Kumpia sulla enemmän, syntyneitä lapsia vai keskenmenoja?
Kommentit (36)
raskaaksi olen tullut aina mielestäni melko helposti, eli 3-12kk yrittämisen jälkeen.
1. raskaus -> keskenmeno
2. raskaus -> keskenmeno
3. raskaus -> keskenmeno
4. raskaus -> synnytys
5. raskaus -> keskenmeno
6. raskaus -> synnytys
7. raskaus -> rv10+ menossa, tuplat tulossa, ja tällä hetkellä voivat hyvin.
keskenmenot ovat todella yleisiä, mutta naiset harvemmin puhuvat näistä kipeistä asioista julkisesti.
eivät sovi aiheena kevyeen kahvipöytäkeskusteluun..
omien keskenmenojeni myötä, on sukulaisista ja ystäväpiiristä valjennut kymmenkunta naista joilla on ollut yksi keskenmeno tai useampia.
useamman km kokeneita on heistä äkkiseltään laskettuna minun lisäkseni 3.
meillä 4 ensimmäistä raskautta ovat alkaneet ns. kevyillä lapsettomuushoidoilla, ja kolme jälkimmäistä ovat koeputki-alkuisia (IVF) raskauksia
Olemme olleet onnekkaita ja olen kiitollinen siitä.
0 keskenmenoa,
1 abortti.
Tosin järjestys ei tämä.
Eli 16v abortti :(
Esikoista yritettiin 3 vuotta aktiivisesti, ennen kuin tärppäsi, ja kuopusta tehtiin myös 2 vuotta.
Sinänsä ironista, että teini-iän raskauteni tuli siitä yhdestä ainoasta kerrasta, ja sitten kun oikein tekemällä tekee, niin ei meinaa millään...
Esikoiseni sain 27v.
Ensin viisi keskenmenoa ja niiden jälkeen kaksi poikaa. Kaikki keskenmenot kahden vuoden sisällä. Rankkaa oli...
Oli mulle täysi yllätys, että noin monta....=(
Ja olen tullut raskaaksi erittäin helposti.
Etkö tosiaan tiennyt, että km:t ovat TODELLA yleisiä. Lähes jokainen nainen elämänsä aikana (jotka " tekee" ) lapsia, kokevat niitä.
En tarkoita tätä sillä, että mitäpä tuosta. Vaan ennen kaikkea; se on todella surullista. Mutta onneksi suuri osa kaikista keskenmenoista tapahtuu ennen kuin nainen tietää edes olevansa raskaana. Mutta sitten ne, jotka tapahtuu myöhemmin, ovat todella surullisia asioita.
Yhtään vähättelemättä aikaisilla viikoilla päättyneitä, niin en edes osaisi kuvitella, miltä tuntuu kun raskaus on ehtinyt edetä jo pidemmälle, ja elämä kohdussa päättyy. :(
Itse kuulun niihin harvinaisiin onnellisiin, että vaikka kumpaakin lastamme yritettiin vuosia, niin niihin väleihin ei ole mahtunut yhtäkään keskenmenoa (ainakaan tietääkseni).
1 km (vko 12)
1 kohdunulkoinen
Molemmat henkisesti rankkoja menetyksiä.
Myös minä tiedän olevani onnekas, kun en ole joutunut kokemaan keskenmenoa. Samoin kuin siinä, että molemmat raskaudet ovat saaneet alkunsa melkein pelkästä ajatuksesta...
Äitini ei tietääkseni ole saanut yhtään keskenmenoa, kaksi lasta on. Anoppi oli ensimmäinen, joka kertoi minulle keskenmenostaan. Hänellä niitä tuli yksi, ja lapsia hän on saanut siinä ympärillä kolme.
Suvussani ei ilmeisesti ole niitä tullut, koska olemme suhteellisen läheisiä, eikä kukaan ole sellaista kertonut. Vasta keskustelupalstoilta on ilmennyt, kuinka yleistä se on.
2 vuoden yritys, joka päättyi tuohon km :(
ja kaikki kolme saaneet alkunsa ensimmäisestä kierrosta (kuopus puolikkaasta sellaisesta..)
Silloinhan on raskaus jo ollut näkyvissä.
En siis paheksu, vaan olen puhtaasti utelias. Kohdunulkoisen ja tuulimunan tiedän, mutta voiko jonkinsorttinen myrkytys tai muu äidin sairaus pakottaa keskeytykseen?