Ostin lapsille kevät vaatteet tänään....
Meni 315euroa :O satsataanko muillakin ulkoiluvaatteisiin?
Kommentit (34)
Vaikka kuinka yrittää ostaa reilun kokoisen (ei mahdottoman ison sentään) niin lapsi saattaa esim kesän aikana kasvaa siitä ulos. Onhan ne liian isot haalarit ihan hirveän epämukavat vaikka monet niin väittääkin! Onhan teillä nyt itselläkin oikean kokoiset vaattet päällä, onhan? isommilla lapsilla vielä menee (ero ei tunnu / näytä niin suurelta) mutta kun esim 88 cm lapsi laitetaan 98 cm talvihaalariin niin eron kyllä huomaa. (sarjassamme nähty on :))
Meillä 4-vuotias on käyttänyt lähes koko talvenkin viime keväänä ostettua välikausihaalaria. On ollut juuri sopiva asu tämän talven lauhoihin keleihin. Talvihaalarin ei sitten tarvitse olla niin kallis tai vedenpitävä, kun märillä keleillä käyttää välikausihaalaria.
Meillä ostoslista täksi kevääksi on tämän näköinen:
13-vuotias poika (kasvupyrähdyksen kourissa.)
-kevättakki
-farkut * 2
-gore-kengät
-juoksulenkkarit
-canvaskengät
-tuulipuku
-veryttelyhousut * 2
4-vuotias poika:
-Reimatec-haalari
-Reimatec-takki
-kosteussuojatut housut *2
-kuivankelin housut
-paikkakangasta kosteussuojatuille housuille
-kuravaatteet
-gore-kengät
-kumisaappaat
7 kk vanhat pojat.
-Reimatec-haalari * 2 (syksyksi sopivat)
-kengät toivottavasti löytää syksylläkin, ei tee mieli ostaa etukäteen
Ja varmaan olen vielä unohtanut jotain.
Miksi sun nimimerkki on tavistonttu kun et selvästikään ole mitenkään tavallinen, vaan superrikas ja tosi kadehdittava, kun ihan uutta reimateciä teidän lapsilla!
Miksi jonkun pitäisi laittaa rahaa palamaan lasten vaatteisiin ihan turhaan, jos muutenkin vaatteet voi saada?
Tavistonttu:
En viitti edes summia sanoa ja uutena ostin, saa av-mammat kadekohtausken ja alkaa paasaa kierrättämisestä, kun kirpparilta pitäis ostaa. " Jos ei oo itellään varaa, niin muillakaan ei saa olla"Meillä suositaan reimaa/reimateciä ja voipi laskea 3lasta ja kaikille 2pukua+asusteet.
Mä laskin tuossa yht' äkkiä, että mulla on tähän mennessä mennyt pelkkiin esikoisen kevät/kesä ulkoiluvaatteisiin noin 500¿. Vielä pitäisi ostaa parit pipot, hanskat ja joku nätti fleese ym. takki. Joten voisi sanoa, että pikkuisen se on mopo multa karannut käsistä... Onneksi molemmat lapset ovat tyttöjä, joten kuopus sitten perii parin vuoden päästä tuon vaatepaljouden.
ihan järjettömästi rahaa lasten vaatteisiin.
Vaikka olisi varaa, niin onko järkeä?
Jos on kolme lasta niin ei kai kaikki tarvii uusia pukuja? Kai niiltä vanhemmilta lapsilta jää jotain käyttökelpoista?
Mulla kolme lasta ja rahaa mennyt nyt kevään vaatteisiin noin. 50 eur kun ostin Lassien puvun vanhimmalle. Keskimmäinen käyttää tämän kevään vanhimmaisen vanhoja pukuja ja juniori keskimmäisen.
Pipoja saa kirppikseltä 50 snt ja 1 eur hintaan vaikka millaisia.
No uusia hanskoja meilläkin ehkä ostetaan.
Kaikkiaan olin ajatellut että kevään uusiin hankintoihin menee noin 100 eur rahaa.
Lassien haalarit kahdelle, kinttaita ja muutamat housut, niin ja lenkkarit
Esikoiselle ostettiin uusi haalari (ei mitään Reimateciä), uudet kumpparit, lenkkarit ja sandaalit parit hanskat + uudet kurikset ja sadetakki ja kurarukkaset.
Toiseksi vanhin perii esikoisen vanhan haalarin, kurikset, saappaat ym. Hänelle ostettiin parit hanskat + uudet lenkkarit ja sandaalit.
Toiseksi nuorin peri edellisen pienet kamppeet jne.
Itse ostan laadukkaita vaatteita, mutta alemyynneistä.
Reimalla varmaan nauretaan partaansa ja nostetaan hintoja, kyllä tyhmät maksaa...
Rahaa paloi niihinkin 200e. Vielä pitäis hankkia uusi puku (takki ja houtsut) vanhimmalle ja nuorimmalle. Keskimmäiselle onneksi menee vanhimman viimevuotinen asu.
Lisäksi kaikki tarvitsisivat fiksumman takin kyläily ym. reissuja varten.
Ja varmaan pitää taas hankkia pipoa ja hanskaa taas.... lasten vaatettamiseen palaa ihan tuhottomasti rahaa. Käyn säännöllisesti esim. Lafkanissa, silloin tällöin sieltä löytyykin hyviä vaatteita sopu hintaan, mutta silti.
Kirppiksellä käynnit olen lopettanut. Kyllästyin siihen ryysimiseen ja suoranaiseen vaatteista tappeluun, mitä esim. Myyrmäen kirppiksellä nykyään on.
vaan normaali hinta 3 lapsen ulkovaatteista.
aina kun luulee ostaneensa kaiken tarpeellisen, ilmaantuu taas jotain lisää...
En viitti edes summia sanoa ja uutena ostin, saa av-mammat kadekohtausken ja alkaa paasaa kierrättämisestä, kun kirpparilta pitäis ostaa. " Jos ei oo itellään varaa, niin muillakaan ei saa olla"
Meillä suositaan reimaa/reimateciä ja voipi laskea 3lasta ja kaikille 2pukua+asusteet.
Ihan vaan pikku vinkki, kannattaa ostaa ne vaatteet kesän alennusmyynneistä valmiiksi seuraavaa kokoa. Pääsee aika paljon halvemmalla. Ja usein olen kyllä hankkinut vain joka toista kokoa, 92-104-116 jne. ihan hyvin pärjää niinkin.
Nyt tosiaan molemmille mahtuu syksyn haalarit, seuraavat hankin taas kesällä jos tarvetta on. Takki-housuyhdistelmät on sukulaisten vanhoja, kuten myös kaikki ensikesän kengät kumppareita myöten. Yhdet lenkkarit täytyis kai ostaa... Koittakaa nyt ihmiset opetella kierrättämään niitä kuteita, melkein kaikilta löytyy kuitenkin tuttavia, joilta kysellä vanhoja vaatteita.
Tietty on sitten nää mammat joille ei kelpaa vanha kuosi...
Erityisesti välikausipukujen kohdalla voi ottaa kasvuvaraa, sillä puku ei ole jäykkä.
Itse ostan aina yhden koon suuremman, kuin ns. normaali vaatekoko on. Esim. nyt ostin 122 cm välikausihaalarin, vaikka vaatekoko on 116. Haalari ei todellakaan roiku - hihoissa ja lahkeissa on hieman kasvunvaraa, mutta kenkien ja hanskojen kanssa sitä ei juurikaan edes huomaa. Lapsen liikkumiseen ei ole mitään vaikutusta.
Ymmärrän " sopivan" koon, jos lapsi on poikkeuksellisen hentorakenteinen. Mutta jos on normaali vartalo, kannattaa tottakai ostaa puku, joka menee kevään ja syksyn - tai toisin päin.. mutta kaksi sesonkia kuitenkin.
Minäkään en osta kalleimpia pukuja, mutta esim. Lassietechin haalarin sai 55 eurolla ja se menee tämän kevään ja ensi syksyn. Mielestäni se raha kannattaa maksaa kahden kauden puvusta. 80 euroa on yläraja - mutta jos pitäisi ostaa kaksi 80 euron pukua, en siihen ryhtyisi.