Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä terkka sanoo, jos en suostu siihen, että mittaa sf-mitan?

Vierailija
25.03.2008 |

joudunko jotenkin outoon valoon?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrotko meille miksi ei sais mitata?

Vierailija
2/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä kerro juuri mitään. Mullakin putosi sf-mitta yhtäkkiä 5cm vain siksi että vauva oli kääntynyt poikittain. Jos epäily vauvan kasvuhäiriöstä tai poikkeavasta lapsiveden määrästä, ultralla nähdään paljon tarkemmin.

Vierailija
4/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää, että kasvu sujuu normaalisti, poikeavuudet ovat yleensä merkki jostain häiriöstä. Mikset suostuisi?

Vierailija
5/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimakkaasta synnytyspelosta kärsineenä ahdistuin ja olin aivan paniikissa. Lapsi syntyi pelkosektiolla ja oli syntyessään ihan keaskikokoinen 50 cm ja 3450g.

Nyt olen ollut painoarvioissa ja saman kokoinen vauva taitaisi olla tulossa, mutta viime neuvolakäynnillä mitattiin sf-mitta, joka oli taas ihan kamalan iso. Nyt näen taas pahoja unia asiasta ja ajatus neuvolatädin päivittelyistä uhkaa ahdistaa niin paljon, että pelkään taas joutuvani miettimään sektioita. Siis olin jo mielessäni käynyt pelon syyt läpi ja selvinneeni niistä, mutta nyt vanha paniikki iskee...

Vierailija
6/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet halua ja kerro syy, jos pitää sinua outona, niin on hänen ongelmansa, älä välitä :)

Vierailija
7/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi et antaisi mitata sf-arvoa, mutta ymmärrän kantasi.

Minulla oli sf-mitta aina alarajoilla tai allekin, ja sitä sitten ihmeteltiin neuvolassa, ja äitipolillakin. Kuitenkin kaikki oli kunnossa ja terve poikavauva syntyi. Minulla oli aina kauhea paniikki, kun piti mennä neuvolatarkistuksiin juuri tuon mittaamisen takia. Ja meikä oli verenpainetautinen eli vauva oli vähän pienikokoisempi.

Vierailija
8/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi nyt tiedät että sinulla voi olla iso sf-mitta vaikka vauva on tavallisen kokoinen. EIkö ole aika todennäköistä, että samoin on nyt toisessakin raskaudessa?

Vierailija
9/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten voisin olla mittaamatta

Vierailija
10/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellistahan on, että mitta kasvaa tasaisesti omalla käyrällään. Itsellänikin oli tosi iso mitta kaikista kolmesta, vaikka olivat keskikokoisia, mutta se johtui siitä, että olen aika lyhyt ja maha kasvoi pääasiassa " ulospäin" . Minulle vain sanottiin, että minun kokoiseni tuskin saa isoa vauvaa, joten ei kannata panikoida mitasta.

Vierailija
11/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt vähän mikä määrä olis pelkkiä lippuja ja lappuja jos aina terkat/sh:t/lh:t/lääkärit pyytäis potilaalta lapun kun tämä on eri mieltä/ei halua jotain tutkimusta...

Me ollaan Suomessa ja joku järki näissä touhuissa sentään on.

Ap, terkka varmaankin kysyy syytä kieltäytyä. Muuten vaikea veikata reaktiota. Onhan noita kauhistelijoita ja syynäreitä, mutta on myös ihan asiallisia jotka ehkä korkeintaan tosiasioiden pohjalta koittavat " kääntää päätäsi" ja sen jälkeen antavat asian olla ja keskittyvät sitten muuhun.

Vierailija
12/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä lisäksi menossa tässä raskaudessa kadesti vielä ultralla tehtävään kokoarviointiin, että ei se vauva tutkimatta jää

ap

Vierailija
13/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

14: kyllä ihmetellään. Itselläni oli kokoajan suuri mitta ja joka kerta ihmettelyä+polille kontrolliin. Pituutta itsellä 160cm ja vain tuo senttimäärä ihmetytti. Vauva oli 3500g ja polillakin vähän ihmettelivät lähetettä kun näkivät äidin koon. Ulospäin se kasvoi ja pitkäjalkainen kun on niin pullisti osaltaan.

rv 39 oli 36cm, ei siis mikään tavaton kuitenkaan.

Vierailija
14/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se muutenkin vaihtelee. Vauva oli lopettanut kasvamisen kokonaan, mutta ei lähettänyt tutkimuksiin. Vauvan kuoleman jälkeen sitten sanoi että " olisin minä sitten ensi kerralla jo lähettänyt äitipolille" . Empä ole koskaan valittanut turhista tutkimuksista...

Vierailija
15/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sano terkalle ettei kommentoi sitä mitenkään, koska se päivittely ahdistaa sinua.

Vierailija
16/17 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten on oma asiasi, mutta kyllä kieltämättä kuulostaa oudota, jos moisesta kieltäytyy.

t: th

Vierailija
17/17 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esikoista odottaessa melko suuri sf-mitta koko ajan ja th " pelotteli" , että todella suuri vauva tulossa ja mahtuukohan edes tulemaan alakautta (!) En muuten ole lyhyt, 170 cm (paino 65 kg). Painoa raskausaikana tuli vain 9 kg. Rv:lla 39 sf-mitta oli 38 cm ja aika lailla itseäkin pelotti vauvan koko. Ei yhtään auttanut tuo th:n jatkuva kommentointi... No, poika oli vain 3900 g ja 53 cm, että turhaan pelkäsin :D