Osittainen hoitovapaa ja äitiysloman alun palkka
Olen jäämässä äitiyslomalle ja olen tehnyt 6h työpäivää eli ollut osittaisella hoitovapaalla. Nyt aloin vain miettimään että minkä mukaan työnantaja maksaa minulle palkan äitiysloman alussa. Tuleeko se 6 vai 8 tunnin mukaan, onkohan kenelläkään kokemusta?
Kommentit (4)
niin tietenkin sitten 100% palkkaa. Itse en ehkä kehtaisi juuri äitiysloman alkuun laittaa tuota normityöajan aloitusta mutta esim. kk ennen on ihan ok. Vaikkapa sopivasti kesälomaksi ;-)
Itse kyllä vaihdoin 100% päivään jo 6kk ennen, koska halusin hyvät äitiyspäivärahat.
työnantajasta. Mitään velvoitettahan ei palkanmaksuun ole, koska saat kuitenkin äitiyspäivärahaa. Sen määräytymisperusteen varmaan tiedät (viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan jos ei yli 20 prossan nousua). Mitäs jos tekisit viimeisen kuukauden täyttä päivää?
Ei kai hän muuten täällä tuollaisia kyselisi. TESissä yleensä jo määrätty.
t.3
meillä maksetaan 42 eka päivältä palkka äitiysloman alussa. No niin hyvä tietää, tänään teinkin juuri kesäkuun loppuun sopimuksen ja elokuuun 5 päivä alkaa äitiysloma niin (kesäloma välissä) tulee sit täytenä... ap