Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOS yrittäjän tulot jäävät alle YEL-rajan, palautetaanko maksetut rahat?

Vierailija
25.03.2008 |

Hei, tietääkö joku miten se menee YEL:n kanssa! Olen siis YEL-velvollinen koska olen arvioinut tämän vuoden yrittäjätulokseni yli sen minimirajan (6186,65¿). MITÄ JOS käykin niin, että syystä tahi toisesta tuloni jäävät ALLE tuon rajan tai vaikkapa alle sen mitä arvioin: palautetaanko minulle ne liikaa maksetut rahat?

YEL-prosentti on niin huima, että ketuttaa maksaa yhtään ylimääräistä, siksi pohdin. Olisiko siis varmempaa laskea vuoden työtulot uudelleen ja alentaa tulotavoitetta ja maksaa näin ollen vähemmän YEL-maksuja...?

Tietääkö kukaan? Googletin vaikka kuinka ja lun parit oppaatkin kannesta kanteen mutta tästä ei mainittu sanaakaan.

KIITOS!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mun mieheni on maksanut monia vuosia jo enemmän sitä yel- maksua kuin mitä on tienannut. Nyt on mennyt vielä vähän huonommin muutenkin, niin palkkaakaan ei juuri ole jäänyt, mutta silti on maksanut sitä eläkettä, ja saisi maksaa vieläkin enemmän jos olisi varaa, silä nykyisten laskelmien mukaan tulisi edelleen pieni eläke, mikäli jatkaa noin.

Vierailija
2/3 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kai " ongelma" on ennemminkin se, että yrittäjät maksavat minimimaksua vaikka tulot paljon suuremmat ja sitten ohhoh ihmetellään kun ei eläkettä olekaan kertynyt juurikaan tai sairaspäiväraha/äitiysraha ym. on niin kamalan pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mieheni on maksanut monia vuosia jo enemmän sitä yel- maksua kuin mitä on tienannut. Nyt on mennyt vielä vähän huonommin muutenkin, niin palkkaakaan ei juuri ole jäänyt, mutta silti on maksanut sitä eläkettä, ja saisi maksaa vieläkin enemmän jos olisi varaa, silä nykyisten laskelmien mukaan tulisi edelleen pieni eläke, mikäli jatkaa noin.