Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huomenna bileisiin ja 6 lasta jää tänne taloon keskenään

Vierailija
28.03.2008 |

mahtaakohan talo olla pystyssä enää aamuyöstä kun tullaan kotiin?? he. Nuorin 4v, muut sit 11 --->, uskaltaisitteko te jättää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vanha vanhin on?

Vierailija
2/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaisin jättää jos vanhemmat lapset vastuuntuntoisia nuoria. eivät esim. lähde kaupungille ja jätä pienempiä keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempia jo siinä iässä.

Vierailija
4/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en

Vierailija
5/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 12-vuotiaasta asti hoidellut pienempiä sisaruksiani kun äiti kävi synnyttämässä. Onneksi ajat ovat sentään siitä muuttuneet.

Vierailija
6/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella jää vaikka ruoto tai iso lihanpalanen kurkkuun.... Ettekö te muut sitten oikeasti osaa hätäensiapua?

Vierailija
7/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastasit kaikkiin kohtiin ' kyllä' , en olisi huolissani. Etenkään, jos oma biletyspaikkanne on kohtuullisen ajomatkan päässä, ettekä aio kännätä kohtuuttomasti (ts. pääsisitte tarvittaessa paikalle auttamaan, jos jotain kävisikin). Tärkeintä on, että lapsiin voi luottaa ja että he jäävät itsekin hyvillämielin kotiin keskenään. Ja etenkin, että myös siitä 4-vuotiaasta osataan ja jaksetaan huolehtia tunnollisesti. Ja se lienee itsestäänselvää, ettei lapsilla ole asiaa tuona iltana tuoda omia kavereitaan kylään...? Miettikää pahimmat uhkatilanteet, mitä ikinä vain keksitte, niin silloin niitä ei todennäköisesti koskaan tule :)

Omassa perheessäni oli periaate, ettei vanhempien sisarusten kuulu hoitaa nuorempiaan. Vanhempani olivat jääräpäisesti sitä mieltä, että heidän kuuluu hoitaa omat lapsensa itse tai järjestää joku ulkopuolinen aikuinen avuksi, jos he haluavat mennä jonnekin kahdestaan. Olin muistaakseni n. 15-vuotias ennen kuin sain jäädä isoveljeni kanssa kahdestaan viikonlopuksi kotiin, ja silloinkin reilusti nuorempi siskoni joutui ;) lähtemään vanhempieni reissulle mukaan. Meihin luotettiin kyllä, mutta vastuuta ei vain haluttu sälyttää. Ja hyvä niin.

Silti olen sitä mieltä, että kyllä 11-17-vuotiaat lapset pärjäävät myös sen 4-vuotiaan kanssa yhden yön yli, jos he ovat vastuuntuntoisia ja halukkaita järjestelyyn. Ja tosiaan jos vielä naapurustossa asuu joku täyspäinen aikuinen, jolta voi esim. sulakkeen palaessa tms. kysyä jelppiä. Hätänumeroon 17-vuotias osaa soittaa itsekin, ellei sitten mene ihan paniikkiin. Silloinkin on hyvä, että lähistöllä on tuttu aikuinen, jos omat vanhemmat on kaukana bilettämässä. Näistä varoitussanoista huolimatta sanoisin ap:lle, että menkää vaan, eiköhän talo pystyssä pysy! Ja jos ei pysy, kuulette siitä kyllä varmaan aika pian ;)

Vierailija
8/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja korostaisin muille että pitää käyttäytyä kunnolla eikä kavereita saa vetää kotiin sillä aikaa. 4v:lle sanoisin että mene 17-vuotiaan luo jos alkaa pelottaa äiti tulee silloin ja silloin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme