*** KOTILOT *** vkot 13-15
Kommentit (46)
Tervetuloa mukaan pikkupäästäinen!
Tytöt040507: onnittelut pikkunyytistä! Ja AIHAlle onnittelut ultrakuulumisista!
Minä olen täällä ihan nostalgisissa tunnelmissa: tasan vuosi sitten minulla oli sylissäni puolivuorokautta vanha pikkuinen tyttö. Eli tänään on meidän pienimmäisellä virallinen syntymäpäivä. Ei ole nyt sitten enää edes virallisesti vauvaa meillä. Haikeaa ja ihanaa samaan aikaan. Onhan elämä taas paljon helpompaa kun typy on kasvanut enkä minä edes tykkää hoitaa ihan vastasyntynyttä. Enemmän tykkään vähän isommista vauvoista ja lapsista ylipäätään. Minusta on aina tavallaan rankkaa aikaa se kun vauvaan ei saa juuri mitään kontaktia, vaikka ovat ne vastasyntyneet ihania, mutta minulle se aika on tosissaan ollut aina kaikkein raskainta.
Pitää tänään vääntää kakkupohjat pakkaseen valmiiksi. Viikonloppuna juhlitaan. :0)
adalat + tytöt
Tuo sun kirjoitus oli kuin mun suusta eli tykkään ihan hirveästi vastasyntyneistä, on ne niin ihania mutta juuri kaikkein rankinta aikaa juuri kun ei saa kontaktia lapseen eikä tiedä mikä sitä vaivaa kun se huutaa.
Tämä 1-vuotiaan aika on mielestäni kaikkein ihaninta, on vielä kuitenkin pikkuinen, mutta tavallaan iso ja elämä on helpottunut huomattavasti. Syö kaikkea, ei välttämättä tarvii olla omaa ruokavarastoa mukana kun mennään johonkin jne.
Kaikki varmaan ymmärsi mitä hain takaa...
Ja tietty haikeuskin tähän tietysti liittyy, kun ei ole enää vauvaa. On sekin kieltämättä ihanaa aikaa tutustua uuteen pienokaiseen minkä on juuri saattanut maailmaan, toinen on niin pieni ja avuton pakkaus!
No ei nyt aleta liikaa muistelemaan ja tunnelmoimaan, tulee vielä suurempi haikeus, nyyh.
En ollut kuin hetken lukematta, niin olikin jo iso pino lisää kirjoituksia. Kivaa lukea kuulumisia!
Mä olen jotenkin väsynyt, kevätväsymystä. Kävin labrakokeissa, ja kaikki arvot olivat ok, hg 125 (mulle oikein hyvä luku), paastoverensokeri myös hyvä (en kysynyt tarkkaa lukua), kokonaiskolesteroli 4,7. Hyvää kolesterolia oli 1,47 ja huonoa en muista. Mutta sekin kunnossa! Papassakin kävin, ja se oli OK. Valtakunnassa kaikki hyvin ;o)
Painonpudotus edistyy hyvin! Nyt tulee viikko kun imetin viimeksi, ja vielä ovat rinnat välillä kipeät... Mutta äkkiä se siitä menee ohi. On muuten kumma juttu, nyt kun lopetin imetyksen, niin pystyn vastustamaan kiusauksia tosi hyvin!?! Viimeksi sama juttu. Eilenkin oli pullaa(!) tarjolla kahdessa paikassa, mutta mä otin vain kahvia. Mistä tällainen voi johtua? Sama oli kun lopetin keskimmäisen imetyksen, silloin laihduin 8kg kahdessa kuukaudessa tekemättä mitään ja siinä oli joulukin välissä? Hormoneita vois kai syyttää... Mua ei häiritse vaikka paikat roikkuu tai on selluliittia, kunhan painon saisi samoihin kuin ennen raskautta. Vaatteilla korjaa paljon, tarpeeksi paljon ;o)
Joku kyseli töihin palaamisesta. En ole lähdössä töihin, en varmaan ainakaan neljään vuoteen, jos saadaan nelonen tuohon ensi kevääseen pukattua ;o) Kovasti toiveissa olisi, että kun syksyllä aletaan yrittämään, että jos tulisi loppukevään tai alkukesän vauveli. Eihän näistä koskaan tiedä, mutta yritys tulee ainakin olemaan kova =)
Ensiksi onnittelut Pikkupäästäiselle ja tytöt040607:lle vauvojen johdosta!
Ihanaa vauvantuoksuista arkea teille!
Ja Adalatin tytölle onnittelut 1v johdosta!
Anttusanttu: Mulla LA 10.11 näillä näkymin (miehellä synttärit 2.11). Että vauhtia vaan vauvakuumeelle ;)
ON: Huono olo vaivaa välillä runsaastikin ja väsymys on ihan kamalaa. Eilen illalla simahdin jo iltaseiskalta nukkumaan...
Meidän kaksivuotias on alkanut saada kamalia raivareita. Kun ei puhu vielä, niin huutaa sitten senkin edestä. Illalla varsinkin kun pitäisi nukkumaan mennä, niin on kyllä oikea tahtojen taistelu. Huoh. No jos se menisi nopeasti ohi. *kop kop*
Meillä on tänään 4v hääpäivä. Vautsi. Niin ne vaan vuodet lisääntyy. Ei sen kummosempaa ohjelmaa ole suunniteltu. Siivottiin ja syötiin kunnolla ja pöllyteltiin peittoja. Siinä kait ne tärkeimmät ;)
Täällä on ollut keskustelua omasta kropasta. Mä olen aina ollut isokokoinen ja nyt lasten myötä vatsa lerpahtanut ihan tyystin ja raskausarpia vaikka muille jakaa. Joskus se oli aika ongelma, mutta sitten kun mietin mitä kroppa saanut aikaan = 3 tervettä lasta ja mieskin välittää musta tällaisena niin so what. Ehkäpä sitten tän neljännen jälkeen rupeisin tekemään jotain... Heh.
Mukavaa kevättä kaikille Kotiloille! Täällä ainakin aurinko paistaa tosi ihanasti!
AIHA ja tytöt ja tähtönen rv 8+3
Meillä sit poju tänään 1-vuotta,mutta ei oikeestaan ole haikea olo nyt..pahin haikeus oli tuossa 8kkiässä kun surin kauheesti että vauva kasvaa..pahin vauvakuumekkin on laantunut ja keskityn nyt näihin kolmeen=)
Varmasti sitä nelosta ruvetaan jossain välissä yrittämään,mutta nyt vauvakuume onneksi rauhottunut ja hyvä näin..
Just väsäsin suklaakakun pojalle ja meille tulossa yövieraita yms viikonlopuksi joten koneelle en paljon aio tulla.Lisäksi meen sunnuntaina töihin pitkästä aikaa..en ookkaan pariin kuukauteen tehny mitään keikkaa,mutta nyt aattelin käydä pyörähtämässä ja sunnuntailta saan sitten ihan ok palkankin=)
Kohta ensimmäiset yövieraat oven takana niin täytys ruveta pikkuhiljaa pukeutuu yms järjestelee!!
Hyvää viikonloppua kaikille!!
Aiha on kyllä sissi kun jaksaa vielä neljännen putkeen,itsestäni tuntuu että ruumis on ihan loppu vaikka lapsia kolme ja ikäerotkin pitkät=)
Onnea Huiskuttimen pojalle synttäreiden johdosta!
LapaLepa kera kolmen vesselin
Minä olen leivoskellut pakkaseen valmiiksi synttäriherkut, joten huomenna tarvitsee sitten vain koristella kakku ja laittaa kaikki tarjolle. Toivottavasti muistan vaan illalla ottaa herkut sulamaan. Kakkosen 3 v tarjoiluille kävi nimittäin niin, että ihan keskellä yötä heräsin ja tajusin, että perhana kaikki on vielä pakkasessa. Hyvinhän ne ehtivät sulamaan, mutta jos nyt tällä kertaa hoitaisi senkin homman illalla, ettei keskellä yötä tarvitse mennä kolisemaan pakkaselle.
Omasta kropasta oli ollut puhetta. Minulla on kroppa muuten suht hyvässä kuosissa (jos itse voi niin sanoa), mutta masunahka on kyllä jäänyt vähän entistä löysemmäksi ja tissit on tietty lerpahtaneet jonkin verran. Kyljissä on vaaleita raskausarpia, mutta ovat jo niin vaalenneet, ettei niitä oikeastaan näy. Kyllähän sitä luonnollisesti jotain merkkejä kolmen lapsen raskausajasta ja imetyksistä jää, mutta olen kyllä tyytyväinen kun olen taas saavuttanut normaalin painoni ja vanhat vaatteet mahtuvat päälle ja ylpeä olen kyllä raskauksistani ja imetyksistä, joten pientä on tissien roikkuminen sen rinnalla.
Siitä hoitovapaasta piti jo viime kerralla kirjoittaa, mutta unohdin kokonaan. Mutta siis näillänäkymin olen kotona vuoden 2009 syksyyn ja sitten palaan töihin. Pomo kyseli keikkaa heittämään jo aikaisemmin, mutta kun ei ole mitään paikkaa mihin lapset työntäisi, niin en oikein pysty venymään.
Oikein hyvää tulevaa viikonloppua kaikille! Näin se on taas viikko hujahtanut. :0)
adalat + tytöt
Sunnuntai pitäisi olla lepopäivä, mutta tulee kyllä kaikkea kotitöitä tehtyä sunnuntaisinkin... Jotenkin helppoa, kun mies ottaa ja lähtee kaikkien lasten kanssa ulos, niin mä jään sisälle touhuamaan ja menen sitten perässä =)
Kävin eilen katsomassa vauvaa synnärillä. Oli niin ihana poika että! Kaverini oli väsynyt synnytyksen jäljiltä, joka oli päättynyt hätäsektioon =( Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin! Mua oikein hävetti, kun huomasin ajattelleeni, että voi kun mekin saataisiin seuraavaksi poika. Mistäköhän tuollainen kakkoslaadun ajatus tuli, mä kun olen aina ollut sitä mieltä, että sukupuolella ei ole väliä. Mutta olisihan se vaihtelua kahden typyn jälkeen, kai sen voi itselleen myöntää ;o)
AIHAlle tosiaan voimia raskauteen, ja mä tulen perässä aikaisintaan syksyllä... Ainakin toukokuun lopun viisaudenhampaan poisto täytyy odottaa ennen raskautta, että voin napsia antibiootteja ja kipulääkkeitä huoletta, kun hammaskirurgi epäili, että poistosta voi tulla hankalaa =( Joo, ja jos sitä aikaa siirtäisi, ties koska saisi seuraavan ajan, kunnallisen puolen hammaskirurgille... Enkä haluaisi voida pahoin myöskään lomalla bulgariassa, joka on elokuussa. Mutta niin haluaisin sieltä tuliaisen ;o)
Nyt jatkan hieman hommia että pääsen ulos...
Munkin oli pakko laittaa syömisestä: meilläkin alkaa Peppi olemaan aika tarkka siinä, että mitä hän syö, ja ennenkaikkea, mitä muut syö! Mua oikein kauhistutti kun ajattelin huiskuttimen tilannetta, että ei voisi antaa samaa mitä muut syö =( Mut toisaalta, ei sitä osaa niin kovin vaatia kun ei ole koskaan saanut, mutta jos annetaan, niin osataan myös vaatia. Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitin ;o)
Tekisi mieli kirjoittaa vaikka mitä kun lapset nukkuvat, mutta pakko laittaa vino pino kestovaippoja huuto.nettiin, kun niitä on paljon pieniksi jääneinä nurkissa. Säästän ihan vain lempivaipat neloselle =)
T:Anttuli
Pikaiset terveiset täältä juhlatunnelmista...Pikku neiti täyttää tänään vuoden! Muutama kaveri lapsineen tulee iltapäivästä ja mummut ja kummit illalla! Laitan huomenna kuulumiset kun ollaan käyty 1-v neuvolassa. Myöhästyneet onnittelut kaikille pikkuisille, jotka jo täyttäneet vuoden, niitä olikin aika monta tässä muutaman viikon sisään.
T:NAKSU ja pikkuinen prinsessa 1.v (ja isommat prinssit 5v. ja 7v.)
JUhlat juhlittu. Kakku maistui neidille hyvin. Innoissaan availi lahjoja isoveljien avustuksella. Kyllä on vuosi mennyt nopsaan.
Ollaan tässä muutaman päivän ajan mietitty ajatusta nelosesta, isot pojat olivat innoissaan, jee taas uusi pieni vauva. No saapa nähdä, itse en oikein tiedä jaksaisinko enää. Viimeisimmän raskauden pahoinvointi ja väsymys vielä liian tuoreena mielessä. Tosin en sit halua odotella montaa vuotta, kyllä sitä sit pitäis tän vuoden puolella alkaa suunnittelemaan.
Neuvolassa käyty, kaikki hyvin. Painoa 9,800 ja pituus 74cm.
Neiti järkkäsi äsken pikku yllärin, kun oli kiivennyt talousjakkaran ylimmälle portaalle ja nojaili siitä eteisen peiliä vasten. No jakkara lähti piiloon!
Nyt lähden keitteleen kakkukahvit (kakkua jäi melkein puolet syömättä)
Mukavaa loppu viikkoa kaikille!
T:NAKSU ja poppoo
Miten nämä viikot menevät näin nopeasti?
Onnea naksunkin 1 v:lle!! Tässä on ollut tosissaan oikein rypäs näitä 1 v. synttäreitä Kotiloiden vauvoilla.
Minulle on iskenyt vähän on-off tila vauvakuumeen suhteen. Toisaalta nelonen olisi ihana, mutta toisaalta välillä tulee mieleen, että onko sitä ihan idiootti kun haaveilee nelosesta kun arki on nyt näiden kolmen kanssa helppoa. Taas aloittaisi alusta yövalvomiset sun muut ja hormoonihuuruissaan arpoisi, että mikähän sillä nyt on hätänä. Mutta toisaalta tuntuu, että tänne mahtuisi vielä (tai ei tänne, mutta sinne uuteen sitten...joskus). Välillä sitten taas tuntuu, että kyllä nämä on tässä. Töissäkin revittäisiin pelihousut jos jäisin pian taas äitiyslomalle. Olisi ihanaa jos olisi niin rikas, ettei tarvitsisi välittää työkuvioista tuon taivaallista vaan voisi tehdä tasan niin kuin itsestä tuntuu. Se kyllä täytyy sanoa, että kaverit eivät ymmärrä pätkääkään nelosen mietiskelyäni. Siksi en heille siitä ole viitsinyt paljon puhuakkaan. Yksikin sanoi, että hän ei ainakaan kolmea enempää koskaan halua, koska kukaan ei ikinä ottaisi lapsia hoitoon. Meillä kun ei niitä innokkaita hoitajia ole koskaan ollutkaan niin sitä en kyllä näe esteeksi mahdolliselle neloselle. Mutta tiedättekö mikä on huvittavaa. Meillä tällä hetkellä MIES kuumeilee enemmän kuin minä; on aina yllyttämässä minua hurjastelemaan ilman ehkäisyä. :-O Arvatkaa tuntuuko oudolta olla se, joka jarruttelee...
Hyvää viikonloppua kaikille!
adalat + tytöt
Mullakin tuo vauvakuume laantui luojan kiitos..uskonkyllä että meille se nelonen vielä saadaan joskus myöhemmin.En ole vielä 30-vuottakaan niin iän puolesta ei ole kiirettä=)mies kanssa kovasti vauvasta haaveilee mutta meille on hirveen tärkeetä tuo kaksin olokin niin keskitytään välillä tekemään juttuja ihan kaksinkin=)mulla muutenkin lapsilla aika pitkät ikäerot ja en oo yhtään kertaa kokenu tunnetta etten jaksaisi taas alottaa vauvan kanssa alusta.Päinvastoin..on sitten taas kiva muutaman vuoden päästä ihmetellä vaunuja ja vaippoja että mikäs nyt on in=)
Hyvää viikonloppua kaikille.Me ollaan ihan koko perhe kotona ja jos lapsille sais pyörät viriteltyä ajokuntoon yms.rauhallinen vkl tiedossa.
Mä sitten bongasin oviksenkin =) Jee, siitä se hormonitoiminta lähtee tasaantumaan... Mies oli heti yllyttämässä " villiin suojaamattomaan seksiin" , mutta mä kyllä pidin nyt pääni. Seksille kyllä, mutta suojaamattomalle ei ;o) Pidän ainakin puoleni siihen viisaudenhampaan poistoon asti, mutta katsoo jaksanko pänköttää siihen elokuiseen lomaa asti. Nyt alan epäilemään...
Olin tänään kirppiksellä ja ostin Pepille kolmella kympillä vaatteita. Tein kuulkaa siskot oikeita löytöjä! Esim. aidot burberryn 18m kokoiset söötit bikinit! Voih. Mähän melkein kuittaan koko ostokset kun laitan ne aikanaan huuto.nettiin. Lisäksi 3 kpl:tta aitoja ELLEn paitoja, parit tosi ihqut henkkamaukan housut, erinäinen pino paitoja ja trikoita, kangaroon 21-koon tosi södet lenkkarit. Ja sitten ostin vielä vaippakuoren (melkein käyttämätön), just oikein kokoinen Bumpy kuori 2¿:lla. Olin kyl niin fiiliksissä -ja oon vieläkin, vaikka kaikki käteinen raha meni! Mulla ei jäänyt rahaa edes kahviin ;o) Ja ostin muuten sitten tulevalle nelosellekin jotain. Yksi myi siellä täysin uutta Lindexin 50cm kokoista plyysiulkopukua vauvalle, se oli 3¿, ja vielä unisex, niin ostin sen jo odottamaan. Sen kanssa ei tarvi välttis hanskoja kun lahkeet ja hihansuut saa käännettyä. Tuollaista kaipasin silloin kuin Peppi oli vauva, joten oli pakko ostaa se ;o) Annan sen sitten eteenpäin, jos alkaa tuntua siltä, se kun on ihan pesemätönkin, niin voi vaikka antaa lahjaksi...
Pistetäänpä gallup pystyyn kirppareista. Käykö kotilot kirppareilla? Jos käy, niin listataan muutama unohtumaton ostos =)
Mulla on parhaimmat löydöt olleet hyväkuntoisia marimekko raitapaitoja lapsille iso pino 0,50c/kpl, ihana trikoinen retrohaalari 1¿, nokian hyväkuntoiset kumisaappaat (19) hintaan 20c. Vedenpitävä pihapuku 1¿. Kyllä noi aidot burberryn bikinit ovat ihan paras nyt viimeaikaisista löydöistä, vaikka maksoivat sen 6¿, mutta kun sen saan takuuvarmasti takaisin...
Ihana ilma, iltapäivällä täytyy järjestäytyä ulos :o)
Mä kävin viimeksi eilen kirpparilla,mutta mitään ei tarttunu mukaan..yleisesti ottaen ostan sieltä tosi harvoin kun oon sitä tyyppiä että täytys saada tosi hyvää tavaraa enkä oo valmis maksamaan juuri mitään=)
Kakkoselle löysin luistimet 5e ensi talvelle yhen kerran kun käytiin ja nuorimmalle tuliterät nokian saappaat koko 21 2,5e.noita on pidettykkin nyt kun aloitettupuisto ulkoilu.tykkään hirveesti kierrellä ja katella kirpparilla mutta tosiaan aika vähän kuitenkin kelpuutan kun täällä on hirveet hinnat jos tavara on vähänkään parempi=(Siloin kun ootin nuorimmaista löysin pöydän jossa uuden veroista tutan/lindexin/hm:n vaatetta pöytä täysi ja ostin niitä ison pussin..makso koko pussi 8e ja eipä tarvinnu enää ostaa pojalle muita vaatteita=)
Lastenvaatteiden suhteen oon ottanut nyt sellasen minimaalisen linja eli mietin mitä tosiaan tarvitan ja mihin kannattaa panostaa.Rahaa ei ole paljon ja mieluummin ostan sit yhen kalliin kun monta halpaa=)Oon huomannu ettei lapset oikeesti hirveesti ees vaatetta tarvii..pesukone on ja ei oo kuitenkaan tiloja kerätä hirveesti pyykkiä.Tämän nuorimman jälkeen oon keskittyny miettimään mitä lapset oikeesti tarvii.
Ostan paljon myös aleista,varmaan suurimman osan=)
Meillä on tänään taas se parisuhdeilta,ihan kivaa lähtee sinne rauhassa miehen kanssa istumaan ja lapset on hoitajilla sen aikaa=)
Ankee ilma,kylmä ja lunta vihmoo..ja minä meinasin viritellä lapsille ne pyörät tänään..
Kurja ilma on täällä etelässäkin. Pakko oli kuitenkin aamupäivästä käydä vähän ulkona kun kakkonen halusi testata uutta pyöräänsä. Käytiin eilen ostamassa tytölle pyörä ja kokosin sen eilen illalla. Tyttö oli niiin innoissaan pyörästä, että oli pakko päästä vähän koeajamaan. Tähän asti kakkonen on satunnaisesti lainaillut esikoisen pyörää, mutta kun kokoeroa on kuitenkin sen verran, että esikoisen satula on ihan liian korkealla, mutta kuitenkin niin vähän ettei esikoiselle voi vielä isompaa pyörää ostaa, niin polkemisen opettelu oli kyllä vaikeaa. Yritin alkuun katsella käytettyjä pyöriä, mutta niitä on jostain syystä tosi nihkeästi myynnissä niin kyllästyin kyttäämiseen ja käytiin Prismasta hakemassa pyörä hintaan 64,90 ja kypärä tietysti. Ärsytti vaan hieman kun " tyttöjen pyörä" oli vaaleanpunainen ja joku nukenistuimen rimpula mukana. Onneksi kakkonen innostui enemmän tummanpunaisesta/mustasta " poikien" pyörästä, joten se sitten muutti meille. EN vaan ymmärrä miksi nuo pyörätkin pitää niin sukupuolisidonnaistaa ja tyttöjen pyörässä tosiaan typerä nukenistuin, joka on palasina heti kun ekan kerran kaatuu pyörällä.
Oltipa anttuli tehnyt hyviä löytöjä kirpparilta. Itse en kamalasti ole kirppareita harrastanut. Johtuu varmaan siitä, että täällä ei ihan lähellä ole mitään hyviä kirppareita vaan täytyisi lähteä aina autolla. Lisäksi kun meillä tavara kiertää kolmella lapsella niin ole todennut, että parempi on ostaa uutta niin kestävät sitten muillakin. Jotain olen kyllä esim. huuto.netistä ostanut. Siellä tulee aika usein pyörittyä ja jos jotain hyvää sattuu olemaan myynnissä niin saatan huutaa jos hinta ei ole kova. Varmaan paras kirpparilöytöni (jos huutis siis lasketaan) on kantoliina, jonka ostin kolmosta odottaessani. Ovh on 60 euroa, maksoin vähän käytetystä postikuluineen 20 e ja toinen on se kestovaippapläjäys jonka ostin silloin kun esikoinen oli vauva; 20 vaippaa muistaakseni 25 euroa. Samaiset vaipat ovat kyllä tienanneet itsensä monin verroin kun ovat nyt kolmosella käytössä. :0)
Sunnuntain jatkoja kaikille!
adalat + tytöt
Me saatiin synttärit kunnialle pidettyä.luojan kiitos vasta vuoden päästä juhlat=)On niissä aina oma hommanasa.Poika sai kivija lakjija,rahasta vaatteisiin.Raha yulee tarpeeseen,täytyy hankkia kengät ja kesäksi vielä sandaalitkin pojulle.
Itse olin eilen työkeikalla en oo pitkään aikaan ollu,ja jalat ihan puhki nytkin,mutta sunnuntailta saa hyvät rahat ja olihan tuo taas piristävää henkisestikkin=)
Nyt pyykkikone pyörii ja siivoilla pitäisi=)Vettä sataa kaatamalla niin ei ulos huvita,jospa mies ehtii nakkaamaan tuon kakkosen kerhon ettei tarviis lähtee talsinaan kaatosateeseen.
Huiskutin
Voi hyvä luoja miten paljon kirjoitusvirheitä..poika roikku sylis ja painaa väliin minkä kerkee..kauheen näköstä.Toiv.joku saa jotain selvää tuosta edellisestä=)
Meilläkin juhlat onnistuneesti takanapäin, on se vaan aikamoinen rumba tää synttäreiden vietto. Kauhee leipominen ja siivoominen, mutta on se ihan kivaakin kun tulee mammat ja mummot, kummit ja muut sukulaiset kylään.
Meillä on aina vaan kaikkein lähimmät + kummit eli ei mitään 100 hengen synttäreitä, mutta ihmeesti vaan sitä porukkaa kertyy.
Tänä aamuna oltiin neuvolassa ja kehuja sai poika, näytti kaikki konstit mitä osaa, ei tarvinnu tädin kysyä et osaako sitä tai tätä.
Uudet mitat on 10 kg ja 290 g ja pituus 76,8 cm. Muut ei ole olleet yli 10 kg 1-vuotiaana, esikoinen 9500 g ja kakkonen 9700 g, joten huomaa, että on kuopus ollut ruoka-aikoina kotona. Nykyään on ihan mahdotonta syöttää sitä, jos joku isommista on samaan aikaan syömässä ja sillä jotain muuta. Ei tämä kaveri suostu syömään omaa ruokaansa, vaan haluu sitä mitä muillakin. Ei voidakaan syödä kaikki esim. iltapalaa yhdessä ja isommat syö leipää eikä puuroa, jos kaikilla puuroa niin sitten käy pienellekin. On ne tarkkoja jo näin pienenä.
Pieni tapaturmakin kävi lauantaina, pikkunen oli alakerrasta lähtenyt yksikseen rappusia ylös ja kierinyt sitten alas. En tiedä kyl miten korkeelle oli ehtinyt. Kauhee huuto, otsassa pari mustelmaa samoin poskessa mustelma. Selvittiin säikähdyksellä tällä kertaa. On se vaan niin nopea, välittömästi rappusissa kun silmä välttää. Ja heti uudestaan vaikka juuri oli tullut päälleen sieltä alas. Mahdoton kaveri, mitä siitä vielä mahtaa tulla? Sais olla kyl silmät selässäkin ton kanssa...
Tulkaahan muutkin taas kertoilemaan kuulumisia!
Mä oon vielä kotona ja aion ollakkin=)välillä käyn keikalla.Vuoden alusta lähden kuukaudeksi töihin kun mies jää kotiin.Tekee silekkin hyvää.
Meillä on lapalepan kanssa pojat tasan samanikäisiä,mutta meidän pojalla ei oo ees kenkiä vielä=)nyt aattelin hankkia.Tukea vasten mennään,mutta tuskin ilman tukea ihan heti tai ainakaan ulkona=)
Hermoja kiristää,poika sai eilen piikin ja itkee vaan,sama juttu oli viimeksi kun sai piikin ,jalka oli tosi kipee vaikka nytkinhoitaja sano et kun pistän tuhon niin varmasti ei oo kipee..no on kyllä,ei normaalia että itkee ja itkee ja nukahti mun viereenkin mitä ei oo tehny kun vastasyntyneenä viimeksi=/
Lääkettä oon antanu ja jospa se tästä..