Miksi ette myönnä, että imetys on naiselle nautinto?
Sen takia monet haluaa imettää pitkään yötä päivää lapsentahtisesti ja se on se (ehkä tiedostamaton) syy olla korvikemammojen haukkuma imetysfanaatikko. Edes jossain imetyksen tuki -jengeissä ei paljon puhuta siitä, että äitikin nauttii imetyksestä. Alkuunhan se on hankalaa ja kivulloista, mutta pian imetyksestä tulee suuri nautinto ja naisen kroppa kehittää mielihyvähormoneja ja hoivaamisviettejä lisääviä hormoneja. Imettävä äiti voi tuntea suurta fyysistä ja henkistä nautintoa, mielenrauhaa ja rakkautta lasta kohtaan. Vaikka vauvan imetys ei ole seksuaalista, niin on se kumma, kun naisten mielestä on nautinnollista jos mies hyväilee rintoja, mutta sitten kun tissi on vauvalla, niin tissit ei muka tunne mitään. Samat tissit ne on edelleen.
Kommentit (45)
distu mitään " kosketusta" .
Mutta kyllä imetys toki mielihyvää tuottaa. Imetyksessä tarvitaan samaa " rakkaushormonia" eli oksitonsiinia kuin orgasmissa.
Hirveen kipeet tissit, jotka rasvauksista huolimatta verellä ja rikki. Olo kuin lehmällä, maitoa tulee niin paljon ettei mikään maidonkerääjä toisessa rinnassa vedä niin paljon. Aina paita märkänä julkisilla paikoilla rintasuojuksista huolimatta. Ei nautinto eikä kivaa.
maitoa valu litratolkulla joka paikkaan ja pyyhe toppaukset ennen imetystä,ettei sohvat ja sängyt märkinä,nännit haavoilla ja ruvilla--mieletön kipu ja tätä jatkui kolmannen kohdalla puolitoista vuotiaaksi asti. Kyllä miehen käsittely oli nautinnollisempaa,tosin se ei ollut imetyksen aikana mahdollista
Siis olen varmaan tosi poikkeuksellinen luonnonoikku, kun mulle rintojen koskettelu ei ole ikinä tuonut mitään mielihyvää (siis miehen koskettelu). Imetyskään ei ole mitenkään nautinnollista. Hyvät puolet imetyksessä on ollut sen helppous, maitoa multa on tullut hyvin, ja tietty se rauhallinen hetki vauvan kanssa.
Läheisyyttä voi antaa vauvalle muutenkin, imetys on vaan minusta ollut luonteva tapa ruokkia vauvaa, ei mikään ylimaallinen elämys.
Miehen ja vauvan " imutekniikat" on kyllä aika lailla erilaisia!
Oksitooni tuo raukean ja hyvän olon, äidille ja vauvalle. Siksi vauvat nukahtavat helposti rinnalle ja äiti kokee onnentunnetta. Imettäminen omalta kohdaltani tuntuu joskus fyysisesti hyvältä (helpottaa saada pinkeät rinnat tyhjiksi), toisinaan ei - silloin lasken minuutteja hetkeen jolloin pääsen vapaaksi pienestä tissitakiaisesta, yleensä iltaisin kun olen lopen väsynyt ja kosketus ärsyttää. Henkisesti imetyshetki on parasta mitä voin lapseni kanssa jakaa. Rinnalle nukahtava hymyilevä lapsi on kauneinta maailmassa, minusta.
Ihanasti kirjoitettu!
Nautin edelleen 4-vuotiaan imettämisestä, vaikka eri tavalla kuin vastasyntyneen.
T. Tuttelilla syöttänyt
eli korvikeäitikö se nyt oli???
vaikka oon ollut tosi herkkä niistä aikaisemmin. Mielihyvää koin kyllä, mutta ennemminkin henkistä sellaista, kun oma keho toimii niinkuin pitää ja vauva on tyytyväinen.
Itse asiassa etukäteen vähän mietin, että mahtaako tuntua fyysisestikin hyvältä, kun miehen kanssa tuntuu, mutta ei. Aluksi 1kk erittäin kivuliasta, sitten fyysisesti lähinnä janotti.
Minä nautin rintani kopeloimmista, imemisestä, hiplaamisesta ynm käsittelystä. Teen sitä ite ku oon yksin. Päiväni kuluu joskus kokoajan siinä, ku rinnat sitä haluaa. Nautin tästä kovasti ja rinnoille = tullut uusi arvostus vanhempana.
En minä nauttinut. Esikoisen kanssa varsinkin hankalaa. Toisen ja kolmannen kanssa tajusin helppouden, kun ei tarvinnut pulloja pestä eikä lämmittää maitoa. Ei se mitää ihanaa olla.
Ei ollut nautinto kyllä yhtään, ihan hirveää säätämistä. 3 kk jaksoin kummankin kanssa, sitten siirryin pulloon. Toinen nukahti samantien, toinen ei keskittynyt yhtään. Kammolla muistan.
Nautinto kun lapsi imee maitoa? 🤨 🤮
Siis. Voisiko mitenkään olla mahdollista, että ihmiset on yksilöitä ja jopa kokevat samat asiat ihan eri tavalla? Ja että se on ihan ok.
Tää on vuodelta 2008.
Joku hullu kaivelee näitä
Pidä nuo omana tietona eikä täällä valtion palstalla.
Minusta tuntui aina niinkuin kuumaa vettä olisi kaadettu suoniin kun maito alkoi herua. Tai että nokkosella olisi vihmottu. Siihen vielä puremiset päälle. Todellinen nautinto tosiaan. Olet tyhmä, mutta mitäpä muuta mieheltä voi odottaa.
Eikö kenelläkään aina imetyksen alussa tullut vähän alakuloinen tunne, kesti ehkä minuutin. Ja en pitänyt siitä puristavasta tunteesta kun toisestakin rinnasta alkoi tulla maitoa ja sitä piti painaa ettei se maito valu pois.
uskon kyllä, ettei kaikille imetys ei ole mukavaa ja ihmiset on erilaisia, mutta kyllä se on " luonnon tarkoitus" että imetys olisi naaraseläimelle mukavaa. Liittyy lajin säilymiseen ja siihen, että poikasiin kiinnyttäisiin ja niitä hoivattaisiin. Ja ne jotka sanovat pervoksi ovat kyllä itse omituisia, koska äidin ja vauvan läheisyys ei ole pervoa. ap