Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä on ruman näköistä kun melkein 3v.:lla pullottaa vaippa housuissa :/

Vierailija
26.03.2008 |

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potalle ei suostu, pöntölle ei suostu, ei niin mihinkään suostu pissimään muuta kuin vaippaan tai lattialle. Onneksi sentään kakkaa pottaan.

Vierailija
2/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin päiväkuiva 1v10kk, yökuiva tosin vasta 3v.

Kakkonen edelleen täysin vaipoissa, ikää 1v9kk, potalla suostuu istumaan sekunnin.

Mutta kyllä 3v pitäisi jo ainakin päiväkuiva olla, minun mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin yritän parhaani mukaan opettaa lapsia kuiviksi. Hoidossa onnistuu, mutta kun kotona ei tehdä asian hyväksi mitään niin aina pitkän vapaan jälkeen alkaa uudelleen kuivaksi oppiminen :/ Omani ovat oppineet vajaa 2v. iässä kuiviksi. Moni vanhempi pääsee ehkä näin helpommalla kun ei potata mutta tekee lapselleen (ja lompakolleen) aikamoista karhunpalvelusta....

t. pph

Vierailija
4/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti oppii, ellei ole jotain fysiologista vikaa.

KOlme vuotiaalle voi jo jutella ja selittää asioita!!!!

Vierailija
5/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran lähes 4v pojallani oli vaippa kaupassa kun oli vatsa niin sekaisin ettei milloinkaan ehtinyt kakasta liiemmin ilmoittaa...

Vierailija
6/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin:

Ilmeisen laiska ja välinpitämätön, keskivaikeasti kehitysvammaisen, kohta kolme vuotiaan, mutta maailman suloisimman pojan äiti

Vierailija
7/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koskaan kun ei voi tietää taustoja... Mun hyvällä ystävällä on poika (nyt jo koulussa), jolla on synnynnäinen vika virtsajohtimissa. Syntyessä avanne ja leikkauksia on tehty lähes kymmenkunta, on siis " rakennettu" virtsarakkoa, yritetty venyttää sitä myöhemmin niin, että pidätyskyky olisi edes teoriassa mahdollinen jne... Joutui näistä syistä pitämään vaippaa melko isonakin vielä, olisiko ollut lähempänä kuutta vuotta kun ei enää tarvinnut vaippaa ollenkaan.

Aina kyse ei ole vanhempien laiskuudesta tai mukavuudenhalusta. Älä siis ap tuomitse ihmisiä ilman parempaa tietoa!

Vierailija
8/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on näitä, kun minun lapseni teki sitä ja tätä jo niin ihmeen aikaisin/uhrasin kaikkeni päiväkuivuuden eteen, niin kaikkien pitää olla samanlaisia kuin minä, koska olen niin hyvä äiti.

Joo joo, uskotaan.

Vierailija
9/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuijota sinä, et sinä tiedä minusta ja lapsestani etkä oikein elämästäkään mitään. Syitä on monia. Meitä on moneksi. Onneksi.

Vierailija
10/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli silloin niin ujo, että esim. päiväkodissa pottailu on hankalaa - enpä kyllä itsekään kimppapissalle kovin helposti mene :-)

Mutta kun oppi/uskalsi/luotti itseensä, niin oppi samantien sekä päivä- että yökuivaksi ja eipä ole sen jälkeen vessaongelmia ollut. Enkä kyllä itse kertaakaan asiaamiettinyt, edettiin lapsen mukaan ja päiväkodissakin laittoivat vaipan ettei sitten koko päivää pidätellyt. Ja tuon ikäisellä kun asiasta ei vielä tule kiusaamista. Myöhemmin vessaongelmia saattaa ollakin juuri niillä, jotka " pakotetaan" potalle tai muuten eivät ole valmiita. Kaikki aikanaan. Tuskin kenelläkään on ko. taito jäänyt oppimatta :-)

Vierailija
11/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahemmin meidän pojan haalarin alta näy jos satutaan törmäämään! Lupaan ettei sillä enää kouluun mennessä sitä oo, älä murehdi :)

Vierailija
12/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin lapsella on vielä välillä vaippa 3,5v, koska hänellä on ollut vaikeita ummetusongelmia ja vaipasta luopuminen pelottaa ja aiheuttaa pidättelyä ym. joten etenemme hitaasti ja nyt muksu alkaa oppia. luulenpa ettei monestikaan ole kyse laiskuudesta.

Vierailija
13/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerroin perhekerhossa, että oma lapseni saa luvan olla päiväkuiva viimeistään 2 vuotiaana, mua katottiin pitkään ja sanottiin, että heillä kyllä mennään näissä asioissa lapsen ehdoilla... no kai lapset tekee pintakuiviin vaippoihin mielellään pissat kouluikään asti, mikäs sen helpompaa. Kyllähän aikuisen pitää näistä asioista päättää. Pitkää pinnaahan sse vaatii...

Ja ap taisi tarkoittaa ihna normalleja 3v, ei vammaisia tai sairaita.

Vierailija
14/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Varmasti oppii, ellei ole jotain fysiologista vikaa.

KOlme vuotiaalle voi jo jutella ja selittää asioita!!!!

joka suostuu pissaamaan vain vaippaan. Katsos kaikki lapset ei sitten pissaa lattiallekkaan jos sitä vaipaa ei ole. Tiedän tapauksia jossa lapsella " potta/pyttykammo" ja on aivan järkyttävän tuskainen jos ei pääse pissastaan eroon (laiteta vaippaa). Ei kai pottaharjoittelusta ole tarkoitus tehdä lapselle kidutusta? Enpä tiedä vielä yhtään tervettä lasta joka olisi vaippa pöksyissä kouluun mennyt. Eli muistetaanpa taas, me kaikki olemme yksilöitä, opimme ja sisäistämme asioita eri tahtiin.

Vierailija
15/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapseni saa luvan olla päiväkuiva viimeistään 2 vuotiaana, mua katottiin pitkään ja sanottiin, että heillä kyllä mennään näissä asioissa lapsen ehdoilla... no kai lapset tekee pintakuiviin vaippoihin mielellään pissat kouluikään asti, mikäs sen helpompaa. Kyllähän aikuisen pitää näistä asioista päättää.

Vierailija
16/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kun herättiin ajoissa oli vielä kuia vaippa ja lpsi teki pissat potalle.

Siitäpä oli helppo alkaa seuratan j muistutaa potullr menoa, helposti oppovat.

Viiden kokemuksella olen sitä mieltää että kun jos ja ku lapsi herää vaippa on kuiva.

Mellä ensin kaikki yökuivia ja siitä pian päivälläkin.

Vierailija
17/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei sinne juuri mitään tulisi, lapsen voi opettaa siihen, että tiettyinä aikoina päivärytmiin kuuluu potalla istuminen. siitä tulee rutiini ja jossain vaiheessa sinne alkaa tavaraakin ilmestymään. Helpompaa se on kuin alkaa kolme vuotiasta siihen väkisin istuttamaan.

Vierailija
18/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hän oli 2v esittelimme ihmekapistuksen nimeltä potta ja selitimme, mitä varten se on. Ei suostunut suurin surminkaan potalle istumaan kuin pariksi sekunniksi, ja kun ei ollut vaippaa pidätteli. ITse olin huolissani tuosta pidättelystä, joten laitettiin vaippa.

Yllättäen yhtenä päivänä vaipat loppuivat, sillä esikoinen oli kastellut viimeiset viisi vaippaa, kun oli leikkinyt nukella vaipan vaihtoa... Sanottiin, että nyt ei ole enää vaippoja, joten kävisitkö potalla. Hetken tyttö mietti, ja tallusteli potalle ja teki pissat ja kakat pottaan!

Eli meidän kohdalla ainakin tuo juttelu ja selittäminen tehosivat.

Vierailija
19/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hugo on syntynyt joulukuussa 2000.

Erja ja Mika oikein kertoivat ison poikansa vaipasta vapaaehtoisesti julkisuuteen.

Vierailija
20/41 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole eka, vaan kolmas jo, sori vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi