Kellä lapset jo nukkumassa? Meillä, klo nyt 19.35:)
Mä olen yhdestä asiasta todella onnellinen. Että olen saanut luotua molemmille muksuille vakiorutiinit iltahommiin ja nukkumeen menoon. Kumpikin jää nukkumaan itsekseen ja siis klo 19.30. Nukkuvat aamuun klo 7 asti. Omaa aikaa on siis ruhtinaallisesti.
Kommentit (24)
Kuumeessa raukka. Saas nähdä vieläkö tänä iltana herää, vai posotteleeko aamuun asti.
Normaalisti nukkuu 22-09, elää iskän kans iltavuoroelämää.
Mitä vitun vaivaa en halua nähdä, voitko määritellä? Olisiko kaikkien kannalta parempi riistää kolmevuotiaalta päivähoitolaiselta kunnon yöunet, jotta saatas vähän " laatuaikaa" ? Kyllä siinä lähes kolmessa yhteisessä tunnissa ehtii seurustella, lukea kirjoja, halitella ja sylitellä. Viikonloppuisin on poikkeuksetta yhteistä aikaa, jolloin tehdään niitä asioita yhdessä, joihin ei viikolla revetä. Vaivaa en viitsi nähdä sikäli, joo, etten halua tehdä vaikkapa 6-tuntista työpäivää ja pudota tällöin urakehityskelkasta, pelkästään sen takia, että yhteistä aikaa olisi enemmän. Hyvähän sun on, jos on sellainen dead end-työ, josta voi tulla ja mennä miten haluaa lasten mukaan, aina on palkka se samaa 1200 käteen.
ilman että kumpikaan mielestäni kärsii. Lapsi on täyspäinen ja tyytyväinen, samoin pomo, samoin minä. Sorry nyt kaikille AV:n kotiäityleille, joille tämä ei sovi.
Se on hyvä aika aloittaa päivä ja aamupala, kerkee ulkoilla sun muuta ja hoidossa ollessa ei aamullakaan kiire.
Esikoinen meni neljä eka vuotta nukkumaan kolo19, on vielä aikuisenakin hyvin iltauninen. Pikkuveikan synnyttyä siirtyi nukkumaanmeno sinne 20.00!
Tämä iltatähtikin nukkuin pienenä ajoissa vaan kun kahden asustelemme valvoo jo kanssani mutta kouluaikaan viimeistään 22.oo unta kaaliin.
Aina menee ennen kahdeksaa ja heräävät sitten 12 tunnin päästä.
En varmasti selviäisi hengissä jos en saisi iltoja olla vapaana. Mun mielestä lasten kuuluu mennä ajoissa nukkumaan. Ihmettelen ihimisiä, joiden lapset hilluu vielä kymmeneltä ylhäällä. Johan se sitten kouluaikana nähdään, että täällä maassa vaan aikaisin toimitaan, koulut ja työt alkaa aamulla eikä silloin enää nukuta!!
Jotain rajaa siis pitää olla, meillä mennään nukkumaan yleensä 21-22 aikaan, isompi lukee sängyssä ja aamulla soi kello 7.30
meillä 4v:lla menee ainakin 21.30:een ja hoitoon herää klo7. Eikä nuku päikkäreitä...
Vierailija:
meillä 4v:lla menee ainakin 21.30:een ja hoitoon herää klo7. Eikä nuku päikkäreitä...
Meillä 3,5 v nukahti n. 20:30 ja 1,5 v ei nuku vielä (on toki sängyssään)
Isompi tulee mun kainaloon 5:30-6:00, joskus torkkuu siinä ½ tuntia joskus ei. Pienempi herää 6:00-6:30.
Isompi ei nuku päivällä, mutta pienempi vetelee 3 h päikyt ulkona.
Itse olen ollut koko ikäni illanvirkku-aamuntorkku ja tullut toimeen vähillä unilla.
Ja se ei mulle sovi. Nykyisellään nukkuvat 21.30-7.00. Eivätkä nuku päiväunia. Vauva elää oman rytminsä mukaan vielä.
eli periaatteessa sen ei pitäisi vaikuttaa yöunen määrään toisesta päästä, jos lapsen laittaa aikaisemmin unille. Voi mennä hetki, että lapsi tottuu (herää klo 5), mutta pian se tasoittuu.
kannattaa siis kokeilla. usein lapsi nukkuu sitä paremmin ja pidempään, mitä enemmän se saa nukkua.
Jos hoidossa nukkuu päivällä, ilta menee yli kymmeneen ja kuudelta ylös.. Kierre valmis=(
12v katsoo tossa Potteria
jo sikeästi, puolen maissa meni sänkyyn. Herätetään varttia yli kuusi hoitoon, ellei herää juuri niissä main luontaisesti itse.
aamulla herätän klo 7.10 että kerkeävät päiväkotiin. pienempi saattaa nukkua päikkärit pk:ssa ja sitten illalla venyy jonnekin 20-20.30 nukkumaan meno.
Mä oln opiskelija ja viikolla voi olla vapaapäiviäkin ja joskus loppuu jo 11.30 koulu, joten näen lapsia vielä suht paljon. Mutta kun menen työelämään, niin pitää katsoa tilanne uudestaan. isäänsä lapset näkee aika vähän, tulee töistä n. 18.15. mut viikonloppuisin hänkään ei ole töissä.
ap