FLAGYL (lääke) onko kukaa käyttäny imetyksen aikana, kun ei sais=O
Sain tänää jälkitarkastuksessa flagyl kuurin ku haava oli punanen ja auki vieläki=( Mutta tota ei pitäis käyttää imetyksen aikana?! Mä kyllä imetän.
Mietin et miksi lääkäri määräis mulle lääkkeet koska sanoin et imetän! Hitto mitä siitä sit vauvalle tulee?? Sitin vielävsit neuvolaa ja varmistin asian. Siis pakkausselosteessa lukee ettei imetyksen aikana sais käyttää. Tod. kivaa.......
Kommentit (4)
ja käytin sen kun haava ei meinannut parantua eikä vauvalle tullut mitään,ei vatsa eikä muita oireita.
Minulle myös määrättiin kohtutulehdukseen kyseinen lääke ja varmistin vielä neuvolasta sekä naistentautien erikoislääkäriltä että voin kuurin ottaa vaikka imetän. Sain molemmista myöntävän vastauksen. Lääkettä on nähtävästi emätinpuikkona ja sisäisesti otettavana tablettina, joista emätinpuikkojen käyttöä suositaan enemmän imetyksen aikana.
Meilläkään vauvalle ei tullut minkäänlaisia oireita.
DreamOne
Mullakin haavainfektioon tuo kuuri. Ja toinen antib yhtäaikaa. Flagylista tuli mulle ja vauvalle niin massut kipeiksi että piti antaa pullomaitoa ja jättää pari pv syömättä. Flagylissä, samoin kun muissakin lääkkeissä täytyy olla kaikki mahd varoitukset ja vaikutukset jotta valmistaja ei joudu ongelmiin. Vaikka mullekin sanottiin klinikalla että voi imettäessä ottaa.
mulla jälkitarkastuksessa todettiin kohtutulehdus, oireeton oli. Tai sitten huomattaiin ajoissa...
Mutta flagyl aiheutti tytölle maidon kautta järkyttävän allergisen reaktion, eikä sen jälkeen tyttöä saanut tissille enää. Piti nimittäin pumpata kaikki maito hukkaan, sillä välin kerkes tottua pulloon liiankin hyvin. Mutta tulehdus kyllä parani.