Syökö kukaan Multitabs-raskaus monivitamiinia?
Hei,'
Itsellä on tätä purkki, saatu avattuna ja mietin miltä tablettien pitäisi näyttää? Voisiko joku kertoa?
Aloitin nämä jo alkuraskaudessa, mutta aiheuttivat järkyn pahan olon ja lopetin ne. Nyt kokeilin uudelleen ja olen pari päivää syönyt ja aloin vuotaa verta. Pelkään ettei nämä ole mitä pitäisi, tai voin olla vain ylivarovainen, mut mitä sitä ei vauvansa eteen tekisi. Joka tapauksessa en enää näitä uskalla ottaa.
Kommentit (7)
Kannattaa tietenkin päiväys tarkistaa, mutta en usko, että vanhentuneetkaan tabletit tuollaista voisivat aiheuttaa. Ovat sellaisia pitkulaisia valkoisia tabletteja, vähän pienikokoisempia kuin Panadol. :)
Samoin olen itse syönyt yhden päivässä, n. puolitoista purkkia mennyt ja mulla ei noista tule edes ollenkaan huono olo, vaikka monet rautavalmisteet saavat etomaan.
Jos epäilet että sisältö vaihtunut toiseen, niin käy ihmeessä apteekista avaamaton pakkaus. Hintaa on se 17 euroa, mutta on mielenrauhan arvoista varmasti!
...parikin päivässä monta viikkoa jo ennen pahoinvoinnin alkamistakin. Kun huonot olot alkoivat, aloin lopulta epäilemään kyseisen tuotteen aiheuttavan lisää pahoinvointia. Ja uskoin niiden tekevänkin sen. Lopetin sen käytön ja ostin tavallisia vitamiineja ilman rautaa. Jos loppuraskaudesta on pakko lisärautaa taas syödä, niin ehkä sitten syön ne loppuun. Muuten en kyllä.. Onhan se huono olo vieläkin, mutta olisikohan ollut vielä vähän enemmän silloin kun söin niitä.
save 8+3
Kylläpä kuullosti pahalta, jos tosiaan oireet noihin tabuihin yhdistät! Mä oon kans syönyt koko raskauden ajan 1-2 päivässä eikä oo ikinä mitään tullut. Ja ihan samalla tavalla kuvailisin niitä kun muutkin, eli valkoisia vajaa pari senttisiä pitkuloita, joissa vaaleanruskeita pilkkuja.
Onks ne sun samanlaisia?
-vanilja rv 37+6
Kyllä ne samanlaisia sitten ovat.
Purkissahan lukee, että käyvät myös imetysaikana joten taidan jättää loppupurkin sinne, jos sinne asti päästään.
Kiitos avustanne ja toivottavasti tämä vuotaminen loppuu!
olen minäkin syönyt näitä, mutta mietin miten rauta imeytyy, kun tabletissa on myös kalsiumia??! Apteekkarikin ihmetteli, mutta ei osannut vastata.
että ei varmaan kannata sen raudan takia multitabsia syödä.
ja olen syönyt yhden joka päivä alusta asti, eivät ole minulle tehneet mitään, aika hurjia nuo sinun oireesi jos noista johtuvat.tapletit ovat pitkiä soikeita luononvalkoisia joissa on ihan pieniä vaaleanruskeita läiskiä, tuoksu on voimakas ja myös maku vaikka kuinka nopeasti yrittää nielasta.
Itselläni on ollut kovasti kahdessa ensimmisessä raskaudessa ongelmana esim. tosi alhainen hemppari, joten nyt syön tätä raudan lisänä, ja vielä ei ainakaan ole tippunut alle 100 ja muutenkin ihan suhkot hyvä olla.
Vointeja sinulle...
Miijo 20+1