Miten motivoidutaan uudelleen imettämään?
Siispä. Meillä on 5viikkoa vanha vauva.
Olen koko alun ajan halunnut ajatella, että tämä kakkonen on vain hieman vaativampi, kuin veljensä. Vaatii rintaa vuorokauden läpeensä 0,5-4tunnin välein vailla minkäänlaista rytmiä.
Nukahtelee rinnalle, muttei nuku muualla kuin sylissä/kainalossa...
Välillä kiristää hermoja ihan todella, välillä on helpompaa...
Eilen illalla kiristi sitten todella paljon enemmän ja päädyin antamaan Nannia, jotta pääsen nukuttamaan esikoista jossain vaiheessa...
Ja korviketta hulahti erissä 120ml!!!!! Ja vastaavasti poika nukkui lähes 7tuntia omassa sängyssään!
Siis mähän oon pitäny lapseni nälässä?!?! Vai?
Miten tästä eteenpäin, miten osittais-imetetään?
Juon jo valmiiksi mamma-teetä, vettä, maitoa ym, esikoisen ansiosta tulee joka päivä syötyä esimerkkiruokakin, nukun mielestäni olosuhteisiin nähden hyvin... Ja kakkosen ollessa " sylivauva" , leikin esikoisen kanssa aika paljon niin, että pienempi on kantoliinassa, joten ihokontaktissakin me ollaan... Miten mä muka saan enemmän maitoa tulemaan vauvalle...
Apuja, neuvoja...
Luuk@
Tää kakkonen on nyt vajaa 12 viikkoa. Ensimmäiset pari-kolme viikkoa tuntui, että maitoa riittää, vaikka vauva söikin 0,5-1h välein. Ihmettelin, kun toiset valitteli 2h ruokailuvälejä, meille se olis ollut luxusta. Vauva söi tosi vähän aikaa, alle 10 minuuttia kerrallaan ja nukahti, eikä viihtynyt muualla kuin sylissä. Ihme kyllä, öisin nukkui kuitenkin pitempiä pätkiä.
Mutta mihin nyt on sit edetty; siihen, että annoin pari viikkoa sitten vauvalle kokeiluksi korviketta (vaikka vannoin, että nyt en siihen sorru, kuten esikoisen kanssa, jota täysimetin 2kk, osittaisimetin 3kk asti ja sit loppui). Ja sen jälkeen meilläkin vauva nukkui monta tuntia putkeen ja oli hereilläkin tyytyväisempi kuin ikinä. Sen jälkeen annoin korviketta viikon verran kerran päivässä, ja sitten enemmän. Nyt kun vauva on melkein 12 viikkoinen, niin imetykselle olen saanut sano good bye...
Nuo ajat ennen korviketta oli niin mulle, kuin vauvallekin raskasta. Kaikkeni tein, että imetys olisi sujunut paremmin, yritin tarkistaa imuotetta imetystukilistan ohjeiden mukaan ym ym, mutta vauva vaan huusi ja huusi. Kurjalta tuntuu, että imetys loppui, mutta vauva on ollut kuin eri ihminen korvikkeen annon alkamisen jälkeen, joten en voi itsekään olla kuin tyytyväinen, kun vauvakin on tyytyväinen!
Tsemppiä sulle, miten ikinä vauvasi ruokinta sujuukin!