Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätin mieheni toisen vuoksi, mutta nyt haluaisin hänet takaisin

Vierailija
04.10.2014 |

Jätin avomieheni vuosi sitten ihastuttuani toiseen, työkaveriini. Nyt olen eronnut tuosta työkaverista ja huomaan kaipaavani aikaa eksän kanssa. Tuon työkaverin kanssa oli aluksi hienoa, mutta hänestä alkoi löytyä ikäviä puolia ajan mittaan. Huomasin vertaavani häntä eksään joka käänteessä. Aluksi niin päin, että uusi mies oli parempi kuin eksä ja lopulta niin päin, että kaikesta uuden miehen tekemästä ajattelin, että eksä oli tuossa asiassa parempi. 

Yksinolo turhauttaa. Baareja en harrasta. Eksä on käsittääkseni tällä hetkellä yksin, joskin satunnaisesti tapailee jotakuta. Hän olisi tuttu ja turvallinen vaihtoehto, ja ihan kunnon mies. Emme ole tavanneet eron jälkeen kuin muutaman kerran ohimennen ja moikanneet. Lapsia ei yhteisiä ole, eksällä edellisestä suhteestaan isompi lapsi äitinsä luona. Olemme kolmevitosia suurinpiirtein. Minulla alkaa biologinen kellokin pikkuhiljaa tikittää ja eksä on hyvä isä.

Miten otan asian puheeksi hänen kanssaan? Menenkö vain oven taakse viinipullon kanssa vai laitanko teinityyliin tekstarin? Kohtalotovereita täältä varmaan löytyy. 

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle olisi tehty joskus noin, mitä ap on tehnyt, niin pitäisin ehdottelua takaisin paluusta suurena loukkauksena ja todella epäkunnioittavana käytöksenä. Vielä pahempaa olisi, että exä tulisi oven taakse jonkun viinipullon kanssa ja kuvittelisi, että se riittää keskusteluyhteyteen. Ennen kaikkea minua ärsyttäisi se ajatus, että exäni kuvittelisi sydämessäni olevan heiluriovet häntä varten. Täysin itsekeskeistä toimintaa.

Kun ihminen näyttää kuka hän on, se kannattaa uskoa kerrasta.

Vierailija
62/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te vastailette selvään provoon. Tylsistynyt aloittaja nauraa päivänsä ratoksi.

Todennäköisesti tämä on provo. Mutta tosiasia on, että vastaavanlaisia tilanteita tapahtuu jatkuvasti, siinä mielessä hyvä keskustelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin jättänyt miehen, olisi sen verran ylpeyttä, etten anelisi enää takaisin. Jättämisen syynä voi olla muutakin kuin äkkinäinen suhde toiseen. 

Vierailija
64/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laittaisin jonkun viestin... Mitä luulet, halautko eksän takas vain sen vuoksi, että saisit oman lapsen/lapsia? Rakastatko häntä vai onko vain tilanne, että hän olisi hyvä isä ja teillä voisi asiat sujua?

Minusta kuulostaa selvästi siltä, että ap tavoittelee vain itsekäästi omaa etua ajattelematta juuri muita. Vertailee miehiä kumpi on parempi, mutta ei mieti onko itse hyvä, miten itse satutti, miten voisi saada anteeksi ja toimia paremmin, mitä itse voi antaa ja olla toiselle, mitä toinen haluaa ja mitä yhdessä toisen kanssa haluttaisiin ja oltaisiin aidosti kumppaneita. 

Varsinaisista tunteistakaan exää kohtaan ap ei puhu aloituksessa sanallakaan, vaan laskelmoidusti siitä, miten ex hyödyttäisi nyt ap:ta hänen vaihtuviin toiveisiinsa. Ap:llä on ikävä sitä, mitä sai exältä, ei exää itseään ihmisenä, saati sitten että rakastaisi tätä, varsinaan mitenkään syvemmin ja haluaisi hänelle erityisesti hyvää ja ajatella hänenkin kannaltaan. 

"Yksinolo turhauttaa", kirjoitti ap. Siinäpä romanttinen syy satuttaa exää taas lisää. Kun tuleekin taas muita suunnitelmia ja haluja, tai muuten vaan taas käyttäytyy itsekkäästi kietoutuen oman napansa ympärille. 

Ei jatkoon. Toivottavasti ap:n exä löytää tai on jo löytänyt jonkun aidosti kivan ja häntäkin huomioivan ihmisen rinnalleen.

Veikkaan aloitusta trolliksi, mutta onhan näitä tällaisiakin, ja saahan sitä spekuloida aiheella.

Vierailija
65/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, eikö kukaan vastaajista ole ikinä jättänyt sen hetkistä seurustelukumppaniaan jonkun toisen vuoksi? Oikeasti? Sen verran "julmia" vastauksia ap saanut :)

Itse en ole jättänyt ketään toisen vuoksi, mutta silti voin tajuta, että tätä tapahtuu nykyään paljonkin, enkä silti sano, että se jättäjä olis tosi paha tms. Elämä on outoa joskus.

Niin no, pitäisi kuitenkin ymmärtää asioita toisenkin kannalta eikä vain minäminä. Ei toiset ihmiset ole mitään omia leikkikaluja, joita voi vaihdella ja ottaa käyttöön ja heittää pois miten huvittaa. 

Ymmärrän, että elämä voi olla joskus arvaamatonta ja virheitä voi tehdä ihmissuhteissa, mutta ei niin, että tuonkaltainen on se oma ajatusmaailma, eikä näe siinä isompaa ongelmaa. 

Kyllä ap:lla pitäisi olla aika toisenlainen asenne, tunne ja ajatus, jos nyt haluaa exäänsä kaiken tapahtuneen jälkeen lähestyä. Ei hän exästään oikeasti ja aidosti syvemmin välitä. Välittääkö kenestäkään, vaan käyttääkö enempikin vaan muita.

Vierailija
66/66 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, joku nostellut tätä aloitusta :)

Sain joo mieheni takaisin, mutta sitä kesti vain muutama vuosi, lapsi siitä kyllä seurasi.

Pitkään jo toisen miehen kanssa liitossa.

😘

Jätitkö miehen taas, kun löytyi toinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän