Vatsan turvotus!???
Terve naiseen!
Olen oikeastaan varsin väärällä palstalla, sillä vauvakuume ei meikää vaivaa, onhan noita napukoita tullut peräjälkeen kolme kolmessa ja puolessa vuodessa, ja nuorinkin on nyt vasta seitsemisen kuukautta " vanha" . Menkat alkoivat taas pari kk sitten, joten kahdet vuodot ovat tässä elämääni jälleen sulostuttaneet.
Ja nyt kysymys: Te useamman raskauden kokeneet, onko teillä vatsa alkanut turvottaa ennen menkkoja aivan kuin alkuraskauden aikaan (mulla kolmas raskaus näkyi jo rv5+! juuri tuon messevän turvotuksen vuoksi)? Ja siis ILMAN että olisitte olleet raskaana?
Meikällä on nyt viikon verran ollut aivan järkyttävä vatsa, juuri kun olin iloinnut solakoitumisestani kolmannen raskauden jälkeen. Iltaisin vatsa on sellainen pallo, että mieskin epäilee, että vain raskaanahan tuo muori voi olla. Kyllähän sitä on aina turpea olo ennen menkkoja, vaan tää on jotain mastodonttista, housutkaan eivät mene vatsan kohdalta kuin lujaa puristamalla kiinni (ja pääsisäisherkkuja en ole ahminut, ei siis mitään normaalilihomista pikavauhtia!)!
Kuukautisten tulisi alkaa viikonloppuna, ja niitä nyt kuin kuuta nousevaa vartoilen, sillä tämä kolmantemmekin valvottaa niin, että hyvä kun äiti jaksaa tolpillaan päivisin pysyä (onneksi on kahvi, raitis ulkoilma ja hyviä kavereita, jotak pitävät penskojen lisäksi liikkeellä ja reippaalla tuulella). Vakituista työtäkin on mulle juuri tarjottu, ja talokin alkaa olla lapsia täysi, joten todellakin toivon, että moinen turpoaminen voisi johtua hormonaalisistakin tekijöistä, kun kaikki taas raskauden ja synnytyksen jälkeen lähtee uudelleen käyntiin ja tasoittuu... Toki olen aina haaveillut neljästä lapsesta, mutta nyt elämäntilanne on niin täysi ja tämän äidin kädet täynnä työtä ja aina joku vailla huomiota, että ei please vauvoja meidän talouteen enää juuri nyt! Ü
Raskautumisonnea teille kaikille siitä unelmoiville, ja kiitos mahdollisista vastauksista!
Vitanova
Kommentit (3)
eikä vielä mitään! Nyt alkaa tätä muoria ahistaa...
En kyllä millään usko nelosen kehittyvän vatsassani, sillä sikiäminen olisi lähtenyt kyllä NIIIIIIN epätodennäköisestä tilanteesta - vaan ainahan kaikenmoinen on mahdollista. Ennen en vain tullut raskaaksi, vaikka halusinkin, koko sinä aikana, kun imetin. Nyt hyvä kun on kuopus antanut äidin ja isin pari kertaa tässä kierrossa toisiaan lähestyä intiimi-iloitteluaikein ja sallinut meidän myös suorittaa pelehdintä loppuun, vaan silloinkin on erään tarhantädin hauskaa sanontaa käyttääkseni varmuuden vuoksi käytetty " nakkaa navalle" -ehkäisyä - joo joo, toooosi varmaa siis! Vaan kun ennen on aina tehonnut, ja kun oma hedelmällisyyskin on ollut menkoista huolimatta nollissa imetysaikana... IIKS! Tästä minä, aikuinen, mielestäni vastuullinen ihminen, nyt löydän itseni!
Vitanova
Enpä ole toviin näin nauttinut kuukautisistani kuin nyt! ELi hormonien heittelyä tuo kaikki näytti olevan. Ihan, kiva, jos nelosta joskus tahtoisi koettaa saada maailmaan, niin ihan kiva, että se tapahtuisi juuri kuumeilun, haaveiden ja vankan tahdonnan kautta eikä näin väsyneen äidin ja isuksin yllätystoilailuna. Vaan kaikki ihmeethän otetaan toki ihmaissään vastaan!
Nyt vaivaa sen sortin näköhäiriömigrreeni, etten näe kirjoittaa.
Plussaonnea teille kuumeilijoille!!!
Vitanova
onko sinulla jo menkat alkaneet. Mutta vastailen nyt kun kokemusta moisesta on minulla. Minulla siis vasta kaksi lasta mutta vatsan turvotusta esiintyy enemmän tai vähemmän ennen kuukautisia. Joskus vatsa on ihan kauhea pallo, just niinkuin silloin kun aloin odottamaan kakkosta. en tiedä mistä johtuu. Ilman ehkäisyä ollaan kun kolmonen on toiveissa.