Onko 88cm ja 2,5v. epänormaalin pieni?
Kommentit (9)
Jos kumpainenkin vanhemmista sekä suurin osa muuta sukua olisi pitkiä, pitäisin kyllä epänormaalina. Mutta jos vanhemmat ovat kovin lyhyitä ja muutenkin lyhytkasvuisia suvussa, olisi se kai normaalia. Vaikea siis sanoa kun ei tiedä taustoja.
Meille sanottiin aikanaan, että olisi epänormaalia jos lapsemme ei kasvaisi niinkuin se on kasvanut. Eli poika on todella pitkä, nyt 3v1kk ikäisenä 110cm. Mutta me ollaankin kaikki pitkiä, minä äiti 178cm ja isä 196cm. Joten epänormaalia tässä tapauksessa olisi jos poika olisi kovin lyhyt.
nämä neuvoloiden mittaukset nyt ei niistä luotettavimmista päästä ole. Varsinkin sen ikäisillä kun mittausta varten venytetään ja vanutetaan : )
Meillä kuopus 2v neuvolassa 86 cm, esikoinen oli saman ikäisenä 5 cm pidempi. Ja ihan on samat vanhemmat, minä 168 ja isä 180cm.
Pätkääkään en ole huolestunut, tokihan kuopus on vähän minimallia mutta ottanee kasvupyrähdyksensä myöhemmin. Esikoinen 5 v on nyt jo piedempi kuin mitä minä olin kun menin kouluun. Eikä minusta silti ihan kääpiötä tullut.
Meillä esikoinen 2v. 82cm.
Kuopus oli 1½v. jo 80cm eli 6kk:n kuluttua on varmasti pitempi kuin 82cm. Samat vanhemmat, minä 160cm ja isä 178cm.
Eli kyllä se ilmeisesti on liian pieni..
Siis 2,5 vuotiaaksi.. Meillä kasvaa ihan omalla käyrällään, mutta silti..
Meillä 2,5 vuotias poika ja on 87cm n.11kg. Joudutaan kyllä käymään tarkistamassa kasvua aina välillä, mutta neuvolalääkäri sanoi että kun kerran hyvin kasvaa omalla käyrällään ei ole väliä. Ei olla itse hirvittävän pieniä, mutta ei pitkiäkään: minä 168 cm ja mies 175 cm. olen itse ollut todella lyhyt lapsena ja itsestäni ennustettiin kouluikäisenä alle 160cm, että se niistä kasvukäyröistä.
Tyttö on koko ajan kasvanut tasaisesti, mutta hitaasti.
Onko tytölläsi tullut joku notkahdus kasvukäyrään, kun kasvua joudutaan kontrolloimaan?
Vierailija:
Meillä joudutaan kontrolloimaan pituus ja paino kun tyttö oli vain 89 cm ja 13 kg..
Eli kyllä se ilmeisesti on liian pieni..Siis 2,5 vuotiaaksi.. Meillä kasvaa ihan omalla käyrällään, mutta silti..
http: //www. verkkoklinikka. fi/laskurit/kasvu/
Eikä vanhempien aikuispituuskaan kovin paljon kerro, ennemmin se kuinka ovat samassa iässä kasvaneet. Meillä tyttö 2 v. 84 cm, minä 175 cm.
On se kyllä toki miinuskäyrillä koko ajan mutta tasaisesti kasvaa
Geenit vaikuttaa.