Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan 7-vuotiaan lapseni uskomaan, että hän on liian iso uskomaan Joulupukkiin?

Vierailija
29.11.2008 |

Kun sanon tyttärelleni, että Joulupukkia ei ole olemassa, niin tyttö väittää, että kyllä on. Vaikka olen sanonut tytölle satoja kertoja, että hän on liian vanha uskomaan Joulupukkiin, koska häntä aletaan kiusaamaan koulussa ja kaikki nauravat hänelle, jos hän menee kertomaan siellä, että Joulupukki on olemassa.

Kun sanon tytölle, että jos hän ei lopeta uskomasta Joulupukkiin, niin kerron hänen kavereilleen asiasta, jolloin nämä nauravat, eivätkä halua olla tyttäreni kaverini enää, koska hän on niin lapsellinen, niin tyttö alkaa itkemään sanoen, että hänellä on muka oikeus uskoa Pukkiin niin pitkään kuin haluaa ja että kaikki hänen kaverinsakin uskovat Joulupukkiin, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa, koska olen kysynyt asiaa tytön kaverien vanhemmilta ja nämä sanovat, että ei heidän lapsensa ole uskoneet Pukkiin enää moneen vuoteen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ev

Vierailija
2/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta se on ihan hyvä asia.

10-vuotiaanikin on hieman siinä ja siinä. Hän ajattelee, että lahjoja ostavat ihmiset toisilleen, mutta joka vuosi saa yhden lahjan, joka on OIKEALTA joulupukilta. Uskoo myös, että aina ei käy oikea joulupukki, mutta joskus voi oikeakin tulla. Tietenkin kyse on myös siitä, että haluaa uskoa.

Minun serkkuni uskoi Joulupukkiin vielä ainakin 2-luokkalaisena. Muistan itse ihailleeni hänen uskoaan ja toivoneeni voivani vielä itsekin uskoa Joulupukkiin. Olen siis tätä serkkua kaksi vuotta vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmasluokkalainen jo epäilee Pukin olemassaoloa, kakkosluokkalaisena meni vielä ihan täydestä. Eikä muuten ollut luokassa ainut, kaveritkin uskoi pukkiin. :) Että se siitä kiusaamisesta... =D

Vierailija
4/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lisätä vielä, että kumminkin meillä piti kovasti Pukille toivelistaa pari viikkoa sitten värkätä, vaikka totesi, ettei Pukkia ole. :) Kysyinkin, että miksi se lista sitten piti tehdä, jos Pukkia ei ole...? Vastasi, että isä ja äiti sanoo Pukille mitä pitää tuoda. =D

T: 5

Vierailija
5/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tee samallailla kun sait hänet uskomaankin siihen, tai sano vaikka että äiti valehteli ja että valehdella saa, se on ihan ok jos toinen uskoo. Siis onhan seitsemän vuotias liian vanha, melkein aikuinen. meillä seisemän vuotias tekee samoja juttuja kun me aikuisetkin.

hei oikeesti, tää on vitsi, ja varmaan oli toi sunki juttus!

Vierailija
6/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta ja ajattelin aikoinaan ihan samoin kuin sinäkin, että viimeistään kouluiässä on kerrottava joulupukista totuus. Ettei lapsi joutuisi kiusattavaksi . Ja niin teinkin kolmen kohdalla ja nou hätä. Nyt olen töissä eka ja tokaluokkalaisten parissa ja kyllä siellä yllättävän moni uskoo vielä joulupukkiin. Tulevat luultavasti saamaan totuuden ilmi kavereilta. Itse ajattelin, että on parempi kun äiti sen kertoo. Se minua yllätti, että niin moni eka ja toka luokkalainen ei vielä tiedä. Pettymyshän se tulee jokatapauksessa olemaan.

Vierailija
7/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanon tyttärelleni, että Joulupukkia ei ole olemassa, niin tyttö väittää, että kyllä on. Vaikka olen sanonut tytölle satoja kertoja, että hän on liian vanha uskomaan Joulupukkiin, koska häntä aletaan kiusaamaan koulussa ja kaikki nauravat hänelle, jos hän menee kertomaan siellä, että Joulupukki on olemassa.

Kun sanon tytölle, että jos hän ei lopeta uskomasta Joulupukkiin, niin kerron hänen kavereilleen asiasta, jolloin nämä nauravat, eivätkä halua olla tyttäreni kaverini enää, koska hän on niin lapsellinen, niin tyttö alkaa itkemään sanoen, että hänellä on muka oikeus uskoa Pukkiin niin pitkään kuin haluaa ja että kaikki hänen kaverinsakin uskovat Joulupukkiin, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa, koska olen kysynyt asiaa tytön kaverien vanhemmilta ja nämä sanovat, että ei heidän lapsensa ole uskoneet Pukkiin enää moneen vuoteen.

Vierailija
8/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää uskon pukkiin ja olen 31-vuotias... ei mulle oo kukaan kertonu ettei pukkia ole olemassa. Ja kun olen sen elävänä Korvatunturillaki nähny!!

Marketti pukit ei oo oikeita eikä pukki joka kotiin aattonakaan kerkeä, mutta silti pukki on olemassa.

Isoveliki uskoo pukkiin ja on 5-vuotta mua vanhempi!

Miksi pitäis lopettaa uskominen?? saahan sitä uskoa vaikka ufoihin jos haluaa..

Ja meillä saa lapset uskoa tai olla uskomatta niin pitkään ku haluavat. Miksi se pitää oikein kertoa ettei pukkia ole..

Tai sitten miksi pitää edes alkaa sitä satua lapselle kertomaan jos noin ajatteleepi??

Vierailija
9/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joulupukki pitää kieltää uhkailemalla kiusauksella tms. Kyllä lapsi pukista luopuu, sitten kun on sen aika. Useinhan lapsi tietää ettei pukkia ole, mutta haluaa vielä uskoa. Miksi lapsuus pitää väkisin rautalangasta vääntämällä lopettaa? Mitä iloa sinä AP saat tästä joulupukin kieltämisestä?

Jouluhan on mielikuvituksen, lämmön ja rakkauden aikaa, joulupukki edustaa noita kaikkia!

Vierailija
10/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen uskoa ihan rauhassa niin kauan kuin uskoo, älä sinä ala häntä kiusaamaan

Vierailija
11/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin aina jännittää kun pukki tulee jouluna, vaikka olen itse ostanut lahjat. Eikö elämässä voi olla vähän satua, lapsilla ainakin?

Vierailija
12/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsesi ei saisi uskoa joulupukkiin? Meillä uskoi vielä 8 vuotiaanakin. Nyt 9v. sanoi ettei usko enää joulupukkiin.

Anna lapsesi olla lapsi.

Vierailija
13/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai kaveritkin uskoi, kun ei yhtäkään lapsistamme kiusattu joulupukkiuskon takia. Eivätkä lapseni ole kokeneet tulleensa huijatuiksi, vaikkei kerrottukaan, ettei pukkia ole oikeasti olemassa. Lapsen kuuluu saada pitää lapsenuskonsa. Kyllä se totuus aikanaan valkenee ilman, että vanhemmat menee totuuksia laukomaan ja kiusaamisella uhkailemaan.

Vierailija
14/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietynlainen (eli tässä tapauksessa ei saa uskoa joulupukkiin), samalla oikeutat kiusaamisen. Tyttäresi ajattelee, että kiusaaminen on sallittua, jos joku uskoo joulupukkiin eli siis jos joku on lapsellinen, omituinen tms. häntä saa kiusata.

Näinhän se aina menee. Pojat, joille on sanottu ei saa pukeutua punaiseen, etteivät muut kiusaisi, pitävät usein selvänä, että punaiseen pukeutuvia poikia saa kiusata. Mieluummin pitäisi opettaa, että kiusaajat tekee väärin ja hänen täytyy muuttua eikä sen, jota kiustaaan.

Vierailija
15/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinut ap ymmärtämään että, anna olla ja keskity oikeisiin ongelmiin, jos niitä edes on.

Vierailija
16/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella lapsella on usko joulupukkiin ja mielikuvituskavereita. He kuitenkin tietävät että juttu ei ole totta, mutta haluaisivat sen olevan ja elävät kuten se olisi. En olisi huolissani yhtään.

Vierailija
17/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai hän saa uskoa jos haluaa..nujerrat lapsesi täysin. tolla että sanot hänelle että häntä kiusataan sen takia, opetat lapsellesi että hän ei voi olla oma itsensä vaan hänen pitää muissakin asioissa muuttua jos ei miellytä kavereitaan. ja samalla ilmoitat että kiusaaminen on ok jos jokin asia ei miellytä toisessa...

Herää ap itse...

Vierailija
18/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli NIIN paha mieli tästä jutusta tai miten joku voi edes provoilla tällasella?

T:se joku nekkaa nekkuun kun kävelet vastaan

Vierailija
19/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sullakaan järki paljon päätä pakota. Huomaa ettei elämässäsi ole todellisia ongelmia kun teet joulupukkiasiasta sellaisen. Nauti lapsesi seurasta ja ole ylpeä hänestä, äläkä marise turhasta ja ole ilkeä hänelle.

Vierailija
20/20 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta saa uskoa ihan rauhassa. Toki lapseni tietää ettei moni kaveri enää usko, mutta minä olen sanonut lapsilleni aina, että se uskoo joka haluaa. Minullekkin joulupukki on vielä olemassa, ja tulee varmasti aina olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme