Mistä tunnistaa juoruilijan?
Kommentit (8)
juoruilla joten hänelle voi huoleti kertoa asioita, jutut jää meidän välisiksi. Ja seuraaavassa lauseessa sitten paljasti erittäin henkilökohtaisia asioita yhteisestä tutusta. Että näin.
Argh. Juoruämmät ovat niin rasittavia. Ne pitäs hakata kirveellä palasiksi. He tietävät, jotka ovat joutuneet juoruämmien hampaisiin.
Minun ystäväpiirini on erittäin laaja ja tiedämme kaikki toistemme hyvinkin henkilökohtaisia asioita. Hei me ollaan kaikki ihmisiä, meillä kaikilla on monenlaisia kokemuksia ja tuntemuksia. Eivät ne siitä miksikään mene, vaikka niistä puhuttaisiinkin. Pari viikonloppua sitten oli pitkästä aikaa isolla porukalla yhteistä aikaa. Tiesimme kaikki toistemme huolet jo ennakolta, mutta ihanaa on se, että kahvipöydässä voi täräyttää keskustelun aloituksesi: " mulla on viimeaikoina ollut todella rankkaa parisuhteessa..." Siihen sitten kaveri vastaa: " niin mä kuulin tosta sun tilanteesta ja mun pitikin soittaa sulle, koska mulla ollu ihan sama tilanne pari vuotta sitten..." Sitten vaihdetaan kokemuksia ja tuntemuksia. Ihanan vapauttavaa!
Vierailija:
Minun ystäväpiirini on erittäin laaja ja tiedämme kaikki toistemme hyvinkin henkilökohtaisia asioita. Hei me ollaan kaikki ihmisiä, meillä kaikilla on monenlaisia kokemuksia ja tuntemuksia. Eivät ne siitä miksikään mene, vaikka niistä puhuttaisiinkin. Pari viikonloppua sitten oli pitkästä aikaa isolla porukalla yhteistä aikaa. Tiesimme kaikki toistemme huolet jo ennakolta, mutta ihanaa on se, että kahvipöydässä voi täräyttää keskustelun aloituksesi: " mulla on viimeaikoina ollut todella rankkaa parisuhteessa..." Siihen sitten kaveri vastaa: " niin mä kuulin tosta sun tilanteesta ja mun pitikin soittaa sulle, koska mulla ollu ihan sama tilanne pari vuotta sitten..." Sitten vaihdetaan kokemuksia ja tuntemuksia. Ihanan vapauttavaa!
Riippuu toki tilanteesta ja siitä miten luottamuksellisia asiat ovat joita kerron/minulle kerrotaan. Minä en taas ymmärrä sitä miksi joillakin on niin valtava tarve puhua toisten asiat halki, ja yleensä nimenomaan negatiivisessa mielessä? Olen niin kyllästynyt sellaisiin ihmisiin jotka jaksavat jauhaa paskaa muista. Sellaisia ihmisiä todella karttelen koska tiedän että jos muiden asiat leviävät niin leviävät myös ne mitä minä sanon. Näitä stooreja on ihan riittämiin " mun ei saisi kertoa tätä, mutta.." . Onneksi on luottamuksellisia ihmisiä ympärillä joiden kanssa yhteiselo kuluu sen merkeissä mitä sinulle ja mitä minulle, kuin että mitä se naapurin Asta ja serkkuni Pena..
Riippuu varmaan ketä pitää tosiystävinä. Kyllä niille tulee kerrottua muiden asioita, mut tosiystävien asioita en juttele kenellekkään!
Miksi minä käsitän juoruilun negatiiviseksi. Tottakai asioista saa puhua ystävien kesken, mutta minusta se on aitoa välittämistä eikä juoruilua.
Juoruilu on tuhoavaa, ja asioiden todennperäisyys onkin sitten toinen juttu.
Itse pidän tärkeänä sitä että on sit tosiystävä tai kaveri vaan, niin heidän esim. hyvin henkilökohtaisista asioistaan en puhu eteenpäin. Jos joku kysyy mitä maija-ystävällesi tai matti-kaverillesi kuuluu niin kerron ainoastaan sellaiset normikuulumiset, en sen enempää. Jokainen voi aina omalle kohdalle miettiä haluaako itse että koko suku tai kylä tietää ja puhuu asioistasi.
Juoruilija ei malta olla heti kertomatta kaveristaan " Maijasta" jolla on ihan sama juttu... tuollaisilla pikku juonilla juoruaja paljastuu heti.