*** KOTILOT *** vkot 13-15
Kommentit (46)
Meillä on ihan sama juttu: pikkutypy on kamalan tarkka siitä mitä muut syövät. Samaa ruokaa muiden kanssa on kyllä saanut on reilu 6 kk vanhasta kun jo silloin (!) kieltäytyi soseista kun muilla oli ERI RUOKAA!! Viimeeksi lauantaina typy otti kamalat koivarit siitä kun isommat saivat karkkia ja HÄN JÄI ILMAN; KÄÄÄK!
Olipas tänne tullu paljon kuulumisia, mukavaa!
Jos äkkiä pistäis muutaman rivin.
Oikein paljon onnea kaikille 1 vuotiaille! Niin vaan ne vauvat kasvaa... (haikeutta)
Meillä sairastetaan nyt urakalla. Keskimmäinen oli kuumeessa koko viimme viikon ja nyt sit alotti esikoinen, Kova kuume ja päänsärky, oksentanutkin on pari kertaa.
Atella on nuhaa, viimme yönä ripustelin sipuli sukan sängyn viereen ku oli nenä niin tukossa.tiedä sit auttoko se mut rauhottu ainaki nukkumaan. isännällä kans kova räkätauti.
Oon ainut " terve" . sairastun sit tietty ku saan noi muut kuntoon....
sit menee polttarit ym sivu suun..
Rasittavaa tautia ku ei anna millään periksi, aina vaan tuloo uudestaan.
Huomenna iltapäivällä vihdoin jalasta lääkäriin, toivottavasti kivun syy löytyy ja saan siihen apua.
Mut nyt vaan näin pikaseen, sairaat kutsuu!
72oinas sairastuvalta
ps. huiskutin, hyvin sai kirjotuksesta selvää, pitäähän pojanki jo harjotella koneen käyttöä :)
Meillä kanssa poika syö samaa ruokaa kun muutkin, mutta esim. iltapalalla isommat ei joka ilta halua puuroa niin syö leipää tai muuta.
Ja sitten jos pöydässä sattuu olemaan jotain muuta näkyvillä niin kaveri ei suostu syömään. Esim. pe kun olin jo kattanut kakkuja ym herkkuja pöytään ja yritin saada pojan syömään vielä ruuan ennen vieraita niin kyllä oli vaikeeta, poika vaan ummisti suunsa ja näytti sormella kakkuja ja sanoi ö,ö,ö...
Joo ja nää karkit on kans kauheeta, isommilla karkkipäivä lauantaisin niin tämä pienin roikkuu koko ajan pöydän reunassa ja huutaa " et mulle kans" siis tosiaan, en kyllä ihan vielä ajatellut karkkia sille antaa vaikka muuten kaikkea saakin...
Oinaksen perheelle jaksamisia sairastelujen kanssa, se on kyllä kauheeta kun sairastetaan. Meillä oli tossa tammi-helmikuussa se 6 viikon putki kun koko ajan oksennettiin tai ripuloitiin ja välillä kuumetta. Nyt koputan puuta, ollaan oltu jo lähes 2 kk terveitä...
Syömisestä:Meillä sama homma poika haluais syödä samaa kuin muut mutta kun nuo allergiat niin ei pysty=(ja raukka ei voi ymmärtää miksi minä en saa...
Meillä kulkee välillä lapalepan kanssa elämä samoin meillä oli kanssa 2kk sitten se sairasteluputki et 6viikossa 2yrjötautia ja pojat sairasti niitä korviaan=/ 72oinaalle pikaisia toipumisia perheelle!!Lähinnä mua rasittaa se sisällä oleminen kun ei pääse mihinkään kun aina joku kipeenä ja ite puolikuntoisena lasten hoitaminen hohhoijaa..
Viimiset synttäritiskit pyörii koneessa sitten kaikki lautaset ja kakkujen aluset saatu pestyä pois kaappiin pölyttymään..mies jo kysyi ostettasko mulle yleiskone kun ois sit helpompi leipoa..leivon tasan tarkkaan vain silloin kuin pakko eli synttäreille muuten en kyllä koskaan jaksa.Osaisin kyllä jo ihan työni puolestakin mutta ei kiinnosta ja herkkuja ei oo kukaan kova syömään.Tosi harvoin ostetaan mitään pullaa/munkkia kaupastakaan=)
Kahvitauko täälläkin,poika nukku kokonaisata tunnin päikärit,eilen kun olin töissä niin vedelly 3h pihalla..tietysti kun oli miehen hoitovuoro=)
Syömisestä:Meillä sama homma poika haluais syödä samaa kuin muut mutta kun nuo allergiat niin ei pysty=(ja raukka ei voi ymmärtää miksi minä en saa...
Meillä kulkee välillä lapalepan kanssa elämä samoin meillä oli kanssa 2kk sitten se sairasteluputki et 6viikossa 2yrjötautia ja pojat sairasti niitä korviaan=/ 72oinaalle pikaisia toipumisia perheelle!!Lähinnä mua rasittaa se sisällä oleminen kun ei pääse mihinkään kun aina joku kipeenä ja ite puolikuntoisena lasten hoitaminen hohhoijaa..
Viimiset synttäritiskit pyörii koneessa sitten kaikki lautaset ja kakkujen aluset saatu pestyä pois kaappiin pölyttymään..mies jo kysyi ostettasko mulle yleiskone kun ois sit helpompi leipoa..leivon tasan tarkkaan vain silloin kuin pakko eli synttäreille muuten en kyllä koskaan jaksa.Osaisin kyllä jo ihan työni puolestakin mutta ei kiinnosta ja herkkuja ei oo kukaan kova syömään.Tosi harvoin ostetaan mitään pullaa/munkkia kaupastakaan=)
Kahvitauko täälläkin,poika nukku kokonaisata tunnin päikärit,eilen kun olin töissä niin vedelly 3h pihalla..tietysti kun oli miehen hoitovuoro=)
Meilläkin meni viikonloppu juhliessa. Oli kyllä kivat synttärit typykällä ja kaikki onnistui nappiin. Kivoja lahjoja tyttö sai, mutta kivointa typyn mielestä taisi olla lahjapaperit ja -nauhat.
Tänään käytiin neuvolassa. Tyttö painoi 9240g ja oli 76 cm pitkä. Paino oli vähän kääntynyt laskusuuntaan, mutta näin ounastelinkin tapahtuvan kun tyttö on alkanut liikkua entistä enemmän eli painon puolesta lähestytään -10 käyrää ja pituus menee nollalla. Kaikki oli kuitenkin th:n mielestä oikein mallillaan, joten seuraava käynti on sitten 1,5 v iässä. Silloin mennään hammashoitolaankin näyttämään purukalustoa.
Suunnittelin minäkin, että pitäisi mennä kenkäkaupoille tytön kanssa. Tosin ei vielä kävele kunnolla edes tuen kanssa, mutta olisipa sitten jotain muutakin mitä jaloissa pihalla pitää kuin toppatöppöset.
Nyt on taas aika äidin perinteisen kahvikupillisen (kamalaa kun sitä on ihan tapojensa orja).
adalat + tytöt