+++Toukotuhisijat vko 13+++
Eipä näkynyt vielä, joten tässä uutta pinoa. Ja linkki viime viikkoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12701182&p=3&tmo…
Kommentit (30)
Kyllä sä oot jettaneito etevä kun bongasit ne eläinmessut!! Mä en tajuu miksi mä en huomannut niitä, kun niihin pääsee kerran samalla lipullakin! Eli jos on innokkaita ihmisiä tapaamiseen, niin silloin la tai su olisi mun mielestä kiva kun kerran pääsee samalla rahalla kolmiin eri messuihin. Ja kuten jettaneitokin totesi niin lapset ehdottomasti mukaan kun siellä on kaikkea kivaa kaiken ikäisille! Mä meen sinne vaikka yksin, jos muut ei innostu, kova eläinharrastaja kun olen..=) Ja tosiaan jos porukkaa saadaan kasaan niin voitais tavata siinä ulkopuolella joskus aamusta/ aamupäivästä(?) ja hörppää vaik kahvit ja sitten kukin vois tehä mitä tahtoo siellä messuilla. Mä en oo oikeen kattonut esittelylistasta kunnolla missäpäin ihmiset asuu, mutta kaikki kynnelle kykenevät mukaan! itsellä on joku 40km sinne eli ei paha...
Omaa mahaa sen verran että aika napakasti supisteli tänään kun kävin ikeassa pyörimässä ja itäkeskuksessa pikkubroidin kanssa ostaa sille vaatteita. Mun nuorin veli on siis 16.v ja kovin muotitietoinen yms. mua nauratti kun se kysy ihan vilpittömästi että meinaako sisko alkaa kunnon kuntokuurille kun lapsi on syntynyt=) Sen mielestä ois kuulemma sääli jos ennen " niin nätistä" systeristä jäis roikkomahainen otus... sitä se myös ihmetteli et miks mä oon ruvennu kävelemään vaapumalla=) Rakas veli on aika liikkis!
Mä taidan mennä sohvailemaan--->
T:masunasu taas kerran ja koko päivän 31+4=)
Taisin eilen kokea ekan kerran liitoskivut. Siis vaikka tää on jo kolmas niin tää oli kyllä ihan uus vaiva. Toivottavasti ei pahene, oli sen verta inhottavaa vihlontaa.
Eilen olin taas neuvolassa kun terkkari halus vielä tarkistaa sen pissan kun siinä oli viimeks jotain mutta se oli ihan kunnossa. Pääsiäisenä oli tullu painookin vähän reippaammin ja nyt sitä onkin yhteensä tullu jo yli 12kg, mutta se ei haittaa kun oon aina ollu vähän alipainoinen. Verenpaine oli 104/64 ja sf mitta 27. Vauva oli kuulemma jo melko alhaalla, että jos tulee kipeitä supistuksia ni heti kannattais mennä näytille. Seuraavalla kerralla onkin sitte jo viimenen lääkäri.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Nanna rv31+4
Mul oli kans eilen neuvola ja sijainen taas vaihteeks. Kaikki oli muuten ok, mut se hoitaja jakso kauhistella mun pientä mahaa ja suurta vauvaa siel. Ihan ku mä en ois tietoinen joka hetki siitä et mun maha on täynnä vauvaa:D
Esikoinen on nähtävästi menossa tuonne lapsimessuille mun vanhempien kans. Mulla on la jo 29.4 ja olo tosiaan jo nyt niin ahistava, ettei mua saa tonne ihmispaljoutueen millään. Jätin koiranäyttelytkin nyt hetkeks tauolle kun ei enää vaan jaksa.
Mennään hakee tänään meille uus vuodesohva joka tulee esikoisen huoneeseen, voipi olla että saan meidän sängyn nyt sit itselleni jos ei toi tyttö meinaa omassa huoneessa nukkua...
Mutta hyvää viikonloppua kaikille!
CalZal rv35+3
Kävimme esikoisen kanssa tänään taas neuvolassa. Meillä oli siellä vastassa sijainen kun tuo vakiterkkari oli jossakin koulutuksessa. Oli nuori ja pätevän oloinen terkka. Oikein mukavakin vielä.
Neuvolatulokset:
Painoa +0,700 g/viikko
Turvotus -
Verenpaine 131/86
Proteiinit +
Sf-mitta 36
Rt
Sykkeet 130
Liikkeet++
Tämä terkka totesi heti mahan päältä kokeillessaan, että selvästi raivotarjonnassa on. Hän sai hyvän tuntuman päähän. Vauvan selän sanoi olevan mun oikeassa kyljessä (samaa sanoi mun vakkariterkka). Sydänäänistä kommentoi, että hyvät ja tasaiset on. Oli nopea käynti. Ensi kerralla oma terkka pitäisi olla taas paikalla ja nyt alankin käymään neuvolassa joka viikko.
Kyllä vähän helpotti kun toinenkin terkka sanoi poitsun majailevan raivotarjonnassa. Ei tarvitse heti taas sektiota miettiä. Sanoi tämä terkka painoarvionkin kun sitä kysyin. Arveli poitsun olevan noin 2900-3000g tällä hetkellä. Mullahan ei ole sitä viimeistä lääkärineuvolaa ollenkaan kun menen sinne Jorvin synnytystapa-arvioon rv 37. Kiitos kaikille, jotka olette omat paino-arvionne muiden kanssa jakaneet, niitä on kiva lukea.
Kielo kyseli paineetunteesta vessassa käydessä. Mulla ei ole sellaista virtsatessa tuntunut. Vauva tuntuu kyllä muuten painavan rakkoa ja virtsateitä aika hyvinkin välillä. Tuntuu, että on kova vessahätä, vaikka on juuri käynyt.
Typo kirjotteli ajan kulumisesta. Kyllä se näilläkin viikoilla välillä tuskastuttavan hitaasti menee. Onneksi ne sentään vähenee ja varmasti! Kyllähän sitä toivoo, että nämä viimeiset viikot menisivät vauhdilla. On jotenkin malttamaton olo jo nyt. Välillä iskee mullekin paniikki, että kohta se vauva sieltä tulee ja kaikki on vielä tekemättä (ruokia pakkaseen, sairaalakassi/vauvan sänky laittamatta jne.) ja sitten taas välillä olen sitä mieltä, että tässähän on aikaa vaikka kuinka paljon vielä. Tunnelmat vaihtuu täälläkin päivästä toiseen.
Lapsimessuista vielä. Me olemme koko perhe sinne menossa. Ei olla vielä päätetty, että minä päivänä sinne mennään. Mulla on laskettu aika sitä seuraavana maanantaina, joten vähän mun olotilan mukaan mennään. Mun äiti ja täti on myös tulossa sinä viikonloppuna Ruotsista tänne Suomeen, joten sekin tietysti vaikuttaa. Olen kyllä kiinnostunut tapaamaan muita toukokuisia, jos sellainen tapaaminen järjestetään. Olisi kiva tavata ihan livenä. Olen samaa mieltä, että voitaisiin kokoontua ensin yhteen ja sitten jokainen voi mennä omia menojaan.
Sitten. Pari uutta toukotuhisijaa on tullut joukkoomme. Tervetuloa mukaan vaan! Päivitän heidän tietonsa esittelylistaan tässä viikonlopun aikana tai viimeistään maanantaina.
Toukokuu lähestyy vauhdilla, joten nyt kaikki taustailijatkin aktiivisesti mukaan kirjoittelemaan! Saadaan tämä toukotuhisijoidenkin pino kasvamaan!!
Pikkupapu, esikko 2v ja poitsu rv 35+4
täältäkin.
paino -64g/vko (heh,hirveä pudotus)
RR 124/80
HB 114
SF 33
syke 125
SF mitta pudonnu 2 cm viikossa,hyvin laskeutunut ja pääkin aika napakasti kiinni.Ens viikolla yritetään saada aikastettua äippäpoli aikaa et saatas koko arvio ja mahdollisesti käynnistettäs jo ennen huhtikuun puoli väliä.
Liitoskivut ja issias vaiva on aivan kamalaa,ei tahdo sängystä ylös päästä,eikä pysty oikein kävelemään.
Jos yrittäis unille mennä vaik yöt on tosi risaisia vessa käyntien takia
viikonloppuja kaikille
öttinen rv35
Kävinpäs taasen lepäilemässä pari päivää osastolla kun meinasivat että synnytys voipi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä. Tekivät siis jonkin testin, joka oli positiivinen ja kuulemma merkkaa positiivisena sitä et synnytys käynistyy 48 tunnin sisällä.
Eipähän tuo käynnistynyt kun antoivat supistuksia estävän lääkityksen tipan kautta. Eli yhdessä koossa edelleen, vaikka kohdunsuu jo auki 3cm. Lääkärin mielestä vielä viikon kun jaksan ottaa rauhallisesti niin vauva saapi tulla jos on tullakseen ettei enää estellä supistuksia ja muita.
Itsellä on kyllä jo niin tympeä olo tämän raskauden kanssa kun kaikki on kiellettyä lenkkeilystä lastenhoitoon ja ruuanlaittoon etten vain rasittuisi liikaa. Itselläni nuo kaksi lasta kuitenkin vaativat hoitoa ja ruokaa äidin rajoituksista huolimatta. Jos isännälle jätän vastuun ruoasta ja hoivasta niin mikroaterioita saavat syödä ja likaisissa vaatteissa kulkea. Ei nimittäin tunnu miestäni haittaavan nuo koko viikon päällä olleet vaatteet lainkaan.
Kielokohan se oli joka puhui paineen tunteesta alapäässä vessakäyntien yhteydessä. Itselläni ollut sitä monta viikkoa ja syykin on selvä kun lapsi painaa kohdunsuuta päällään kun on niin alhaalla. Välillä tuntuu että lapsi yrittää puskeutua just vessakäynnillä ulos tuolta kun vihlookin välillä niin topakasti.
Itsestäni olisi hienoa päästä niille messuille, mutta täältä pohjoisesta ei pääse mihinkään ja en toki uskaltaisi lähteäkään enää noilla viikoilla samoilemaan messukäytäviä.
Meinasi taas paniikki iskeä noista tekemättömistä hankinnoista ja järjestelyistä vauvaa varten kun sinne osastolle jouduin. Äitini onneksi lupasi pestä ja silittää vauvanvaatteet niin ne ovat ainakin sitten valmiina vaikkei muuta olekaan vielä. Turvakaukalon käyn ostamassa torstaina jos olen vielä kykenevä siihen.
Samalla kaupunkireissulla käyn työhaastattelussa. Hain vakituista virkaa yksiköstä jossa olin reilun vuoden määräaikaisena. Eli periaatteessa haen paikkaa jota olen tehnyt jo yli vuoden, mutta jota ei voitu vakinaistaa laittamatta paikkaa ensin hakuun. Luulen kyllä että vakivirkaa en saa kunhan haastattelija näkee valtavan vauvamahani. Siinä ei vuoden työkokemuksella kyseisestä paikasta tee mitään kun en voisi aloittaa uuudessa virassa ennen kuin ensi vuoden puolella.
Nyt lähden lepäämään kun tuo selkä ei kestä tätä istumista. Hyviä jatkoja kaikille ja kirjoittelemisiin.
Ronnika rv 33+5
Itselläni siis on tuota vauvan kokoa seurattu siksi että ollaan varmistettu hyvä ja tasainen kasvu ja mahdollisuudet selvitä kohdun ulkopuolella. Toissapäivänä vaavi painoi jo 2430gr kokoarvion mukaan ja jos synnytys tapahtuu vasta silloin äitienpävän tienoilla niin kokoa " pikkuisella" on siinä vaiheessa reilut 4kg.
Sokerirasistukin tehtiin vauvan kasvun ja parin sokeripissan vuoksi, mutta arvot olivat ihan normaalit.
Itse olen 158cm ja painan normaalisti noin 55kg. Syntyessäni olen ollut 2600gr eli hieman isompia lapsia kyllä teen kuin odottaisi.
Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan yksi isomahainen mamma ;) ?
Meille on tulossa seitsemäs murena toukokuussa, toimituspäiväksi on varattu 16.5, mutta mikäli yhtään sisaruksiinsa on tulossa, niin syntyy toukokuun lopulla... Ne hitaat hämäläiset geenit...
Odotus on mennyt ihan mukavasti, tosin viimisen kuukauden olen ollut saikulla supistusten vuoksi. Mammaloma alkaa ensi tiistaina, aloitan siis varhennettuna hiukan.
Olen käynyt näitä toukokuisten pinoja aina silloin tällöin lueskelemassa, muutama tuttu nimikin on osunut silmiin *vilkuttaa vanhoille tutuille* ja sanoo käsipäivää uusille :o)
Hönttä rv 33+1 sekä isommat murut
Ronnika:
Voi sinua :) Lepäile nyt ihan rauhassa ja anna ukkelisi hoitaa vanhemmat lapset. Ei se varmaankaan maailmanloppu ole jos muutaman viikon kulkevat likaisissa vaatteissa ja syövät mikroruokia :) Huutelet ohjeita sängyn pohjalta vain ;)
Täällä kaikki ok.
Kävin neuvolassa eilen ja tulos:
Paino: +700g/3 viikossa
RR: 110/65
SF: 29,5cm
Sydänäänet: 135
Vaunut käytiin hommaamassa tällä viikolla. Ostettiin Emmaljungan Duo Edget.
sama84 ja ruipelo 32+4
Jotenkin on vähän sellanen olo et toisaalta toivois että aika menisi nopeasti ja vauva syntyisi. Sitten toisaalta taas on sellanen fiilis että mikäs kiire tässä on. Olis ihana juttu kun vois vaan keskittyä tähän raskauteen ja omaan oloon, mutta nuo kaksi vilperttiä pitävät huolta siitä että sitä omaa aikaa ei pahemmin ole. Se tekee varmaan just sen fiiliksen et välillä toivois ajan menevän nopeammin eteenpäin. Ja se kun katselen teidän muitten raskausviikkoja niin monet on jo monta viikkoa edellä ja silloin tulee itselle vähän malttamaton olo.
Mulla on alkanut jalat särkeä ja se ottaa tonne hermojen väliin. Muuten olo on ihan ok.
rv 32