Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako joku suomentaa; äitiysraha korotettuna 2007 alusta

01.02.2007 |

Osaako joku kertoa mitä tämä tarkoittaa käytännössä ??

Siis niin kuin selkeässä suomella :D

Yritin kelan sivuilta saada selvyyttä mutta oikeasti en ymmärtänyt mitään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat tehneet päätöksen, että ekoilta 53 (tai jotain) päivältä saa suurempaa äitiysrahaa kuin sitten loppuajalta. Ihan tarkkaan en papereita lukenut, kun itselleni työnantaja maksaa sen 72 päivää palkkaa, joten nuo korotukset menee työnantajalle.

A.A. rv 30+0

Vierailija
2/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysrahaa korotettiin vuoden 2007 lakimuutoksen myötä ensimmäisen 56 arkipäivän ajalta. Korotus ei koske äitejä, jotka ovat saaneet erityisäitiys- tai äitiysrahaa vuoden 2006 puolella. Korotus maksetaan työnantajalle, mikäli äiti saa äitiysvapaan ajalta palkkaa äitiysrahan sijaan.

Tuo oli siis suoraan Kelan sivuilta kopioitua tekstiä.

Ja ainakin itse ymmärrän tuon niin, että koska olin esikoiselta äitiyslomalla vuonna 2006 ( ajan tammi-maaliskuu.) niin en ole oikeutettu mihinkään korotukseen.

Ja olikohan korotettu äitiysraha on 90% normaalista kuukausipalkasta, kun äitiysraha kai on aikaisemmin ollut vain 70%:a palkasta??? Korjatkaa viisaammat. (En ole ihan varma noista summista.)

Niin ja tuon korotetun rahan saa vain ensimmäisiltä 56:lta päivältä jonka jälkeen putoaa tuolle pienemmälle/ " normaalille" äippärahalle.

Näin minä olen muutokset ymmärtänyt. Toivottavasti edes vähän sinne päin.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysraha;

Ekat 56 arkipäivää korotettu eli 90% sun tuloista.

seuraavat 49 arkipäivää 70% sun työtuloista.

Vanheimpainraha;

ekat 30 arkipäivää 75% työtuloista

ja loput 118 arkipäivää 70% työtuloista.

Auttoikohan tämä yhtään? :)

OP

Vierailija
4/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla 2005 syksyllä syntynyt esikoinen, eli äitiysloma päättyi maalis-huhtikuun vaihteessa. Olen nyt hoitovapaalla äitiysloman alkuun asti ja saan ihan normaalisti tuon 90% vuoden 2005 palkkatulojen mukaan lasketun korotetun rahan 56 arkipäivältä.

Tulikohan toi nyt tosiepämääräräsesti...

OP

Vierailija
5/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tuon alkupätkän parempaa rahaa.

Vierailija
6/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin että onko joku ihan huuhaa.

vantaan sanomissa oli aikaisemmin kirjoitus myös kyseisestä muutoksesta mutta ei siitäkään saanut mitään selkoa, mikä muutos oikeasti on

Vierailija
7/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuli minulle päätös. Hain siis rahaa sen mukaan mitä esikoisestakin sain. (vauvan syntyesä 2½v.) Minulla kyllä oli noussut kaikki rahat. Eli esikoisesta sain 66.5e/pvä. Nyt saa ensimmäisen äitiysrahakauden 56 päivää 92e/pvä. vanheimapainrahakauden ensimmäiset 30 päivää 77e/pvä ja noilta muilta päiviltä 70e/pvä. Eli 3.5e enemmän kuin esikoisesta.

Vierailija
8/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan heti suoraan siityy KELA:n maksun piiriin?

Osaaako kukaan kertoa?

Vierailija
9/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikutusta minimiäippärahaan? Päätösen sain 28.12.06 ja siinä oli jokaiselle päivälle laskettu huimat 15,20¿...