Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cerazette ja raskaana?? plussaa näyttää..

25.03.2008 |

Hei!

Poikani on vajaan vuoden ikäinen, imetän yhä häntä muutaman kerran päivässä ja syön Cerazette -merkkisiä pillereitä (minipillerit). Menkat on tulleet vasta muutaman kerran. Nyt olen odotellut menkkoja pari viikkoa ns. normaalin kierron mukaan (28-33) ja oksennustaudin jälkeinen huono olo ei ole loppunut. Ajattelin poissulkea raskauden mahdollisuuden joten tein testin.

Testi näyttää plussaa! Raskaus seitsemännellä vkolla??

Huima tunne kun tätä kolmatta ei ole ihan tähän perään kaavailtu.. Vanhin lapsikaan ei ole vielä kolmea vuotta.

Onko jollakin vastaavaa kokemusta? Näyttääköhän testi ihan oikein (ClearBlue) vai voiko olla joku virhe? Kun ajatukseen ehtii tottua, tulemme varmasti todella iloiseksi.. nyt ajatukset vaan älyttömän sekavat.. onko tämä mahdollista?? Pillerit olen syönyt päivittäin, kellonajan kanssa en ole kylläkään ollut kovin tarkka..

Säpinää tiedossa siis... (varovainen hymy ;) )

Kolina

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa sinulla oli oksennustauti? Jos olet oksentanut pillerit?? Eli kyllähän se kovastikin mahdollista on. Eipä kai nuo testit yleensä kauheesti vääriä positiivisia anna.

Eli varovaiset onnittelut!

t. iiiik

Vierailija
2/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. niin, toi tauti oli viime viikolla joten pillerit on kyllä pysyneet " oikeina" päivinä sisällä. Pillerit taitaa olla luotettavat yli 99% tapauksissa mutta testikin kertoo olevansa yhtä luotettava, yli 99%. " Puolikuntoisuudesta" ja väsymyksestä päätellen alanpa uskoa että masussani on elämää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös minipillereissä ole hirveän tärkeää, että ne otetaan joka päivä samaan aikaan? Muistaakseni näin oli ja jos ei kellonajasta pidä kiinni myös ehkäisyteho huononee. Taitaapi siis vauva olla tulossa... :)

Vierailija
4/17 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muistaakseni pillereiden ottoajan sallittu maksimivaihtelu, ellei peräti ollut vähemmän. Itsekin söin aikanaan cerazetteja, ja yritin kyllä pitää tiukasti ottoajasta kiinni, koska silloin vahinko olisi ollut aika iso sellainen... Joten hyvin voi olla, että esimerkiksi viiden-kuuden tunnin ero ottoajassa on riittänyt munasolun irtoamiseen :)

Vierailija
5/17 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla tuolla sängyssä nukkuu 5 vuotias poika,ehkäsynä sillon minipillerit (merkkiä en muista) ;) Ja kyl mie otin ihan ajallaan korkeintaan 2h heitto oli kellonajas...Onneks olkoon! =)

Vierailija
6/17 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nimittäin nyt alkaa heräämään epäilyt tästä mun " huonosta olosta" :/ Tarina on aikas samanlainen kun sulla, kolina, tosin en enää imetä vaan pikkumies on jo 1,5 vuotta. Cerazetteä olen syönyt nyt tammikuusta lähtien ja jotain pikkuvuotoja on ollut, mutta muuten kk pysyneet poissa. Nyt olen ollut harvinaisen väsynyt pari viikkoa ja pääsiäisenä alkoi " ällötys" ruokaa kohtaan? Tosin meillä on ollut vatsatautia liikkeellä, joten sen piikkiin olen laittanut. Eilen poika raapas vahingossa tissiäni... Auuuuts!

Olen kyllä ottanut pillerit säännöllisesti aamulla aina parin tunnin sisällä JOKA PÄIVÄ! Mutta kuitenkin heräsi epäily...

Koitan saada netistä tilattua testin, eipäs tässä muu auta...

7/17 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön myöskin Cerazetteja, olen syönyt pian 2vuotta. Vuodot ovat jääneet kokonaan pois, edellisen synnytyksen jälkeen eivät kuukautiset kerinneet edes alkamaan.

Viime perjantaina kuitenkin alavatsalla tuntui menkkamaista kipua. Menkkamainen kipuilu katosi, mutta illalla alkoi kohtua " kiristämään" .

Kiristys loppui noin tunnin kuluessa, mutta taas sunnuntaina alkoi uudelleen. Sunnuntaina myös tuli valkovuodon seassa hieman tuhrua.

Antibioottikuurin söin edesmenneellä viikolla, pakkausselosteessa luki, että saattaa heikentää ehkäisypillereiden vaikutusta.

Olisiko mahdollista, että olisin tullut viime viikolla raskaaksi, josta nämä kivut ja tuhru saattoivat johtua?

Pillerit olen syönyt aina säännöllisesti.

Mikä olisi mahdollisuus raskauteen?

Vierailija
8/17 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti plussasta =)

Nykyään noissa cerazette-pillereissä luvataan 12 tuntia ehkäisytehon säilyvän. Että jos joka päivä on ottanut, niin pitäis riittää... mutta eihän se tosiaan 100% ole...

Vierailija
9/17 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisyteho menee myös takautuvasti :o jos sairastuu vatsatautiin. Eli siis tuo oksennustautisi lienee syynä. Onnea kuitenkin!

Vierailija
10/17 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eiköhän sen järkikin sano että jos on pari viikkoa odotellut menkkojen alkua (eli pari viikkoa myöhässä?!) niin kuinka mahatauti viime viikolla olis voinut olla syynä ehkäisytehon laskuun? raskaushan olis alkanut siis kuitenkin jo mun laskujeni mukaan tästä 4vkoa taaksepäin jos menkat nyt 2vkoa myöhässä.... =)

onnea kuitenkin plussasta, en tarkoittanut pahalla.. :D mutta poistan vaan sen mahataudin liittymisen ehkäisytehon laskuun tässä tapauksessa ;)

Vierailija
11/17 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolella, mutta asia oli silti oikein, eli vatsatauti voi heikentää ehkäisytehoa ja nimenomaan takautuvasti. Cerazette ei ole optimaalinen ratkaisu, jos raskaus on kovin ei-toivottu. Yleensähän sitä tarjotaan juuri imetysajaksi, kun ovulaatio pysyy monilla muutenkin poissa.

Vierailija
12/17 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt myös minipillerit (ensin oli Cerazette, nyt MiniPill) ja olen lopettanut imetyksen. LÄäkäri käski aloittaa Mercilonin vasta kun menkat alkaa. No niitä tässä nyt odotellaan.. Kuinkahan hyvä toi Minipillerin teho on nyt kun ei enää imetä...? Vauva ei siis ole tilauksessa ihan vielä vaikka kuumetta onkin..

Vierailija
13/17 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka olivat merkiltään Microluton ja en tullut raskaaksi vaikka unohtelin pillereitä ja söin niitä ihan miten sattuu...

Vierailija
14/17 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tammikuusta saakka syönyt ko. pillereitä, kertaakaan ei ole ollut menkkoja sinä aikana ja nyt on ihan kun raskausoireita. Rinnoista tulee maitoa ja ovat myös vähän arat, masussa on kauheita vihlaisuja, itkettää lähes kokoajan, väsyttää kokoajan ja viluttaa. En ole tehnyt vielä testiä koska en uskalla...meille riittäisi kyllä jo nämä 3 vipeltäjää :)

Vierailija
15/17 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla oli vuotoa putkeen 3kk, pahoinvointia putkeen 3kk, mieli maassa 3kk, itkeskelin ilman mitään syytä 3kk, lihoin 5kiloa (lievää mielialamättöä) ja kaikki oireet loppuivat lopetettuani pillerit.

Mutta siis ainahan tuo raskauden mahdollisuus on ja varsinkin jos testi näyttää positiivista. ONNEA!

Vierailija
16/17 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli söin esikoisen imetyksen aikaan säännöllisesti ko. pillereitä ja kappas kappas raskaus huomattiin n. vkolla 9.

Ajatukset oli pari ekaa kuukautta todella sekaisin, mutta hyvin selvittiin enkä päivääkään vaihtaisi pois. Lapsille ikäeroa tuli 1,6v

Vierailija
17/17 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla rv 38 eli viimeisiä odotuksen viikkoja, ja cerazette-pillereitä söin tullessani raskaaksi. Ei ollut mitään vatsatauteja tms, otin pillerin aina joka aamu herättyäni eli tunnin sisällä.

Meille siis tulossa kolmas lapsi yllärinä. Onneksi alun kauhistus muuttui pian iloiseksi odotukseksi :)

Mutta joo, ei osannut neuvolalääkärikään muuta sanoa, kuin että eihän noiden minipillerien teho ole 100%...