Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ottaako joku huutis vaatepaketit suoraan käyttöön pesemättä?

Vierailija
29.11.2008 |

lähetin ison vaatepaketin, laitoin muovipussiin viikaten ja vedin sitten ilmat pois pussista jotta menisi pienempään tilaan ja postikulut olisivat pienemmät, nyt sain palautetta että vaatteet olivat ryppyisiä kun oli pakattu muovipussiin. Luulisi että hän ottaa ne vaatteet sieltä pussista ja laittaa pesukoneeseen, silittää

eikai kukaan nyt sentään suoraan käyttöön ota? vai miksi häntä niin kamalasti haittasi tuo että olivat ryppyyntyneet? Sanokaa oikeasti suoraan jos haluatte vaatteet silitettyinä, viikattuina nätisti laatikkoon ja postikulut ovat kaksinkertaiset niin en myy ollenkaan

ihan tavallisia käyttövaatteita olivat, laatikkoonko ne olisi pitänyt pakata? ja silittääkkin vielä ennemmin, en mä ala silittelemään kun oletuksena on että toinen pesee ne ensin

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on kyllä aika hassua valittaa tuosta ryppyisyydestä.

Mutta joo, en pese enkä silitä (jos ei pakko) ostamiani puhtaita käytettyjä vaatteita.

Vierailija
2/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yhden paketin tilannut ja vaattet oli pakattu muovipusseihin. Selkeästi olivat pestyjä ja silitettyjä, ja suoraan kaappiin laitoin. Mitä järkeä olisi pestä toistamiseen? Kirppisvaatteet on vähän eri asia kun ne makailee niilä pöydillä viikkojakin + niitä räpistelee kymmenet nenänkaivajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle kelpaa ihan toisen ihmisen omalla pesukoneellaan pesemät vaatteet, en ole niin neuroottinen että pitäisi puhtaat vaatteet omin pikku kätösin pestä uudelleen. Näkee, haistaa ja tunteehan se selvästi, ovatko vaatteet vastikään pestyjä.

Onko ap niin ällöttävä, että lähettää likaisia vaatteita? ei kai sentään?

Vierailija
4/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin antaisin negatiivisen palautteen, jos joku lähettäisi minulle likaisia vaatteita! Yök. Kaikki minulle tulleet vaatteet ovat olleet tosi siistejä ja silitettyjä, ja kyllä se aina ilahduttaa, että joku on nähnyt sellaisen vaivan vuokseni. Vaikka tietysti itsekin voisin ne vaatteet silittää.

Vierailija
5/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin että hän valitti siitä kun vaatteet olivat menneet RYPPYYN muovipussissa, puhtaita kyllä olivat. Pointti oli se että olisiko minun pitänyt pakata ne laatikkoon vain siksi etteivät mene ryppyyn

Vierailija
6/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta KYLLÄ pesen ne vielä kotona!!

Vierailija
7/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisivat kuinka puhtaita. Eikä ole koskaan tullut mieleenkään, että joku ottaisi ne suoraan käyttöön vaikka _aina_ vaatteet puhtaina lähtevätkin.

Yök!

Naapurin kotiäiti kävi vilkasta huutiskauppaa (myi lastensa vaatteita) samaan aikaan kun perheessä riehui kihomatoepidemia. Vaatteet olivat puhtaita kyllä, mutta kuinka moni muna lähti niiden vaatteiden mukana uuteen kotiin (kuvatessa jne pyörivät ympäri asuntoa)? Samaan aikaan tämä äiti-ihminen valitti kun lapsilla on matoja jatkuvasti vaikka lääkitään ja lääkitään.

Vierailija
8/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka olisivat puhtaita ja silitettyjä. Pesen ehdottomasti kaikki ostamani vaatteet, olivatpa sitten uusi tai käytettyjä. Mistä tietää mikä vatsatautiepidemia perheessä tai tehtaalla vaatteita käsitelleen perheesää on???

Pesettehän te kai kätennekin kun tulette ulkoa sisälle??

Vierailija
9/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupasta tai pihahommista tms..

Ja ei tulisi mieleenikään laittaa "uusia" vaatteita pesemättömänä päälle. Vaikka kuinka entinen omistaja olisi ne pessyt.

Laitatteko esim uudet lakanat paketista suoraan sänkyyn?

Ei tulisi mieleenkään, itse pesen aina. Koska jäämiä haitallisista aineista on saanut jäädä tekstiileihin, uusiin siis, ja myös tästä on ollut paljon puhetta median välityksellä. Samoin toimin uusien, kaupasta ostettujen vaatteiden kanssa..

Vierailija
10/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteiden kunnon mukaan

Vierailija
11/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet, kaupasta ostamani uudet ( ellei joko talvitoppa/Gorevaate tms pesulle herkkä) mutta tuttujen lahjoittamia tai Huutiksesta ostamiani en pese.

Käyn myös kirjastossa, uimahallissa ja kylpylöissä emmekä ( koputtaa puuta) ole juurikaan sairastelleet. Virukset kaipaa lämpöä, kosteutta ja ravintoa selvitäkseen useamman tunnin, kyllä ne viikon postireissussa ehtii kuolla. Kihomatojen ja täiden munat on tietysti pitkäikäisempiä, mutta ei pestyt&silitetyt vaatteet nyt ole se suurin tautiriskin kantaja.

Vierailija
12/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan siitäkin syystä et minusta ne haisee "muille ihmisille" jos en pese :D

Mutta jotain farkkuja/farkkuhametta tmv en välttämättä pese ellei haise/näytä sitä tarvitsevan...

Vierailija
13/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten meille tuli näiden vaatteiden mukana jotain ötököitä, jotka söivät kilvan pieniä reikiä vaatteisiin. Sen jälkeen olen pessyt kaikki.

Vierailija
14/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään pukea lapsia esim. huutiksesta huudettuihin vaatteisiin ennen pesua vaikka kuinka olisi myyjä ne pessyt. Noinhan juuri leviää syyhypunkit , täit ja kihomadot. Eli ehdottomasti siis pesen. Ihme jos joku ei pese, ja valittaa ryppysistä vaatteista. Meneehän ne nyt postissa vähän väkisinkin ryppyyn jos ei pakkaa suoraan pinoon isoon laatikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan