun tästä KIROUKSESTA ei pääse ikinä eroon.
Olen muuttunut kauheaksi kyrtyksi joka vahtaa muiden juomista ja elämää. Ystävät ei sen takia halua, että pilaan heidän viikonloppuaan soittelemalla viinantuskaani. He ovat kuitenkin itse juomassa tai nukkumassa jo.
ap
soita ystävälle, lue hyvää kirjaa, syö suklaata tai ihan mitä vaan muuta.
niin siirrä juomista päivällä. Huomenna taas päivällä jne.
En tiedä onko sovellettavissa tupakoinnista. Itse olen lopettanut ja pysynyt tupakasta erossa vuoden noin.
Ihan vaikka piruuttaan, jos ei muuten... eipä pääse kukaan sanomaan, että "mä arvasin" tai "mitä mä sanoin" Yöu know? Rohkeutta!
Käy http://www.itsetyydytys.org/novellit/ ja sieltä makuun sopiva tarina. Ei kun sormelle vain ja sitten nukkumaan. Juo samalla vettä, kun luet, niin korvaa sopivasti viinanhimon.
Kaada ne pois. Ihan turhaa pitää sellaisia. Miksi haluat juoda? Onko sulla jotain erityisiä huolia? Älä oikeasti tuhoa elämääsi.
Terveisin kaksi sukulaista alkoholille menettänyt
Ei ollut moneen vuoteen viinakaappia, mutta ei sitten enää himottanut ja sallin miehelle viinansa ja kaappinsa.
Ja nyt tänään ilman mitään syytä ahdistuin olooni, yksinäisyyteeni, elämäni turhuuteen, ikääni, jämähtämiseeni...alkoi kutittamaan kieltä ja kurkkua kuivaa.
Huomenna mies tulee kotiin. Voisin hänelle kyllä puhua tästä oudosta illasta/yöstä.
ap
sinun kotonasi on alkoholia kaapissa? Onko sitä pakko olla siellä? Voisiko joku auttaa sinua siinä, että veisi ne pois?
Tuntuuko sinusta siltä, että olet jo jotenkin alkanut petaamaan retkahdustasi? Ryhdistäydy, käy katsomassa lapsiasi kun ne nukkuvat, muistele kaikkea sitä pahaa ja huonoa mitä juomiseen on liittynyt. Hae apua heti maanantaina kotipaikkakuntasi a-poliklinikalta tai mikä se siellä teilläpäin onkaan nimeltään, jossain on poli ja jossain päihdehoitajia esim. terveyskeskuksessa. Huomista varten laadit tarkan aikataulun, tarvittaessa vaikka 10 minuutin tarkkuudella, ja laadit sen sellaiseksi että petaaminen ei onnistu ja houkutukset pysyvät kaukana.
jos tarttee kavereille soitella ja valitella viinanhimoa..
Luulis että perheellisellä ihmisellä ajatukset ois perheessä ja kaikessa siinä kivassa mitä voi yhdessä tehdä eikä "pullon hengessä".
Ihan vaikka piruuttaan, jos ei muuten... eipä pääse kukaan sanomaan, että "mä arvasin" tai "mitä mä sanoin" Yöu know? Rohkeutta!
sinun kotonasi on alkoholia kaapissa? Onko sitä pakko olla siellä? Voisiko joku auttaa sinua siinä, että veisi ne pois?
Tuntuuko sinusta siltä, että olet jo jotenkin alkanut petaamaan retkahdustasi? Ryhdistäydy, käy katsomassa lapsiasi kun ne nukkuvat, muistele kaikkea sitä pahaa ja huonoa mitä juomiseen on liittynyt. Hae apua heti maanantaina kotipaikkakuntasi a-poliklinikalta tai mikä se siellä teilläpäin onkaan nimeltään, jossain on poli ja jossain päihdehoitajia esim. terveyskeskuksessa. Huomista varten laadit tarkan aikataulun, tarvittaessa vaikka 10 minuutin tarkkuudella, ja laadit sen sellaiseksi että petaaminen ei onnistu ja houkutukset pysyvät kaukana.
ihan mitä tahansa, jotta pääset tästä hetkestä aina seuraavaan hetkeen asti. Pystyisitkö tekemään jotain rentouttavaa, onko sulla joku rentoutumiskeino hanskassa? Voisitko lukea jotain kirjaa tai katsoa jonkin elokuvan? Kirjoittaa jotakin? Vaikka laatia sen suunnitelman huomisen päivän varalle. Tai ryömiä vaikka lapsesi huoneeseen lattialle nukkumaan/valvomaan, kuuntelemaan heidän hengitystään.
Tiedäthän, että ei se juominen sun ahdistusta paranna. Sun pitää tehdä se han itse.
t. 15
P.S. Mä meen nyt nukkumaan ja haluan että luen täältä huomenna sulta hyviä kuulumisia
Niin selvisin aikaisemminkin. Aamulla voin laittaa kuulumiset. Selvänä ainakin vielä. Öitä. ap
ihan mitä tahansa, jotta pääset tästä hetkestä aina seuraavaan hetkeen asti. Pystyisitkö tekemään jotain rentouttavaa, onko sulla joku rentoutumiskeino hanskassa? Voisitko lukea jotain kirjaa tai katsoa jonkin elokuvan? Kirjoittaa jotakin? Vaikka laatia sen suunnitelman huomisen päivän varalle. Tai ryömiä vaikka lapsesi huoneeseen lattialle nukkumaan/valvomaan, kuuntelemaan heidän hengitystään.
Tiedäthän, että ei se juominen sun ahdistusta paranna. Sun pitää tehdä se han itse.
t. 15
P.S. Mä meen nyt nukkumaan ja haluan että luen täältä huomenna sulta hyviä kuulumisia
mitä jos heikkoina hetkinäsi alkaisit kirjoittaa omaa elämääsi paperille, alusta asti? kirjottaisit vain itseäsi varten, rehellisesti, raadollisesti, pohdiskellen ihan mitä tahansa rintojen koosta viinanhimoon ja kännimokiin ja muihin menneisiin virheisiin ja tuleviin odotuksiin, haaveisiin jne.
soita ystävälle, lue hyvää kirjaa, syö suklaata tai ihan mitä vaan muuta.