Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**^^MARRAKSET -05 VKOT 13 JA 14^^**

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pikaisesti kertomaan, että lähden tästä äitiyspolille päin. Saa nähdä jäänkö sille tielle vai vieläkö tulen kotiin. Käynnistyksestä on siis ollut puhetta, kun ei meinaa iso vauva itsekseen vielä haluta pois masusta.

Gerda

Vierailija
2/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tulin kotiin, sovittiin että keskiviikkona laitetaan synnytys käyntiin. Pari päivää vielä odotellaan, jos lähtisi itsestään tulemaan, mukavempi se niin olisi.

Gerda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin aamulla päivää viettämään ystäväni ja hänen lastensa kanssa. Juuri tultiin ja nyt onkin sitten jo pian iltapuuhien aika! Uni maittaa kyllä illalla jokaiselle, sen verran tuli energiaa purettua ja raitista ilmaa saatua.

Lähdetään kesällä kavereiden ja heidän lastensa kanssa Saarenmaalle. Vuokrataan " villa" merenrannalta ja nautitaan kauniista maisemista. Tämä siis vastaus siihen, että mihin ollaan menossa :)

Ihana ilma ulkona!

Noema

Vierailija
4/42 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

gerdalle paljon suppareita ja onnea tulevaan synnytykseen.

noeman lomasuunnitelmat kuulostavat hurjan kivoilta.

calzalille superhalaus koiran pois menon johdosta. meidän koiravanhuns(melkein 15v) jätti tämän maallisen maailman pari kuukautta sitten ja vaikka koirat eivät enää meillä asuneetkaan niin suru on läsnä joka päivä.

ja mitäs meille, käytiin viime torstaina poikien kanssa neuvolassa,otin teemunkin mukaan,kun se syö niin huonosti ja paino pysynyt samassa jo puolvuotta ja pituutta on näyttäny tulevan ja olihan sitä 93cm(marraskuussa 86) ja kyllä painokin näytti lisääntyneen joten huoli pois siitä. santeri taas 3kk iässä painaa 7160g ja oli 63cm pitkä. ja hän siis pelkällä tissimaidolla. samasena päivänä iltapäivällä soitettiin silmäpolilta että pääsettekö huomen aamulla klo 8 teemun kanssa toimenpiteeseen. ja sitten mentiin...oltiin polilla ennen kahdeksaa(syömättä ja juomatta) ja toimenpide tehtiin vasta 9.30 alko jo loppuvaiheessa teemukin olla väsynyt ja kiukkuinen. kyynelkanavaa avattiin ja tällähetkellä näyttää ettei oireet loppuneetkaan, toivottavasti ei ollu turha nukutus.

torstaina mulla alkaa koulu, kesto puoltoista vuotta, ei lähiopetusta kuin 10päivää, tehtäviä sitten pakerretaan.

hoitovapaata olen anonut 2009 vuoden loppuun saakka.

ja nyt pojat heräs päikkäreiltä, palataan taas!

Vierailija
5/42 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iso lämmin kiitos teille kaikille lohtusanoista. Yllättävän hyvin tässä jo mennään vaikka niin moni asia Sallista muistuttaa, totta kai. Nyt vaan odottelen että pääsis kans tuonne synnyttämään, vaik viikkoja onkin nyt " vasta" 38...

Venlakin ollut kotona nää pari päivää kun tuli korvatulehdus molempiin korviin :( Tosin oli eka tulehdus tänä vuonna, eli siihen nähden ollaan päästy aika helpolla.

Mä palailen teidän juttuihin täs paremmal ajalla, tuntuu ettei mitään jaksais enää tehdä, tahtois vaan tästä mahasta eroon...

Katja rv38 ja Venla 2v5kk

Vierailija
6/42 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerdalle hurjasti voimaa ja tsemppiä huomiseen! :)

Jos et jo ole vauvan haku matkalla.

Esikoinen aikoinaan käynnistettiin kun meni 16 päivää lasketun yli.

Kasiks piti aamulla olla sairaalassa tarkastuskäynnillä, vain. Reippaana tyttönä kävelin, pari kilsaa oli matkaa. Mies jäi kotiin nukkumaan. Tuli se sitten vähän myöhemmin perässä, kun soitin että tänne pitääkin jäädä, synnyttämään! Neiti syntyi vasta seuraavan päivän aamutunteina.

:))

Täällä satoi sunnuntaita valtavasti lunta. Tympii niin! Vaikka lapset eilen tosi innolla rakensi isoja lumiukkoja. Kevättä niin odotan!

tamatulle opiskeluihin intoa! :)

Kummasti ollut maha kipeä jo pari päivää, ei koko ajan aina välillä. Viime yönä yhtäkkiä alkoi oksettaa hirveesti ja kerran oksensinkin. Nyt jo parempi. Ei olla kyllä mitään mahatautia tilattu.

Tästä tulikin mieleen noeman kumma huono vointisuus. En enää muista oliko imetyksen jälkeen/ ennen menkkoja mitään vastaavaa, ei varmaan, kun en muista. Toivottavasti menee pian ohi!

Tästä taas tuli mieleen Aatun hauska kommentti, että äiti pissannut housuihin vai miten se nyt menikään ;)

Mukavaa viikkoa :)

Hilda

Vierailija
7/42 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerdalle tsemppejä ja onnea matkaan! Ihan pian saat nyytin syliisi ellei olekin jo. ;-) On tämä jännää.

Vatsakipuja taitaa olla liikkeellä. Mulla on nimittäin myös ollut pari päivää kovia vatsakipuja kuten Hildallakin. Menkkakivuiksi niitä aluksi päättelin kun selkeästi kohdun alueella kipuili, viime yönä kivut yltyi niin koviksi etten saanut nukuttua kun särkylääkkeistäkään ei ollut mihinkään. Tuntui kuin olisi ollut loputon synnytyssupistus menossa, kipu säteili etureisiin ja alaselkään. Lämmin suihku helpotti vähän oloa, mutta vain hetkeksi.

Aamulla soitin sitten Taysin naistenpolille ja kehottivat tulemaan näytille kun oli se keskenmenokin hiljattain. Mitään tulehdusta kohtuun ei ollut onneksi tullut vaan menkkakipujahan nämä ovat, vähän pahemman sorttisia kuin normaalisti. Johtuu kuulemma siitä kun ei ole ollut kuukautisia pitkiin aikoihin (viimeksi marraskuussa). Jostain keltarauhaskystasta lääkäri myös höpisi, sellainen näkyi oikeassa munasarjassa ja tutkimus siltä puolelta teki kyllä todella kipeää. Sitä kystaa pitäisi käydä näyttämässä gynellä kaksien kuukautisten jälkeen. Miehelle oon taas vähän marmattanut että kyllä miehet pääsee helpolla kun ei joudu tällaisia kaikenmaailman kohtukipuja kokemaan. Ihan kuin se miehen syy olisi. ;-) Sain reseptillä vähän tujumpia lääkkeitä, mutta ei nekään ihan täysillä tähän oloon auta. Epiduraali ois voinut tehdä ihan terää. ;-) Tällä hetkellä on ihan siedettävä olo, muuten voiskin olla hymiöt aika vähissä.

Niin joo ja Taysin gyneltä tuli suositus että mun pitäisi odottaa kahdet kuukautiset ennen uuden raskauden yrittämistä. Mulla on kuulemma kohtu niin takana tms ettei pääse riittävän hyvin puhdistumaan yksistä kuukautisista. Hemppakin oli vain 108, joten kai tässä pitää antaa ajan kulua ennen kuin alkaa siitä vauvasta enempää kuumeilemaan. En taida olla kovin ihanteellisessa raskauskunnossa vielä vähään aikaan. :-/

Minäkin toivon että Noeman pahoinvoinnit helpottaa pian. Ei lainkaan kivaa tuollainen. Kivat kesälomasuunnitelmat teillä, pääseekö mukaan? ;-)

Tamatulle tsemppiä opiskeluun!

CalZalin Venlalle pikaista paranemista korvatulehduksista! Miten Venlalle menee antibiootit alas?

Annam, mukava oli kuulla teidän kuulumisia.

Noema kyseli karkkipäivästä. Meillä ei vielä sitä käytäntöä ole. Jessellä on enemmänkin himo kekseihin ja niissä ollaan tehty käytäntö että päiväruoan (eli päiväunien jälkeisen aterian) jälkeen saa keksin jälkiruoaksi jos ruoka on maistunut hyvin. Kyläilyreissuilla, juhlapäivinä yms saa sitten vapaammin herkutella. Melkoinen herkkusuu täälläkin kasvaa ja varmasti tullaan ottamaan karkkipäivä jossain vaiheessa käyttöön. :-)

Nyt pitäisi mennä pesulle ja nukkumaan, jospa ensi yö menisi jo paremmin ja pääsisi huomenna töihin. Tänään olin kipujen takia saikulla ja menihän siellä Taysissakin oma aikansa. Jessen pääsin hakemaan sentään tarhasta normaalia aikaisemmin joten jotain hyötyä näistä naistenvaivoistakin joskus. ;-)

Gerda, tule huikkaamaan böö jos olet vielä kotosalla ja koneen äärellä! :-)

Vierailija
8/42 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa tulin nopsaan huikkaamaan Gerdalle tsemppiä huomiseen, tai sanotaan että viimeistään huomiselle jos oletkin jo hommissa? Ihanan jännää vaikkei " tunnetakaan" :)

Noemalle tuosta pahoinvoinnista, mulla on Emman syntymän jälkeen ollut ihan kauheet nämä menkat! Oon tainnut niistä täällä purnatakin, eli tekee pahaa ja kivut on kuin pahat supparit.. Tarvis mennä gynelle ja alkaa vähän miettimään noita ehkäsyjuttuja. Pillereitä en tahtoisi, mut jotain on kyllä keksittävä ettei ole kerran kuukaudessa aina ihan petikunnossa.

Kurjalta kuulostaa Auringonkukka nuo sunkin kipuilut, oot oikeassa, liikkeellä on, hö. Paranemisia sinnekin suuntaan, ja Hildalle myös :)

CalZalille kanssa jaksuja loppurutistukseen, pian on sielläkin tuhiseva nyytti, ihanaa :)

Mites Tintan talokaupat, mitään uutisia?

Meillä oli vkoloppu yhtä juhlaa kun ensin oltiin perjantaina viiskymppisillä ja sitten la ja su oli syndevieraita, nyt on vatsa täynnä kakkua! Oli tavallaan vähän haikee fiilis kun meidän vauva on jo yhden,jaiks..

Nyt meen nukkumaan, palaillaan ja Hyviä Öitä kaikille :)

Vierailija
9/42 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti kaikille tsempityksistä. Ootte ihania kun jännäätte tässä mukana! :)

Itseäkin jännittää kovasti, toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja mielellään vähän helpommin kuin viimeksi. Ei lähtenyt itsekseen vielä vauva syntymään vaikka kaikkia kotikonsteja on tässä yritetty, joten nyt lähden sinne synnärille käynnistelemään. Huu....

Gerda perhoset mahassa

Vierailija
10/42 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla paremmin, mutta Auringonkukalle paljon paranemisia toivottelen täältä! Hurjalta kuulostaa! Mulla on kanssa oikein selkään ja reisiin asti ulottunut pahimmillaan supparimaiset kivut. Ne tosin loppuivat pari päivää sitten, mutta kuvotus jäi.

Vierailija
11/42 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelijalle: osanottoni täältä teille, ja paljon halauksia suuren surun keskelle. Koitahan jaksaa!

Ajatus ei oikein kulje kun luki odottelijan ikävät uutiset. Omat ongelmat tuntuvat tosi pieniltä tälläisten asioiden äärellä.

Huomenillalla olen menossa liiton kokoukseen josta mennään syömään Fransmanniin (ilmainen ruoka kelpaa aina mulle ...).

Mies haki eilen Remun vk-haalarin, ihan kivannäköinen oli, toivottavasti toimiikin sitten hyvin. Nyt ei paljon vk-haalareiden pitoa suunnitella kun ulos on tullut monta senttiä lunta.

Kevään jumpatkin alkavat olemaan ohi, saisivat kyllä kestää tuonne toukokuun loppuun asti. No, pitää käydä vain enemmän sitten ulkona lenkkeilemässä. Kuntosalille ei huvita lähteä kun ovat nykyään niin kalliita + aikaa käyntiin menisi 2-3 tuntia.

Nyt mentävä syömään joku hedelmä vielä ja sitten nukkumaan.

Tintta-liisa, jolla silmät ristissä

Vierailija
12/42 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keltarauhaskystä ennen kuin saatiin Olli. Oli todella kipeä puoli vuotta, aina viikko sen jälkeen kun menkat oli loppunu. En pystyny liikkumaan. Selvisi sitten että on kysta ja mulla piti olla tarkistus ultra toukokuussa 2005, mutta helmimaaliskuussa 2005 kun tuli raskaaksi ja kävin ekassa neuvolalääkärissä niin sanoi lääkäri, että kerran olen raskaana niin ei tarvitse tarkistuttaa, että on mennyt itsestään pois.

Sitä vaan, että kivut voi tosiaan johtua siitä kystasta. Onneksi mulla ei ole uusiutunut.

Jaksamista sinulle!

Koulu kiireitä hurjasti...

Aurinkoisia päiviä!

Vierailija
13/42 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerettiin juuri pestä talvihaalari, niin en nyt oo enää sitä käyttänyt kun kuitenkin kohta olisi joka tapauksessa saanut laittaa kaappiin. Sit täytyy tietysti ottaa taas esiin jos oikein kovaksi pakkaset äityisivät, mutta nyt ollaan pari päivää menty villavaatteilla ja välikausihaalarilla ja hyvin on piisannut vaikka lunta tulikin.

Poika on nauttinut hirveesti lumileikeistä. Kiva seurata kun tykkää niin kovin möyrytä hangessa, ja kun saatiinkin oikein reilusti lunta. Eipä se taida kauaa tälläkään kertaa maassa kestää.

Itse jaksan huonosti peuhata pojan kanssa, on jäänyt enemmän miehen kontolle sit iltaisin. Liikkuminen on vaivalloista ja koko ajan melkein kolottaa ja jomottaa ja vihloo jostakin. Pinna on kireällä ja hermot menee helposti pojan kiukutteluihin ja uhmailuihin. Itkukin tulee helposti silmään. En jaksa kauheasti tavata ihmisiä. Huoh, toivottavasti tämä on vaan jotain hormoonihyrskyjä eikä enteile masennuksen palaavan/pahentuvan.

Laskettuun aikaan on vielä 1-2 viikkoa. Toisaalta odotan että syntyisi jo pian, toisaalta en tiedä olenko siihen valmis. Mutta tuleeko sitä edes tämän valmiimmaksi. Maanantaina pääsen kokoarvioon äitiyspolille, saa nähdä mitä sanovat. Poikasenhan tosin arvioivat siellä vajaan kilon pienemmäksi mitä olikaan, joten tiedä sitten.

Vähän valitussävyinen viesti, tää aamu tuntuu aika takkuiselta. :)

Gerda

Vierailija
14/42 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerdalla jo varmasti vauva sylissä,on niin jännää.Toivottavasti kaikki on sujunut hyvin!

Täällä kans jännätään koska neiti päättää syntyä,lupailee mutta tiedä sitten kuinka kauan vielä pitää kärvistellä.Toissayönä supisteli 2,5 h 10min välein ja eilisen päivän parhaimmillaan 3 min välein mutta oli ihan siedettäviä. Viime yönä valvoin taas 2h kun supisteli jo kipeesti alle 10 min välein mutta siihen ne sitten on laantuneet ,tänään vaan satunnaisesti.Oon kade niille joilla synnytys käynnistyy kerralla. Annastahan supisteli kans monta yötä ennen eikä edes paikat auenneet,pelko persiissä...ei jaksais odotella enää kun mitään ei jaksa tehdäkään.

Anna odottaa pikku-siskoa jo innolla mutta heittäytynyt ite myös vauvaksi,nuken tuttia jäytää välillä ja hoitoalustalla pitäisi vaippaa vaihtaa...:)

Anteeks etten nyt kommentoi sen kummemmin juttuja mutta ajattelin tulla morjestaan kumminkin.

T:Odottelija76,Anna,masukki rv38+1

Vierailija
15/42 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta-liisalle piti tulla vastailemaan, kun kyselit viime pinossa missä käyn kuntosalilla ja miten saan kiloja pois..

Mä käyn täällä kyröös salilla. 7e/krt ja pyrin käymään 2krt/vkossa + reippaat vaunulenkit päälle 2-3krt/vkossa. Asutaan ihan lähellä kuntosalia, joten kuntosalireissuun ei mee kuin n.1,5-2h aikaa.

Aluks tietty lähtee nesteet, joten alkuviikoilla paino putoaa nopeammin. Tarkoituksena on n.2kg/kk eli ei mitään nopeaa tahtia..

Aloitan aamun puurolla ja kulutan enemmän mitä syön. Viikonloppuna vähän lipsuilen ja viikolla tiukemmin. Paljon kasviksia ruuan kanssa, että maha täyttyy. Ei mitään erikoisia konsteja siis ;)

välillä tulee takaisinpäin lisää, mutta pitkällä aikavälillä sillä ei ole merkitystä.

no mutta paremmalla ajalla kuulumisia..

-marika

Vierailija
16/42 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun esitän minäkin syvimmät osanottoni Odottelijalle. Voimia ja siunausta.

Tänne ei erikoisempia kuulu. Poika sekä äiti heräilee täällä nyt jostain syystä kovin aikaisin (poika n. klo 6 ja äiti jo aiemmin) ja iskä repii pelihousujaan joka aamu meidän kanssa=) Tänäänkin klo 7 oli 2 vessaa jo pesty, pyykit laitettu kuivumaan ja astianpesukone tyhjennetty, ehtiipäähän tehdä hommia.

Poika on nyt kovin räkäinen ja yski yön tiukasti. Astmalääkkeitäkin jouduimme antamaan. Toivottavasti ei tulisi kuumetta. Tänään meidän lähellä on sellainen perheiden ulkoilutapahtuma, ajattelimme mennä sinne ystäväperheen kanssa makkaran/letun syöntiin ja jos poika pääsisi moottorikelkankin kyytiin sillä on odottanut sitä kovasti.

Puhuvatko teillä lapset peloistaan? Meillä tämä pelkääminen on nyt oikea muotijuttu. Poika pelkää milloin mitäkin. Että huoneessa on sarvikuono, pelkää välillä aurinkoa, isiä ja milloin mitäkin.

Raskauden suhteen olo on epätodellinen, vointi on ollut mitä mainioin eikä yhtään tunnu että olisi raskaana. Pari kertaa on käynyt ihan hetken pienen pieni huono olo jos on ollut pitkä väli syömisessä. Pelottaa, että jokin on pielessä, kun mitään ei tunnu. Vielä reilu viikko ensimmäiseen neuvolaan ja ultraan.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Manna 6+5 + poikanen2v+4kk

Vierailija
17/42 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerda79: Jaksamisia sinulle loppuraskauteen, kohta se h-hetki koittaa!!

marica77: Hyvä homma että teillä kuntosali on lähellä, mulla jää just sen takia väliin siellä käynti kun lähin ois Vaasassa. (Tai no, ois tossa Botniahallinkin kuntosali, mut se on aika surkee ...)

Manna25: Huomenna heräättekin pojan kanssa myöhemmin kun kelloja siirretään yöllä :) Mukavan kuuloinen päivä teillä tänään tiedossa, toivottavasti poika on jo paremmassa kunnossa.

Olin eilen liiton kokouksessa jossa sai ilmaisen ruoan. No, Fransmannissa on jotku italialaiset viikot, ja aika vähiin jäi mun syöminen, oon vissiin kranttu kun en kaikkea saanu alas. Kaikkea

kyllä maistoin urheasti.

Meillä Lottakin osaa jo värit hyvin (muistaakseni joku joskus mainitsi siitä...), on jo pitkään tiennyt perusvärit. Laskee jo kymmeneenkin hienosti :) Kiva vaan kun joskus sanon tiukasti että äiti laskee

viiteen ja jos et oo totellut niin ... No, Lotta alkaa itse aina laskemaan sormilla yksi, kaksi ... Hymyhän siinä pakosta itseltä tulee :))

Voi kunpa kesä tulis pian että sais laittaa vähemmän vaatetta päälle.

Tintta-liisa

Tänä viikonloppuna pidetään ihan kotiviikonloppu, pääsiäisenä oltiin niin paljon menossa.

Vierailija
18/42 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on hiljainen. Sisu vetää päikkäreitä ja Onni lähti mummulle ja papalle Tampereelle. Innokkaana lähti tuossa tunti sitten, saas nähdä kauanko viihtyy :) Huomenna olisi kyyti takaisin, mutta jos viihtyy pitempään, niin lupasivat tuoda.

Oltiin pääsiäisenä risteilyllä ja päivä Tukholmassa. Mukavasti meni reissu ja pojat nautti olostaan. Muumit sattuivat olemaan laivalla ja sehän oli huippua Onnin mielestä. Pikkumyyn ja Muumipeikon kanssa jumppaili iloisena :)

Mulla oli perjantaina synttärit. Ihanat synttärit olikin! Pääsin kampaajalle, hyvän olon hierontaan, leffaan ja meksikolaiseen vielä iltaa viettämään. Tuli vähän syötyä, huh.

Gerdalle jaksamista loppusuoralle! Muistan hyvin nuo tunteet. Mulla siis ainakin oli raskauden loppuvaihe aika tuskaa Sisusta. Tuntui todella siltä, että loppuisi jo. Oli se tunne Onnistakin jollain tasolla, mutta ei ollenkaan niin voimakkaana. Pienetkin kiukuttelut Onnin suunnalta vaikuttivat ylisuurilta. Välillä iltaisin vain itkeskelin sohvalla lasten mentyä nukkumaan ja olin varma, että nyt iski masennus.

Meillä oli viimeisen viikon ennen Sisun syntymää paljon auttajia kotona. Se helpotti kovasti. Onko teillä mitään mahdollisuutta saada kotiin apua? Tai poikasta välillä vähän leikkimään jonnekin kaverille? Pienikin hengähdystauko tekee ihmeitä ja taas jaksaa. Vielä kun olet raskaana (maha+vaivat+hormonit), niin ei todellakaan ole ihme, jos väsyttää, kenkuttaa ja itkettää välillä. Kaikkea hyvää toivotan täältä!

Ihanalta kuulostaa Mannan kertoma moottorikelkka-ajelu ja makkaranpaisto. Tuollainen tuntuu täällä etelässä niin kovin kaukaiselta. Olisi ihanaa päästä Onnin ja Sisun kanssa tekemään jotain tuollaista. Vaikka tänne nyt lunta saatiinkin, on lämpöasteita 6 ja kovin on vetistä. Pitää kyllä ensi vuonna lähteä perheen kanssa talvella pohjoiseen lomalle!

Peloista oli myös puhetta. Juu, meillä on pelkääminen kanssa aika pop. On ollut jo muutaman kuukauden. Muumeissa näki kerran mörön ja nyt on mörkö sitten milloin missäkin. Onnin pelko on tosin sellaista " vitsikästä" . Sanoo siis hymynkare huulilla, että " hei, nyt tulee mörkö" . Ja katsoo pilke silmäkulmassa reaktiotani. Ei siis ihan todellista pelkoa, mutta jotenkin jännää ja siksi kivaa.

Mannalle vielä raskausoireista sen verran, että mulla oli Onnista kovat pahoinvoinnit ja muitakin oireita oli reippaasti. Sisusta ei pahemmin ollut, taisin kerran oksentaa, muuten oli vain sitä kuuluisaa kuvotusta. Rinnat eivät olleet ollenkaan arat ja olo oli ihan epätodellinen koko raskauden suhteen. Taisin tehdä pari tarkistustestiä jälkikäteen :)

Meillä herätään kanssa klo 6. Tai Sisu herää jo viideltä, mutta suostuu sitten hetkeksi torkahtamaan tissin jälkeen. Joka tapauksessa klo 6 on koko rykmentti ylhäällä = meidän sängyssä odottamassa koska pikkukakkonen alkaa.

Meillä on kanssa värejä alettu tunnistamaan. Tosin Onnin mielestä on ehkä maailman hauskin juttu sanoa punaista siniseksi ja päinvastoin. Oikein hokee mulle, että " äiti, kato, sininen auto" . Sitten kun sanon, että se on punainen, inttää vastaan nauraen. Kymmeneen laskee myös, tosin numerot saattavat olla ihan missä järjestykessä tahansa ;D Automerkit osaa jo tosi hyvin. Onnilla on noin 100 pikkuautoa (myös isänsä vanhoja). Jos ne laittaa riviin, osaa tunnistaa jokaisen auton menrkin. Olenkin miettinyt pojan laittamista siihen Tupla tai kuitti ohjelmaan :D Kadulla aina kertoo asiantuntevasti autojen merkit. Niistäkin osan tosin keksii omasta päästään, yksikin oli mm " sarvikuonoauto" . No, löytyy ainakin mielikuvitusta :)

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!

Noema

Vierailija
19/42 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerdalle jaksamista loppuraskauteen! Voin hyvin kuvitella että pinna on kireällä kun oma olokin on jo kovin tukala ja uhmaikäisen kiukuttelutkin pitäisi siihen päälle jaksaa. Itse varmaan reagoisin ihan samoin kuin sinä eli tiuskittua ja itkettyä tulisi normaalia herkemmin. Ja tekeehän ne hormonitkin tepposia eli toivotaan ettei enteile sinulla masennuksia. Jos sellaista tulisikin niin tällä kertaa tunnistat varmasti tilanteen nopeammin ja saat siihen apua. Hyvin kaikki menee. Hurjaa kyllä että aika on mennyt taas näin vauhdilla että sulla on laskettu aika jo ihan käsillä. :-)

Manna kyseli lasten peloista. Meillä Jesse tykkää jutella paljon kaikenlaisista tunnetiloista eli juttelee peloistaankin silloin tällöin. Muistelee välillä jotain vanhojakin pelkoja kuten viime kesäinen autopesulassa käynti, siellä kun pelotti ja itketti kovasti. Viimeisin pelko taisi olla kun katselivat isinsä kanssa koneelta jotain piirrettyä missä oravien kotipuu kaadettiin. Se kauhistutti kovasti (hätä oravien puolesta) ja siitä ollaan juteltu moneen kertaan ja muistuteltu tarinan onnellisesta lopusta. Välillä pelottaa jos joku tulee yllättäen rapussa vastaan tai vaikka peräti samaan hissiin, sitä myös selittää moneen kertaan " Jesseä pelotti, itketti, ei ollut mitään hätää..." . Meillä taitaa asustaa pieni kerrostaloerakko. ;-)

Nyt pitäis varmaan mennä herättelemään Jesseä päikyiltä. Tämä päivä on mennyt vielä talviajan rytmillä ja täytyy nyt iltasella yrittää hilata rytmitystä edes vähän kesäajan puolelle. Nopeasti se uusi rytmi löytyy kun huomenna alkaa taas arki ja normaalit työ- ja tarhakuviot.

Kevättä ja kesää täälläkin muuten innolla odotetaan (kuten Tintta mainitsi). Tampereella on vielä varsinkin metsissä ja leikkipuistoissa runsaasti lunta. Tänään tehtiin hieno lumilinna ja eilen pojat kävivät rattikelkkailemassa. Ensi viikoksi on luvattu kuitenkin lämmintä säätä ja aion aloittaa pyöräilykauden heti huomisesta. Ihanaa! :-)

Vierailija
20/42 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihan kamala päivä. Poikanen on kipeä; nuhaa, yskää, hengitys rohisee kovasti ja eilen illalla oli lämpöäkin 38.3 (mutta tänään ei ole ollut). Ja koska ei olla ulkoiltu tänään, poika on ihan ylikierroksilla, eikä suostunut päiväunille vaan riehui koko iltapäivän. Ja minä olin aivan kuolemanväsynyt enkä saanut nukuttua. Mieskin oli väsynyt (ja tottakai hän on muka aina väsyneempi kuin minä!) ja lopputulos oli se, että huudimme täällä kilpaa kaikki 3.

Ja siihen rytäkän keskelle kun vielä appiukko ilmestyi (vieläpä yökylään) niin jo paloi minulla pinna. Itkin ja märisin kuin mikä. Tuntui että tämä uusi vauva on ihan vikatikki. Missä välissä ikinä nukun, jos häntäklin täytyy syötäää yöt 2h välein ekat 6kk kuten esikoista, jos esikoinen herää aina aamulla klo 6 eikä nukua päiväunia. Miten siitä selviää täysjärkisenä??? Milloin ihmeessä minä nukun?

Sitten pakkasin ulkoilukamppeet niskaan ja häivyin 6km:n lenkille. Siellä mieli onneksi vähän rauhoittui. Ja kylläpä kotona sitten maistuikin ranskalaiset ja hampurilainen=) Eikä tuo mahdollinen uusi tulokas mikään vikatikki ole, päinvastoin. Kunpa kaikki vain olisi hyvin.

Nyt mies touhuaa pihalla jotain isänsä kanssa ja poika hoitaa vauvanukkeaan. Vauva on nyt pesulla toista kertaa puolen tunnin sisään=) Ruokaa poika sille tuolla kokkailee ja juottaa muka kaakaota ja käyttää aina potalla pissillä. Ihana leikki. Pitäisiköhän sille ostaa ihan oikea babyborn-vauva, kun on nyt niin innostunut? Ja vauvalle rattaat ja sänky (nyt nukke nukkuu pahvilaatikossa).

Noh tämmöistä tällä kertaa. Kirjoitelkaahan muutkin.

Manna